Sinds een aantal maanden begin ik mij behoorlijk zorgen te maken over de gezondheid van mijn vriend. Hij blijft maar afvallen en ik vind hem inmiddels echt eng dun geworden.
Hieronder even wat extra informatie:
Mijn vriend en ik wonen nog niet erg lang samen,maar hebben nog nooit problemen, irritaties of ruzie gehad. Hij is boer, maakt hele lange dagen (circa 60u per week) en loopt zichzelf naar mijn mening voorbij. Hij piekert enorm veel over het bedrijf waar hij voor werkt en waar wij wonen (wat overigens niet van hem/ons zelf is). Ongeveer 2.5 jaar geleden is hij hier komen werken en wonen, destijds waren er erg veel problemen binnen het bedrijf waardoor hij echt in een sombere stemming kwam, weinig sliep, at, sprak en ook erg afviel. Ik kende hem toen nog niet, maar dit klinkt voor mij eigenlijk al als een depressie/burn out.
Momenteel gaat het met het bedrijf een stuk beter, maar hij blijft maar malen over wat er moet veranderen en beter kan. Wanneer hij thuis komt kan hij het werk niet van zich afzetten en dat is al helemaal onmogelijk als er die dag een tegenslag is geweest.
Zijn voedingspatroon is opzich best prima, zijn ontbijt zou wat uitgebreider mogen zijn, maar 's avonds eet hij echt ruimvoldoende. Hij is zo'n 1.80m en weegt denk ik nu 70kg of inmiddels al wat minder.
Ik vraag me nu echt af wat ik kan doen om hem beter in zijn vel te laten zitten en om hem wat dikker te krijgen. Wellicht zijn er bokkers met voedingstips om hem wat makkelijker aan te laten komen zonder dat hij ineens bizar veel moet gaan eten. Ik weet onderhand echt niet meer wat te doen..