2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:21

Vanmorgen weer even op de schaal gestaan. Yes weer minder als vorige keer.
Doel komt binnen handbereik nu! Nog 2 eraf en dan ben ik officieel. Ja dames en dames. Officieel niet meer obees!!!
Holy SH... Vlaardingen. Nog even volhouden dus.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:37

jorika1986 schreef:
Vanmorgen weer even op de schaal gestaan. Yes weer minder als vorige keer.
Doel komt binnen handbereik nu! Nog 2 eraf en dan ben ik officieel. Ja dames en dames. Officieel niet meer obees!!!
Holy SH... Vlaardingen. Nog even volhouden dus.


*\o/* Bijnaaaaa, heel netjes!

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:14

jaimy10 schreef:
Sporten doet idd echt een hoop met je lijf, qua strak trekken haha :Y)

Ik heb nu momenteel geen foto's om hier nu te plaatsen :') Allemaal half naakt, en das ook niet PB waardig hahaha. Als ik iets verder ben en progressie foto's heb zal k ze posten :D



Jaimy - heb jij een tip voor mij om balans te vinden tussen alles of niets principes. Ik heb net als jou een ambitieuze sportcarrière gehad maar merk nu na 2 jaar ‘cleanenafgekickt’ dat het niet echt lukt om de middenweg te vinden.
Kan nog steeds shapen en afvallen als de beste maar als het niet hoeft ben ik ook weer volledig ‘los’ .... Word er een beetje moe van -O- #jojo2.0

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:18

Bianca, daar struggel ik zelf ook veel mee. Ben net uit me off season en toen is het ook goed fout gegaan..... helaas. Dus moet er altijd iets om denken, herken je super goed.. -O-

Echt loslaten zal k nooit echt kunnen

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:37

Oh echt? Give me the five :wave:
Frustrerend, zelfs nadat we er voor gestudeerd hebben...
Eerlijk van je, geeft mij toch steun dat je dit (h)erkent - dank je wel hiervoor.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:37

@Jorika, goed bezig, je kan het.

@Bianca, probeer niet te lijnen maar dingen in je leven te veranderen. Vb, alleen water, koffie en thee drinken. Na het avondeten een uurtje wandelen. 2x op een dag je lekkers verruilen voor iets gezond. Iets wat je zelf makkelijk vind om te veranderen.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:38

Only2Bianca schreef:
Oh echt? Give me the five :wave:
Frustrerend, zelfs nadat we er voor gestudeerd hebben...
Eerlijk van je, geeft mij toch steun dat je dit (h)erkent - dank je wel hiervoor.


Ja stom he... Nou mocht je willen PB is open hoor :D

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:34

Lieke: grappig principe die korte afstanden elke dag! Telt dan na een week wel lekker op!
Denk dat de uitslag wel geholpen heeft, oorzaak voor mijn pijn. En aan de andere kant maakt niks me nu even gelukkig, dus eten ook niet :') Wil gewoon even eens weer een stapje naar herstel ipv afbraak.

jorika1986 *\o/*

Britt_Sisi : dat was ik haha, gelukkig maar nog gefeliciteerd! Nu weer lekker bezig, komt goed!

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:39

Ik hoop dat je goed gaat herstellen. Hebben ze een herstel-plan voor je Hernia? Zo'n drama als je niet pijn vrij kan bewegen.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 08:52

Geen idee, dat hoor ik vanmiddag bij de neuroloog. Leef er echt naar toe. Speciaal de week boodschappen doen voor vanochtend bewaard zit ik niet alleen maar thuis te wachten :')

Hoe gaat het verder met jou onpaard?

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:06

Over 25 minuten moet ik die weegschaal op en zul je net zien dat ik nu mega vocht vast hou. Haha, niets aan te doen

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:02

Mijn gewicht zit de laatste weken rond de 61,6 en 63,3. Zien meerdere mensen dat het zoveel kan schommelen? Ik kan zo de ene week weer 1 kg boven het gemiddelde zitten en de andere week weer 1 eronder.
Vind daarom meten met het lint ook fijner. Ik blijf namelijk wel op de 74 cm zitten in mijn taille :)

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:13

Ik heb al een week prednison en ik hou echt vocht vast maar ben niet aangekomen.
Calorieën tellen geeft me nu een houvast of ik echte honger of prednison honger heb.
Omdat ik nu echt geopereerd ben, er is gebrand in mijn longen, mag ik van mezelf niet onder de calorieën uitkomen.

