Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:30

Ik ben altijd veel te vroeg wakker. Ben een vogeltje. Hoe later licht hoe later wakker. Maar ben veel minder moe dan twee jaar geleden. Zal naast trainen met meer te maken hebben. Heb aantal oorzaken van ellende kunnen wegnemen of onder controle kunnen krijgen

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:53

karuna schreef:
Ik ben altijd veel te vroeg wakker. Ben een vogeltje. Hoe later licht hoe later wakker. Maar ben veel minder moe dan twee jaar geleden. Zal naast trainen met meer te maken hebben. Heb aantal oorzaken van ellende kunnen wegnemen of onder controle kunnen krijgen


fijn te horen!

Ik voel me vooral uitgeruster als ik meer sport en gezonder eet :)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 15:57

karuna schreef:
Ik ben altijd veel te vroeg wakker. Ben een vogeltje. Hoe later licht hoe later wakker. Maar ben veel minder moe dan twee jaar geleden. Zal naast trainen met meer te maken hebben. Heb aantal oorzaken van ellende kunnen wegnemen of onder controle kunnen krijgen



Ik ben echt wel een avondmens, heb ook weken gehad dat ik zo vroeg wakker was door stress en ellende dus hopelijk zijn dit weer niet tekenen van...

Heb nog altijd respect voor je Nicole hoe je met dingen om gaat :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:03

Tsja wat moet ik dan. In een hoekje zitten huilen? Wordt het ook niet beter van. Dankzij grondig revalidatie traject meerdere keren leer je wel relatieveren. :j en ken je je lichaam dusdanig dat je weet hoe ver je kunt gaan. Ben ook zo blij dat door aantal dingen ik mijn leven soort van terug heb. *\o/* weer kan trainen na jaren niet kunnen. Cross hele einden met de auto rond en bijna dadelijk mijn grootste uitdaging ooit :oo vakantie noord vietnam iets dat zelfs 2 jaar geleden fysiek aardig onmogelijk was geweest en jaren geleden helemaal. Heb een tijd niet eens kunnen lopen, autorijden en had bijna 18 tot 20 uur per dag rust nodig om te kunnen functioneren. -O-

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:07

Haha nou ik doelde ook voornamelijk dat je je leven weer soort van terug hebt, en gewoon ook naar de ZC gaat ondanks "dat" :D

De aanhouder wint he *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:21

Ooh maar voor die tijd deed ik ook van alles hoor. :+ inclusief boswandelingen met rolstoel en dan achterover klappen en met gekneusde schouderbladen naar spoed moeten in de slappe lach door de idiote situatie :P .ook zwarte cross, pretparken enz. Neuroloog moest er altijd om lachen. Weer ziekenhuis in, dikke infusen zijn droge reactie, eerste wat je zo zeker gaat doen thuis is op je pony stappen? _O- Ik laat me niet zo gemakkelijk thuishouden geloof ik. :') als klein meisje met arm in gips na een duikeling met pony en gescheurde armspier de duin afrennen in vakantie en nog meer schade oplopen. O:)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:30

Hahahahaha geweldig :') :D

Hoe ouder hoe gekker zeggen ze toch *\%/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:48

Eeehh bijna vijftig is dat oud? :P

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 16:49

Nee hoor, hartstikke jong juist! :j :D :P

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:13

gribaldi schreef:
Krijgen jullie ook extra energie? Was vanmorgen om 05:30 al klaar wakker :+
Jep! Ik slaap veel beter sinds ik naar de sportschool ga. Eerste nachten dacht ik dat het toeval was, maar ik ga nu 9 weken naar de sportschool en evenzoveel weken slaap ik al goed. Dat is de laatste jaren wel anders geweest. Ik ben er ook heel erg blij mee, want ik had er echt last van, al die korte/gebroken nachten.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:21

Ik heb helaas nog steeds begroten nachten.
Maar voel me wel beter als ik sport.

Nieuwe schema is wel leuk. Ff wennen weer.
Maar had wel weer 1 chin up vandaag zonder stiek!

Cabelona

Berichten: 1698
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:22

Ik krijg vooral overal met zin in als ik regelmatig sport.

