Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:47

Goed bezig jolien, ik doe geen groepslessen omdat ik niet vast wil zitten aan bepaalde tijden.
Gisteren heb ik een trailrun gelopen van 12km met 300 hoogtemeters. Onverwacht veel spierpijn, dus twijfel of ik morgen naar de sportschool ga. Misschien alleen even mijn bovenlijf trainen.

En je hoeft je niet te schamen met je papiertje! Dat zie ik meer mensen doen. Bij ons zetten ze je schema op een sleutel als je dat wilt. Die steek je in het apparaat en het apparaat geeft aan hoeveel kilo je moet instellen en hoe vaak je de oefening moet doen.

Ik moest mijn schaamte ook overwinnen om de monkey bars te trainen. Je hangt dan zo in het zicht van iedereen! Maar gewoon doen. Valt mee.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:50

Jolien87 schreef:
Bunn, dat hele gespierde hoeft van mij oog niet. := Wat ik bij vrouwen altijd wel mooi vind is bijvoorbeeld zo'n buikspier-gootje in het midden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Wij hebben ook een tijd baantjes getrokken in het zwembad maar daar was het zo druk dat je naar iedere baan eerst een tijd moest wachten voor je weer kon zwemmen, dus dat schoot voor geen meter op.


Jup, dat kan ik ook wel waarderen! Vind het ook mooi als je een beetje 'definitie' in je armen hebt. Ohhh, die drukte in het zwembad is vervelend! Hier hebben ze speciale uren voor baantjeszwemmers waarbij het hele bad is afgezet. Scheelt dat het een relatief klein dorp is, dus met baantjeszwemmers is het meestal niet heel druk. :j

Yesterday
Berichten: 2602
Geregistreerd: 16-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 21:53

Goed bezig allemaal!

Supervixen, knap dat je aan trailruns en obstacelruns doet! Lijkt mij best pittig. Waar heb je precies spierpijn? Heb je al is een foamroller geprobeerd? :)

Ik heb vanavond de nieuwe Xcore les gedaan, best pittig maar wel leuk! Ik ben alleen zo niet ritmisch dat ik de komende weken weer compleet uit de maat loop denk ik :')

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:14

De spierpijn zit vandaag in mijn bovenbenen en kuiten.
Woensdag hardlooptest en zaterdag hardloopwedstrijd van 7.5km. Dus een beetje rustig aan met de krachttraining deze week denk ik.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-17 22:22

Supervixen schreef:
Goed bezig jolien, ik doe geen groepslessen omdat ik niet vast wil zitten aan bepaalde tijden.
Gisteren heb ik een trailrun gelopen van 12km met 300 hoogtemeters. Onverwacht veel spierpijn, dus twijfel of ik morgen naar de sportschool ga. Misschien alleen even mijn bovenlijf trainen.

En je hoeft je niet te schamen met je papiertje! Dat zie ik meer mensen doen. Bij ons zetten ze je schema op een sleutel als je dat wilt. Die steek je in het apparaat en het apparaat geeft aan hoeveel kilo je moet instellen en hoe vaak je de oefening moet doen.

Ik moest mijn schaamte ook overwinnen om de monkey bars te trainen. Je hangt dan zo in het zicht van iedereen! Maar gewoon doen. Valt mee.


Zó hip zijn de krachtapparaten niet, in tegenstelling tot de cardio apparaten. := Maar ik zal me er overheen moeten zetten, ik denk dat het al scheelt als ik het hele circuit een keertje helemaal gedaan heb zoals hij hoort.

Wat betreft de vaste tijden met groepslessen: dat heb ik juist nodig voor mijn discipline. Dat vind de dwangneuroot in mij fijn. :')

Sterkte met je spierpijn!

Bunn, bij ons in het zwembad zijn er ook speciale baantjestijden maar dan gaat zo'n beetje heel Almere-Buiten. :=

De enige definitie die mijn armen nu hebben zijn karbonades.

Yesterday, ik ben heel benieuwd naar de nieuwe lessen!
Is het zo erg? :(:)
Ritme is bij mij geen probleem maar ik ben meer iemand die bij zumba steevast linksaf gaat terwijl de rest naar rechts gaat.

