Wie herkent deze klachten?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Giolli, Dani, Mjetterd, Sica, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Snorkel8

Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-17 14:45

Hoi allemaal,

Laat ik voorop stellen dat ik morgen de huisarts ga bellen maar hoop dat iemand iets herkent.

Afgelopen december ben ik ziek geworden, iedereen gooide het in eerste instantie op ontzwangeren maar ik bleef vage klachten houden. Uiteindelijk teste ik positief op pfeiffer en dubieus op Cmv.

Pfeiffer heb ik denk ik niet recent gehad maar Cmv komt veel overeen met mijn klachten.

Vanaf april ging het weer beter maar nu stapelen de vage klachten zich weer op.

- extreem moe, kan wel 2 extra dutjes op een dag doen en slaap ong. 8 a 9 uur per nacht.
- veel zweten
- sterke lichaamsgeur
- snel warm
- vaak last van mijn maag
- gelige ogen (valt mij vandaag pas op)
- stemmingswisselingen (of gevoelig voor hormonen?)
- als ik een erg moe moment heb dan heb ik echt veel behoefte aan suiker... heel raar alsof je daar je energie uit wilt halen. Ook als ik net heb gegeten of geen honger heb. Het voelt weer niet als een suiker dip en suiker eten helpt ook niet.

Lekker vaag dus, maar vorige keer was het ook vaag. Ik heb heel vaak bloed moeten prikken, leverwaardes waren iets verhoogd daarom werd ok getest op pfeiffer en Cmv.

Herkent iemand dit?
Laatst bijgewerkt door Snorkel8 op 16-07-17 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 14:46

Die gelige ogen duiden op leverproblemen (net als het moe zijn/zweten en lichaamsgeur). Misschien eens op hepatitis laten controleren?

Snorkel8

Re: Wie herkent deze klachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-17 14:49

Ja dat is een goede, weet niet of ik daar eerder op ben getest.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:18

Misschien eens eens dagcurves prikken ivm diabetes of eventueel een insuline probleem.
Herken een aantal zaken wel en bij mij worden die door hypoglycemie veroorzaakt

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 08:35

Dag Snorkel8,

ik heb vele jaren geleden ook Pfeiffer gehad met daarbij geelzucht/Hepatitis, dat is schijnbaar geen ongewone combinatie. Omdat je lever het niet goed doet wordt je hele lijf raar, omdat je bloed "vies" is, niet goed gezuiverd is. Ik had ook aantal van jouw symptomen, ik had er ook nog heel erg jeuk bij...

Is je ontlasting/plas ook anders van kleur? Die gele ogen zijn raar hè?

Je arts kan even opnieuw bloed laten prikken, dan kan het allemaal zo bekeken worden... Ook hoeveel Pfeiffer je nog hebt....gaande weg de rit verandert je bloedbeeld....

Niks aan te doen verder, uitzieken, als kan zo vetarm/licht mogelijk eten hielp bij mij voor de misselijkheid, ik kan nog steeds na al die jaren niet goed tegen sommige geuren die ik in die tijd met de misselijkheid ervaren had ... rusten, je vitamientjes binnenkrijgen met goede voeding...
Beterschap!

Alles van waarde is weerloos-Lucebert

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 10:02

dank jullie wel voor jullie reacties.

Ik ben bij de HA geweest, we hebben alles besproken en hij vroeg wat ik zelf wilde. Ik heb aangegeven dat ik graag wil dat er weer naar mijn bloed gekeken wordt, ook voor de CMV.

Mijn HA stelde zelf voor om het dubbel te bekijken, hij heeft het al eerder gehad over psychische klachten alleen eerder kwam er dus pfeiffer en cmv uit waardoor we daar niet mee verder zijn gegaan.

Ik ga nu morgen bloed laten prikken en ik heb voor volgende week een afspraak bij de psycholoog. Hij verwacht niet dat er iets uit het bloed komt verder. Dit komt mede omdat ik me eigenlijk weer niet goed voel na een stressvolle gebeurtenis. Het erge is dat het juist iets leuks was en ik mij blijkbaar zo druk heb gemaakt dat ik niet eens deel kon nemen :(

Ik moet zeggen dat ik een beetje schrik van de doorverwijzing, vind dat best wel een beetje spannend

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 10:57

Hoi Snorkel,
ten eerste: veel sterkte! Ten 2e: ik geloof zelf niet in een scheiding van lichaam en geest.
Het lijkt me heel rot: je verheugt je ergens op en de voorpret kost zoveel energie, dat 'het feest zelf' niet eens doorgaat.

En mijn vraag komt dan zo'n beetje neer op 'wat was er eerder, de kip of het ei?'.
Ofwel: wellicht (gele ogen!) moet je lever zo hard werken, dat je botweg de energie niet hebt, na de voorpret, voor het feestje zelf. :(:)
Troost is dan op haar plaats. (Maar daar heb je hopelijk geen vakvrouw voor nodig.)
Gesteld dat je langdurig beperkt bent in doen en laten vanwege ziekte, dan kan 'iemand die met je meedenkt' zin hebben (hoeft geen psycholoog te zijn, maar kan natuurlijk wel).

En uiteraard: psychische klachten trekken een zware wissel op je lichaam. Daar op de een of andere manier mee aan de slag heeft zin.
Alleen: nu is het je huisarts die de beslissing neemt dat jij naar *een* psycholoog gaat, en niet jijzelf. Dat is ook al ingewikkeld...
- Wat zou jij willen van de psycholoog? Wat voor psycholoog zou jij überhaupt willen? Iemand die bijvoorbeeld veel van stress weet...? Iemand die steun geeft en een luisterend oor biedt...? Nog weer iets anders...?

[o]

Je suis Charlie - comme tout le monde.

(...en BAH wat is dit onderschrift actueel. )

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-07-17 12:19

dank je wel Janneke!~

Het s niet zozeer zijn beslissing, het was een voorstel. Hij denkt dat ze mij wellicht tips kan geven om om te gaan met zon situatie om te voorkomen dat ik weken moet herstellen. In mijn hoofd gaat het nu allemaal al veel verder terwijl als ik goed nadenk dit is wat hij zei.

Wat ik zelf zou willen weet k gewoon niet zo goed, ik wil gewoon van mijn klachten af en als zij mij daarbij kan helpen dan lijkt mij dat een goede optie. Zeker als uit het bloedonderzoek niks komt.

Ik denk ook dat ik mij zo druk heb gemaakt voor die cursus om alles te regelen en toen 3,5 uur met de paarden onderweg wat ik ook niet vaak doe dat ik al kapot was toen ik daar aankwam. naja verder wil ik even niet in details openbaar treden maar toen gebeurde daar nog vanalles waardoor ik mij steeds slechter ging voelen. Het is toch raar dat ik daar zo van van slag was, heb nog dagen last van mijn maag gehad.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie