Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 12:01

Wat jammer dat het zo warm was Inge!
Ik ben ook weer geweest gister en was blij met mijn korte broek, want hier was het ook echt heet.

Ik voelde me niet zo goed en heb alles een beetje lichter gedaan dan normaal. Maar achteraf ben ik wel blij dat ik ben geweest! De crosstrainer ging me wel makkelijker af dus die heb ik dan weer een beetje langer gedaan. Een paar maanden terug kon ik 30 seconden uithouden vanwege mn zere voet, gister gestopt op 4:30 met het gevoel nog best een tijd door te kunnen gaan.

En ik ben echt blij met hoe mijn lichaam er nu uitziet :o . Ik ben altijd eerder te dun dan te dik geweest dus het is niet zozeer dat, maar ik zie er ´gezond fit´ uit nu. Vind ik zelf tenminste :o . Nu nog een beetje bruin worden hahaah

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:11

Sintara schreef:
Wat jammer dat het zo warm was Inge!
Ik ben ook weer geweest gister en was blij met mijn korte broek, want hier was het ook echt heet.

Ik voelde me niet zo goed en heb alles een beetje lichter gedaan dan normaal. Maar achteraf ben ik wel blij dat ik ben geweest! De crosstrainer ging me wel makkelijker af dus die heb ik dan weer een beetje langer gedaan. Een paar maanden terug kon ik 30 seconden uithouden vanwege mn zere voet, gister gestopt op 4:30 met het gevoel nog best een tijd door te kunnen gaan.

En ik ben echt blij met hoe mijn lichaam er nu uitziet :o . Ik ben altijd eerder te dun dan te dik geweest dus het is niet zozeer dat, maar ik zie er ´gezond fit´ uit nu. Vind ik zelf tenminste :o . Nu nog een beetje bruin worden hahaah


Klinkt hartstikke goed! Ik moet er ook echt aan wennen dat alles ineens breder wordt. Weet soms niet zeker of ik er wel blij mee ben haha. First world problems.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:19

Ja ingespannen spieren staan soms best mannelijk, maar gewoon ontspannen valt dat wel mee toch. ik voel me ook een beetje beschaamd ofzo om te zeggen dat ik blij ben met mezelf :+ . Gek genoeg

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 14:44

Sintara schreef:
Ja ingespannen spieren staan soms best mannelijk, maar gewoon ontspannen valt dat wel mee toch. ik voel me ook een beetje beschaamd ofzo om te zeggen dat ik blij ben met mezelf :+ . Gek genoeg


Is toch het mooiste wat er is!!

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:25

Juist hartstikke goed toch :)
Ik vind spieren bij vrouwen ook echt wel mooi, in bepaalde mate dan!
Heb ook wel het idee dat nu ik 2x per week krachttraining doe ik meer resultaten zie :)

Nog een weekje tot de obstacle run :))

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 16:33

Suuszels schreef:
Juist hartstikke goed toch :)
Ik vind spieren bij vrouwen ook echt wel mooi, in bepaalde mate dan!
Heb ook wel het idee dat nu ik 2x per week krachttraining doe ik meer resultaten zie :)

Nog een weekje tot de obstacle run :))


Spannend!!
Ik ga morgen weer. Kijken of de 20 minuten nu gaan lukken op de loopband.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:12

Is het gelukt :)?

Vanmorgen weer bootcamp en boksen achter elkaar gedaan, ging weer lekker. Was alleen op de fiets heen gegaan en met iemand naar huis gelopen en bedacht toen pas dat mijn fiets bij de sportschool stond :') nog maar even terug gerend dus beweging zit er weer extra op vandaag haha.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 15:44

Hahaha dan heb je je beweging wel gehad. Gisteren niet meer geweest. Ben nu wel bezig. Net 18 minuten gedaan. Water liep van me af maar merk wel dat ik de passen makkelijker maak inmiddels op de hogere tempo stukken dus er zit progressie in. Ga donderdag voor de 20 minuten en dan begin ik weer op 10 minuten met afwisselend 7,5 en 9.

Verder weer armen etc aan het trainen. Zie mezelf haast met de dag groeien.