Kim_Evendi
Berichten: 812
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 22:40

Mag ik me ook melden? :)

Ik ben begin juni begonnen bij een sportschool en het bevalt me heel goed! Mijn doel is (10 kg) afvallen en gewoon fitter worden zodat ik beter in m'n vel kom te zitten.

Ik krijg 2x per week een half uur personal training (zit bij mijn abbo) en dat vind ik echt superfijn! Zo weet ik dat ik de oefeningen goed uitvoer, het is een stok achter de deur (want de afspraak staat toch) en het pusht me toch wel een stuk verder dan als ik alleen zou sporten. Ik vind het ideaal. :j
Ik sport nu dus 2x per week zo'n 5 kwartier. Waarvan 15 min warming up, dan een half uur pt, wat eigenlijk voornamelijk krachttraining en core stability is en daarna nog 20 a 30 minuten cardio.
Ik wil eigenlijk naar 3x per week, waarvan de 3e keer gewoon een uurtje cardio is.
Na pt heb ik vaak flinke spierpijn, maar ik merk wel dat het minder wordt nu ik vaker sport.

Waar ik wel tegenaan loop, is dat het contact maken met andere mensen in de sportschool nog niet heel vlot gaat. Terwijl ik het echt leuk zou vinden om af en toe met iemand samen te sporten, vooral tijdens het uurtje cardio. Ik ben niet iemand die zomaar tegen mensen begint te praten ofzo :=

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 07:44

Kim_Evendi schreef:
Mag ik me ook melden? :)

Ik ben begin juni begonnen bij een sportschool en het bevalt me heel goed! Mijn doel is (10 kg) afvallen en gewoon fitter worden zodat ik beter in m'n vel kom te zitten.

Ik krijg 2x per week een half uur personal training (zit bij mijn abbo) en dat vind ik echt superfijn! Zo weet ik dat ik de oefeningen goed uitvoer, het is een stok achter de deur (want de afspraak staat toch) en het pusht me toch wel een stuk verder dan als ik alleen zou sporten. Ik vind het ideaal. :j
Ik sport nu dus 2x per week zo'n 5 kwartier. Waarvan 15 min warming up, dan een half uur pt, wat eigenlijk voornamelijk krachttraining en core stability is en daarna nog 20 a 30 minuten cardio.
Ik wil eigenlijk naar 3x per week, waarvan de 3e keer gewoon een uurtje cardio is.
Na pt heb ik vaak flinke spierpijn, maar ik merk wel dat het minder wordt nu ik vaker sport.

Waar ik wel tegenaan loop, is dat het contact maken met andere mensen in de sportschool nog niet heel vlot gaat. Terwijl ik het echt leuk zou vinden om af en toe met iemand samen te sporten, vooral tijdens het uurtje cardio. Ik ben niet iemand die zomaar tegen mensen begint te praten ofzo :=


Join the club! :D
Klink allemaal goed. Het scheelt voor mij dat mijn collega's er sporten en dat ik er met mijn vriend heen ga, maar ik merk ook dat je tijdens de groepslessen vrij makkelijk contact legt met de groepsgenoten.

Nu ik weet dat we over 3 weken weer gemeten worden doe ik extra hard mijn best, dat scheelt ook enorm. Ik hoef dus niet elke keer een trainer bij me te hebben staan, ik denk dat ik daar alleen maar heel kriebelig van zou worden.

Ik merk wel dat ik vandaag helemaal geen spierpijn heb, aan de ene kant lekker maar ik vraag me dan af of mijn spieren wel genoeg hebben gedaan. Of is dit een fabeltje?

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 08:20

Neehoor, het is niet perse 'nodig' om spierpijn te hebben. Je kunt ook goed getraind hebben en goede schade in je spieren hebben, maar geen spierpijn hebben. Dat ligt er een beetje aan welk pijnsignaal er wordt afgegeven.

Maar inderdaad, met een vriendin sporten is wel fijn. Nu moet ik zeggen dat alleen gaan ook niet erg is hoor. Er hangt een goede sfeer en ik ben er heel graag haha

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 17:41

Unique6 schreef:
Neehoor, het is niet perse 'nodig' om spierpijn te hebben. Je kunt ook goed getraind hebben en goede schade in je spieren hebben, maar geen spierpijn hebben. Dat ligt er een beetje aan welk pijnsignaal er wordt afgegeven.

