Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Rchell

Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-08-08

Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 10:19

Hi Bokkers,

Ik heb afgelopen zomer de diagnose Diabetes gehad en dat was reden voor mij om het roer om te gooien. Ik ben al jaren veel te zwaar, wel mede door een stofwisselingsprobleem, maar ook deels door "een bourgondische levensstijl". Na tig verschillende dieet pogingen ben ik nu, dankzij mijn diagnose, bij koolhydraatarm/beperkt terecht gekomen en wat een wereld van verschil! Ik ben op 1/8/2017 begonnen en inmiddels 18 kilo kwijt. Zelf ben ik chronisch ziek waardoor sporten er voor mij niet in zit en ik het afvallen dus voornamelijk door verandering van voeding moet doen.

Ik zoek "lotgenoten"/ andere bokkers die ook deze levensstijl (want dat moet het worden) hebben aangenomen of bezig zijn met afvallen via hetzelfde principe. Ik zou het leuk vinden om hier regelmatig te kletsen / recepten uit te wisselen / elkaar te steunen op de moeilijke momenten.

Groetjes!

~ 20 weken Zwanger van ons eerste kindje <3 ~
Wij zoeken een weidemaatje / pensioen-pony!
https://www.bokt.nl/markt/ad/484959/pen ... y-gevraagd


Stef_Diva

Berichten: 160
Geregistreerd: 25-02-10

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:35

Dit topic is net wat ik nodig lijk te hebben. Een jaar geleden bevallen van onze dochter. Eigen paard verkocht, kortom een jaar op mn luie gat gezeten. Het roer moet om en al een aantal weken probeer ik koolhydraatbeperkt te eten. Ik ben alleen nog erg zoekende, wat wel/wat niet of een mooie balans. Wanneer ik me nu 1 keer vergrijp ben ik gelijk een aantal dagen "terug bij af" en dit wil ik niet meer.
Ik rij nog 1/2 keer in de week paard, ga 1 keer bootcampen en probeer ook een keer hard te lopen in de week.
Hoe vul jij het beperkte khd in? Wat eet je wel en wat niet?

Rchell

Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 10:46

Kijk dat is een mooie binnenkomer! Ik ga af en toe naar de diëtiste maar heb 0 klik met haar dus ben van plan om van diëtiste te wijzigen. Heel aardige jonge dame van mijn leeftijd waar ik nu heen ga maar heb erg weinig aan haar. Krijg als ik aangeef dat ik moeite heb met bepaalde dingen te laten staan steevast te horen: ja maak dan een gezondere keuze... Als dat zo makkelijk was kwam ik hier niet he :+
Ook heb ik een kinderwens en tijdens je zwangerschap is koolhydraatarm niet gezond, maar over het hoe en wat kon zij mij niets vertellen want daar heeft ze geen ervaring mee. Dus dat schiet niet echt op.
Ik heb een goede vriendin die echt voedingsexpert en voormalig verpleegkundige is met een brede medische achtergrond dus die raadpleeg ik regelmatig.

Ik ben goed begonnen al zeg ik het zelf maar de laatste weken door stress en andere persoonlijke issues heb ik het weer laten versloffen. Ik krijg het dan wel meteen weer voor mijn kiezen want ik heb wel mn diabetes.

Toen ik begon waren er 3 dingen waar ik niet aan wilde: ik wilde geen eten wegen, geen calorieën tellen en niet continue bijhouden wat ik eet.. Drie keer raden wat ik nu doe.. juist :+ Maar dat heeft mij wel veel inzicht gegeven in wat ik nou eet en waar mijn valkuilen liggen.
Ik ben begonnen met de waardes die voor mij goed zijn (uit te rekenen via gobento https://www.gobento.nl/ketoapp/ ) in een app te zetten. Ik gebruik zelf Fitatu, die vind ik enorm handig. Je kan gewoon invullen wat je eet (zelfs streepjescodes op de verpakking scannen) en hij houd bij wat je gegeten hebt aan vet / eiwit / koolhydraten. Je kan vooraf je dag plannen of gaandeweg gewoon invullen, je ziet hoe dan ook in 1 oogopslag wat je nog "mag/kan" eten.

Mijn grote valkuil op dit moment is brood en chocolade.. Ik ben een echte hartige / vette eter, dus dat dat nu gewoon kan zonder schuldgevoel (voelde heel raar in het begin om gewoon droge worst en brie te mogen eten) kan eten en er echt van afval.

~ 20 weken Zwanger van ons eerste kindje <3 ~
Wij zoeken een weidemaatje / pensioen-pony!
https://www.bokt.nl/markt/ad/484959/pen ... y-gevraagd

Champie_Me

Berichten: 3965
Geregistreerd: 25-05-07
Woonplaats: Langeraar

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:52

ik ga even volgen! ik wil gewicht kwijt maar weet nog niet zo goed hoe/wat... ik wil 10-15 kg kwijt.

Hopelijk haal ik hier nog waardevolle tips uit!

Fanatieke hay day speler! Voeg me toe via gc: Champiepampie , huidig level is 55!!
Ik heb een hele hoop te koop staan! kijk in het topic hieronder of op mijn profiel!
viewtopic.php?f=63&t=1171602

Anoniem

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:57

Ik ook! :)

Ik heb geen diabetes (wel een verhoogde kans op het ontwikkelen ervan), mijn moeder heeft het wel. We eten allebei koolhydraatarm (althans, snelle koolhydraten). Ik doe het vooral gewoon om lekker af te vallen. :)


Ik eet op een dag:


's ochtends: 2 eieren of havermout
tussendoor: yoghurt
's middags: tonijn of eieren (als ik die 's ochtend niet op heb) en wat groenten
tussendoor: Nootjes of fruit
diner: vis/vlees (bijna nooit vlees, ik ben vrijwel vegetariër) en véél groenten.


Ook drink ik eigenlijk alleen maar water en thee. Ik voel me door dit "dieet" eigenlijk wel heel goed. :j Je hebt vaak mensen die gaan zeiken dat het "ongezond" is en dat ik te weinig eet (wat écht niet zo is), maar daar moet je je niets van aantrekken.

In ieder geval werkt dit dieet heel goed om af te vallen. Erbij sporten en het gaat nog harder. Onthoud: je hoeft helemaal niet weinig te eten tijdens dit dieet. Gewoon gezond (en dat is het).

Rchell

Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 11:05

Ja voldoende eten om te kunnen (blijven) afvallen is zeker heel belangrijk.

Ontbijt: eieren/omelet of skyr van de lidl (errug lekker)/ griekse yoghurt (10%) of wasa cracker vezelrijk met beleg
Tussendoor: komkommer of tomaat met gekookt eitje of wat kaas/
Lunch: vaak zelfgemaakte soep of salade (of wasa cracker als ik dat niet voor ontbijt had)
Diner: vlees / vis met veel groenten

Drinken: thee (met af en toe nog 1 zoetje, ben nog steeds aan het afkicken was voorheen 2 scheppen suiker :') ), veel water en af en toe koolhydraatarme aanmaaklimonade uit duitsland. Op feestjes of een keer 's avonds op de bank drink ik crystal clear of cola zero
Ik eet weinig tot geen fruit, alleen bessen of aardbeien op dit moment vanwege de koolhydraten, daarnaast ben ik voor veel soorten fruit en noten en pinda's enorm allergisch. Dus haal mijn goede vetten vooral uit dingen als avocado en vis.

Edit: dagelijkse waarden voor mij zijn: max 1500 Kcal, 131 gr eiwit, 90 gr vet, max 35 koolhydraten. Als ik echt koolhydraatarm ga eten (zat voorheen op 22 p/d) dan val ik te snel af, haaruitval, ontregelde menstruatie etc. Bij beperkt heb ik daar minder last van en val ik nog steeds goed af en blijft mijn bloedsuikerwaarde stabieler.

