Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:25

Dag 1,
Vanmorgen laatste twee sigaretten gerookt bij de koffie. Ben er klaar mee.
Stop per direct.

Geen honger gevoel vandaag,eerder gejaagd. Soms licht in het hoofd, maar met een glas water werd dat beter.
Straks de wortels en komkommers weg kopen bij de winkel.

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:26

poetser schreef:
Ik ben tot vandaag rookvrij geweest. Daarnet helaas toch een sigaret opgestoken na een flinke tegenvaller :(

Wel merk ik dat de snoepkast zeer aantrekkelijk is geworden. Ook slapen gaat wat minder.


Jammer poetser, ga je het nog weer oppakken?

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:27

Ik ben vandaag precies een maand rookvrij *\o/*

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:31

Geweldig! Op naar maand 2 :-) you can do it!

Ik ben wel erg benieuwd naar dat boek alan carr? Is er iemand die het boek wil verkopen? Ik heb interesse nml :-)

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 19:45

Ik ben zomaar ineens Cold turkey gestopt. Dus hier helaas geen boek :)
Maand 2 komt vast ook goed. :j

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 18:52

Ja ik ook. Vandaag derde dag. Onrustig zijn begint weg te trekken.

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:03

Ik ben per 1-1-2018 cols turkey gestopt en houd het nog steeds zonder moeite vol.
Helaas was dat vorig jaar ook zo... tot de zomer vakantie zo van die twee weken moet het kunnen. Niet dus
Ik hoop dit jaar sterker te zijn.
Ooit 10 jaar kunnen stoppen ik hoop nu voor altijd

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 22:00

Iemand ervaring met reinigingskuur/detoxkuur aan het begin van met stoppen met roken?

Britt_Sisi

Berichten: 8944
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:17

Geen ervaring mee, wat voor reinigingskuur zit je aan te denken?

Ik heb de afgelopen tijd veel stress (gehad en nog steeds) en merk dat ik af en toe wel aan roken denk. Laatst zelfs weer een droom erover..
Gelukkig niet de behoefte om echt een sigaret op te steken, maar wel zin er in zeg maar.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 16:30

Wat en goede berichten allemaal! :)
Een (paar) keer een terugval is echt niet erg, Rome is ook niet in 1 dag gebouwd moet je maar denken. Hoe strenger je dat jezelf aanrekent, hoe lastiger je het jezelf maakt.
Denk gewoon goed na als je de verleiding voelt opkomen; wil je dit echt? Waarom dan? Wat is de meerwaarde er van?

Hier bijna 3 maanden gestopt, 76 dagen nu.
Ben ongetwijfeld aangekomen want heb me de eerste maand(?) kapot gevreten aan weet ik wat voor onzin allemaal :')
Maar de kilo's zullen er nu weer afgaan want dat doe ik inmiddels niet meer en ik ga weer meer bewegen.. als die kou tenminste vertrekt.
Ik weeg mezelf nooit, heb niet eens een weegschaal. :+ Kijk liever in de spiegel om te zie of ik nog tevreden ben. fiets getallen en maatschappelijke normering!

Zal eens ff dat boek van Allan Car zoeken, ben benieuwd wat daar in staat dat mensen er door stoppen.

Stoppen met roken heeft me doelbewuster gemaakt, en ik weet nu nóg beter dat ik prima zelf in staat ben om te bereiken wat ik wil.

Britt_Sisi

Berichten: 8944
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 20:05

Dat laatste helemaal mee eens!
Ik zit inmiddels op 102 dagen zonder sigaretten en zal er ook voorlopig geen meer opsteken haha!

Horsie84
Berichten: 549
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:01

Ik heb ooit een kuur gedaan op basis van zeewier... geen idee meer hoe het heet en kan het ook niet meer vinden.
Hielp super goed. En ik denk dan om je stofwisseling en darmen te helpen is een kuur misschien wel handig.
Roken doet veel met het lijf...
Vandaag moeilijke dag...honger gevoel begint meer te komen dus veel wortels en komkommers mee onder weg op het werk. En vaker zin in een peuk gehad vandaag. Keihard zeg ik dan nee!hier moet ik even door heen. Ik ruik meer, proef meer , meer lucht dus ik ga er gewoon geen opsteken,basta!

Luisa

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-10-10
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 01:05

Horsie84 bedoel je misschien chlorella of spirulina?? Dit zijn zeewier tabletten en kun je idd een kuur van nemen om je lichaam te reinigen

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:13

Ik raak gewoon in paniek bij alleen al het plannen van stoppen met roken :roll:
Ik heb het al eerder geprobeerd, zowel met hulp van een vaper als zonder. Langste wat ik heb volgehouden is 2 weken (met vaper)
Zit er nu over te denken om champix te gaan gebruiken met behulp van de huisarts. Gister avond was ik daar dus een tijdje dingen over aan het opzoeken/ informatie/ervaringen.

En vanmorgen werd ik wakker en was helemaal raar/paniekerig even alleen omdat ik daar mee bezig was geweest. Holy sh*t :? Ben nog niet eens gestopt.

Heb ook ooit t boek van Allan Carr gelezen, hielp wel, voor die avond :+
Weet niet of er iemand bestaat die hardnekkiger verslaafd is dan ik. En toch wil ik graag stoppen. Ik ga vandeweek de stap zetten om naar de huisarts te gaan want alleen lukt het sowieso niet!

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:19

Achaiah:
Dat had ik ook toen ik wou gaan stoppen. Ik was zo extreem bang dat het me niet zou lukken dat ik bij voorbaat al helemaal in paniek raakte. Werd regelmatig huilend wakker omdat ik gedroomd had dat ik gestopt was, en het was in mijn hoofd zoo erg zonder roken.
Mijn hele leven werd er door bepaald, bij elk sigaretje die ik opstak dacht ik "oh jee, en straks moet ik stoppen, ik kan noooit zonder dit sigaretje" en dan raakte ik weer in paniek, en stak een tweede op.

Ben nu een half jaar gestopt, en echt, ik had mezelf ook niet geloofd als ik het toen had gehoord, maar het valt zo mee! Ja, het is moeilijk, stressvol, poedersuiker en eng, maar lang niet zo erg als dat je je nu in je hoofd haalt. En ook jou gaat het gewoon lukken op een dag.
Is het niet in 1x, dan wel in 2x of misschien 5x. Maar op een dag gaat er een knopje om en dan lukt het je, echt waar!

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:25

Dankjewel voor je lieve bemoedigende woorden Laurora! Dat waardeer ik!
Ik vind mezelf aan de ene kant maar een zwakkeling, maar heb ook wel geleerd in dit leven dat je met lief zijn voor jezelf veel verder komt ;)

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 13:41

Snap ik, tis ook eigenlijk gewoon een gevecht tegen je eigen hoofd, maar inderdaad, lief zijn helpt.
Geef jezelf ook gewoon lekker een beloning zoals uit eten gaan, of iets leuks voor je paard, als je mijlpaaltjes haalt (bij 1 week gestopt, bij 1 maand gestopt enz) en straf jezelf niet af als het niet lukt en je weer terugvalt. Die mindset is het moeilijkst te krijgen, maar het lukt heus :)

Britt_Sisi

Berichten: 8944
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 13:41

Laurora schreef:
Achaiah:
Dat had ik ook toen ik wou gaan stoppen. Ik was zo extreem bang dat het me niet zou lukken dat ik bij voorbaat al helemaal in paniek raakte. Werd regelmatig huilend wakker omdat ik gedroomd had dat ik gestopt was, en het was in mijn hoofd zoo erg zonder roken.
Mijn hele leven werd er door bepaald, bij elk sigaretje die ik opstak dacht ik "oh jee, en straks moet ik stoppen, ik kan noooit zonder dit sigaretje" en dan raakte ik weer in paniek, en stak een tweede op.

Ben nu een half jaar gestopt, en echt, ik had mezelf ook niet geloofd als ik het toen had gehoord, maar het valt zo mee! Ja, het is moeilijk, stressvol, poedersuiker en eng, maar lang niet zo erg als dat je je nu in je hoofd haalt. En ook jou gaat het gewoon lukken op een dag.
Is het niet in 1x, dan wel in 2x of misschien 5x. Maar op een dag gaat er een knopje om en dan lukt het je, echt waar!


Hier ben ik het helemaal mee eens!
Ik was eerder ook nooit echt klaar om te stoppen. Ik stond er niet 100 procent achter. En nu wel!

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:40

Waar een wil is, is een weg inderdaad :)

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 14:58

Horsie84 schreef:
Geweldig! Op naar maand 2 :-) you can do it!

Ik ben wel erg benieuwd naar dat boek alan carr? Is er iemand die het boek wil verkopen? Ik heb interesse nml :-)



Ik heb het boek een keer online, gratis, gelezen als PDF.
Ben door het boek 4 uur rookvrij geweest.. :=

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 18:48

[quote

Ik heb het boek een keer online, gratis, gelezen als PDF.
Ben door het boek 4 uur rookvrij geweest.. :=[/quote]

Ja, dat werkt natuurlijk ook niet, je moet het wel kopen! :D

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 19:09

Ik vraag me echt en oprecht af hoe een boek iemand laat stoppen met zo'n hardnekkige verslaving. :)

We weten dat het slecht is, we weten dat we moeten stoppen, dat het stinkt, dat je er ziek van word, etc. Daar hoeft toch geen boek voor gelezen te worden?

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:15

Zo gek is het boek nog niet hoor... Ik heb het niet helemaal slim aangepakt, want in 1 dag uitgelezen terwijl je wel even je tijd moet nemen :=
Maar het boek staat niet zozeer vol met de gezondheidsrisicos van roken, het speelt meer heel erg in op je denkpatronen en de verslaving zelf, en ik wil niet zeggen dat het totaal niet helpt, alleen niet genoeg voor mij :D

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 19:00

Palmera schreef:
Ik vraag me echt en oprecht af hoe een boek iemand laat stoppen met zo'n hardnekkige verslaving. :)

We weten dat het slecht is, we weten dat we moeten stoppen, dat het stinkt, dat je er ziek van word, etc. Daar hoeft toch geen boek voor gelezen te worden?

Omdat het boek een heel andere wijze heeft. Het gaat niet in op de vreselijke ziektes maar het legt uit hoe het werkt. Waarom je rookt. Hoe het is als je rookt etc Tijdens het lezen wil je halverwege al niet meer roken. Toch MOET je blijven roken tot je het boek uit heb. Ben er zelf 10 jaar door gestopt en rookte in die tijd pakje per dag. Denk niet dat je het boek in een keer uit zal lezen. Sommige hebben hem al maanden in huis maar lezen niet. Gewoon om het idee dat je dan moet stoppen.
Het boekt leert je te stippen zonder dat het je moeite kost. Het gaat echt niet in op wat je al weet over roken het gaat juist in op hoe het is om een roker te zijn en hoe je er toe gekomen bent te roken. En waarom je hersenen steeds weer naar een peuk blijven smachten.

Toen jk het boek kocht wilde ik ook echt stoppen omdat jk niet zwanger wilde zijn en roken. Dus er moet wel een wil zijn om er vanaf te komen. Het boek leert je hoeje zonder enige moeite kan Stoppen maar je moet wel lezen en wat er gezegd wordt moet wel binnen komen.
Bij mij is dat maar 1 keer gelukt .
Zo stom dat ik na zoveel jaar dacht dat het wel weer zou kunnen ....

Britt_Sisi

Berichten: 8944
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 21:30

Apart hoe dat werkt he. Ik ben zonder boek gestopt. Inmiddels al meer dan 4 maanden!
Soms nog steeds zin in een sigaret, maar niet de behoefte om er echt een op te steken!
Hoe gaat het bij jullie?