Maar inderdaad, met een vriendin sporten is wel fijn. Nu moet ik zeggen dat alleen gaan ook niet erg is hoor. Er hangt een goede sfeer en ik ben er heel graag haha


Gelukkig. :) Ik voelde het vanmiddag heel even in mijn ribben toen ik mijn armen omhoogstak maar de rest van de dag heb ik nergens last van gehad.

Het is wel fijn dat de sfeer goed is op je sportschool, ik merk dat, dat het sportplezier wel vergroot.

Helaas, vanavond gaat het feest niet door. Vanmiddag speelde mijn blaasontsteking weer op dus het lijkt me niet verstandig om dan te gaan staan springen. :') Met een beetje mazzel slaat het kuurtje direct aan en kan ik morgen wel weer gewoon gaan.

Unique6

Berichten: 2267
Geregistreerd: 06-06-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 20:46

Ach jee.. Veel sterkte! Nu gaan staan springen zal geen goed idee zijn denk ik inderdaad. Hopelijk ben je gauw weer in de sportschool te vinden :)

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:16

Jolien87 schreef:
Wieldop, ik heb altijd geleerd om niet te kort achter mekaar te meten/wegen omdat je gewicht door verschillende factoren kan schommelen. Hooguit 1x per week geeft een beter beeld.
Heb je het wel naar je zin ondanks de drukte?

Ik heb een weegschaal fobie :+ .
We waren vandaag wat eerder van 19 tot 20.15 uur en dan is het een stukje rustiger. Ik heb nog geen meting en uitleg Vd apparaten gehad, dus ik doe nu wat mijn vriend zegt en daar heb ik lol in. Zondag heb ik een afspraak voor een intake. Ben benieuwd wat ze dan gaan doen.
Het viel mij trouwens op dat op onze sportschool de lessen bomvol zijn. Nu was zumba bezig. Ik zag dat de mensen amper meekomen en dan volgt weer de volgende move. Is dat wel leuk?

Vervelend je blaasontsteking!

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-17 21:24

Ik hoop dat het morgen weer een stuk beter is. Ik heb een zakje poeder waarmee het over zou moeten gaan, die poeder pakt het in 1 nacht vrij rigoureus aan.

Unique6, we willen morgen de krachtapparaten gaan doen dus als het echt niet gaat dan kan ik tussendoor naar het toilet.
En ik ga morgen met het werk op schoolreis naar Hellendoorn, da's ook topsport. ;)

Ieder kwartaal zijn er nieuwe lessen van Les Mills, zumba valt hier ook onder. Deze week zijn er dus weer allemaal nieuwe choreografiëen, het kan dus zijn dat jij een nieuwe les hebt gezien. Dan zijn de dansstappen voor iedereen dus wennen.
Los daarvan ben ik zelf heel slecht in dat soort dingen maar zolang ik in beweging ben op de maat van de muziek en in grote lijnen doe wat de rest ook doet vind ik het goed. :')

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-17 21:51

Mag ik me ook melden? :D
Ik ben sinds 3 maanden bij de sportschool, telkens opgebouwd en nu ben ik er bijna elke dag voor 1 - 2 uur!
Ik heb niet echt een bepaald doel, het is meer dat ik spieren wil opbouwen en conditie wil krijgen, wat al aardig goed gaat.

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-17 07:16

Nico_lette schreef:
Mag ik me ook melden? :D
Ik ben sinds 3 maanden bij de sportschool, telkens opgebouwd en nu ben ik er bijna elke dag voor 1 - 2 uur!
Ik heb niet echt een bepaald doel, het is meer dat ik spieren wil opbouwen en conditie wil krijgen, wat al aardig goed gaat.


Gezellig. :) Heb je ook een trainingsschema?

