Wie heeft er ervaring met een loge van Europa kinderhulp?

Moderators: Polly, Ladybird, Giolli, Hanmar, Princesj, Dani, Nala, Mondy, Mjetterd, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kwita

Wie heeft er ervaring met een loge van Europa kinderhulp?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-17 11:49

Ik Had het me ooit voorgenomen om een Kind als het mogelijk is in mijn situatie een vakantie te geven.
Niet op eigen iniatief,maar gewoon via een stichting. Omdat er vorige jaar een artikel in de krant stond begon eigenlijk het hele verhaal me steeds meer aan te spreken mijn en ik heb de gelegenheid om zo iets te doen. Mijn man staat er ook achter en de kinderen 4 die lijkt het erg leuk en mijn zoontje is daar nog blanco in gezien dat hij 1 jaar is,

Nu is mijn vraag wie heeft er ervaringen mee en wie overweegt er ook zo iets?
Hoe zijn de ervaringen, hoe is het een vreemd kindje in je gezin te hebben die misschien geen nederlands praat en hoe verloopt de taal Barrier. Zijn er ook hele leuke bijkomstigheden en ook wat zijn de vervelende mogelijke dingen als heimwee,verdriet of andere niet gewenst gedrag?

graag hoor ik jullie verhalen!

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

LoveBodin

Re: Wie heeft er ervaring met een loge van Europa kinderhulp?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:15

Ik zal later reageren. Hebben niet op die manier opgevangen, maar wel veel ervaring met 'opvang' :)

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:26

Wij hebben jarenlang een nederlands jongetje opgevangen in de vakanties. Ik was nog wat jong toe en weet daar niet alles meer van, mijn broer en zus konden er meer mee. Meestal was het leuk, soms minder. Hij kwam uit een 'bijzonder' gezin en dat verstoorde soms hoe het bij ons ging. Ik heb nu heel soms nog contact met hem via facebook. Een buitenlands kindje lijkt me lastiger..

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

Judith_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:36

Een ruime 20-25 jaar geleden hebben mijn ouders dit ook een aantal jaar gedaan. Ik was, als oudste kind, tussen de 2 en de 9 jaar ongeveer. Altijd buitenlandse kindjes en destijds kindjes uit het Oostblok.

Ik heb dat als kind ontzettend leuk en gezellig gevonden! Een taalbarrière heb ik nooit gemerkt. De kinderen waren van diverse leeftijden en speelde gewoon mee met welk spel we ook deden.

Destijds werden mijn ouders ook begeleid door een organisatie, elke week kwam er iemand die de taal sprak om eens te evalueren en er werden speciale activiteiten georganiseerd voor de gehele groep kinderen die naar NL kwamen.

Heimwee heb ik nooit bij de kinderen gemerkt, maar was ook wel jong natuurlijk. Ongewenst gedrag, ach er gaat eens iets kapot. Maar of ik dat nu deed of de andere kinderen, kapot wil het toch wel. :')

Ik weet na al die jaren de organisatie niet meer, dus wellicht verschilt de begeleiding per organisatie?

We all float down here...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:46

Hier ook ervaring van vroeger uit, als kind. Eerste jaar een jongetje en meisje te logeren, het jongetje was niet zo'n succes erg lastig qua gedrag. Maar het meisje is nog een aantal zomers gekomen, en mijn ouders hebben toen ze eenmaal wat groter werd ook af en toe nog contact met haar en haar moeder gehad en wel eens spullen opgestuurd aan haar. Ik vond het echt een eye opener als kind dat er dus ook kinderen zijn die het niet zo goed hebben als wij. Wij vonden het altijd erg leuk als Jennifer kwam logeren. Er waren altijd dikke tranen bij het afscheid. Mijn ouders hebben de samenwerking met Europa Kinderhulp altijd als erg positief ervaren.

Hocus Pocus Branco

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:37

Mijn ouders hebben dit een paar jaar gedaan met een Pools meisje. Mijn vader was in die tijd Pools aan het leren en was er vrij vloeiend in. Ik kon het goed verstaan en kon ook wat terug spreken.

Weet wel nog dat ze heel vaak iets deed stelen. Dus bij ons thuis, maar ook in de winkels moest je echt opletten. Verder wel een leuke tijd gehad, maar denk dat het onmogelijk was geweest als mijn vader de taal niet had gesproken.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie