Leuk ik zie in dit topic reacties van mijzelf dat ik bezig was met een implantaatlens. Ik ben ook bij Visus oogkliniek Rotterdam geweest. Even een quote van mijzelf uit een ander topic:
Citaat:
De verdoving was alleen een druppel in Mn oog, geen prik of iets anders geks. Het meest “vervelende” van de operatie is dat je in een felle lamp moet kijken. Je ogen krijgen een klemmetje zodat je niet kan knipperen. Het is echt binnen een half uur voorbij. Het herstel bij mijn eerste oog ging prima, al was ik wel kapot moe. Nu bij mijn tweede oog heb ik minder last van vermoeidheid (wel een beetje, heb vanmiddag een paar uur bijgeslapen, maar de vorige keer had ik meer last van moe zijn). Ik kan er meteen mee zien. Het is echt bizar om de wereld zo goed te kunnen zien zonder hulpmiddelen!
Het is wel wennen want als ik ga slapen gaan Mn handen al naar Mn gezicht omdat ik denk dat ik Mn bril nog moet afzetten :’)
Mijn afwijking was -9,5 aan beide ogen en cilinder. Ik heb de operatie laten uitvoeren in het oogziekenhuis Rotterdam bij dokter Ghan en ik ben echt heel erg tevreden! Ik raad het je echt aan, zelf wou ik dat dit al jaren eerder had gekund (helaas is de minimum leeftijd 25 jaar voor een implantaatlens daarom heb ik het nu pas laten doen).
Het is natuurlijk niet hetzelfde als laseren... Maar als je om wat voor reden dan ook niet geschikt bent voor laseren, dan is dit dus een goede optie
ik ben heel erg tevreden! En wat een relaxed leven zonder lenzen en bril....