Tandarts

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 22:33

Dan heb je eigenlijk twee opties: klacht indienen totdat je een oplossing hebt waar je tevreden mee hebt of weggaan.

Je zit wat uit de richting van de praktijken waar mijn vriendin werkt. Ik heb het even nagevraagd, maar ze weet geen collega's in Ermelo.


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-18 00:03

Dank je wel voor vragen. Ik was er vd week, maar hadden ze lunch pauze. Ga morgen nog eens het probleem voorleggen en kijk dan naar hun reactie.

Bij een nieuwe tandarts met een direct probleem binnenkomen, lijkt ook nogal moeizaam. Ze willen eerst een kennismaking.

upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:12

Hmmm raar dat er zo moeilijk gedaan wordt. Binnen de praktijk wisselen van tandarts bedoel je daarmee?

Juist door in een kennismaking aan te geven wat de reden is dat je geswitcht bent kan de nieuwe tandarts rekening houden met je wensen. Vooral als je het doet vanuit; 'Ik vind het fijn om te horen wat er moet gebeuren voor het gedaan wordt en tijdens de behandeling merk ik dat het me rust geeft als aangegeven wordt wat er gebeurt'.
Dan komen zij niet in tweestrijd te staan omdat ze hun collega niet hoeven af te vallen. :)

Ik hoop dat je er iets mee kan!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-18 16:50

Binnen deze praktijk wisselen zij gewoon. Wij zaten bij een man en die leek ons prima. Mijn man zijn kies is getrokken door de praktijk ''bazin''. Dat is dus niet goed gegaan en heel slecht afgehandeld.

Wij kwamen voor een controle en zijn toen opeens bij een vrouw ingedeeld. Ik denk dat zij toen nieuw was en ze de patienten hebben verdeelt. Ook prima, wij doen niet moeilijk. Haar communicatie vaardigheden zijn wel een stuk slechter.

Mijn kies is de eerste keer door de mannelijke tandarts gevuld en de 2e keer door deze vrouwelijke. Zij heeft ook staan knoeien tijdens het trekken van mn verstandskies. Ik heb daar echt heel lang last van gehad. Ze heeft vol op me geleund om kracht te zetten.

Nu waren we dus weer bij de mannelijke tandarts ingedeeld en heeft hij mn kies gevuld....weer. Deze is dus nu al meerder keren opnieuw gedaan.

Laatste keer was 30 NOvember. Ben vandaag binnen gelopen en weer een andere tandarts kon even kijken. Er zat dus ruimte tussen kies en vulling en er was een stukje vulling afgebroken. Gek genoeg kauw ik aan die kant allang niet meer, maar kan natuurlijk. Kauwt wel mee met malen.

Het is nu even glad afgewerkt en moet maar zien wat ik verder ermee wil.

Onder heb ik een oude vulling waar ik ook al langer last van heb. De mannelijke tandarts had gezegd die te vervangen, maar toen ik bij de vrouwelijke kwam, wilde zij er niks van weten.

Bij de nieuwe praktijk waar ik wilde inschrijven, moeten we eerst voor een kennismakings afspraak komen. Een gewone controle denk ik. Maar dit is toch wel een klacht die last geeft. Ik heb wat uitstralingspijn.

Maar hopelijk is het voor nu even opgelost en kan ik even wat meer tijd nemen om verder te kijken.

Nachocheese
Berichten: 780
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:58

Als je er geen goed gevoel over hebt. Dan weggaan. Ik denk dat alles wat er nu ook gaat gebeuren, onder een vergrootglas komt. Omdat je er al geen goed gevoel meer over hebt.

En verstandskiezen gaan soms nou eenmaal zeer lastig, waarbij een tandarts inderdaad druk moet zetten. Tot blauwe plekken bij de patiënt aan toe. Die krengen van een wortels groeien vaak scheef.

Ik weet natuurlijk het precieze verhaal van het abces niet, maar het komt gewoon voor. En ik denk niet dat een tandarts overal zijn excuus voor kan aanbieden..

Brainless

Berichten: 29663
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:12

@Superpony
Mag ik de naam van de praktijk (mag gewoon via pb hoor).
Ik heb ik Ermelo gewoond en het verhaal komt mij helaas wel bekend voor.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 00:59

Nachocheese schreef:
Als je er geen goed gevoel over hebt. Dan weggaan. Ik denk dat alles wat er nu ook gaat gebeuren, onder een vergrootglas komt. Omdat je er al geen goed gevoel meer over hebt.

En verstandskiezen gaan soms nou eenmaal zeer lastig, waarbij een tandarts inderdaad druk moet zetten. Tot blauwe plekken bij de patiënt aan toe. Die krengen van een wortels groeien vaak scheef.

Ik weet natuurlijk het precieze verhaal van het abces niet, maar het komt gewoon voor. En ik denk niet dat een tandarts overal zijn excuus voor kan aanbieden..


Dat valt volgens mij heel erg mee, want zoals je kan lezen, zijn er echt meerdere dingen gebeurt en hebben wij ze steeds het voordeel van de twijfel gegeven. Mijn man kwam zelfs op de SEH terecht en de opgeroepen arts zei toch echt dat dit heel erg kantje boord was.

Mijn verstandskies was goed. Hij moest eruit vanwege de kies ernaast. Ik had ze alle 4 gewoon en nooit last ervan.
Je mag ook wel aannemen dat een tandarts dit vaker doet en kan inschatten of ze hem zelf kunnen verwijderen. Natuurlijk mag je wat kracht zetten, maar het normaal gaan vinden dat iemand weken langs klachten overhoudt, gaat me echt te ver. Ze brak hem gewoon af.
Brainless schreef:
@Superpony
Mag ik de naam van de praktijk (mag gewoon via pb hoor).
Ik heb ik Ermelo gewoond en het verhaal komt mij helaas wel bekend voor.

Ja, stuur je een pb.

kaatje888

Berichten: 800
Geregistreerd: 27-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 01:28

Als ik jou was zou ik een andere tandarts zoeken, al helemaal als je geen goed gevoel hebt bij deze tandarts(en)

Klachten van patiënten dienen serieus en zorgvuldig behandeld te worden en niet lacherig worden afgedaan.

Dat vullingen steeds los zitten en opnieuw moeten worden gedaan klopt ook al niet. Dan is een vulling gewoon niet goed gezet.

Hoe vaak worden er foto's(bitewings) gemaakt van het gebit? Is dit elk half jaar of elke 2jaar?

Verder is het verstandig dat er een foto wordt gemaakt voordat een kies wordt getrokken om te kijken hoe de wortels precies zitten. Als de wortels namelijk erg scheef zitten, of als de kans erg groot is dat de kies zal gaan breken bij het zetten van kracht op de kies, dan wordt er vaak voor gekozen om een patiënt door te verwijzen.

Als je verdere vragen hebt kan je pben.

Mijn lieve Fjord

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Tandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-18 00:36

Kaatje888, dank je wel.

Dat lacherig afgedaan is echt volgens mij de omgeving. Ze zijn echt niet gewend dat iemand weerwoord geeft of voor zichzelf opkomt en dat lacherig is dan onhandig reageren, er niet op in gaan etc. Vrij lastig communiceren zo,

Deze vulling is dus van 30 November. Zat ruimte tussen en is stukje weg. Vorige zat los en viel er ook zo uit toen ze hem eruit haalden. Nu is deze even glad gestreken en voelt iets beter, maar nog echt niet 100% helaas.

De foto's worden denk ik elke 3e controle gedaan. Maar mijn onderste kies heeft een oude vulling en die vind ik al even wat ''vies''. Daar vraag ik nu al enkele jaren om wat ze daar aan kunnen doen. Dan zeggen ze; dat zien we wel met de volgende foto's.
Die man die we hadden had eerst voorgesteld om de oude vullingen stuk voor stuk te vervangen, dus ik ging er ook vanuit dat die ook eruit zou gaan. Heeft soms een smaakje en dat heb ik al meerdere keren gezegd nu.
De vrouwelijke vond het steeds niet nodig. Maar feitelijk betalen we er zelf voor. Natuurlijk weten zij het beter, maar ik moet ermee rondlopen en eten en praten.

Voor die kies werd getrokken zijn er geen foto's gemaakt. Hij zat ook gewoon goed en was niks mee aan de hand. Want er zijn eerder wel foto's gemaakt bij een eerdere controle en zeiden ze ook dat mijn verstandskiezen gewoon prima zitten.
Mijn man zijn verstandskies is eruit getrokken, omdat hij pijn had. Daarna helse pijn en kreeg hij ab. Het ging echt niet, dus van kastje naar de muur gestuurd 's avonds en uiteindelijk bij de SEH terecht gekomen. Het was echt een flink abces en waarschijnlijk was zijn verstandskies ook nooit het probleem........

Maar goed. Ik ben dus gister terug geweest, heb even gekeken of dit een oplossing is en dat is het niet echt. Ik voel druk vanuit de kaak en heb wat last van uitstraling naar jukbeen en oor. Ik hou het wel uit, maar ga niet tot Mei, de volgende controle wachten meer.
En sowieso is het vertrouwen nu 100% weg.

Het is jammer dat bij de kleine praktijken ook in de reviews vaak staat dat de communicatie niet geweldig is. Dat vind ik toch wel belangrijk. Misschien kijken we dan maar ietsje verder.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle, AmenteC, Anoukjuuuhh, Aukelizzy, Bindy73, BritHittepit, claudtje, Fair, Leukertje, RianneH, SusanH, Zebrastreep en 30 bezoekers