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 12:24

Mijn 8 weekse challenge is voorbij! Afgelopen weekend een fotoshoot met mijn vriend gedaan en we hebben goede na foto's gemaakt.
Het verschil tussen de voor en nafoto bij mij is niet normaal. Ik had 8 weken geleden nooit gedacht dat er zoveel verschil zou kunnen zijn. Ik was al nooit dik, laten we dat vooropstellen. Maar het is de afgelopen maanden erg uit de hand gelopen met chips taart snoep en ga zo maar door waardoor ik echt wel plofferig begon te worden, ik denk dat dat de beste omschrijving is.
Had er nog steeds geen problemen mee en deed meer mee aan de challenge voor de discipline, en om het samen met mijn vriend te doen, en ook om wat minder vet te krijgen zodat ik me straks kan focussen op spieropbouw.

In totaal ben ik 3 kilo kwijt, dat lijkt weinig maar het verschil is enorm, ik zie er veeel gezonder uit dat is nog wel het grootste verschil. Mijn lichaam is weer in verhouding en ben nu over het geheel slank en mijn gezicht is ook niet meer zo plofferig.
Ben onwijs trots dat me vriend en ik dit 8 weken hebben volgehouden, we hebben toch wel veel moeilijke momenten gehad (verjaardagen, BBQ etc).

Vervolgplan is vanavond ons resultaat vieren met een wijntje (eindelijk weer) en lekker uit eten, dan blijven we nog 2 weken doorgaan(me vriend is nog niet helemaal tevreden en ik wil hem nog even steunen door het samen te doen) en dan bulkenn!! :D :D

Zo'n zin in! Eindelijk resultaat in spier en kracht zien in de sportschool!

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:01

Wat gaaf zeg proven. Ben stiekem best benieuwd naar het verschil :+.

Nou jij hebt je beweging dik gehad dus Suuzels :').

Ik moest vandaag 1 oefening doen op de gemengde afdeling. Sport normaal op de vrouwen afdeling.

Was bijna klaar en merkte op dat een wat oudere man mij heel de tijd bekeek. Vond het akward en was aan het wachten tot hij wat zei. Maar er kwam niks en stond op het punt om hem een sneer te verkopen. Want keek hij gewoon verlekkerd of.....
Uiteindelijk vroeg hij dus of hij wat mocht vragen. 'Uhh.. tuurlijk'
Hoelang ik al trainde want hij vond mijn rug en schouders echt heel mooi gespierd :+. Bedankt meneer hahaha

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 06:48

Haha wat een leuk compliment zeg @Brittje!

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 09:47

Ja uiteindelijk was t zeker een mooi compliment. Maar dacht eerst hou even op met staren of zeg wat :')

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:07

Haha snap ik, beetje ongemakkelijk

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:37

Wat zijn jullie goed bezig meiden!
Die 8 weken challenge klinkt goed proven! Wat heb je in die tijd gedaan? Extra op je eten letten en meer sporten?


Heb nav dit topic vorige week dit gedaan en dat beviel wel goed, dus dat ga ik deze week weer doen;

Ma: full body
Di: rust (alleen buikspieren thuis)
Wo: benen / buik
Do: armen / schouders
Vr: full body
Za: rust (paardrijden)
Zo: rust (alleen buikspieren thuis)

Leuk dat hier meer mensen roeien! Heb bij mijn sportschool het idee dat de meeste vrouwen toch vooral hardlopen of crosstrainen :P
Ik begin iedere work-out met roeien, daar zie ik ook echt snel vooruitgang in dus dat is heel fijn. Zat bij 2km op 9m18s en ben nu afstand aan t uitbouwen, had de laatste keer 2.5km in 12m26s dus iets trager, maar wel 500m extra :)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:42

Ik ben na 100 meter roeien al aan gort haha. Volgens mij zat ik op 10 minuten met 900 meter de laatste keer. Vind er niks aan.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:10

Na 3 weken niet squatten ivm ziekte het al hoestend weer oppakken bij de 2x3 60 kilo waar je gebleven was. redde de laatste keer net aan. Wie komt me morgen uit bed takelen? :=

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:39

Haha succes vast!