Succes anderen!

Tortilla

Berichten: 474
Geregistreerd: 30-05-14

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:16

Moeilijk Raket, veel sterkte.... Hoe lang duurt je kuur?

Succes Urosa!

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:40

In ieder geval tot en met zondag en mogelijk langer. En dan over 2 weken begin ik weer. Het is een experimentele behandeling.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:03

J0anieke schreef:
Mijn gewicht zit de laatste weken rond de 61,6 en 63,3. Zien meerdere mensen dat het zoveel kan schommelen? Ik kan zo de ene week weer 1 kg boven het gemiddelde zitten en de andere week weer 1 eronder.
Vind daarom meten met het lint ook fijner. Ik blijf namelijk wel op de 74 cm zitten in mijn taille :)


Ik schommel ook, tussen 59.5 en 61.5
Ik meet niet met lint maar zie geen verschil in de spiegel. Dus ik maak me niet druk

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 14:30

urosa schreef:
Hoe gaat het verder met jou onpaard?


Eigenlijk heel erg goed, alleen ben ik super moe. Voor de zomervakantie heb ik dat altijd. 3 kids, werken, huishouden, sporten en alles wat erbij komt zorgt er voor dat ik aan vakantie toe ben.

MuffinX
Berichten: 284
Geregistreerd: 19-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 16:46

J0anieke schreef:
Mijn gewicht zit de laatste weken rond de 61,6 en 63,3. Zien meerdere mensen dat het zoveel kan schommelen? Ik kan zo de ene week weer 1 kg boven het gemiddelde zitten en de andere week weer 1 eronder.
Vind daarom meten met het lint ook fijner. Ik blijf namelijk wel op de 74 cm zitten in mijn taille :)


Dat schommelende gewicht herken ik idd ook. Af en toe heel frustrerend want dan denk ik, hoe kan ik zoveel zijn aangekomen terwijl ik gewoon op min eetpatroon heb gelet en als ik dan een andere dag kijk ben ik weer minder zwaar.

Ik moet zeggen, sinds dat ik mij heb 'aangemeld' bij dit topic voelt het in een keer een stuk makkelijker om mijn snaaibuien aan te gaan. Dus dat is positief voor mij! Jullie tips helpen mij ook goed! Dank daar voor.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 07:06

Veel sterkte Raket!


Oh gelukkig lees ik dat meerderen "schommelen" maar ook meten.
En idd hormonen, vocht vast houden...etc hoort erbij. Was ik me niet bewust van...
Gistermorgen weer opeens 55,8 dus naja zal wel.
Zegt de weegschaal, maar zo voel ik me niet. Ik maak nu ook af en toe een foto van mezelf om bewust te zien hoe ik er uit zie. Voordat ik een stoornis ontwikkel. Maf , maar daar ben ik me wel bewust van.
Misschien toch met een diëtiste om de tafel die even bevestiging geeft dat ik het goed doe en niet door sla ofzo.

Ik lees veel mee en jullie allemaal helpen mij ook ten positieve! Bedankt!

Succes allemaal!

Ga zo door!

Dont worry be happy :-)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 07:58

Ik zeg nooit meer dat ik geen spierpijn heb van sprorten :') .
Donderdag wezsn sporten met vriendje, gister nergens last van maar voel het nu wel in mn armen.

Maandag weer! Alle BBQ vetjes eraf sporten

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:22

Goed bezig allemaal! Ja schommelingen met dit weer zijn heel normaal, helaas haha :j

Top spierpijn is zo lekker vind ik! Helaas zelf nooit last van :n
Lijf is al zo gewend...

Hier 0,9 min 2 dagen, wat vocht wel niet doet :')

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 08:54

Ik meld me weer. Vorige keer was de tijd er duidelijk niet rijp voor. Zat te slecht in mijn vel om door te kunnen zetten. Inmiddels is verbouwing 1 achter de rug en staat dit huis te koop. Meteen een zorg minder. Ons volgende huis wordt volgende maand opgeleverd en dan wordt het wel weer klussen maar ik kijk daar nu echt naar uit.