Na twee weken niet kunnen sporten (ziek geweest en te weinig tijd ivm op huis passen van vrienden) ben ik gister weer aan de gang geweest. Een lesje fight fun. Nu spierpijn

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:29

Wow Needje, een chin-up... Heb ik me nog niet aan gewaagd.

Maar zal wel moeten, als opstapje naar de 3 pull-ups achter elkaar die ik voor 31 december wil kunnen doen <<)

claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:38

Hardlopen is ook niet voor mij weggelegd.
Vandaag 1e keer heen geweest. Was lekker! Veel oefeningen die ik van de fysio ken gedaan. Ik weet alleen niet of ik maar proefweek verder ga ivm :$

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 18:42

3 pull ups. Leg de lat maar hoog. Haha.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 19:35

Ik slaap nog niet beter door het sporten.
Gisteren kapot na het sporten maar echt slecht geslapen. :+

Spierpijn is mij wel meegevallen vandaag.
Heb gelukkig geen zittend beroep dus de hele dag een beetje in beweging gebleven. :)

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 20:35

Needje schreef:
3 pull ups. Leg de lat maar hoog. Haha.

Weddenschap met mijn pt, als ik het red, bakt hij hoogstpersoonlijk een appeltaart voor me :j

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 21:57

Leuk, op naar de appeltaart!! Chin-ups kan ik er een paar, pull-up eentje en dan houdt het wel op, tenzij inderdaad elastiek erbij!

Dorien66

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:45

Mag niet met elastiek... het moeten echte pull-ups zijn. Mijn pt denkt dat ik het kan redden in die paar maanden die me nog resten. Ik ben er nog niet zo van overtuigd...

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 22:47

Pff wat een avond. Had onverwachts tijd om te trainen, maar het liep even anders want mijn vriend werd plotseling onwel net voor het eten. Zweten, tintelende vingers, druk op de borst.. met de hap aan de telefoon ging het gelukkig wat beter, toch maar langs geweest en gelukkig was alles ok. Wel morgen bloed prikken.

Toen hield het nog niet op. Daarna belde mijn zusje op rond half 10 dat haar zoontje van 3 (ze woont alleen) een groot gat in zijn hoofd had. Ik verstond verder bijna niks aan de telefoon zo hard was hij aan het krijsen. Ze had een black out en was in paniek en wist niet wat ze moest doen. Snel het nummer van de huisartsenpost gegeven en gezegd dat ze die moest bellen. Er was al een vriendin onderweg die dichtbij woont. Dus daarna de hele tijd op mijn telefoon zitten kijken om nieuws te horen. Weer adrenaline door mijn lijf. Wat kun je je dan zorgen maken! Ze belde net en hij had drie hechtingen gekregen. Van de trap afgevallen.

Dat was me het avondje wel.. moest het even van me afschrijven, sorry voor het lange verhaal.

Morgen maar trainen. Normaal pas ik op hem op woensdagmiddag als zij werkt, maar nu blijft ze thuis met hem omdat hij elk uur wakker gemaakt moet worden.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 23:27

Jeetje SV wat een dag!!! Hopelijk valt het mee met je vriend en geneest de wond van de kleine snel :(:)

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-17 23:31

Ai Supervixen!! Da's twee keer flink schrikken. Beterschap voor beiden :(:) hopelijk geeft de bloedtest duidelijkheid. Laat ze op B12 testen!

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 05:58

Ja, b12 staat op het lijstje.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 06:37

Pff Supervixen wat een dag! Hopelijk is t niets geks met je vriend en knapt je neefje snel op.
Vanmiddag maar lekker van je af sporten ale stress.

Dorien hoe lang ben je er nu mee bezig? Die pull ups?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 06:57

He bah nooit ok. :(:) Tip voor volgende keer niet hap bellen maar 112. Als het wel mis is ben je via de hap domweg te laat door wachttijd aan de telefoon. Ook schildklier laten nakijken ook. En nacontrole mischien plannen kan voorwaarschuwing zijn van problemen. Mijn vader heeft dit paar keer gehad en toen flink mis. Hopen dat neefje snel geneest ook.

Optrekken kan ik niet meer met lijf. :n ooit wel gekund. Gister heel rustig aan gedaan met lichte gewichten en laatste oefening gestopt na een keer. Dat deed echt zeer. Was dus eerder klaar. Buik en benen wel normaal gedaan. Nu vrijdag pas weer.