Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drunksheep

Berichten: 9507
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:15

Marrit13 schreef:
Kayleigh_ schreef:
Ik vind de sfeer hier soms ook nogal denigrerend :o En ik merk ook vaak een grote concurrentiestrijd. Kan komen door de geschreven tekst zonder emotie, ik weet het niet. Maar soms is het wel jammer.


Precies dit. Beetje neerbuigend.. Wellicht goed bedoeld maar zo komt het niet over. Dat weerhoudt mij van posten ;)


Dito hier. Ben inmiddels inderdaad slechts een 'meelezer', maar ik heb ook een tijd heel actief gepost. Maar heb als meelezer ook gewoon een mening, verbazingwekkend genoeg.

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:15

Drunksheep schreef:
Misschien zeg ik iets heel raars hoor... maar als het je vaker wordt 'verweten', misschien eens kijken wat er misgaat in je communicatie? :)*

Niet om banketstaaf te doen, maar misschien ook kijken naar wat er misgaat bij de invulling van een ander?

Vind het vrij onaardig om alles nu op LM haar communicatie te schuiven. Misschien is ze wel gewoon heel direct en voelt een ander zich daarop aangevallen. Tsja, so be it.

Of de sfeer nou goed is of niet, of het anders gebracht mag worden of niet. Ik lees het topic als meningen van een ander, vragen op het handelen van een ander en het geven van tips aan elkaar. Maar ik ben dan wel iemand die vaak het positieve ziet van een ander en wel redelijk tussen de regels door kan lezen of op een reactie die me niet aanstaat de schouders op kan halen en denken "laat maar".

Verder is dit lekker off topic dus ga ik weer ontopic.

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:17

LadyMadonna schreef:
En enerzijds heb je een punt, anderzijds neem je me maar zoals ik ben... ik ga niet weer in die discussie verzanden...


Nou vergeef ons dan als we niet alleen oeh en ah zijn over jouw manier van communiceren hier. Lijkt me dat daar dan ook ruimte voor moet zijn om er wat van te zeggen, toch? Erger me er al eeuwen dood aan en snap gelijk weer waarom ik hier altijd in meeleesmodus blijf. Precies dat denigrerende, regelmatig ongefundeerde negativiteit en ook constant zo'n houding van sommige (ja, meerdere) mensen die denken alles beter te weten, dus de rest heeft het sowieso fout.

Duik mooi weer onder m'n steen nu, joe!

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:34

Tja.. ik snap wel dat als je ergens veel kennis van hebt, dat je dat wilt uiten, dat wilt laten weten.. de vraag is natuurlijk of een ander dat ook wil weten.

Ik vind de sfeer niet altijd top hier, maar maak me er ook niet druk om. Zo erg is het nou ook weer niet. Maar ik heb wel altijd het idee dat er veel 'tussen de regels door broeit'. Wat me eerder tegen hield om te posten, zelf nagels zetten is slecht, dat vind ik wel wat weggeëbd.

Maar wat ik niet leuk verwoord vind lees ik gewoon overheen. Mogen jullie ook bij mij doen!

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:38

Ik dacht leuk, een nieuw topic.
Maar momenteel weet ik niet of de sfeer nu wel zo leuk is...

Toch een poging, na een tijdje niet meer actief te hebben gepost (ook niet heel actief gelakt trouwens, al gaat het steeds beter)

Afbeelding
Setje met kerst


Afbeelding
Nu (En ja heb helaas zonder dat ik het doorhad een stukje los getrokken op mijn wijsvinger... alsnog zit het nu ruim een week zonder lucht, binnenkort even vervangen.)

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:42

Je kerstset is gaaf! En nu ik je roze zie krijg ik ook meer zin om voorjaarskleuren te gaan gebruiken! Ik zit nog in de winter nude fase.. maar eigenlijk kan het best al wat vrolijker!

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:45

Als ik dan ook even onder mijn rotsblok vandaan kruip: ik heb zo'n 400 pagina's nageltopic doorgelezen en heb hier ontzettend veel aan gehad. Vooral veel tips en info om je nagels te verzorgen. Alle info over wat je beter niet kunt doen en waarom vond ik ook relevant. En door alle jaloersmakende foto's heb ik na vele jaren het nagelbijten kunnen afleren. Bedankt daarvoor allemaal! *D

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:48

zorro schreef:
Je kerstset is gaaf! En nu ik je roze zie krijg ik ook meer zin om voorjaarskleuren te gaan gebruiken! Ik zit nog in de winter nude fase.. maar eigenlijk kan het best al wat vrolijker!