~ 20 weken Zwanger van ons eerste kindje <3 ~
Wij zoeken een weidemaatje / pensioen-pony!
https://www.bokt.nl/markt/ad/484959/pen ... y-gevraagd

Anoniem

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:09

Noten en pinda's dan inderdaad niet doen! :D Ben je allergisch voor groene appels? :) Want die werken ook goed.

Rchell

Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 11:15

Resistance schreef:
Noten en pinda's dan inderdaad niet doen! :D Ben je allergisch voor groene appels? :) Want die werken ook goed.


Ja vreselijk allergisch voor appels helaas.. dat is echt epi-pen en andere medicatie plus spoedritje ziekenhuis. Ik kan eigenlijk alleen meloen, druiven, banaan en citrusvruchten verdragen en die zijn nou net allemaal hoog in KH. Gelukkig ook aardbeien dus die eet ik af en toe door de yoghurt.

Maar chocolaaa... en pepernoten.. (zo blij dat die baard weer naar Spanje is vertrokken :') ) Ik kan het zo moeilijk weerstaan momenteel. We hebben het gelukkig ook niet in huis hoor en vriendlief steunt me enorm en eet, als hij al wat neemt, het gewoon lekker op z'n werk.
Maar met alle stress en persoonlijke issues die er gaande zijn momenteel is het moeilijk om vooral de chocolade links te laten liggen.
En als ik dan zondig doe ik het ook goed en niet met die "suikervrije" chocolade die nergens naar smaakt :o :+

~ 20 weken Zwanger van ons eerste kindje <3 ~
Wij zoeken een weidemaatje / pensioen-pony!
https://www.bokt.nl/markt/ad/484959/pen ... y-gevraagd

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:30


petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 12:38

KHA, zie ik niet zitten, maar wil wel proberen om het te beperken. Vriendin is 15kg afgevallen op nog geen half jaar tijd.
Zelf geraak ik ondanks sporten en calorieën tellen niet onder de 60kg en als ik er niet op let, blijf ik vrij stabiel op 62-63kg. Maar gezien mijn grootte (net geen 1.60m) zou ik toch liever dichter rond die magische 60 zitten.

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Rchell

Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 18:30

Misschien kan beperkt je daar bij helpen!

Wat staat er bij jullie op het menu vanavond? Ik heb soato soep gemaakt, lekker gevuld met kip, tauge, selderij en gekookt ei.. jamm!
Zit ook eindelijk eens keurig op 32 kh en de rest ook netjes, nu verder niet snacken vanavond.. :Y)

~ 20 weken Zwanger van ons eerste kindje <3 ~
Wij zoeken een weidemaatje / pensioen-pony!
https://www.bokt.nl/markt/ad/484959/pen ... y-gevraagd

Goof

Berichten: 28733
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:38

Resistance schreef:
Ik eet op een dag:


's ochtends: 2 eieren of havermout
tussendoor: yoghurt
's middags: tonijn of eieren (als ik die 's ochtend niet op heb) en wat groenten
tussendoor: Nootjes of fruit
diner: vis/vlees (bijna nooit vlees, ik ben vrijwel vegetariër) en véél groenten.


Ook drink ik eigenlijk alleen maar water en thee. Ik voel me door dit "dieet" eigenlijk wel heel goed. :j Je hebt vaak mensen die gaan zeiken dat het "ongezond" is en dat ik te weinig eet (wat écht niet zo is), maar daar moet je je niets van aantrekken.

In ieder geval werkt dit dieet heel goed om af te vallen. Erbij sporten en het gaat nog harder. Onthoud: je hoeft helemaal niet weinig te eten tijdens dit dieet. Gewoon gezond (en dat is het).


