Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 23:31

Ik zie enkel een topic van bokkers die gestopt zijn met roken met behulp van dampen/vapen. Nu wil ik nu net stoppen zonder te gaan dampen *\o/*

Wie is er ook met ingang van 2018 Cold Turkey of met behulp van een ander middel (met uitzondering van dampen/vapen) gestopt?

Ik ben nu met ingang van 1/1/2018 Cold Turkey gestopt, dus zit nu op de derde dag.

Erg zwaar tot nu toe. Trek in een sigaret is af en toe echt niet normaal. Het beheerst mijn hele leven op dit moment... Maar we houden vol!!!

Wie doet er mee en is al gestopt of gaat nog stoppen in 2018?

Wellicht kunnen we middels dit topic elkaar steunen/tips geven _/-\o_


Anoniem

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:41

Ja ik!!

Gestopt sinds 01/01 ook. Gaat best goed tot nu toe. Als ik echt heel erg zin heb in een peuk pak ik vaak kauwgom of een lolly. _O-

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:44

Ah! Finally een topic waar niet direct een e-sigaret aangesmeerd wordt.

Ik ben met ingang van 02-01-2018 gestopt, dit is dus mijn tweede dag en ik vind het pittig. Gister eigenlijk weinig last, alleen dat ik mezelf af en toe betrapte op de gewoonte. Vandaag ben ik enorm onrustig, echt met een onrustig gevoel in mijn hartstreek.

Ik ben overigens cold turkey gestopt.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-18 23:48

Welkom! Wat goed!!! Rookte je al lang en was je een zware roker? Dus ook Cold Turkey gestopt zonder pleisters e.d.? Is dit je eerste poging?

Goede tip die lolly of kauwgom! Ga ik ook doen.... Merk vooral dat ik een stuk meer ben gaan eten de afgelopen dagen :+


AmyII: Top, wat goed!!! De eerste dagen zijn erg zwaar, voornamelijk door de ontwenningsverschijnselen. Dat schijnt minder te worden... Maar ook ik heb er erg last van.... Vooral de onrust is verschrikkelijk inderdaad! |(

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:52

Die onrust ja... wat een drama!
Ik rook nu zo’n 17 jaar, waarvan 4 jaar gelegenheid (aan het begin) en dus 13 jaar 20 sigaretten per dag. Best veel eigenlijk.
Dit is mijn eerste poging en ik wil het bij deze eerste poging houden. Mijn vriend is ook een roker, maar hij steunt me waar hij kan: rookt niet waar ik bij ben, rookt niet in huis en hij rookt nu alleen nog sjag. Iets wat ik in al die jaren tijd, ook al waren op 1e kerstdag de sigaretten op, echt niet rookte.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

willemlover

Berichten: 1566
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:55

Ik ben nu 45 dagen gestopt, van een pakje per dag naar helemaal niks. Ik heb het boek van Allen Carr gelezen, dat heeft mij enorm geholpen. 1 tip: probeer jezelf bezig te houden met actieve dingen zoals bijvoorbeeld schoonmaken. Dat hielp mij enorm tijdens de onrust periode.

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 00:04

17 jaar is ook al een poos! Zelf ook ruim 14 jaar gerookt helaas... Maar nu zijn we er klaar mee! Fijn dat je vriend wel rekening met je houdt. De mijne stopt lekker met me mee, maar die heeft het nog veel zwaarder dan ik (is nu maar gaan slapen om de trek in een sigaret te vergeten).

Heb ook een app gedownload op mijn telefoon. Dit is ook wel fijn. Die geeft aan hoeveel je al niet hebt gerookt, hoeveel geld je al hebt bespaard etc. Echt wel een fijn hulpmiddel :)

@willemlover! Ah wat super 45 dagen!!! Heb inderdaad al over dat boek gelezen... toch maar eens aanschaffen! Hoe gaat het er nu mee na 45 dagen? Nog wel eens last van onrust/ momenten van enorme zin in een sigaret (dat zal vast wel.... maar hopelijk toch wel minder als wij nu hebben... haha!)

Palmera

Berichten: 9450
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:11

Heel, heel knap wie het zo kan en volhoudt! _/-\o_
Ruim twintig stoppogingen gedaan en nooit gelukt. Nu, met E-sigaret begint het erop te lijken.

Heel veel succes iedereen die het probeert, zet hem op! +:)+

Ik ben gewoon te laf voor jullie topic en trek me ook weer terug, maar dit wou ik wel even kwijt. :)

horses1990

Berichten: 650
Geregistreerd: 21-01-11
Woonplaats: Leiden

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-18 00:16

Hallo Palmera! Ach als het je al lukt om te stoppen met een E-sigaret helemaal top natuurlijk! Het is alsnog beter dan een normale sigaret! Zeker na 20 stoppogingen ook een hele prestatie!

Bedankt voor je bijdrage! En ook heel veel succes nog!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:50

Ahh Palmera, bedankt voor je bijdrage, lief! Ik kan me voorstellen dat je na 20 pogingen toch probeert via een e-sigaret te stoppen. Voor jou ook heel erg veel succes!

Willemlover, al 45 dagen gestopt, ik zou nu zo graag op dat punt willen zijn... Knap hoor! Heb je nu nog wel eens ‘last’ van het stoppen, en in welke vorm dan?
Dat boek heb ik inderdaad veel over gehoord, ik heb hem al in de itunes store gezien, dus als ik het echt zwaar krijg is hij snel gedownload ;)

Horses 1990, knap dat je vriend mee stopt! Ik wilde het dolgraag alleen doen, zodat ik me niet ‘afhankelijk’ voel van hem. Ik ben namelijk als de dood dat als mijn buddy het niet volhoudt, ik het ook minder goed volhou. Snap je wat ik bedoel? Ik kan het niet heel goed uitleggen namelijk..

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:55

Ik rook samen met mijn vriend van die potten om ze zelf te maken. Als deze leeg is (bijna) gaan we ook meteen stoppen zonder alternatief. We can do this :))

Edit: om dus zelf sigaretten te “klikken” / maken

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:58

Ik ken het inderdaad Savannah, ik moet bekennen dat ik dàt nooit echt onder de knie heb gekregen... ;) Wel goed dat jullie samen stoppen!!

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 02:07

Ik! Vanaf 1 januari, maar ik kan gewoon niet slapen zonder.. ik rook nu elke avond voor het slapen gaan nog 1, maar overdag heb ik eigenlijk helemaal geen zin meer in een sigaret

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 02:50

AmyII schreef:
Ik ken het inderdaad Savannah, ik moet bekennen dat ik dàt nooit echt onder de knie heb gekregen... ;) Wel goed dat jullie samen stoppen!!


Hahaha het is ook lastig maar al vanaf begin dat ik begon te roken (14) deed ik het dus ja je leert het gaande weg en het is veeel goedkoper.

• Sjaan ‘ vermist sinds februari 2013
• Quinto
• Be a warrior not a worrier

willemlover

Berichten: 1566
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:24

Ook jullie komen op dat punt hoor :). De echte onrust duurde bij mij kort, ik denk ongeveer 5 dagen/een week. Daarna is het vooral de gewoonte die het lastig maakt. Dat heeft denk ik ongeveer een maand geduurd. Ik stapte dan bijvoorbeeld in de auto en dacht: " zo nu even roken" en kwam dan pas weer tot de bewustwording dat ik gestopt ben. Dat zijn moeilijke momentjes maar die duren over het algemeen hooguit een minuut.
Momenteel heb ik er eigenlijk geen last meer van. Tijdens oud en nieuw afgelopen week was iedereen om mij heen aan het roken. Toen heb ik wel even gedacht aan hoe lekker het zou zijn om nu te roken. Maar dan zet ik in mijn hoofd gewoon even de nadelen tegenover de voordelen en dan ben ik ook gauw weer van die gedachte af.

Ik heb 1 keer eerder een stop poging gedaan, dit heb ik toen 4 dagen vol kunnen houden maar ik deed niks anders meer dan denken aan een sigaret en het maakte me echt gek. Uiteindelijk ben ik toen huilend naar de cafetaria gelopen om weer een pakje te kopen. Dus ik was best huiverig om het weer te proberen. Maar het boek heeft mij echt andere inzichten gegeven waardoor het nu lang niet zo moeilijk is.
Mochten jullie het graag willen: er staan een aantal dingen in het boek die mij echt wakker geschud hebben, die dingen herhalen zich nu nog steeds in mijn hoofd en hebben mij tijdens de moeilijke periode ook echt geholpen. Dus ik wil er daar best een paar van uitypen wanneer daar behoefte voor is.

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:49

Al heel lang geleden gestopt: Cold turkey en ik rookte 3 pakjes shag per week, dus best wel stevig. Ik weet nog dat de eerste week hel was, echt tandhakkend door de kamer gelopen en ik zag het al voorbij komen: het boek van Allen Carr gelezen in de eerste week. Leuk is ook om een app te installeren waarbij je kan zien hoeveel sigaretten je niet gerookt hebt en hoeveel geld je daarmee bespaart.
Overigens heb ik nog regelmatig zin om te roken, maar dat is dan meer een constatering (hé, dat is raar! Ik heb zin om te roken) dan een onbedwingbare behoefte. Ik durf er dus ook nooit meer eentje op te steken, want de eerste is vast heel vies, maar in mijn leven zoveel vieze sigaretten gerookt dat dat vast geen reden is om niet weer te beginnen. Bereid je ook voor op dromen dat je weer rookt en dan balend wakker worden :D

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:24

AmyII schreef:
Ah! Finally een topic waar niet direct een e-sigaret aangesmeerd wordt.



Zou je ook zo'n opmerking maken als het boek van Alan Carr genoemd werd in de titel?
Alle respect voor mensen die het lukt cold turkey te stoppen, of met alle andere hulpmiddelen, maar niet niet iedereen lukt dat of wil dat.

Ik kan me het gevoel wel voorstellen, je hoort zoveel over de e-sigaret, dat het niet leuk meer is. Maar voor sommigen, zoals ik, is het een wondermiddel en ja, dat gun je een ander ook.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:23

@Nynke55, nee dat zou ik niet zeggen als dat boek in de titel staat. Ik sta nl best open voor hulpmiddelen om te stoppen, maar als er dan op den duur aangeraden wordt om (hoeveel??) verschillende apparaten te proberen tot je de ‘juiste’ gevonden hebt, terwijl het ook gewoon kan zijn dat het niet je ding is hè? Dan word ik daar een beetje... Simpel van.
Maar het is toch helemaal fijn dat het voor jou wel werkt?

Ik ben wel heel geïnteresseerd in de stukken die jou goed geholpen hebben Willemlover, herhaalde je ze dan ook als een soort mantra in je hoofd? En had jij het gewone stoppen met roken boek van hem? Want ik zag gister in de itunes store dat er ook één voor vrouwen specifiek is. Maar dan vraag ik me af wat erin verschilt.

Bedankt voor jouw ervaring Ceetje, ik heb op dit moment (dag 3, heel gek) eigenlijk sowieso dat het gevoel van ‘jammer’ vooral overheerst. De sigaret zelf mis ik niet echt, het is echt meer de gewoonte.

Een beetje een hele gekke vraag nu, hebben/ hadden jullie ook dat je ontlasting anders gaat ruiken/ stinken?

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:44

nynke55 schreef:
AmyII schreef:
Ah! Finally een topic waar niet direct een e-sigaret aangesmeerd wordt.



Zou je ook zo'n opmerking maken als het boek van Alan Carr genoemd werd in de titel?
Alle respect voor mensen die het lukt cold turkey te stoppen, of met alle andere hulpmiddelen, maar niet niet iedereen lukt dat of wil dat.

