Naar de sportschool!

Moderators: Polly, ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani

Emmaa_

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 13:32

Bij mij helpt het gigantisch als ik meerdere keren op een dag warm eet. Heel kinderachtig maar van bammetjes raak ik echt niet vol terwijl een grote kom warme soep (ook al heeft dat minder kcal) mij wel echt vullen voor een langere tijd.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:12

Goed bezig Jolien! Ik zie zeker wel verschil hoor, ook op de onderste foto. Echt onwijs knap!

Ik doe zelf niet zo heel veel cardio. Wandel vaak een stuk op de loopband maar dat is meer om m'n Fitbit stappen wat omhoog te gooien zonder daadwerkelijk buiten te wandelen :') Mijn conditie is echt rammend slecht maar ik mag voorlopig door slechte knieën en een slechte rug echt niet rennen of lange stukken fietsen. Roeien vind ik wel heel leuk om te doen maar niet langer dan 5 minuten ofzo. Dus nu zet ik meestal een YT filmpje of een serie op Netflix aan en ga ik een half uurtje/drie kwartier wandelen op de loopband op flink tempo en daarna gewoon m'n krachttraining.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 10:47

Needje schreef:
Apple watch trapt daar helaas niet in, lopen op de loopband voor stappen. Grrrrr

Niet? Mijn Fitbit ziet het wel gewoon als lopen.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:49

Ik lees hier nog altijd braaf mee maar sport de laatste tijd even niet zo veel meer, schiet er heel erg bij in en ik zit in een dipje wbt mijn lichaam, maar wou toch weer even reageren.

Voor yoga heb ik echt iemand nodig die totaal niet zweverig is. Ik vind poweryoga oid dus een stuk fijner dan 'echte' yoga, ik ben niet zo in touch met mijn gedachten en ik vind mindfulness echt de hel.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:37

Mixje90 schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik lees hier nog altijd braaf mee maar sport de laatste tijd even niet zo veel meer, schiet er heel erg bij in en ik zit in een dipje wbt mijn lichaam, maar wou toch weer even reageren.

Voor yoga heb ik echt iemand nodig die totaal niet zweverig is. Ik vind poweryoga oid dus een stuk fijner dan 'echte' yoga, ik ben niet zo in touch met mijn gedachten en ik vind mindfulness echt de hel.

Pilates geen goed alternatief?

Zeker, hele tijd gedaan maar mijn rug wordt nu even niet zo blij van flexibel doen. Focus me nu dus vooral op krachttraining om die spieren (hopelijk) wat sterker te maken.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:06

Ik heb het in mijn systeem gewerkt om alles in MFP bij te houden en doe dat dus ook heel secuur. Omdat ik al een hele tijd track hoef ik niet alles meer af te wegen en omdat ik niet meer bang ben voor 5 kcal boven mijn allowance weeg ik niet meer alles af, alleen bij dingen waarvan ik echt niet zeker weet hoe veel het is.

Een voedingsschema zou echt niets voor mij zijn omdat ik erg intuïtief eet. Ik eet vaak rare maaltijden op rare tijdstippen omdat ik weet dat dat voor mij beter werkt, zo sla ik mijn ontbijt eigenlijk standaard over maar eet ik rond een uur of 12/1 (soms iets eerder) een maaltijd die meestal zwaarder is dan mijn avondeten. Dan heb ik de rest van de dag energie, eet ik om 4 nog een klein tussendoortje en kan ik na het avondeten makkelijker doorgaan zonder honger te krijgen. Veel voedingsschema's zijn imo niet gepersonaliseerd genoeg en daardoor ben ik het snel zat. Hoe graag ik ook wil afvallen, ik trek het gewoon niet om twee keer per dag een inspiratieloze maaltijd als een simpele salade of rijst met kip en broccoli te eten. Ik heb al het respect voor de mensen die het wel kunnen maar ik word daar echt gierend gek van.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 19:16

Dan is het gewoon niet voor jou, prima toch? Ik merk dat het mij heel erg heeft geholpen met inzicht krijgen in hoe veel ik daadwerkelijk eet op een dag als ik mezelf helemaal laat gaan, en dat het op die manier logisch is dat ik ben aangekomen.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:32

Unique6 schreef:
Ik zou van jou juist gierend gek worden :D . Ik eet graag op vaste tijdstippen en het liefst iets dat ik al ken en waarvan ik al een week weet dat ik het die dag ga eten. Ik vind het zo leuk om te lezen hoe verschillend mensen kunnen zijn haha

Haha ja grappig is dat he. Ik word heel recalcitrant van maaltijdschema's, zelfs als ik een dag van tevoren plan wat ik wil eten kan ik me er al niet aan houden. Juist als ik het heel vast inplan krijg ik vreetbuien en kan ik al niet meer uitkijken naar een maaltijd omdat het vaak dan gewoon niet aansluit op mijn behoeftes.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:13

LadyMadonna schreef:
Hoe ervaren jullie groepslessen? Ik ben altijd wel bezig wat een ander van me denkt en of ik niet voor banketstaaf sta (helaas)

Ik heb hetzelfde en het wisselt super erg per groepsles. Overdag vind ik sowieso al veel toegankelijker dan 's avonds ivm het publiek dat er overdag is en verder goed uitzoeken wat voor soort les je aan meedoet. Heb een aantal lessen die ik echt niet prettig vind omdat ze fysiek erg zwaar zijn en de mensen die het volgen echt heel ervaren zijn, maar een aantal vind ik wel fijn. Dingen als Pilates of poweryoga zijn ook altijd heel toegankelijk.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 18:26

Ik kom hier ook weer even om het hoekje kijken. Ik heb best lang niet echt kunnen sporten vanwege een rugblessure. Of althans, ik had pijn en kon de motivatie niet opbrengen om daar doorheen te sporten. Omdat ik toch wel behoorlijk wat gewicht wil verliezen (iets meer dan 40 kilo in een ideale wereld) ben ik weer begonnen en ik vind het voor het eerst leuk in plaats van dat het een 'moetje' is. Ben nu begonnen met een simpele training, vooral op apparaten maar dan wel krachttraining, maar heb overmorgen mijn eerste PT sessie met de fysio en hoop daar ook wat free weights tips en tricks uit te kunnen halen. Had net een afspraak en hij vond mijn vorm zo goed dat hij zich afvroeg of ik een verleden had met powerliften en heb dus ook aangegeven dat ik daar graag naar wil kijken.

Naast afvallen wil ik ook gewoon fit worden. Heb een conditie om te janken en ik merk dat het nog verder achteruit aan het gaan is. Minder gewicht meezeulen zal een stuk schelen maar ik moet ook gewoon werken om het te verbeteren.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:12

Ik heb ook echt altijd mijn koptelefoon op tijdens het sporten. De muziek in de sportschool is niet echt mijn ding en vooral als ik laat in de middag of 's avonds ga raak ik super afgeleid van mensen die heel veel herrie maken of heel uitgebreid staan te kletsen. Daarnaast zijn er in mijn sportschool behoorlijk wat mannen die graag komen flirten tijdens het sporten en ik vind dat echt verschrikkelijk, met mijn koptelefoon op kan ik me daar wat beter voor afsluiten.

Ik merk nu alleen dat als ik echt hard bezig ben mijn koptelefoon te warm wordt. Ook vind ik het strontvervelend om mijn telefoon bij me te houden tijdens het sporten omdat ik geen zakken heb. Moet dus even voor zo'n armband gaan kijken en ik wil eigenlijk AirPods :')

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:23

Bij mij valt het wel mee met de warmte, alleen als ik er echt tegenaan ga en mijn hoofd loopt rood aan krijg ik het snel warm. Moet zeggen dat ik in een gigantische basicfit sport en dat het daar dus meestal wel ok is qua temperatuur maar niet qua geluidsniveau. De sportschool waar ik personal training heb is super kleinschalig, komen bijna alleen maar oudjes en daar kan ik ook prima zonder.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 13:25

Ik sport het liefst op een zo leeg mogelijke maag, weet niet precies waarom maar is een stukje voorkeur. Normaal ging ik altijd 's morgens vanuit mijn bed gelijk de sportschool in, maar van mijn PT/fysio moet ik nu eerst wat eten voordat ik ga omdat ik anders niet op mijn piek kan presteren. Meestal werk ik een eiwitreep ofzo naar binnen, iets kleins wat me wel iets geeft om te verbranden maar niet gelijk als een blok op mijn maag ligt. Mijn PT sessies zijn voor mij op een heel rottig tijdstip, om 2 uur 's middags. Ik kan niet tot 3 uur wachten met lunchen maar vind het heel vervelend om met zo'n volle maag te sporten. Vind het ook gewoon fijn om direct na het sporten ff een maaltijd naar binnen te kunnen harken. Voelt dan toch alsof ik het echt verdiend heb ofzo.