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:44

Zo sporten was vandaag echt een drama. Ik had al geen zin meer toen ik het parkeerterrein op reed. Afschuwelijk druk. Was binnen echt een mierennest. Alle gewichten foetsie, alle machines in gebruik. Ik was er na een half uur zo klaar mee dat ik weggegaan ben.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:56

Vreselijk lijkt me dat.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 14:03

Ja was nu echt door hemelvaart. Heb dit nog nooit meegemaakt.

Sannens
Berichten: 1404
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:24

Wowie, hier was het juist super rustig toen ik kwam om kwart voor 2. Toen ik driekwartier later wegging was het wel drukker, maar zeker niet drukker dan gemiddeld.

Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met een programma op de Workout app van Anytime Fitness. Het doel is om meer kracht op te bouwen en te beginnen met losse gewichten. Het was meteen zwaar en ik heb nu nog steeds spierpijn in mijn triceps ervan, maar dat betekent dat ik waarschijnlijk een goede weg in ben geslagen. :))

Vandaag dus maar weer gegaan, met weer veel nieuwe oefeningen die ik niet kende, maar die me bijzonder goed afgingen! Ik voel me nu ook flink moe en mn armen en benen voelen zwaar en de spierpijn in mijn buik begint al te komen, dus het was weer een lekkere training! *\o/* Op naar de volgende komend weekend!

O, ben ik helemaal vergeten te vertellen dat ik me vanochtend weer heb gewogen. Weer min 0,3 kg en nu 72,0 precies! Dat is het laagste dat ik tot nu toe in 2019 heb gehaald, dus ik ben blij! Nu in totaal 3-4 kg afgevallen (ik weet mijn precieze startgewicht niet), dus het gaat de goede kant op!

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 17:51

Herkenbaar Inge, hier was het ook bizar druk, terwijl er maar 10 fiets en voor de deur stonden. Ik was in shock toen ik boven kwam. Zo druk heb ik het nog nooit gezien. Bij ons waren ze open van 9 tot 2. Ik was er rond 12u en gelukkig was een groot deel om half 1 al weg en kon ik relaxt verder gaan waar ik gisteren gebleven was..

Ik heb morgen een half uur pt en kijk daar echt naar uit.

Ik ben het hardlopen op de loopband aan het uitbreiden en dat gaat best goed. Vorige week kon ik nog maar 5 min volhouden en na 1 min snelwandelen weer 5 min en nu ren ik sinds maandag 10 min achter elkaar.

Kracht gaat ook lekker, zaterdag nog een compliment gekregen van een trainster, dat ik zo sterk en krachtig ben. Maar zo kijk ik alleen niet naar mezelf..

Morgenmiddag nieuwe zomerkleding kopen voor de vakantie vlgd week, misschien dat ik het dan beter zie

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:18

Wat balen dat het zo druk was!
Ik 'mag' deze 2 dagen niet trainen ivm de obstacle run zaterdag. Gisteren nog wel even chinups en monkeybar, maar die viel een beetje zwaar na de chinups. Wel even stukje gewandeld vandaag :)

Lekker bezig Sannens!mooi rond getal dan, staat altijd mooier op de weegschaal :')

Mama3 fijn dat je snel opbouwt met hardlopen en dat anderen in elk geval progressie zien! Nieuwe kleding kan ook altijd wel fijn bijdragen :)

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 08:19

Iedereen nog fijn getraind afgelopen dagen of ook lekker genoten van het zonnetje?

Gisteren dan de obstacle run, was warm en stiekem toch wat pittiger dan gedacht :) maar we hebben ongeveer 2u15 over 14km gelopen dus dat is best prima geloof ik!
Vond het echt heel leuk :)) heel leuk opgezet, soms wel echt lange stukken rennen maar leuke obstakels en maar bij 1 obstakel was het echt druk. Dat was de 'parachute' en die ging op gewichtsklasse. Maar van iedere gewichtsklasse was 1 rij, ik hoefde <60 niet te wachten, maar de mannen wel bij 70-80kg. Is ook niet zo gek lijkt mij.

Verder alles geprobeerd, 1 keer vest hard gevallen van een obstakel.
Vandaag voel ik mij een beetje overgereden door een vrachtwagen :D

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:27

Was een paar dagen kamperen dus niet gesport.
Wel in 3 dagen tijd 47 km gewandeld.
12, 14 en 21 km.

Maandagavond ga ik weer sporten.