Ik kan me het gevoel wel voorstellen, je hoort zoveel over de e-sigaret, dat het niet leuk meer is. Maar voor sommigen, zoals ik, is het een wondermiddel en ja, dat gun je een ander ook.

Ik vind het allemaal prima wat iemand doet of laat, maar als je gaat dampen dan stop je niet met roken. Er is uiteindelijk maar echt een manier en dat is van die verschrikkelijke nicotineverslaving afkomen door te stoppen met nicotine in te nemen. Dus geen kauwgom, pleisters, pufjes of e-sigaretten meer.

Van die stank kan ik me niets herinneren, wel dat andere mensen opeens zo vaak stinken, omdat mijn reukvermogen een stuk beter was geworden. (Dat was wel jammer :D )

willemlover

Berichten: 1566
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:59

Amyll: ik had inderdaad het gewone stoppen met roken boek. Alan Carr laat je eigenlijk een soort omdenken. Soms tot vervelends toe, hij herhaald namelijk heel veel.

Wat hij eigenlijk probeert is dat je blij gaat zijn dat je van het roken af bent ipv het gevoel hebben dat je iets mist wanneer je gestopt bent. Want dat is wat veel mensen ervaren: ze missen hun steun en toe verlaat. Maar hij laat je blij zijn er van af te zijn en maakt je bewust van dingen waar je eerder je kop voor in het zand stak. 1 van zijn uitspraken die bij mij enorm binnen kwam was: Als ik je nu een sigaret aan zou bieden die je kanker geeft, zou je die dan aannemen? Nee tuurlijk niet, maar in feite is dat wel wat je doet met iedere sigaret die je rookt.

Daarnaast had ik eerder altijd het gevoel dat een sigaret mij hielp met ontspannen. Hij zegt juist dat het je stress bezorgt want het beheerst je leven. Je bent altijd bezig met wanneer kan ik roken, heb ik genoeg sigaretten ect ect. Alan beweert dus dat het leven zonder roken veel meer ontspannen is, en ik kan nu beamen dat dat daadwerkelijk zo is.

Daarnaast somt hij op wat roken met je doet en hij legt er vervolgens naast wat het je geeft - je vind het lekker (9 vd 15 sigaretten zijn niet eens lekker) - het biedt ontspanning (blijkt dus niet waar te zijn). Je komt er dan geleidelijk achter dat het gewoon de meest rare gewoonte is.

Ook doet hij nog de uitspraak: Er zijn zo veel dingen in je leven die veel lekkerder zijn dan roken, dat doe je toch ook niet iedere dag 20x? Waarom iets wat zo enorm slecht voor je is dan wel?

En als laatste. Toen ik ging stoppen was ik er niet volledig van overtuigd dat ik nooit meer ging roken. Alan beweert dat die ene sigaret niet bestaat. Hij zegt: zo ben je ooit ook begonnen, je vond het toen heel vies maar inmiddels rook je een pakje per dag. Hij zegt dat het een fuik is waar je enorm moeilijk uit komt en hij waarschuwt dan ook echt voor die ene sigaret.

Dit zijn een aantal voorbeelden die mij onwijs geholpen hebben. Hopelijk doen ze voor jullie ook wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:21

Wat goed dat jullie willen stoppen!

Het is mogelijk om te stoppen met roken en ook al kan je jezelf het nu nog niet voorstellen, op een dag denk je er niet eens meer aan. En nog later ga je het zelfs vreemd vinden dat mensen roken. Komt goed!!

De eerste keer dat ik stopte was met behulp van een workshop van Alan Carr. Absoluut een aanrader! Je krijgt je geld ook terug moest je binnen de 3 maanden opnieuw beginnen, maar die kans is klein want het werkt echt goed ;)

Na 5 jaar stoppen ben ik toen opnieuw begonnen omdat ik toen verliefd werd op mijn huidige vriend, een verstokt roker :)

Toen een tweede keer gestopt, gewoon cold turkey! En dan moet je maar aan één ding denken: gewoon NIET roken. Nooit niet. En dan komt het vanzelf goed :) Wij zijn nu alweer bijna 4 jaar zonder problemen rookvrij!

Gewoon voor gaan dus het is heerlijk!
Veel succes iedereen! *\o/*

(En oh ja: het is normaal dat je 100x probeert te stoppen, het belangrijkste is dat je blijft geloven dat het je op een gegeven moment wel zal lukken, bijvoorbeeld nu! :) )

Lougino

Berichten: 1450
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:27

Goed hoor Horses1990, hou vol je kunt het!!

Ik ben half september gestopt na zeker 10 jaar roken. Ik ben een dag voor ik op vakantie ging gestopt zodat ik tijdens deze 3 weken genoeg afleiding zou hebben om er niet mee bezig te zijn. Dit is mij heel goed bevallen, tot op de dag van vandaag geen sigaret meer aangeraakt. Mijn partner rookt niet, dat maakt het ook een stuk makkelijker. Aan stoppen zitten alleen maar voordelen behalve dat ik wel een paar kilo ben aangekomen :Y)

Dat van je ontlasting komt me ook bekend voor AmyII, ik had zeer regelmatig buikpijn, dat is nu zga verleden tijd, m'n lichaam is langzaam maar zeker weer normaal aan het functioneren heb ik het idee.

Vooral ook het gevoel van stress over 'wanneer kan ik weer roken' en 'help m'n pakje is bijna leeg' mis ik totaal niet en het geld dat ik overhoud wordt nu een stuk nuttiger besteed.

~Lougino~Danko~

Britt_Sisi

Berichten: 8943
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:47

Dan meld ik me hier ook! ik ben 7 december gestopt! Bijna een maand dus!
Ik heb ongeveer 10 jaar gerookt en rookte een groot pakje per 2 dagen. Ik heb inmiddels volgens de app 88 euro uitgespaard!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:58

Wat goed Britt_Sisi, jij bent dus al bijna een hele maand gestopt, merk je dat de behoefte afneemt? En vanaf wanneer was dat ongeveer bij jou?

@ Lougino, blij te lezen dat jij door het stoppen van buikpijn afgekomen bent, ik heb ook regelmatig buikpijn en als dat weggaat door het stoppen, dan ben ik de gelukkigste mens op aarde. En dan heb ik een extra stok achter de deur ;)

Wat goed Djali, dat je opnieuw gestopt bent!! En dan ook nog eens cold turkey. Hoe is het jouw partner vergaan toen?

Bedankt Willemlover voor de tips uit het boek van Alan Carr, ik vind het leuk om te lezen welke tips jij omschrijft die jou geholpen hebben. Ergens diep van binnen denk ik al in die richtingen.

Mijn vriend rookt op dit moment nog wel, maar niet meer in huis en ook niet waar ik bij ben. Rookwaar ligt ook niet in het zicht evenals de asbak en aanstekers. Het valt me op dat hij er nu ongeveer 7 per dag rookt :') . Dus ook hij is aan het minderen hahaha. Hij heeft het wel al over stoppen, maar laat dan eerst mij maar helemaal geland en stabiel zijn, dan kan ik hem steunen.

het komt allemaal goed, wacht nou maar af wat de tijd met je doet
het is nu nog te vroeg, want alles wat groot is begon ooit klein...
Je hoeft niet meteen een Vlinder te zijn...

Y;(

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:03

Ik ben vandaag nog rook vrij, vanavond proberen zonder sigaret! Ik heb al 15,- gespaard in 4 dagen.. Gaat lekker zo, en heel eerlijk heb ik er ook geen moeite mee !

Er komen hier goede argumenten voor bij, dat helpt echt :j


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, Jihama, Rosanna1990 en 135 bezoekers