Vorige week ook eindelijk weer begonnen met sporten. Helaas woensdag geopereerd en daar nog even last van dus sindsdien even rustig aan. Toch goede hoop dat ik volgende week weer kan gaan.

Ik ga nu voor 1 x per week pilates en 1 of 2 x zumba. Daar fiets ik heen (20 min) en dagelijks loop ik ten minste 15-30 min. Met mijn man doen we thuis nog ongeveer 30 min salsa (beginnersniveau dus stelt weinig voor). Wil ook yoga graag weer oppakken thuis.

Verder tel ik trouwens calorieën via MFP. Heb hem ingesteld staan op max 1700 maar probeer rond de 1500 te blijven.

Even mijn log overzicht:
2 juli 69
9 juli 68.1
Vandaag 66.5

Streefgewicht is trouwens uiteindelijk 60 kilo. Heb mezelf niet echt een termijn gegeven daarvoor. Enkel uiterlijk april 2019 gebaseerd op. -0.25 per week (al wil ik stiekem wel met oud en nieuw er op zitten)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 10:04

J0anieke schreef:
Mijn gewicht zit de laatste weken rond de 61,6 en 63,3. Zien meerdere mensen dat het zoveel kan schommelen? Ik kan zo de ene week weer 1 kg boven het gemiddelde zitten en de andere week weer 1 eronder.
Vind daarom meten met het lint ook fijner. Ik blijf namelijk wel op de 74 cm zitten in mijn taille :)


Ik schommel meestal ook zo'n 1 tot 2 kilo. Ik zet daarom mijn gewicht in de app en kijk naar de gehele lijn IPV naar 1 punt op zich. Meetlint is wat dat betreft ook veel betrouwbaarder inderdaad

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:39

Mooi dat iedereen zoveel heeft aan dit topic!

Ik schommel nooit meer dan onder de kilo.

Welkom terug ElizeVdS! Fijn dat je uiteindelijk in wat rustiger vaarwater komt wat betreft huizen en toch mooi afgevallen nog!

Raket: knap dat je nog zo bewust bezig bent ondanks alle operaties en medicijnen. Ik heb het al eens eerder gevraagd maar waarvoor word je geopereerd/behandeld? Of wil je dat liever niet zeggen?

Hier echt slecht nieuws gister, blijk ook 2 versleten tussenwervelschijven te hebben. En de neuroloog was totaal niet voorbereid, geen plan van aanpak om te helpen, ging me weer testen etc. En omdat ik niet voldoe aan de typische hernia verschijnselen willen ze, ondanks dat eentje wel duidelijk op de zenuwen drukt niet opereren.

Nu een second opinion aangevraagd bij een herniakliniek. Geen vertrouwen meer in ziekenhuizen, vind het schandalig hoe ze met me om gaan. Echt een hele slechte film dit. Qua versleten rug alvast een rugbeschermer van Back on Track besteld, en wil ik later nog kijken naar mogelijkheden op pijnpoli en een orthopedisch korset. Wellicht even een gesprek met de huisarts voor opties en ondersteuning.

Nouja eerst het verhaal van die hernia's maar duidelijk hebben. Die slijtage is toch niks aan te doen dus dat kan dan wel even wachten in de zin van hoe ik mijn leven iets meer draagbaar kan maken met hulpmiddelen en pijnbestrijding. Wel nu zwaardere pijnstilling gekregen van de neuroloog, moest ik zelf om vragen, en verhelpt de pijn niet echt, maar haalt toch de scherpe randjes wat uit mijn systeem.

Tigress

Berichten: 8939
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:41

Ik heb vanmorgen zelfs nog een halve kilo geschommeld _O- Zo erg kan het zijn bij mij :=
7:30 - 100.8
10:20 - 100.3 (wat trouwens meteen mijn laagste gewicht tot nu toe is <<) Nog 200 gram, dan heb ik mijn officiële 10 kilo gewichtsverlies behaald! :D )

Gisteren pizza gehad. Was heerlijk, maar vanmorgen hield ik wel vocht vast. In die 3 uurtjes tijd weer wat water gedronken, en ineens was ik weer lager in gewicht. Ik verbaas mij dus helemaal niks meer over schommelingen _O-