Ik vraag me af of jij voldoende calorieen oo een dag binnen krijgt. Ik durf bijna zeker te zeggen van niet. Hoe is bijvoorbeeld 'tonijn' een volledige maaltijd tijdens de lunch? Of eieren?
Ik eet ook wel eieren als lunch, maar dan als flink met groente gevulde omelet zodat ik genoeg binnen krijg.

Jorinda

Berichten: 13458
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:46

Ik meld me ook. Eerder KHA geprobeerd maar was daar de godganse dag misselijk van. Nu wil ik best KHB eens proberen, maar ik loop echt tegen het ontbijt aan. Ik eet nu ontbijtgranen en dat gaat best goed al een tijdje, maar ik zou niet weten wat voor goed vullend KHB ontbijt ik zou moeten eten wat ik ook echt volhoud :\

Rchell

Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 18:57

Ik word zelf altijd blij van een flink omelet met groenten en kaas en spekjes in het weekend. Doordeweeks kies ik voor wasa vezelrijk crackers met flink beleg of skyr (kan eventueel ook met noten of wat aardbeien/ bessen).

~ 20 weken Zwanger van ons eerste kindje <3 ~
Wij zoeken een weidemaatje / pensioen-pony!
https://www.bokt.nl/markt/ad/484959/pen ... y-gevraagd

lein82

Berichten: 297
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:08

Ik ben 37 kilo afgevallen met koolhydraatarm eten zonder begeleiding van een dieetist of arts. De eerste 30 zonder er extra bij te sporten. Ik ben op een gegeven moment minder streng gaan doen en ben toen niet aangekomen, maar ik stond wel stil.

Ik wil nu nog een kilo of 15 tot 20 kwijt en heb de draad weer opgepakt. Ik heb veel vervangers van alles en nog wat (brood, pasta, koek en chips bijvoorbeeld). Niet dat ik deze dagelijks pak, maar het is soms wel makkelijk.

Ik had overigens geen diabetes oid, maar ik was het gewoon zat. Ik kan nu ook weer rijden op mijn paard en dat heb ik toch wel heel erg gemist.

Ik vind dit heel goed vol te houden en merk ook dat ik lekkerder in mijn vel zit als ik kha eet.

Overigens probeer ik dagelijks niet boven de 20 a 25 gram koolhydraten te komen en deze voornamelijk uit groenten te halen. Ik slik wel vezeltabletten en extra vitamines.

Mama van een engeltje en een bengeltje.

Mizora

Berichten: 18086
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:30

Ik ben nog ontzettend zoekende naar wat voor mij de fijnste methode is om af te vallen. En het zou fijn zijn als ik me hierbij kan/mag aansluiten. Ik ben veel te zwaar, moet ongeveer de helft van mijn gewicht kwijt en zit dan nog niet op de ondergrens volgens de bmi. Zover ik weet heb ik geen diabetes o.i.d. Op het moment sport ik niet (maar zodra school weer een beetje lucht geeft, wil ik dat wel weer gaan oppakken). Wel heb ik 2 honden en loop ik daarom iedere dag een uur, het tempo ligt daarbij vrij laag (ze willen snuffelen e.d.).

Ik zit 's ochtends nogal eens te kloten wat nu te eten. Maar daarnet heb ik maar kwark gehaald als ontbijt voor morgen. Ik pak normaal brood (met kaas) of havermout of niets, maar dat bevalt eigenlijk ook niet. Ik heb maar één doel, en dat is afvallen. En als je je aan kan sluiten bij een groepje blijkt het vaak gemakkelijker te gaan, dus ik sluit me graag aan als jullie het goed vinden.

Hoeveel gram koolhydraten eten jullie per dag? En wat bevalt jullie als meeneemlunch?

Als ik 30kg ben afgevallen heb ik als beloning voor mijzelf dat ik weer op mijn paard mag klimmen. We hebben hem vorig jaar december (de zaterdag voor kerst) aangeschaft en sindsdien heb ik er een keer of 4 op gezeten maar mijn lichaam zit mij echt in de weg. Hij kan het wel hebben (weegt ±800kg en is ruim 1.80m hoog), maar is nog te jong/te groen om gewoon mee te sukkelen terwijl ik met mijn eigen lichaam bezig ben. Voor nu is het paard sowieso geen optie: ik woon tijdelijk 120km verderop.