Ik zit een beetje met een dilemma. Ben nu lekker aan het opbouwen en ik voel me er super prettig bij om weer te sporten, maar ik vind mijn sportschool (basicfit) echt niet leuk. Ik heb nu iets meer zelfvertrouwen met losse gewichten maar er is heel weinig ruimte om bv crunches te doen en buikspieroefeningen zijn juist een heel belangrijk onderdeel van mijn schema omdat ik mijn slechte rug probeer te fixen. Ik kan nu nog op gekke tijdstippen gaan, dan zijn er alleen oudjes en een verdwaalde bodybuilder aan het sporten, maar ik moest laatst noodgedwongen rond vijven en ik voelde me echt totaal niet op mijn gemak tussen mensen die heel sterk zijn. Het liefst zou ik sporten in de kleine sportschool waar ik ook fysio heb, die is op 100 meter van mijn huis, maar die is heel duur en heeft openingstijden die niet lekker werken waardoor ik straks als ik stage loop heel veel moeite zou moeten doen om fatsoenlijk te kunnen blijven trainen. Er is niet echt een oplossing voor behalve niet zo ontzettend nadenken over wat andere mensen van me denken, maar toch. Ik ga morgen eens een keer naar de ladies only basicfit hier in de buurt. Moet ik wat verder voor rijden maar die ziet er qua opzet wel iets fijner uit.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:41

Ik heb er thuis echt amper de motivatie voor en zou dan naast een matje ook echt wel wat andere spullen moeten kopen. Ik hoop gewoon dat het morgen meevalt en dat het daar wat beter te doen is, dan rij ik in de toekomst wel een kwartiertje ipv 7 minuten. Kan daar ook makkelijker parkeren dus zo'n drama is het niet.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 12:43

Ik neem naar mijn werk vaak twee wraps mee met zwaar gekruide kip en kidneybonen. Vind dat echt een top combinatie, zou het elke dag kunnen eten.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:41

Eulogy schreef:
Imo kun je tenzij je echt zwaar traint ook wel genoeg eiwit uit je voeding halen, zou daar dan eerst eens naar kijken :)

Is ook zo natuurlijk, maar ik merk wel echt verschil in spierpijn als ik na het sporten even een eiwitshake naar binnen tik. Zal voor een heel groot deel ook gewoon placebo zijn, maar in dat opzicht wel fijn.

Ik ben vandaag naar de ladies only Basic Fit geweest en dat was echt fijn. Kon gewoon squatten en daadliften zonder schaamte te voelen, het was lekker rustig en ze hadden een grote functional ruimte met matten en ballen in verschillend gewicht, dat heeft de BF waar ik normaal heen ga niet dus grote vooruitgang. Denk dat dit mn nieuwe vaste gym wordt, gewoon een veel fijnere vibe. Ook chill, ze hebben er best veel van die houten dozen/blokken staan die in crossfit veel gebruikt worden maar die ik gebruik als aantikpunt voor het squatten.

Wbt spierpijn; dat gaat vanzelf weg. In ieder geval het hele heftige. De eerste paar trainingen (vooral met PT) toen ik net weer begon met opbouwen had ik echt enorme spierpijn, vooral in mn hamstrings van het deadliften. Voor mij is geen spierpijn meer hebben (in combinatie met mijn sets kunnen volhouden zonder dat ik voor de laatste 2 reps even flink moet duwen) een teken dat ik zwaarder moet gaan. Naarmate je spieren eraan wennen wordt het gewoon minder, ik heb ondertussen niet meer de spierpijn die zo heftig is dat ik niet op de bank/wc kan gaan zitten zonder me ergens aan vast te houden.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 19:13

Ik slik sowieso al een magnesium supplement ja, voor andere klachten. Als je dat wil proberen moet je wel je stoelgang even goed in de gaten houden. Als je zachte poep of diarree krijgt is de dosering magnesium te hoog.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 18:56

