2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
_Tarzan

Berichten: 11154
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 09:46

Ik ga met jullie meedoen :)

Ik heb 7 jaar lang een zeer stressvolle baan gehad waarbij ik werd overladen met snoep en lekker eten (belegde broodjes, mc donalds of happy italy voor de lunch) .. en stress doet eten bij mij dus flink aangekomen helaas, hier ook bijna een burn-out aan overgehouden maar gelukkig precies op het goede moment een andere baan aangeboden gekregen! (En blij dat ik was :D )

Nu sinds een jaar een nieuwe leuke baan met een laag stresslevel, waar ik echt mijzelf kan zijn en weer lekker in m'n vel zit maar helaas door m'n vorige baan een eet/suikerverslaving overgehouden en ja daar moet ik toch echt vanaf!

Ik wil eens beginnen met 10 kilo en zie dan wel hoeveel ik er nog af wil hebben.

:¨·.·¨:
`·.
Tarzan, Fuego, Rambo


zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 10:39

Ja ik wil ook mee doen! Met elkaar moet het lukken of niet dan?

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:13

Beginnen sommige mensen al na de kerst, of echt 1 januari?

Of sommige 3 januari bv ivm overblijvende oliebollen enz O:) ?

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:16

Mag ik meedoen? *\o/*
Eind 2016 woog ik nog zo'n 65/66kg, maar sinds mijn rugproblemen de overhand namen ben ik gestopt met rijden op mijn pony. Sindsdien in een jaar tijd onwijs aangekomen. Weeg nu 79,8kg, voel me verschrikkelijk erover want ik ben maar 1,63m.
Afgesproken met schoonmams vanaf 1 januari samen te starten met Sonja bakker, en zelf voorgenomen weer te stoppen met roken wat me zeker moet lukken.
En about de pil, hier ook struggles, ooit eens gestopt geweest wegens vele bijwerkingen en voelde me toen heel veel beter.. maar weer erop gegaan gezien ik nu nog even geen kindje wil (wel 8 jaar samen en als het gebeurd is het welkom, maar nu gewoon nog een ander beeld voor ons). Ik merk in mijn stopweek dat ik de eerste dag behoefte heb aan zoet of dingen die ik normaal niet eet, maar de dagen daarop moet ik mezelf herinneren dat ik wel moet eten en drinken. De dagen dat ik dus keurig mijn pil slik lijk ik de eeuwige voedselcontainer die alsmaar honger heeft.
Tevens krijg ik waarschijnlijk begin 2018 een mamareductie, 2 januari hoor ik definitief meer hierover. Dus in overleg met de arts ga ik de keuze van mijn pil maken gezien de hormonen hiervoor ook een averechts effect kunnen hebben.
Ik hoop dat hierna ook mijn rug, nek en schouderproblemen een stuk zijn verminderd of weg zijn en ik hierna lekker actief aan het leven mag deelnemen zonder pijn.
Daarnaast kijk ik er naar meer voordelen hiervan hihi, maar ik zou graag weer een gezond leven leiden waarin ik gewoon weer mooie kleding pas en me goed voel. :j

Heel verhaal geworden, sorry :=

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

mvdende

Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:29

Ik doe ook mee. Vooral met de opening van mijn webshop was er veel zoetigheid overgebleven en dat merk ik direct. Ipv redelijk stabiel tussen de 57 en 58 kg. Weeg ik er nu bijna 61. Vanaf januari moeten die kg er weer af. Streefgewicht 56kg. Dus 5kg eraf. Ben 167 cm.

Ik wil dit voor elkaar krijgen door meer te bewegen en minder en gezonder te gaan eten. Dat laatste is altijd even puzzelen want lijnen met een krap budget vind ik altijd erg lastig.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 15:05

Ik ga 2 januari echt weer verder, maar let er zeker nu al op. Dun plakje suikerbrood ipv dikker, 1 chocola ipv 2. Extra kip bij de gourmet ipv varken. Olie ipv boter. 1 broodje met een dun laagje roomboter ipv allemaal met roomboter

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 15:13

Ik doe mee!
Ben al wel bezig, maar zeker nu is het lastig. Tussen de feestdagen eet ik wel gezond, en probeer het snoepen te beperken.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:13

Ik doe ook graag mee. Ik wil er 5-6 kilo af. Niet heel veel, maar ze zijn er afgelopen jaar aangeslopen in een stressvolle periode. Sinds november al lekker aan het sporten, maar ik snoep nog te veel en hou te veel van lekker eten.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:37

Ik ga beginnen om voortaan op de fiets naar het werk te gaan.
Mijn nieuwe baan is 5 km fietsen, dus prima te doen.
Alleen met echt slecht weer pak ik de auto.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:48

Ik doe ook mee!

Ga 1 jan ook mijn eigen topic weer leven in blazen. Een jaar bezig... niks kwijt. Nieuwe start... komt goed

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:53

Ik wil ook wel deelnemen met Bokt als stok achter de deur!
Na 15 jaar als dwangmatig sportverslaafde op een sportschool te hebben rondgelopen als instructrice heb ik vorig jaar mijn sportpakje vaarwel gezegd en was ik zo klaar met mijn eigen hokjesgeest. Heerlijke relaxte baan nu, zonder cortisol op kantoor!
Voel mij vele malen beter en mag weer alles eten (en lust ineens veel meer) maar mijn lijf verandert natuurlijk wel.

Geen vrijbrief helaas om alles maar ongestoord OP te eten. 1 koekje is lekker maar 10 nog meer! :D

Op naar 1 januari dames!

Kunnen we i.p.v. eetlijstjes en hele dagmenu’s - geen kilo lijstje opstellen?
Doe je mee, vul je wekelijks de vooruitgang in, haak je af wordt je na 3 weken van de lijst gehaald en kan er een nieuw iemand instromen.

Idee? :)* (Zou voor mij wel als stok werken Y)(^) )

Take a smile :)

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:56

Hiero!
Heb een fietstacx gekocht om iig te kunnen starten met fietsen. Van t voorjaar ga ik ermee naar buiten.
Hoeveel ik per maand wil afvallen weet ik niet. Ik begin eerst met meer bewegen en ik zie eerst wel hoe mijn lichaam t oppakt etc
Uiteindelijk wil ik 15 tot 20 kg afvallen. Maar we beginnen eerst met 5 :D

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:59

Ik wil in totaal minimaal 40 kilo afvallen.... ik heb nog een laaaange weg te gaan. Doel 1: onder de 110

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

sonrisa

Berichten: 330
Geregistreerd: 24-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:04

Na even twijfelen meld ik mezelf toch aan.
Bij moet er veel af 25 tot 30 kilo maar dat hoeft natuurlijk niet in 1x.

Door ziekte en moeilijk kunnne bewegen ( en verkeerde dokteradviesen zoals niet mogen fietsen bewegen enz) zijn de kilo's er aangevlogen.
Ik ben het al een tijdje spuugzat dat ik te zwaar ben maar er echt iets aan doen lukt tot nu toe niet goed.
Steeds een paar dagen niet snoepen en geen cool drinken om na een dag of 3 een fles cola en zak chips leeg te hebben ( daarna natuurlijk weer spijt maar dan is het al te laat)
Wel ben ik nu een maand of 2 begonnen met sporten sport nu minimaal 1 x per week wil het liefst naar 4 x maar moet dit rustig opbouwen anders protesteerd mijn lijf te erg en stop ik er weer mee.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:06

Mocht er een bokker uit omgeving den Bosch bijzitten vind ik het ook wel leuk om samen te gaan wandelen oid. :j

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:07

Only2Bianca schreef:
Ik wil ook wel deelnemen met Bokt als stok achter de deur!
Na 15 jaar als dwangmatig sportverslaafde op een sportschool te hebben rondgelopen als instructrice heb ik vorig jaar mijn sportpakje vaarwel gezegd en was ik zo klaar met mijn eigen hokjesgeest. Heerlijke relaxte baan nu, zonder cortisol op kantoor!
Voel mij vele malen beter en mag weer alles eten (en lust ineens veel meer) maar mijn lijf verandert natuurlijk wel.

Geen vrijbrief helaas om alles maar ongestoord OP te eten. 1 koekje is lekker maar 10 nog meer! :D

Op naar 1 januari dames!

Kunnen we i.p.v. eetlijstjes en hele dagmenu’s - geen kilo lijstje opstellen?
Doe je mee, vul je wekelijks de vooruitgang in, haak je af wordt je na 3 weken van de lijst gehaald en kan er een nieuw iemand instromen.

Idee? :)* (Zou voor mij wel als stok werken Y)(^) )


Ik heb wel een stok achter de deur nodig! Dus ik vind dat een goed idee. Voor diegene die wel mee willen blijven doen maar zich niet fijn voelen om gewicht te zetten misschien met verdrietig of blij poppetje werken? Als je snapt hoe ik het bedoel Haha.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:20

O:) Krijg er bijna zin in, hahahaha!
Lets go for it!

Take a smile :)

sonrisa

Berichten: 330
Geregistreerd: 24-06-09

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:27

Of het gewicht wat je bent afgevallen en niet wat je nu weegt

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:40

sonrisa schreef:
Of het gewicht wat je bent afgevallen en niet wat je nu weegt

Je kan er altijd voor kiezen om je startgewicht niet in te vullen. :)

Ik weet niet of het niet te veel is, maar wellicht ook de regio/woonplaats aangeven. Wellicht hou je er dan nog een leuk sportmaatje aan over als je alleen bent.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Eline_S_S

Berichten: 3519
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 17:51

Wat leuk dat iedereen mee doet en zo gemotiveerd is *\o/*

Een lijstje lijkt mij heel erg leuk! Misschien kunnen we op 1 januari ons wegen, en dan elke maand de eerste van de maand weer wegen en dit dan in een quote bij te houden.
Dus zoiets;
Eline_S_S:
- januari 80kg
- februari .... kg
- maart ... kg

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:53

Voor mij een prima plan :)

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:54

Ja top! Ik zou ook niet weten hoe je het anders zou moeten doen.. dan moet iemand al een excelbestand maken of zo..

Denk dat ik op een gegeven moment wel overga in cm. Die verlies ik beter dan mijn kilo’s :')

corientjuhh

Berichten: 9820
Geregistreerd: 19-11-07
Woonplaats: In een hunebed

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:56

Mijn startgewicht zet ik hier niet neer.
Niet omdat ik me schaam, maar niet iedereen hoeft dat te weten ;)
Ik wil best mn afgevallen kilo's noteren :)

Dilanda D; B+1 *verkocht Duoaparte; B+7 *verkocht
Nistral B+26 (pr 198) L1+28 (pr 199,5) L2+11 (pr 193,5) M1+18 (pr 185) M2+2 (pr 183,5) nu vollop in de western naast BB springen Nobi beleerd

Eline_S_S

Berichten: 3519
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-17 18:03

Wat mij betreft ook prima :D Als je liever niet open en bloot op internet je gewicht wil zetten, kun je idd gewoon je afgevallen kilo’s erbij zetten :o

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:09

Ik doe ook mee, het afgelopen jaar zijn er vanwege stress en het overlijden van m'n verzorgpaard veel te veel kilo's bij gekomen. Ik zal ook meedoen met het lijstje.

Als er nog iemand omgeving Rotterdam/Capelle is die het leuk vind om samen te wandelen, lijkt me dat erg gezellig, ook als stok achter de deur natuurlijk !

Hakuna Matata

Kelsey, Kenny, Buddy, Jochie, Lazy, Simba & Nala All of me loves all of you
Minoes, Frida, Beertje, Prima Donna ,Snuffie, Happy, Rakker, Semmy, Lizzy en Brandy, I miss you forever, forever and always..my heart breaks a little when I hear your name..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, _Lonneke, germie, wisja en 143 bezoekers