nierstenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 19:30

loop al weken met pijn had/heb al weken een blaasontsteking gaat maar niet weg.. na veel onderzoeken etc blijk ik nu dus ook nog nierstenen te hebben wacht nu op een oproep van het ziekenhuis.

wie heeft ervaring hier mee?

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 00:57

niemand??

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 01:22

Ik heb ze gehad toen ik zwanger Was, laten we zeggen dat ik bevallen fijner vond :+
Uiteindelijk heb ik ze zelf uitgeplast gelukkig, en waren de klachten ook gelijk weg.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 02:53

phoe heb al weken pijn, eerst door blaasontsteking die naar niet overging heb 6 kuren gehad, urine paar x op kweek gezet.. laatstw kuur weer urine ingeleverd nu zat er bloed bij en bleef maar pijn houden zat ook nog steeds blaasontsteking.. kon heen voor echo foto's daarop zag de vrouw al nierstenen maar mocht er geen officiële uitspraak over doen.. paar dagen erna dokter gebeld bleek nierstenen bij linker nier hoe of wat is erniet gezegd, was aangemeld bij ziekenhuis voor verder onderzoek.. wacht nu al een week loop in totaal al wel 3 mnd met pijn wat nu steeds erger wordt..

koliek aanvallen soms..
pijn onderin mn rug
pijn in mn linkerzij
pijn bij mn ribben voelt al of er wat van binnen tegen aan drukt, hierdoor benauwd.
onverklaarbare jeuk op mn rug en schouders ook van binnenuit.

alles kost zoveel moeite

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 03:05

:/ het zit je niet mee. Wat gaan ze er nu aan doen?

Misschien is het voor jou toch interessant om je te gaan laten behandelen met bacteriofagen vanuit het Eliava instituut in Georgie. Bij de aflevering van zorg.nu over fagen was er een Nederlandse man erg geholpen met zijn chronische blaasontsteking.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 04:29

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar mijn broer heeft dit een aantal keer gehad en was er goed ziek van.
Mijn schoonzusje heeft vorige week een nacht in het ziekenhuis gelegen wegens flink ziek zijn door een niersteen.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-17 09:28

gelukkig valt het nog mee dan maar hoelang nog.. wel veel zeurderige pijn hele dagen.. moet nu afwachten op ziekenhuis..

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-18 23:43

morgen dan eindelijk een ct scan.
vrijdag de uitslag.

inmiddels enorm pijn kon ook niet veel langer volhouden.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:09

Ik heb ze helaas ook 3x gehad.. veel drinken en bewegen hielp bij mij. Traplopen en springen. Verder hield ik bij een aanval een hete kruik tegen de plek aan waar hij zat om wat te kunnen ontspannen. Sterkte!! :(:)

Zijn ze bij jou al onderweg naar beneden? Anders door de vergruizer! Ben ik ook een paar keer door geweest en je plast ze vervolgens zo uit!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 01:07

Mijn schoonzusje heeft ook nog steeds last en ze hebben het nu over een operatie?

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 01:18

ik drink al veel bij bewegen krijg ik nu juist heel veel pijn kan amper lopen.

ik weet niet heb alleen echo gehad en kreeg te horen bij mn linker nier zag ze nierstenen hoe of wat daarom ct scan en vrijdag pas uitslag

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 01:18

Cayenne schreef:
Mijn schoonzusje heeft ook nog steeds last en ze hebben het nu over een operatie?

ook gelezen idd..

eind vd week weet ik pas meer helaas

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 15:31

helaas blij 4 grote nierstenen 1.5cm te hebben wordt binnenkort geopereerd linker nier was ook niet goed opgezet..

D_Travis

Berichten: 4928
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Hgv Drenthe

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:35

Succes, ik heb hier ook ervaring mee,twee operaties gehad voor 1 steen..
Maar al met al viel het me reuze mee.
De koliek pijn was het aller ergst!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 16:38

ja die pijn pff helaas pas over 3mnd plek

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:43

SUCCES!!