Ik vind het (zoals ik eerder al meldde) heel moeilijk om me te concentreren als ik het idee heb dat ik bekeken word en/of het heel druk is met kreunende, steunende en schreeuwende mannen in het krachthonk. Ik voel me dan super zelfbewust met mijn 2x5 kilo op een bar en ook al kijken ze niet of niet op een nare manier, ik kan dan echt niet lekker sporten. Merkte ook dat als ik op bepaalde (drukke) tijdstippen ging ik er niet lekker in kwam en ook niet mijn gebruikelijke routine deed omdat ik te veel lette op wat andere mensen deden. De ladies only werkt wat dat betreft echt heel erg goed voor mij. Het is lekker rustig, vooral veel vrouwen die lekker cardio aan het doen zijn en een paar super stoere sterke chicks die aan het liften zijn. Daar kan ik me dan juist aan zelfvertrouwen weer aan optrekken want iedereen is suuuuuper lief, geeft elkaar complimentjes en tips zonder dat het opdringerig is en doet verder gewoon zn eigen ding.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 19:02

Ik ben helemaal voor mensen die geluiden maken tijdens het sporten hoor, als dat helpt om meer kracht te zetten of whatever of zelfs als het helpt je frustratie weg te laten vloeien. Maar ik raak er snel van afgeleid/geintimideerd en dat is gewoon irritant.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:26

Ik vind nieuwe sportkleding ook echt super motiverend :j Wil er alleen mee uitkijken dat ik nu honderden euro's uit ga geven aan allemaal zooi die ik eigenlijk niet nodig heb terwijl ik bezig ben met afvallen.

Lekker bezig met het opbouwen ingedebruijn! Motiverend he, om te zien dat je sterker wordt.

Ik squat en deadlift nu met 15 kilo. Squatten lukt 3 sets van 15 reps op zich wel, maar dan push ik mezelf vooral in de laatste wel echt tot het uiterste. Deadliften gaat iets makkelijker, maar die voel ik de volgende dag flink.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:23

Als je krachttraining met losse gewichten wil opbouwen zou ik sowieso even een paar keer een personal training lesje nemen. Dan wordt de drempel lager en er wordt op je vorm gelet waardoor je het ook gelijk goed aanleert. Je kan echt heel veel in je lichaam kapot maken en blesseren als je je vorm en coordinatie niet onder controle hebt dus zou echt uitkijken met een halterstang op mn rug slingeren en lekker gaan squatten.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:37

Ik sport eigenlijk altijd 's morgens, maar ik heb de luxe dat ik vanuit huis werk en mijn workouts dus zo kan plannen dat ik alleen ga op dagen dat ik erna niet meer de deur uit hoef. Over twee weken begin ik met stagelopen en dan zal dat wel anders worden helaas.

Ik ben al twee weken ofzo niet wezen sporten :o Vind het rot maar had echt de motivatie even niet. Morgenochtend ga ik weer en dan hopelijk weer oppakken. Mis het wel, maar het lukte me gewoon niet om te gaan.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:47

Na het werk oid sporten lukt mij eigenlijk nooit. Ik ga er dan te veel over nadenken en rationaliseer dan tot op het punt waarop ik denk 'ik kan ook morgen'. Ik moet echt wakker worden, mijn bed uit rollen en gelijk gaan zonder erbij na te denken.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:54

ingedebruijn schreef:
Goed bezig allemaal!! Die gewichten kan ik me echt niet voorstellen. Ik weeg zelf maar 59 kilo.. ik zie mezelf echt geen 50kg huffen of meer haha.

Dat gaat echt sneller dan je denkt hoor! Ik heb overgewicht maar dat betekent ook niet dat ik per definitie meer gewicht van de vloer kan krijgen. Gewoon blijven trainen en dan zit je daar vast binnen no time aan :)

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:03

Frummels schreef:
_Dreamer schreef:
Ik train eigenlijk ook altijd in croptop/bh en dan een hoge legging, vind het veel fijner. Wel hooggesloten top, ik buk nogal is niet al te tacktisch :')
En alles strak, losse kleding heb ik al helemaal een hekel aan

[ [url=m/xNMDpd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ook zoiets idd! Heb meestal deze topjes en altijd hoge leggings ja :j van de Primark, HM en decathlon. Ik ben te gierig voor die hippe merken, haha
[ [url=m/pJHPbD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Frum wat doe je me aan <3 <3 :wow: