2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 11:00

Unique6 schreef:
Ik ben 3 kilo aangekomen +:)+ Ik heb het gister eens bijgehouden en ik heb 6000 kcal gegeten. Stress, stress, stress.. (Mooi excuus ja..)
Dus vandaag weer gewoon normaal doen. Dit kan zo toch niet? Achterlijke @&€*%^# GRRRR

Aan de andere kant goed om dat misschien eens in te zien. Op dagen dat ik echt een slecht eetpatroon had dacht ik vaak bij mezelf dat het allemaal wel meeviel en dat het niet zo heel veel kcal waren, en dan ineens zien dat het er in mijn geval 7000 op een dag zijn (en dus een kilo vet) was echt even schrikken. Niet zo gek dat ik dan aankwam. Daarna kon ik mezelf veel makkelijker in de teugels hijsen want ik wist wat er gebeurde als ik doorging.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 12:05

@Britt urineonderzoek is al binnen en schoon. Bloed krijgen we morgen en dan meteen bespreken hoe verder.

Emma en Unique inderdaad wel super goed om toch te loggen, weet je toch beter waaraan en hoe erg het mis gaat.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 13:25

Mlies: dat is een heel mooi begin! Bijna al -5!

ElizeVdS: lastig dat je struggled met je cola verslaving :(:) Misschien beter idee om het gewoon helemaal niet meer te drinken? Fijn dat je gisteren een goede dag had qua eten, maar heftig van je zoontje. Veel sterkte en hopelijk valt het mee :(:)

Mizora: super weer van de tabel, en mooi dat je er zelf ook zoveel uithaalt! En we mogen idd oprecht trots zijn op ons zelf :j Heb ook ergens gelezen dat het gezondst afvallen tussen de 0.2 - 0.5 per week ligt.

Rebecca: hier ook geen eitjes in huis, heb ook alleen moeite om puur te laten liggen, dus als ik voor mijn vriend koop haal ik gewoon melk of wit.

KellyAv: knap om goede keuzes te maken met zo'n weekendje weg!

Unique6: He bah wat vervelend. Probeer jezelf niet te veel te straffen voor een dag teveel eten, dat versterkt denk ik het stress eten ook weer? Gewoon elke dag weer opnieuw proberen om deze dag betere keuzes te maken omdat je beter voor je lijf wit zorgen :(:)

Tigress: goed bezig *\o/*

Imre: och jeetje :') Ik vind verjaardagen ook nog lastig. Wil ook niet alles weigeren, vind ik dan te extreem, maar vind nog niet een goede balans tussen wat nemen, en eigenlijk te veel :+

Ik drink ook alleen thee en water eigenlijk, al jaren. Moet ook niet meer denken aan zoet drinken. Soms eens Cola light, Crystal Clear of Rivella, maar dat is zo sporadisch (visite of uit eten) En natuurlijk af en toe een wijntje in het weekend :Y)

Mijn gezondheid gaat nog steeds prut. Moeilijke beslissing genomen om een pensionstal met all in verzorging te zoeken voor de tinker van mijn zusje. Een eigen zit er qua energie voorlopig echt niet in, en de verzorging 5x in de week trek ik niet meer. Hopelijk kan ik dan eens rijden, ipv alleen stront te scheppen, te voeren en dan energieloos te zijn. Volgende week maandag al naar de neurloog dus dat schiet gelukkig wel op. Hopelijk start het medicatie traject dan snel op.

Gwenvd

Berichten: 1728
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:10

Hoi meiden, mag ik binnenvallen?

Hier ook nu voor de derde keer aangemeld bij WW. Liep er al een tijd weer tegen aan te hikken.

Gister eindelijk de batterijen van de weegschaal vervangen en ben nogal geschrokken....

Er moet 8 kilo af om weer op mijn gewicht te komen van voor mijn zwangerschap en 11 voor streefgewicht. Kindje is inmiddels 1,5 dus mag wel een keer terug naar dat gewicht :D

Helaas door gezondheid de vorige keren niet door kunnen zetten terwijl ik het fijn vond werken.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 09:54

Unique; balen! Ben je nu weer aardig op weg?

Imre; lastig dan als je opeens omringt wordt door lekker eten haha

Elizevds; hopen dat het allemaal meevalt. Zal wel stress geven!

Urosa; ik hoop dat het verlichting voor je gaat brengen! Zou wel heel fijn zijn.

Gwenvd; succes weer! Je kant het!

Hier had ik maandag een dipje. Verleden week best goed nieuws gekregen over mijn pony met 2 tussenpeesblessures en een botcyste. Maar ergens zaten er 2 dingen me nog niet lekker. En zo moet je altijd wel naar je gevoel luisteren. Afgelopen maandag naar Morgan Lashley geweest (paardenarts, osthe en chiro) en ze heeft met Franklin overlegd (Raaphorst) en Alf ook eens goed bekeken. Er zit nog wel het eea niet lekker in zijn lijfje en mogelijk moeten we toch nog verder gaan zoeken over een paar weken. Eerst een paar aanpassingen doen en kijken of het verbeterd.
Maar aangezien we al 3 van de bijna 4 jaar aan het kwakkelen zijn met hem en we nog geen plezier hebben gehad samen voelde ik me zo vreselijk moedeloos opeens. En toen heb ik veel ijs gegeten. Gelukkig kon ik gisteren de draad gelijk weer oppakken. En we gaan er weer tegenaan met pony.

