Forse slijtage/ artrose in Talonaviculaire gewricht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
7ofhearts

Berichten: 2748
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Forse slijtage/ artrose in Talonaviculaire gewricht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-22 08:20

Gister viel de uitslag van mijn x-ray fotoś op de mat.
Forse slijtage- artrose- gewrichtsspleet versmalling, uitgebreide degeneratie met haken ........en een oude blessure in de vorm van een geplette en gebroken grote teen/ kleine teen, en dat alles aan een voet.

Ondanks al jaren lopen met aangepaste steunzolen was echt 100% pijnvrij lopen er niet bij, en dat werd de laatste tijd alleen maar erger.
Lange wandelingen, gezellig de stad in om te shoppen is al lang geleden of wordt afgestraft met een pijnlijke en strompelende terugreis waarbij vrienden zich ernstig afvragen hoe mij weer thuis te krijgen met het OV.
Even zitten is fijn, maar uiteindelijk werd mijn voet alleen maar stijver en stijver en lag uiteindelijk gevoelloos en papperig in mijn schoen, terwijl ik het idee had dat hij enorm!! dik zou zijn...........nou niet dus.

Ooit al eens om fotoś gevraagd, maar de stijfheid van de voet gaf overduidelijk artrose aan, en zag mijn toenmalige huisarts daar het nut niet van in.
Steunzolen was de beste optie, en eenmaal artrose.........dan zal het ook wel in andere gewrichten zitten/ kunnen komen, met andere woorden; Wees voorbereid.
Inmiddels heb ik een andere huisarts en die zag wel het nut van fotoś dus werd dat geregeld, met deze conclusie.

Inmiddels door gestuurd naar een orthopeed , maar die heeft een wachttijd van drie maanden.
Het lopen wat ik doe is voorzichtig en bedachtzaam, omdat inmiddels de knie ook regelmatig "op slot "dreigt te schieten.
Voor het slapen neem ik twee paracetamolletjes omdat ik anders last heb van steken, tintelingen en lichte krampen in mijn voet en onderbeen, het gewicht van mijn deken op mijn voet is al irritant waardoor ik hem "opzij "klap , wat ook geen bevorderlijke houding is om in slaap te komen.
Gelukkig heb ik veel zittend werk, en qua pijn gaat het de ene keer beter dan de andere keer, maar probeer ik het overdag zonder pijnstilling te stellen.
Ik vind het ook wel goed om bedacht te zijn op mijn voet en hoe ik die neer zet.
Verder gebruik ik altijd een steuntje, als het om opstaan, zitten en opstarten gaat, in de vorm van een hand aan een tafel of stoel

Graag hoor ik ervaringen, en adviezen van mensen die bekend zijn met deze aandoening.
Het is een veel enkel probleem........dus die zullen er vast wel zijn.

Niet zeuren maar lééf!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: germie, maaikemuis, mariettek, MerleSimone, MiVita, Nienke1979, Patriesje, veertje99, VivianHesen en 101 bezoekers