Ik heb ze bijna jaarlijks, heb er een keer een week mee in het ziekenhuis gelegen, dacht dat ik er in bleef.
Ergste pijn van mijn leven, heb denk ik de helft van mijn ingewanden uitgek*tst van de pijn. Het was ook nog oudjaarsavond dus élke dokter of verpleger die bij me kwam dacht dat het grappig was om te vragen of ik te veel gedronken had. ROT OP of geef me pijnstillers!!

Die van mij zaten al onder mijn bekken en konden dus niet meer vergruist, ben 3x geopereerd op 1 week tijd en uiteindelijk konden ze ze niet meer vinden AMATEURS -:(-
Hebben ze maar zo'n stend ding geplaatst en heb geen idee wanneer ze er uit zijn gekomen maar ze waren weg.
Andere keren maar mijn plan moeten trekken, verrekte rotdingen zijn het.

Ik heb maar een beetje opgekropte frustratie :o


edit: ik ben gestopt met prik drinken, heel af en toe een limonade voor wat suiker maar blijf echt uit de buurt van cola en ice tea. Geen chocolade meer, geen etenswaren uit blik (soep etc zit veel zout in) en moet mezelf verplichten veel te drinken maar hier heb ik het meeste moeite mee.
Dan stond op mijn lijstje nog spinazie, koolsoorten, zoutjes, koffie en zwarte thee als boosdoeners. Drink alleen nog groene theesoorten, spinazie en koolsoorten kan ik vrij gemakkelijk af blijven :+ Maar die zoutjes en chipsies pakken ze me toch niet af :P

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 20:02

haha ik m drink geen prik meestal water of zwarte koffie 2x per dag..
chocolade koop ik ook nooit haha koekjes wel, ben sowieso niet gek op zout eten..

moet dus ook geopereerd worden maar nu nog 3 mnd mee doorlopen

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:20

Oh dat is raar, ik ging naar de spoed voor pijnstillers en werd gelijk opgenomen

D_Travis

Berichten: 4928
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Hgv Drenthe

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:30

ik heb ook paar weken moeten wachten

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 22:54

Granoek schreef:
Oh dat is raar, ik ging naar de spoed voor pijnstillers en werd gelijk opgenomen



oh echt??
hier was wachttijd.. zijn 2 artsen die deze operatie doem.. loop al vanaf okt/nov met deze pijn

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:13

Ja maar ik zat ook wel midden in zo’n koliekaanval misschien dat het daarmee te maken had. Ik wist mijn eigen naam niet meer, kon niet lopen, kruipen, zitten, liggen niks, lag op de grond voor de wc te wachten tot iemand me naar de spoed kon brengen.

Ben helemaal trauma’s aan het herbeleven nu :')

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 23:31

heb ook steeds koliek aanvallen

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:35

Kun je dan niet alsnog via de spoed binnen gaan? Hier in België mogen die iig niet weigeren

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: nierstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:21

oliebol komt me toch wel bekend voor nu 2x in 1 maand blaasontsteking met bloed en pijn links net onder mn ribben zo'n pijn dat ik me geen houding kon vinden. Afgelopen weekend nog op de hap gezeten omdat ik weer klachten had maar urine opgestuurd en onderzocht en die was schoon vandaag had ik tot 2x aan toe een pijnlijke kramp onderin mn buik en weer veel plassen en aandrang, hoop toch niet dat ik ook nierstenen heb of had :(

Granoek
Blogger

Berichten: 10471
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 00:30

zanakuzies schreef:
oliebol komt me toch wel bekend voor nu 2x in 1 maand blaasontsteking met bloed en pijn links net onder mn ribben zo'n pijn dat ik me geen houding kon vinden. Afgelopen weekend nog op de hap gezeten omdat ik weer klachten had maar urine opgestuurd en onderzocht en die was schoon vandaag had ik tot 2x aan toe een pijnlijke kramp onderin mn buik en weer veel plassen en aandrang, hoop toch niet dat ik ook nierstenen heb of had :(


Ik voel het dan in mijn onderrug, niet bij mijn ribben. Als dat een troost mag zijn.. -O-