Voor komende week (t/m maandag) ben ik er nog niet uit of ik al volledig omschakel. We hebben komende maandag namelijk presentatie voor het huidige project en het is nog lang niet zover af als we zouden willen. Daarbij ben ik zaterdag en zondag volop aan het rennen omdat ik dan toevallig een weekend bij het paard ben omdat mijn ouders 2 dagen nauwelijks thuis zijn en ik dus dubbele beesten heb om te verzorgen (mijn eigen honden, dieren op kantoor bij mijn ouders en dieren bij mijn ouders thuis). Ook dubbel honden uitlaten omdat 4 honden in één keer uitlaten niet handig is. Al met al niet het meest gunstige moment om over te stappen, maar de eerste stappen wil ik er alvast naar zetten.

En dan in zijn geheel weer aan de slag.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:37

Goof schreef:
Resistance schreef:
Ik eet op een dag:


's ochtends: 2 eieren of havermout
tussendoor: yoghurt
's middags: tonijn of eieren (als ik die 's ochtend niet op heb) en wat groenten
tussendoor: Nootjes of fruit
diner: vis/vlees (bijna nooit vlees, ik ben vrijwel vegetariër) en véél groenten.


Ook drink ik eigenlijk alleen maar water en thee. Ik voel me door dit "dieet" eigenlijk wel heel goed. :j Je hebt vaak mensen die gaan zeiken dat het "ongezond" is en dat ik te weinig eet (wat écht niet zo is), maar daar moet je je niets van aantrekken.

In ieder geval werkt dit dieet heel goed om af te vallen. Erbij sporten en het gaat nog harder. Onthoud: je hoeft helemaal niet weinig te eten tijdens dit dieet. Gewoon gezond (en dat is het).


Ik vraag me af of jij voldoende calorieen oo een dag binnen krijgt. Ik durf bijna zeker te zeggen van niet. Hoe is bijvoorbeeld 'tonijn' een volledige maaltijd tijdens de lunch? Of eieren?
Ik eet ook wel eieren als lunch, maar dan als flink met groente gevulde omelet zodat ik genoeg binnen krijg.




Ik ben 1.63, weeg al jaren 52 kilo. Ik val niet af, ik kom niet aan. Voel me hartstikke goed, heb veel energie. Dus nee, ik krijg niet te weinig calorieën binnen.

Niet iedereen is hetzelfde en niet iedereen heeft dezelfde behoeften. Er is geen "standaard" aan hoeveelheid calorieën die een persoon moet eten, aangezien iedereen anders is. Als ik een hele dag vanalles naar binnen prop kom ik hartstikke aan en voel ik me opgeblazen. Vind het altijd een beetje moeilijk wanneer anderen die je niet kennen vanachter een schermpje op basis van wat ze lezen een oordeel vellen over dat je te weinig eet en te weinig calorieën binnenkrijgt.

petitparis

Berichten: 15982
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:39

Ik ga me alleszins verder inlezen. Had per toeval 2 leuke kha recepten gezien en gegeten. Dus een deel van mijn gewone eetpatroon vervangen zou toch moeten lukken denk ik dan...

There is beauty in everything, even the things that scare us.

Suzanne_J

Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:40

Ik ben van ongeveer 80 kilo naar 60 kilo gegaan met koolhydraatbeperkt eten. Inmiddels al 2 jaar stabiel en het is echt mijn levensstijl geworden. In principe eet ik alles behalve brood, aardappelen, rijst of pasta. Snoepen probeer ik ook te beperken maar ik pak zeker iedere dag wel iets slechts hoor. Soms een reepje chocolade of een een paar chipjes. Maar daarna stop ik altijd wel meteen. Als ik bijvoorbeeld 'slecht' eten van een feestje overheb ofzo gooi ik meteen weg. Zonde misschien, maar ik denk altijd: het geld ben ik toch al kwijt, ik kan er nu alleen nog maar dik van worden :D

Overigens eet ik bij het uit eten gaan of als ik bij iemand ga eten wel brood, aardappelen, pasta, etc. Dan probeer ik wel een niet te grote portie te eten. Ik ga gemiddeld 1 of 2 keer per week uit eten of bij iemand eten maar dan nog kon ik steeds goed afvallen door de andere dagen goed op te letten.

Een aantal websites/schrijvers van boeken die ik kan aanraden voor koolhydraatbeperkte maaltijden
- http://www.chickslovefood.com
- http://www.hapjesprinces.be
- http://www.purepascale.com/nl/recepten
- https://www.nooitmeerdieten.be/recepten/
- https://uitpaulineskeuken.nl/recepten-index (de voedselzandloper recepten)

L'est en faisant n'importe quoi, qu'on devient n'importe qui

Rchell

Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-17 20:00

Mizora schreef:
Ik ben nog ontzettend zoekende naar wat voor mij de fijnste methode is om af te vallen. En het zou fijn zijn als ik me hierbij kan/mag aansluiten. Ik ben veel te zwaar, moet ongeveer de helft van mijn gewicht kwijt en zit dan nog niet op de ondergrens volgens de bmi. Zover ik weet heb ik geen diabetes o.i.d. Op het moment sport ik niet (maar zodra school weer een beetje lucht geeft, wil ik dat wel weer gaan oppakken). Wel heb ik 2 honden en loop ik daarom iedere dag een uur, het tempo ligt daarbij vrij laag (ze willen snuffelen e.d.).

Ik zit 's ochtends nogal eens te kloten wat nu te eten. Maar daarnet heb ik maar kwark gehaald als ontbijt voor morgen. Ik pak normaal brood (met kaas) of havermout of niets, maar dat bevalt eigenlijk ook niet. Ik heb maar één doel, en dat is afvallen. En als je je aan kan sluiten bij een groepje blijkt het vaak gemakkelijker te gaan, dus ik sluit me graag aan als jullie het goed vinden.

Hoeveel gram koolhydraten eten jullie per dag? En wat bevalt jullie als meeneemlunch?

Als ik 30kg ben afgevallen heb ik als beloning voor mijzelf dat ik weer op mijn paard mag klimmen. We hebben hem vorig jaar december (de zaterdag voor kerst) aangeschaft en sindsdien heb ik er een keer of 4 op gezeten maar mijn lichaam zit mij echt in de weg. Hij kan het wel hebben (weegt ±800kg en is ruim 1.80m hoog), maar is nog te jong/te groen om gewoon mee te sukkelen terwijl ik met mijn eigen lichaam bezig ben. Voor nu is het paard sowieso geen optie: ik woon tijdelijk 120km verderop.

Voor komende week (t/m maandag) ben ik er nog niet uit of ik al volledig omschakel. We hebben komende maandag namelijk presentatie voor het huidige project en het is nog lang niet zover af als we zouden willen. Daarbij ben ik zaterdag en zondag volop aan het rennen omdat ik dan toevallig een weekend bij het paard ben omdat mijn ouders 2 dagen nauwelijks thuis zijn en ik dus dubbele beesten heb om te verzorgen (mijn eigen honden, dieren op kantoor bij mijn ouders en dieren bij mijn ouders thuis). Ook dubbel honden uitlaten omdat 4 honden in één keer uitlaten niet handig is. Al met al niet het meest gunstige moment om over te stappen, maar de eerste stappen wil ik er alvast naar zetten.

En dan in zijn geheel weer aan de slag.


Waarmee je vast zou kunnen beginnen is;
Drinken vervangen door water, thee en eventueel crystal clear, cola zero etc als je "moet afkicken" van frisdrank.
Brood, aardappels, pasta, rijst etc laten staan en vervangen door extra groenten. Brood vervangen door koolhydraatarm brood of crackers.
Verder snoep, chocola, koek, chips etc beperken/stoppen.

