Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:24

de dag ging best goed :) alleen nu nachtdienst.. heb heel hard het stemmetje moeten negeren die zegt een sigaretjes snachts kan best _-:(


Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:27

Ah dat is naar.. Ik heb vannacht weer gedroomd dat ik ging roken.. :')

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:38

Ik had het gister avond even flink zwaar, ik wond me nogal op over mijn niet-werkende telefoon. Maar niks mee gedaan, vandaag ging het buitengewoon goed.

Zo jammer dat mensen me proberen op te leggen ‘wat werkt’, ik benoem graag mijn gevoelens en gedachten over het stoppen met roken. Was er vandaag een collega die me vertelde dat ik het er niet zoveel over moest hebben want dat triggert alleen maar, maar ik ervaar zelf juist dat ik een bepaalde rust krijg van het juist te benoemen.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:55

Ja dat had ik ook! Ik had een vriendin die zei, je bent er echt te veel mee bezig!
Ik dacht alleen maar ja dat moet ook anders steek ik uit gewoonte gewoon een sigaret op!

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:59

Ik ben ongeveer vier maand geleden gestopt met behulp van nicotine pleisters.
(wow vier maand geleden alweer! Dat is langer dan ik dacht!)
Het was erg moeilijk, máár uiteindelijk viel het me mee.
Wel heb ik nu nog steeds vaak zin in een sigaret en ik denk ook niet dat dat voorlopig stopt.
Geen last meer van benauwdheid, minder koude voeten en handen, niet meer naar buiten hoeven om te roken, onwijs veel geld bespaard.... Ik zie bijna alleen maar voordelen :)
Wel een dikke 10kg aangekomen |(

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 02:46

Dat eten blijft inderdaad wel een probleem ja. Het is niet aan te slepen!!! Haha. Maar nu inmiddels dag 12!!! Trots op mezelf. Bijna twee weken al weer.

Hoe gaat het met de rest? Weer weekend. Voor mij toch wel lastiger dan doordeweeks...

Hebben jullie dat ook?

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 14:14

T weekend was inderdaad een stuk zwaarder. Veel meer tijd om na te denken, minder afleiding van werk en de dagelijkse dingen....
Tip: maak het huis eens een extra keer schoon. Ruimt op in je hoofd, en je bent lichamelijk bezig. En als je dan klaar bent dan je paardenstal nog een keertje extra :+

Maarre, verder netjes hoor, doorzetten +:)+

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

affy2000
Berichten: 129
Geregistreerd: 09-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:34

Ook ik ben gestopt. Sinds 3 januari, de eerste dagen waren mij het makkelijkst maar nog geen terugval gehad.
Had het gister erg lastig, al kwam dat denk ik ook doordat ik savonds uit ging en er voor in een blokhut zat met 6 rokende mensen

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:12

Ik ben nog steeds gestopt. Ik merk dat ik het, wanneer ik stress heb, het zwaarst heb.
Anderen zien roken of rook ruiken lokt gelukkig bij mij weinig uit.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:39

Ik ben nu sinds vrijdag rookvrij! **\O/** **\O/** heb donderdagavond mijn boek uitgelezen (Allen Carr) nn tevens mijn laatste sigaret gerookt.
Moet wel zeggen dat ik het niet makkelijk vind heb de hele tijd een soort heimwee en ben erg onrustig geweest afgelopen weekend.
Lichamelijk ben ik er ook letterlijk ziek van en ik slaap heel slecht.. -O- Maar ik ben erg trots dat ik het achter me kan laten en ben blij dat ik een niet roker ben. :D

^.^

Kirja
Berichten: 1232
Geregistreerd: 07-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:35

Ik zou me hier graag aansluiten als jullie dat goed vinden.
Ik rook nu zo'n 13 jaar, zo'n 15-20 sigaretten per dag en wil zó graag stoppen.
Al een paar eerdere pogingen gedaan en de eerste 1,5-2 dagen totaal geen moeite maar daarna voel ik me er echt zo beroerd door, letterlijk ziek er van, dat ik toch weer begin -O-

Mijn vriend is nu sinds een paar maanden gestopt, lukte met eerdere pogingen niet uit zichzelf en is nu gestopt met behulp van medicijnen, en dat ging zo goed!
Maar hij moest ook wel, schade aan zijn longen en ik denk ook wel dat de schrik daarvan ook heeft meegeholpen dat het nu wel is gelukt.

Nu is het zo dat ik door hartritmestoornissen die medicijnen niet mag hebben, en het dus ook nog eens extra goed zou zijn voor mij om te stoppen.
Maar ik moet het dus echt zelf gaan doen, en ik zie er zo tegenop.
Ik draai mijn sigaretten zelf en ik denk dat mijn pot morgenavond ver leeg is.
Als het op is ga ik er weer voor!
Zoveel gezonder en het spaart ook erg veel geld uit, kan ik dan weer mooi gebruiken om de spaarrekening voor dierenarts aan te vullen.

Ik vind het zo knap van jullie allemaal!
Hopelijk kan ik over een tijdje ook gewoon zeggen 'gadverdamme wat heb ik hier lekker aan gevonden?!'

Mama van 2 prachtige kindjes!

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:36

Zijn nicotine plijsters en tabletten geen optie voor je?
Daar heb ik gebruik van gemaakt om de verslaving er in twee stappen onder te krijgen; eerst van de gewoonte af en daarna pas van de nicotine. Dat werkte uitstekend, toen ik eenmaal van de gewoonte af was kon ik ook zonder problemen stoppen met de plijsters, ik heb de stappen niet eens afgemaakt *\o/*
(gestopt met plijsters na stap 1 van de 3)
Het helpt echt tegen dat stukje tussen de oren, en je hebt geen last van lichamelijke afkickverschijnselen.

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:40

Veel succes allemaal! Ik ben na mijn puberrooktijd gestopt en de eerste week was super k't.
Ik ben zonder hulp middelen van de een op de andere dag gestopt.
Na een paar dagen was ik echt lijkbleek, misselijk en duizelig en had zelfs een beetje het gevoel dat ik zou flauwvallen ofzo.
Maar ik ben echt super blij dat ik er vanaf ben.

Jullie kunnen het!

No freedom till we're equal, damn right I support it.

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:45

hier gerookt van af mijn dertiende, ik ben nu 53.......dalijk in mei is het alweer 2 jaar geleden dat ik gestopt ben....ben 10 kilo zwaarder (ook door overgang) en behalve dat ik geen hartkloppingen meer heb voel ik me niet echt heel veel beter.
Heb iedere dag, echt iedere dag nog zin in een sigaret.

Nee ,ik ga niet beginnen met roken maar jezus zeg, wat een diepe verslaving!

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 00:06

Pfff.... het is inderdaad echt een diepe verslaving... Wat rot voor je Connie64 dat het nog steeds zo zwaar is. Hoop echt dat het snel beter voor je wordt :(:) Het lijkt het leven ook zo veel leuker te maken... vooral als je gestopt bent... terwijl je precies het tegenovergestelde denkt wanneer je rookt. Laat je niet voor de gek houden hoor...

We blijven volhouden +:)+

Ik heb nu een zware oorontsteking. Ik word er niet goed van. Kan wel janken van de pijn en ook gewoon zin om een sigaretje te nemen.... Pfff. Erge is nog dat ik nooit ziek was toen ik nog rookte. Nooit pijn... Gek he? Meteen ook echt goed ziek?! Ik was al 4 jaar niet bij de huisarts geweest en nu wel geweest sinds ik gestopt ben met roken... Pffff.... volhouden!!!! Ondanks alles.... Wij houden vol.... dure ziekmakende verslaving |o

Positief blijven...

Nu 14 dagen gestopt!!!! (Wel dus met de nodige pijntjes) *\o/*
Laatst bijgewerkt door horses1990 op 16-01-18 00:26, in het totaal 3 keer bewerkt

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 00:11

Het gros van de januari stoppers is overigens 23 januari al weer begonnen met roken (las ik in een artikel)! Wij halen met z'n allen 24 januari toch wel?! *\o/* +:)+ En daarna gaan we uiteraard gewoon door... Maar zou wel al een mijlpaal zijn :D Op naar 24 januari (s)toppers!!

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 00:20

Zie dit topic best laat pas eigenlijk, ik ben ietsje eerder begonnen, per 21 december ivm vakantie. Dus ik ben nu 3 weken en 3 dagen rookvrij... of nouja... toen het beste paardenvriendinnetje van mijn paard ingeslapen werd vorige week woensdag en ik duidelijk zag dat mijn paard naar haar opzoek was heb ik er van de ellende eentje gebietst. Was eigenlijk helemaal niet lekker meer, maar gaf me toch rust. gewoonte denk ik.

Hug a horse a day, to keep the grumpiness away

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 00:29

Baroeg! Welkom! Wat goed zeg dat je al drie weken en drie dagen rookvrij bent!! Snap dat je op zo'n moment even terugvalt. Maar echt super dat je wel weer doorzet +:)+

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:37

Welkom :)
Wat goed, en zo even bietsen moet kunnen in een rotsituatie lijkt me.

Ik tik vandaag de 2 weken aan. Heb alleen nog steeds voorhoofdsholteontsteking en daardoor ontzettend hoofdpijn en een opgeblazen kop.
Hoop dat het nu toch wel snel wegtrekt want het belemmerd me nogal.
Verder haast geen drang meer om te roken. Een enkele keer en dan vooral als anderen roken in mijn buurt.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 21:48

Pfff... wat is het zwaar....... zo"n trek in een sigaret.... Maar het is zo vies... Moet eerlijk bekennen dat ik 1 licht trekje heb genomen... maar bahhh wat vies... Zeker na 18 dagen stoppen... We moeten volhouden hoor... Het is gewoon echt niet lekker... alleen heel erg verslavend....

Hoe gaat het met de rest van de groep? :)

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2638
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 22:10

Als ik nog een tip mag geven voor de moeilijke momenten...
Ipv dat je bij jezelf denkt: oh nu is het ontbijt, nu had ik een sigaretje gerookt, of, oh het is nu pauze, nu was ik gaan roken,
Maak het positiever.
Elke keer dat je langs een supermarkt of benzinepomp komt denk je: oh wat heerlijk dat ik geen sigaretten hoef te halen!
Als je je rekening ziet denk je: oh wat fijn al dat extra geld!
Als het regent wanneer je normaal zou roken denk je: ohh nu kan ik heerlijk warm binnenblijven!

Dit heeft mij heel erg geholpen om het patroon te doorbreken :)
En wees lief voor jezelf, geef jezelf een cadeautje omdat je zo goed bezig bent, ga leker uit eten van het geld dat je hebt bespaard en bovenal, hou vol allemaal!
+:)+

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:36

Ik heb het niet volgehouden... Voor nu laat ik het even zo, gun ik mezelf de tijd om een nieuwe strategie te bedenken.
Wel zou ik graag hier mee blijven kletsen, ik hoop dat jullie succes mij helpt te motiveren.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 01:40

AmyII schreef:
Ik heb het niet volgehouden... Voor nu laat ik het even zo, gun ik mezelf de tijd om een nieuwe strategie te bedenken.
Wel zou ik graag hier mee blijven kletsen, ik hoop dat jullie succes mij helpt te motiveren.


Het is ook zo verrot moeilijk. Ik heb hier gezegd te stoppen wanneer mn tabak op was maar ben inmiddels 3/4 potten verder en rook nog steeds. Bummer, ik heb er gewoon geen zin in om te stoppen, in die stress en moeite.. Dus ik laat het nog even voor wat het is..

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

Luisa

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-10-10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 02:25

Mag ik ook mee praten? Heb al een aantal weken in m’n hoofd te willen stoppen. Rook nu zo’n 9 a 10 jaar. Waaronder ik een aantal jaar geleden wel een jaartje was gestopt maar (dom dom dom) toch weer begonnen ben... nu wil ik er dit keer echt voor gaan en mezelf iets gunnen! Ik rook ongeveer een pakje per dag (en dan ook nog eens alleen maar menthol, nog eens extra slecht!) van rond de €6,-. Als ik dat een maand op zou sparen heb ik al zo’n €180,- gespaard! Wil heel graag weer een nieuwe tattoo dus die zou ik mezelf na een maand stoppen al kunnen veroorloven! Ik heb nu nog een pakje. Deze rook ik op en dan stop ik, hoop ik!

~Je kunt niet alle paarden van de wereld redden,
maar wel de hele wereld van één paard !


Sometimes the wrong choices lead us to the right places

Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 23:19

Ahw wat jammer voor diegene die het niet gelukt is, maar er zal vast een moment komen dat het jullie wel lukt!! **\O/** **\O/**
Ik ben nu 8 dagen rookvrij en voel me eindelijk wat beter, maar wat heb ik het moeilijk gehad zeg deze week... -O- Ben wel trots op mezelf dat ik vanaf 20 peuken naar 0 ben gegaan. :D :D

^.^


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danseresje, GrapeshotBot, Iloveiswan, meiske04, Traiectum, Wpaard en 95 bezoekers