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:10

Sterkte Ingrid :*

Bedankt voor alle liever berichtjes! Ik ga er vandaag weer tegenaan. Moet wel zeggen dat ik nu ongeveer twee weken aan de medicijnen zit, misschien dat dat ook invloed heeft, maar dat is geen excuus natuurlijk.

Britt_Sisi, wat ik dan eet.. Ja gister gingen er binnen een uur twee oranje Tony Chocolonely repen naar binnen, een zak Thai Sweet Chili, 4 speculaasjes, 2 koekjes met van die Smarties, 1 zakje gummibeertjes, 1 blikje cola en een pakje caprisun... Zo ken ik mezelf helemaal niet. Maar in dat uur vergeet ik even alles om me heen. ‘Even lekker eten’...

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:47

Word je daar niet heel misselijk van? Ik krijg al buikpijn als ik het lees. :=

Sterkte Ingrid! Wat sneu zeg.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:51

Raar eigenlijk he als je erover na gaat denken; dat we bij emoties ed naar eten grijpen. Nog altijd beter dan naar de heroïne maar toch, raar eigenlijk.....alsof dat het beter maakt....

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 10:57

He akelig Ingrid. Hopelijk snel goede uitslag voor pony.

Ik zou helaas zoiets ook zo naar binnen kunnen werken (om daarna onwijs spijt te hebben).

Gelukkig gisteren ook netjes net onder calorie doel gebleven. Vandaag uitslagen van de bloedtest van Jonas. Ben benieuwd

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:08

Wow zoveel ineens eten kan ik echt niet.
Het enige wat ik in 1 keer kan opeten is een bak B&J cookiedough of een zak chipitos haha.
Maar die dingen haal ik zelden.
Net slecht ontbijt gehad maar had er zoveel zin in.
3 witte boterhammen met gebakken spek en ei :9

topsylover

Berichten: 5639
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 11:37

Ik heb gister samen met mijn zus haar calorieën in MFP gezet. Ze zat er al ruim 1200 kcal overheen en besloot daarna om toch nog een tweede bord pasta te nemen. Vervolgens zegt ze: Dit was eigenlijk best een goede dag. 8)7 Willen afvallen en er dan nog niks voor willen doen is heel frustrerend. :+

Voor mij voelt het alsof er de afgelopen 1,5 week een heel laagje vet van mij afgesmolten is! Ik voel me zo dun en je kunt mijn spieren al wat beter zien. Het gaat de goede kant op! *\o/*

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 14:11

Mag ik mij ook melden?
Ben sinds 1 januari bezig en nu 4,8 kilo kwijt *\o/*
Afgelopen week wel super slecht gegeten omdat mijn paard met spoed naar de kliniek moest en geopereerd moest worden... Morgen komt ze zoals het lijkt weer thuis, dus dan weer in het gareel

Ik ben vooral een meelezer, zal dus niet heel vaak iets posten, maar doe m'n best :o

Oh ja, mijn gewicht is geheim :Y)
Ga m'n best doen elke keer m'n voortgang door te geven

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 15:36

Ik ga voor de volgende ronde wel meedoen met echt wegen. Afgelopen 2 zondagen was ik allebei 66,6. Eens zien wat aankomend weekend de stand is.

Vandaag even met zoon in het buurtcafe wat gaan drinken. Ze hadden vers (zelf)gebakken chocolade ganache taart staan dus toch maar gezwicht.. Uit beleefdheid 1/2 gegeten, zonde van de calorieën want was echt niet lekker! Balen!

Ladyrosa welkom. Fijn dat paard weer naar huis mag, hopelijk blijft het goed gaan!

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 16:39

Hier ook een meelezer. Hoef niet heel veel af te vallen, maar het mag allemaal wat strakker (ben ook al wat ouder). Sinds januari aan het opletten, dus niet te veel snoepen, s'avonds niet meer snaaien en over het algemeen gewoon wat minder eten. Verder niet heel veel gelaten en ook lekker uit eten geweest, alcohol in het weekend.
En langzaam maar zeker is er elke maand een kilo af gegaan. 3 nu. Prima als dat zo kan blijven gaan!
Heb zin in wat lenteweer, dan wordt er ook weer meer bewogen. Ga nu wel 4 x in de week paardrijden, maar wil ook lekker hardlopen door het bos en daar heb ik met de kou nog gewoon geen zin in.

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:35

Hii!

Voor alle paasei snoeperts onder ons een leuk alternatief met een knipoog.

Afbeelding

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:44

ElizeVdS: heb je al uitslag? Jammer zeg dat het dan niet eens lekker is!

zefiros: :') hoop sneue gezichten dan denk ik

Gwenvd: welkom!

IngridM: pff wat een tegenvaller toch weer, knap dat je toch weer zo snel de goede draad oppakt! Ik weet helaas als geen ander hoe het voelt als je dier wat mankeert, en dat je dan even naar comfort eten reikt is heel menselijk :(:)

Unique6: he bah, dat is inderdaad een heftige eetbui zeg! Ook even voorlopig niet zoveel in huis halen, kan dat?

topsylover: je zus moet nog even een andere mindset krijgen, anders wordt het eerder aankomen :+

Welkom ladyrosa! Mooi al wat kilo's kwijt. Heftig! Hoe gaat het nu met haar?

Bloodymary :wave: afvallen gaat mooi gestaag dus! Ik kan ook niet wachten op het lenteweer...

Mijn moeder heeft vandaag weer geholpen met klusjes in huis, erg fijn! Voelde me vandaag weer wat beter dus net ook even wat krachttraining kunnen doen :)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:53

Thanks Urosa. Ben net thuis van de dokter. Lief dat je het vraagt. Bloed zag er op op 1 punt heel lichte ontsteking na alles goed. Geen aanknopingspunt om verder te zoeken. Maar dokter vind het wel een ding dat hij door 2 curven gezakt is, gaat zijn bevindingen met kinderarts bespreken. Morgen moet ik daar even voor bellen. Nog even spannend dus.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:57

Weet zelf als geen ander helaas hoe moeilijk die medische molen kan zijn, fijn dat de huisarts toch verder gaat kijken met de kinderarts! Sterkte nog even de komende tijd, hopelijk is het gewoon een fase :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 17:57

Zefrios :') , prachtig haha .

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 22:31

@ElizeVdS dankjewel!
@urosa Dankje! Gaat nu eigenlijk wel heel erg goed. Vandaag staat ze voor het eerst zonder pijnstillers dus ben heel benieuwd naar het telefoontje morgenochtend hoe het is gegaan. Ze staat goed op het been en eet goed. :D

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 09:29

En hoe was het LadyRosa?

Thanks Urosa. Eind van de middag even bellen over hoe overleg met de kinderarts was.

Hier een onwijze meevaller. Even met de cm gemeten. Laatste meting was meer dan 3 maanden geleden. Valt me niet mee na afgelopen periode. Taille en heupen gelijk gebleven en bovenbenen -0.5cm. Had me ingesteld op aangekomen. Helaas geen mening van mijn buikje.
Ook mijn eigen weegschaal weer gepakt dus nieuw ijkpunt (woog afgelopen periode op die van mijn ouders). Vanochtend 64.7!! Wie weet is mijn doel van 62 volgende maand dus wel haalbaar!

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:21

En Ladyrosa? Hoe is het gegaan?

ElizeVdS fijn van de meevaller! Succes met je volgende doel.

Ik begin weer een beetje in een ritme te komen. Vanmorgen ontbeten met mijn gewone gezonde ontbijt (i.p.v. ergens op de dag een chocoladereep) en fijn gestretcht. Gister een fijne korte workout gehad voor mijn blessure. Ook bij de fysio geweest en daar slecht nieuws gehad. Ik dacht echt ‘nu is het klaar’, maar gelukkig met motivatie mezelf omhoog weten te trekken en vandaag toch de dag fijn gestart!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:32

Elize; fijn dat bloed op zich goed was. Fijn dat ze het nog niet los gaan laten en ze verder gaan kijken.
Je doel klinkt haalbaar :-)

Claudia; jaa de cookie dough of de chunky monkey :-)

Topsylover; super!

Ladyrosa; welkom en wat rot zeg! Sterkte voor paard!

Bloodymary; hoe langzamer hoe beter :-)

Zefiros; hahaha. Ik zou toch wel mega teleurgesteld zijn hahahah

Urosa; goed van je, getraind!

Unique; wat balen! Maar goed gedaan; you go girl!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:36

Goed zo Unique, niet opgeven +:)+

Ik ga straks als ik het red even een uurtje sporten voor ik de kids uit school moet halen.
Nu eerst even een taart bakken ( ik maak taarten op bestelling)
Gelukkig lust ik ze zelf niet :=

Net 2 boterhammen met achterham op maar ik zie dat dat wat weinig is in kcal dus met een uurtje nog even wat extra eten.
Niet teveel want heb gisteren patat gehad. Weliswaar uit de airfryer maar alsnog niet gezond natuurlijk haha

Ohja meten, dat wilde ik afgelopen zaterdag al doen :roll:
A.s zaterdag dan maar.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 11:17

Is dat nou lekker uit de airfryer of smaakt het hetzelfde als uit de oven?
Dat vind ik namelijk toch altijd tegenvallen. Doe dan maar gewone patat en gewoon calorieen ervoor rekenen