Dan je goed inlezen wanneer je er tijd voor hebt. Ik heb zelf ook gemerkt dat als je in een stressvolle periode zit het veel lastiger is om je er echt toe te zetten.

~ 20 weken Zwanger van ons eerste kindje <3 ~
Wij zoeken een weidemaatje / pensioen-pony!
https://www.bokt.nl/markt/ad/484959/pen ... y-gevraagd

Mizora

Berichten: 18086
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:21

Dank je wel voor de tips. Stress is inderdaad voor mij de/een reden waardoor ik zo aangekomen ben (uiteraard eigenlijk omdat ik daardoor vreetbuien heb gehad en me daar niet (voldoende) tegen heb verzet/ze heb genegeerd), maar het is de spuigaten uitgelopen ondertussen.

Qua drinken gaat het gelukkig goed, koffie drink ik wel met veel melk, maar vaak maar 1 bakje per dag (en ook rustig dagen niet). Mijn grote valkuil qua drinken zit hem in de chocomel uit de koffie-automaat als ik geen waterflesje genomen heb. Verder drink ik gelukkig geen frisdrank o.i.d., van koolzuurhoudende dranken met suiker word ik misselijk.

Bij mij gaat de dingen als chips, toetje en ijs de grootste probleemmakers zijn. Hoewel ik het ook lastig vind om voldaan te zijn zonder aardappelen of rijst, maar dat zal waarschijnlijk ook gewoon wennen zijn. En uiteraard dan voldoende groenten erbij.

Ik zal me inderdaad straks echt gaan inlezen. De boeken van Frank heb ik in ieder geval nog ergens liggen, maar online staat ook een hoop. Ik heb geen methode die ik strak wil volgen maar die GoBento-menu's zagen er wel interessant uit.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:40

Ik meld me ook! Wil graag een paar kilo’s kwijt. Niet vanwege diabetes oid, maar omdat ik de afgelopen jaren +- 5-10 kg aangekomen ben en het nu echt genoeg is. Ik eet momenteel:
Ontbijt: havermout met griekse yoghurt
Tussendoor: tomaatjes of komkommer
Lunch: volkoren crackers met oude kaas of kipfilet en een soepje als ik op het werk ben
Tussendoor: tomaatjes of komkommer
‘S avonds: groenten met vis of vlees

Ik wil mn lunch gaan vervangen door eieren en salade. :) ik drink overigens alleen groene thee en water

create your own sunshine

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:37

Ik ga 1 januari weer beginnen met kha. 2 jaar geleden 14 kilo binnen 6 maanden ermeee afgevallen, maar door heel veel stress het afgelopen jaar niets vol kunnen houden en weer flinl aangekomen.
Nu gaat het beter, dus even alles opmaken en dan of na de kerst of na oud en nieuw beginnen. De eerste tijd zonder te smokkelen. Daarna komt voor mij de moeilijke tijd. Het opbouwen. Dan gaat het meestal mis.

Voor mij is kha het fijnste aangezien ik met een gewoon dieet altijd buikpijn, honger en vreetbuien heb. Met kha heb ik dat veel minder of niet.

[o]

Pivione
Berichten: 386
Geregistreerd: 20-04-13

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:13

Ik ben afgelopen 4 weken 5 (!) kg aangekomen van medicatie. Daarom even een stipje!

marije1109

Berichten: 1133
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Afvallen middels koolhydraatbeperkt/arm, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 00:36

Ik doe mee....wil graag 15-20 kg kwijt.
Heb eerder geprobeerd kha te eten maar kreeg enorme obstipatie :o heb ook geen galblaas weer niet of dat uitmaakt.
Hoe vangen jullie dit op?

Life is good, Marie mijn topper!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dazai, miezelke en 115 bezoekers