Bedankt! :)
Bij mij wisselt het ook hoor... Wilde nu graag een fel roze kleurtje, maar denk er nu aan om ze te vervangen met emerald green of een nude kleurtje.
Ik heb soms gewoon ineens zin in een bepaalde kleur en dan gebruik ik die gewoon haha

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:51

Netjes gedaan nikilover, dat goud kleurtje vind ik tof :j

Ik heb net weer eens in mn glitters geniest en geloof ook de helft ingeademd. Dus vrees dat ik morgen regenboogjes kak :=
Nu eerst maar weer het huis stofzuigen :')

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:54

Mars schreef:
Netjes gedaan nikilover, dat goud kleurtje vind ik tof :j

Ik heb net weer eens in mn glitters geniest en geloof ook de helft ingeademd. Dus vrees dat ik morgen regenboogjes kak :=
Nu eerst maar weer het huis stofzuigen :')

Unicorn pooooo!! :')

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:10

Mars schreef:
Netjes gedaan nikilover, dat goud kleurtje vind ik tof :j

Ik heb net weer eens in mn glitters geniest en geloof ook de helft ingeademd. Dus vrees dat ik morgen regenboogjes kak :=
Nu eerst maar weer het huis stofzuigen :')


Hahahaha!! Dan hoef je iig niet die speciale capsules met glitters te kopen om glitterkak te krijgen (ja echt voorbij zien komen op Facebook)
:')

PeelSlowly

Berichten: 495
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:22

Suusjepluus schreef:
Als ik dan ook even onder mijn rotsblok vandaan kruip: ik heb zo'n 400 pagina's nageltopic doorgelezen en heb hier ontzettend veel aan gehad. Vooral veel tips en info om je nagels te verzorgen. Alle info over wat je beter niet kunt doen en waarom vond ik ook relevant. En door alle jaloersmakende foto's heb ik na vele jaren het nagelbijten kunnen afleren. Bedankt daarvoor allemaal! *D


Wat leuk! Ben je nu aan het omslaan van een bijt- naar een lakobsessie? :D

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 00:40

Ladymadonna: voor mij werkt het opvullen. Ik dacht oh leuk om te delen zodat andere er misschien iets aan hebben. Jammer dat het dan weer een discussi moet worden. schijnbaar mogen alleen stylistes het hier zeggen. Als je mij een advies wilt geven kan dat ook via een andere weg op een normale manier. Dat jij het niet zo wilt doen wilt nog niet zeggen dat het slecht is. Ik trek mij terug uit dit topic. De sfeer is aardig verpest zo en daar wil ik mijn excuses voor aanbieden want schijnbaar is dat dus gekomen door mijn reactie over het opvullen van mijn gellak.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23425
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 04:31

Ik zag dit topic voorbij komen toen het net geopend werd en ben uit nieuwsgierigheid gaan mee lezen. Ik lak mijn nagels niet en acht de kans ook heel klein dat ik dat ooit ga doen maar desalniettemin vind ik het wel leuk om naar te kijken en over te lezen.

LM krijgt hier nu een bak ellende over zich heen maar das volgens mij niet helemaal terecht..
Oké ze kan kritisch reageren, soms misschien wat pinnig maar dat snap ik ook wel. Zij ziet als professional ongetwijfeld best wat voorbij komen en ze wil (denk ik!) de amateur behoeden voor een hoop ellende.
Ik denk dat het vak nagelstyling net als een van de sectoren waar ik werkzaam ben een hoop kaf onder het koren kent en ik kan ook weleens met een diepe zucht achter m'n scherm zitten als ik weer eens werk van zo'n amateuristische prof voorbij zie komen omdat dat soort werk de markt verziekt.

Misschien staat het er soms wat bot maar moet iedereen daar nu echt overheen vallen, is het zo moeilijk om de intentie daar doorheen te lezen?

Als ik het op de gel opvul discussie lees das reageert de opvuller hierboven best gepikeerd omdat de prof niet heel enthousiast is. Die heeft haar bedenkingen met een zeer smakelijke afbeelding ondersteund.
Stel dat ze lief en leuk en oh en ah had gereageerd, de opvuller loopt over een poosje met die smakelijke aandoening waarvan ik de naam alweer vergeten ben en de prof zegt dan dat dat van dat vullen kan komen.
Krijgt ze alsnog die bak ellende want "waarom heb je dat niet eerder gezegd, dan had ik het nooit gedaan!" 8)7

Dus trek alsjeblieft allemaal even die tenen in want jullie helpen en grappig en zo nu en dan nuttig topic om zeep en in vind het net zo interessant _/-\o_

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 07:45

Het laatste wat ik er nog over ga zeggen is dit: er wordt op het opvullen van gellak eerst alleen door meerdere mensen gereageerd dat ze er de meerwaarde niet van inzien en vinden dat je een overgang ziet in de nagel. Daar mag je als 'prof' best wat van vinden maar die reacties voegen juist niks toe, maken alleen maar dat iemand die het zelf wel leuk vindt en er wel tevreden over is misschien aan zichzelf gaat twijfelen, en zijn in ieder geval op geen enkele manier opbouwend of adviserend. Pas als ik er wat van zeg met mijn reactie van joh, dan doe je het zelf lekker niet komt er een stukje bij over een of andere afwijking die je d'r bij aan je nagel kunt krijgen (of whatever). Dan spreekt ineens de 'prof' vanuit een adviesrol, maar daarvoor lees ik nergens advies of mensen die amateurs willen behoeden voor een bak ellende, maar alleen maar negatief gedoe. En dáár zag mijn reactie dus op.

Daarnaast zitten we hier in het topic nou eenmaal zowel met stylistes als amateurs. Lijkt me dat het niet zo is dat alleen stylistes hier dan de boel uitmaken. Ik vind dat als mensen zonder al hun fancy diploma's of wat dan ook zelf thuis bezig zijn dat dat moet kunnen zonder dat daar telkens negatieve reacties op komen van mensen die het allemaal zoveel beter weten. Advies, leuk. Maar niet alles hoeft imo te worden afgezeken. Precies waarom er in het verleden door veel (mee)lezers al eens is aangegeven dat ze hier soms niks durven plaatsen uit angst voor negatieve backlash. Niet echt de bedoeling toch?

Tot slot nog de opmerking dat ik bij de helft van de 'profs' in dit topic (ik noem geen namen) zelf nooit mijn nagels zou laten doen, ik zie veel voorbij komen waar ze zelf ook commentaar op geven. Dikke bobbelige lak, tegen nagelriemen aan gelakt, ongelijke nagelvormen enz. Dus sommige dingen mogen soms mijns inziens sowieso wel een toontje lager.

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:37

Achaiah schreef:
Zo’n nagelbijt arrangement heb ik ook al eens gedaan maar dat hielp ook niet %) wanneer ik alleen een laagje op Mn eigen nagel heb knapt het nog harder af dan met verlenging dmv tip. Ook sjabloon verlenging werkt niet.. haha echt vervelend eigenlijk :=
Misschien ben ik er gewoon niet geschikt voor.. mijn laatste styliste was echt moedeloos, dacht wat doe jij.. maar ik doe echt heel voorzichtig!

Nou de gellac van Kruidvat zit er nog steeds op dat is dan wel apart.. nog geen barstje te bekennen **\O/**

Volgende week woensdag heb ik een afspraak bij een salon. Deze vrouw is nieuw hier in het noorden en als ik de foto’s zie van de nagels die zij maakt omg kwijl :9
Ik heb ook recensies gelezen en zelfs mensen met de moeilijkste nagels dat blijft bij haar zitten.. dus ik ga het proberen, en zo niet dan geef ik het op :')

Dat is wel heel erg balen, als zelf zo'n plan niet helpt... Ik ga voor je duimen dat deze mevrouw jou wel kan helpen! :j Hou je ons op de hoogte?

Shenavallie
Berichten: 11573
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 08:40

Yenni schreef:
Ik heb gisteren voor het eerst mijn gellak opgevuld. Is goed gegaan en ga ik zeker vaker doen. Is erg fijn!

Dat heb ik bij mijzelf wel eens geprobeerd, maar - kan ook aan mijn onkunde liggen - bij mij werd het er heel lelijk van en ik kreeg van die bobbels die je zo weg kon drukken (lucht). Ik heb het er daarom gelijk maar weer afgehaald omdat ik geen problemen wilde krijgen. Ben wel benieuwd hoe het er bij anderen uitziet! :j

Aanvulling: Oh, oeps.... dit berichtje kreeg nog een hele staart, lees ik nu. Ik heb nog niet alles gelezen, maar het is eventjes niet zo gezellig hier. Ga het na mijn werk wel even rustig lezen (heb verder alleen plaatjes gekeken en een paar korte berichtjes gelezen).

@ nikilover: Leuke kleuren en wat netjes gelakt!

@ Mars: :')

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:19

Niet weggaan hoor yenni! Ben benieuwd hoe het opvullen er bij jou uitziet (mag ook in pb als je dat fijner vind)

Jammer dat er nu zo ingehakt word op het negatieve (vooral door meelezers)... het wordt er echt niet gezelliger op zo ;) Kom dan ook wat leukers meedelen ipv alleen wat gedoe.
Ik vind ook niet alle reacties even leuk en ben ook maar een simpele doe t zelver :D Ik lees daar overheen of zeg er wat van en ga weer gezellig door :)
Dat iemand iets niet/anders doet wil niet zeggen dat dat voor een ander ook zo moet... en dat geldt voor beide kampen..

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:20

Mars _O- ik zie t ook gewoon voor me.

Anoniem

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:27

Ik denk dat kritiek soms wel opbouwender kan, verder vind ik niks mis met adviezen en kritiek. Maar alleen iets afkraken voegt idd niks toe. Anyway, ik vind het nog steeds wel een leuk topic en post ook graag mn doe het zelf lakjes. En ik heb ook al erg veel gehad aan de tips over verzorging en mn nagels verbeteren ook zichtbaar bij het opvolgen van de tips!

Btw, maandag gelakt (met PG), het is nu vrijdag en het zit nog goed zonder beschadigingen. Ik ben alvast trots op mezelf dat ik het pielen kan laten :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:29

Nou poe, ik lees nergens een bak kritiek. Alleen dat een aantal mensen iets zelf niet zouden doen. Prima toch.

Ik ben vandaag lekker naakt. Moet veel schoonmaken en dat is toch altijd weer een aanslag (ondanks handschoenen), helaas. Dus vandaag en morgen goed olien.

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:30

Welke kleur heb je erop ?
Ik ben er nog wat mee aan het stoeien. Het eraf halen ging nu wat lastiger dus het grootste deel bleef redelijk zitten maar toch weer teveel eraf om te denken ik laat t nog even zitten.
Heb nu 2 dagen bij erop gehad (alleen olie) en dan vanmiddag weer een poging.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:47

Kayleigh_ schreef:
Ik denk dat kritiek soms wel opbouwender kan, verder vind ik niks mis met adviezen en kritiek. Maar alleen iets afkraken voegt idd niks toe. Anyway, ik vind het nog steeds wel een leuk topic en post ook graag mn doe het zelf lakjes. En ik heb ook al erg veel gehad aan de tips over verzorging en mn nagels verbeteren ook zichtbaar bij het opvolgen van de tips!

Btw, maandag gelakt (met PG), het is nu vrijdag en het zit nog goed zonder beschadigingen. Ik ben alvast trots op mezelf dat ik het pielen kan laten :P

Yay voor het pielen laten *\o/* :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:49

Er zit Spicy Sienna op :) Foto staat in een van mn vorige Posts.

Skessa_
Berichten: 10618
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 13:08

_Friemel schreef:
Dat zal idd vast maar ik weet niet of je het nog kan herinneren, jaaaaaren terug had skessa toen lakjes gekocht van.... Potver hoe heten ze ook alweer... was een hele rel over, iedereen kreeg een infectie aan zijn nagels, gewoon, door een normaal lakje... tegenwoordig gaan we ook al dood van frituren en deo spuiten, eigenlijk is alles slecht, zelfs ademen :D


Mentality polish -:(- -:(- Hadden 1 of ander verkeerd ingredient gebruikt in hun lakjes.


Vind dit topic allang niet zoveel meer aan. Vroeger ging het hier over NAGELLAK (zie titel O:) ). Nieuwe collecties etc. Nu zijn t bijna alleen nog maar stylistes, nepnagels en gellak. Niet mijn ding.

Foto's vind ik wel leuk om te kijken, maar die worden amper gepost. Lees soms wat globaal door, maar de hele lappen tekst skip ik meestal gewoon :+