Steeds ontstoken neuspiercing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Steeds ontstoken neuspiercing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 11:21

Ik zat te twijfelen of dit hier moest, sorry als het verkeerd staat!

Ik heb nu dik een jaar een neuspiercing, altijd goed mooi genezen vanaf het begin met een knopje er in. Nu ongeveer 4 maanden een ringetje er in, ging eerst ook goed, maar de laatste tijd is het echt een drama. Een steeds terug komende ontsteking, en ookal doet het weinig pijn, het ziet er niet uit.

Echter is het nu op een punt gekomen dat ik er helemaal klaar mee ben, en het ook echt een immens grote bult is. Zal de foto even in een spoiler zetten.

Spoiler:
Afbeelding


Ik ben op het moment op vakantie, ga als ik terug ben een zilveren ringetje er in doen of desnoods weer een knopje.

Heeft iemand nog verdere tips? Tricks? Wat moet ik hier mee? Er uit halen wil ik het liefst, maar ik hoor dat de ontsteking zichzelf dan opsluit en ik krijg het ringetje zelf voor geen meter los.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Steeds ontstoken neuspiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:23

Kan het een allergie zijn voor het metaal? In mijn neus heb ik er nooit last van, maar goedkope metalen tunnels in mijn oren zorgen ervoor dat ze rood en gezwollen worden. Jeukt het ook?

Ik zou zeker het ringetje vervangen door een knopje of ringetje van chirurgisch staal of titanium. Verder weer goed schoonmaken met antibacteriële zeep en goed droog houden.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Steeds ontstoken neuspiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:26

dat is een vochtbultje dat je hebt geen ontsteking (of zo noemde mijn piercer dat toch) dit krijg je als je de piercing te veel beweegt. kan een tjd duren voor het weer weg is. je kan eventueel je piercing weer wisselen, maar gewoon afblijven en laten genezen is het beste. Zeker niet nu beslissen je piercing maar uit te laten, want dan gaat net een gaatje dicht, kan het vocht niet weg en blijft de bult altijd zitten (volgens mijn huisarts)

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:27

Of een x per dag wassen met een zoutoplossing. Zeezout in kokend water doen en met een watje of een gaasje (goed nat) deppen voor een paar minuten. Idd daarna goed droogmaken.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 11:28

YellowGray schreef:
Kan het een allergie zijn voor het metaal? In mijn neus heb ik er nooit last van, maar goedkope metalen tunnels in mijn oren zorgen ervoor dat ze rood en gezwollen worden. Jeukt het ook?

Ik zou zeker het ringetje vervangen door een knopje of ringetje van chirurgisch staal of titanium. Verder weer goed schoonmaken met antibacteriële zeep en goed droog houden.


Zit op dit moment chirurgisch staal in volgensmij, maar ik hoorde gister dus ook dat je zelfs daar allergisch voor kunt zijn. Echter was mijn begin knopje ook van chirurgisch staal, en daar had ik nergens last van |(

Zoe_97 schreef:
dat is een vochtbultje dat je hebt geen ontsteking (of zo noemde mijn piercer dat toch) dit krijg je als je de piercing te veel beweegt. kan een tjd duren voor het weer weg is. je kan eventueel je piercing weer wisselen, maar gewoon afblijven en laten genezen is het beste. Zeker niet nu beslissen je piercing maar uit te laten, want dan gaat net een gaatje dicht, kan het vocht niet weg en blijft de bult altijd zitten (volgens mijn huisarts)


In het begin dacht ik ook een vochtbultje, maar het blijft weg gaan en terug komen als een ontsteking. Ben ook naar de huisarts gegaan, en die wist niet wat het was. Als ik er tegen druk komt er echt bloed uit.

Benthhh schreef:
Of een x per dag wassen met een zoutoplossing. Zeezout in kokend water doen en met een watje of een gaasje (goed nat) deppen voor een paar minuten. Idd daarna goed droogmaken.


Dit doe ik elke dag inderdaad als het ontsteekt! Maar lijkt niet te werken, omdat het nooit echt in mijn piercing lijkt te komen.

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:48

ik herken het helemaal, heb het ook gehad bij mijn neuspiercing en industrial en heb het nu nog steeds op mijn helix.
Eigenlijk moet je het gewoon blijven ontsmetten en eraf blijven. Normaal gezien droogt dat bultje dan uit en komt er een velletje op dat je er met een ontsmette pincet af kan halen. Dan weer ontsmetten en dan komt er weer een nieuw velletjes enzoverder tot het bultje weg is.
Een knopje is ook beter volgens mijn piercer bij de genezing.

Elke keer ik per ongeluk aan mijn helix kom gebeurt weer hetzelfde dus je moet er echt echt echt afblijven. Intussen kan ik gelukkig wel gewoon aan men neuspiercings en industrial zitten dus geduld is een schone zaak!

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:28

Als het inderdaad een vochtbultje is - die ik nu ook herken, vriend zei dat ie laatst achter mijn helix zat maar ik zie dat natuurlijk niet :+ en het deed geen pijn - maar ik ben ‘m idd gaan ontsmetten, afblijven en het was echt vrij snel weg.

Wat @elsieC zegt: afblijven en geduld hebben haha

En misschien een kleiner ringetje of een korter staafje? Zodat ie minder speling heeft, zodat er minder beweging in kan zitten?
Wel opletten dat je dan ook weer niet je huid afknelt haha!

Goed dat je dat al wel met dat zout doet, werkt bij mij na een keer vaak al!

Popstra
Berichten: 13733
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:40

Ik herken het ook, heb alles geprobeerd maar uiteindelijk uit gehaald en nooit meer terug gedaan.
deed zeer en het werd er niet mooier op. De lol van een neuspiercing was snel voorbij

Skessa_
Berichten: 10618
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:47

Dat is een vochtbultje en heel normaal. Ze gaan vanzelf weer weg, zijn alleen soms wat hardnekkig :+
Er uit halen met die bult is niet aan te raden.

Als zeezout niet helpt. Kun je ook eens sterilon of tea tree olie proberen.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Steeds ontstoken neuspiercing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:51