Nog even over die spierpijn die ik gisteren niet had, guess what? Die is inmiddels gearriveerd. :') Ik werd vanmorgen hartelijk gegroet door de spieren in mijn buik toen ik uit bed wilde stappen. Schijnbaar hebben mijn buikspieren maandag toch nog wel enig werk verzet. :=

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:34

Stille meelezer komt even om de hoek kijken O:) , ik was al wat aan het rondkijken bij sportscholen en als introducee 2 weken mee geweest met een vriend, maar vorige week de stap gezet en me ingeschreven bij een andere sportschool.
Dinsdag gesprek gehad met een PT, maar dat was me net wat te prijzig en die had wat andere 'doelen' dan ik voor ogen heb haha. Donderdags met eigenaar vd sportschool rondje gemaakt, soort intro, en gister voor het eerst begonnen, samen even het trainingsschema doorgelopen en toen aan de slag.
Ze hebben meteen veel halter en dumbell oefeningen erbij gezet (dus niet alleen maar machines) omdat je daar toch op een gegeven moment aan komt als je echt fanatiek doorgaat vertelden ze.
Moest even de drempel over want het is wel een sportschool waar echt de grote spierbundels vd regio lopen, dus vond het best goed van mezelf dat ik alles gedaan heb :o
Spierpijn valt vandaag mee.

Vind het leuk om mee te lezen ter motivatie, en af en toe te posten (ben niet super fanatiek in posten) als jullie dat goed vinden :)

Ohja mijn doel? Uhm, er mag ietsje af, maar met name strakker worden. En dan vooral heupen billen benen.

Cabelona

Berichten: 1699
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 08:57

Ik ben sinds twee maand ook begonnen op de sportschool. Bevalt me tot nu erg goed, terwijl ik dat niet had verwacht...
Ik ga zo'n 3 a 4 keer in de week. Ik doe veel groepslessen met afwisselend apparaten. Mijn vaste groepslessen zijn fightfun en bodybalance van less mills

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 19:43

Jolien87 schreef:
Nico_lette schreef:
Mag ik me ook melden? :D
Ik ben sinds 3 maanden bij de sportschool, telkens opgebouwd en nu ben ik er bijna elke dag voor 1 - 2 uur!
Ik heb niet echt een bepaald doel, het is meer dat ik spieren wil opbouwen en conditie wil krijgen, wat al aardig goed gaat.


Gezellig. :) Heb je ook een trainingsschema?

Nog even over die spierpijn die ik gisteren niet had, guess what? Die is inmiddels gearriveerd. :') Ik werd vanmorgen hartelijk gegroet door de spieren in mijn buik toen ik uit bed wilde stappen. Schijnbaar hebben mijn buikspieren maandag toch nog wel enig werk verzet. :=


Ja, ik heb een trainingsschema! Ben niet even blij met alle oefeningen maar hard work pays off! Ik merk echt al verschil :j

Spierpijn komt idd meestal een dag erna, ik ken het :')

BarryPlopper

Berichten: 1093
Geregistreerd: 01-04-13
Woonplaats: Zwartsluis

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:01

Ik merk dat aardig begin te groeien de laatste paar maanden en wil dus ook naar de sportschool gaan maar het feit dat ik alleen moet gaan houd mij een beetje tegen

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:06

Ik heb vanmorgen een hardloopteat gehad in de sportschool waarbij mijn zuurstofopname en omslagpunt qua hartslag is berekend.
Zuurstofopname was hoog, ik heb een prima conditie. Omslagpunt was 170, advies om looptraining te doen op 165. Ik ga dus binnenkort trainen met de hartslagmeter.

tanjaatjuhh
Berichten: 2420
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Emmen

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 20:14

hier een fanatiekeling net terug vd sportschool. Squats gedaan vandaag wordt moeilijk lopen morgen! Heb zelf een nekbeschermer gekocht en vandaag getest die in de sportschool vind ik maar troep doet alleen maar zeer. Ga 3 keer in de week.

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 22:18

Had ik in het begin met squatten ook Tanjaatjuhh maar dat gaat vanzelf weg als die spieren in je schouders het gaan dragen.

Ga gewoon BP. Bijna iedereen gaat alleen, wat houdt je precies tegen dan? :D

GWR
Berichten: 801
Geregistreerd: 09-04-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 08:15

BarryPlopper schreef:
Ik merk dat aardig begin te groeien de laatste paar maanden en wil dus ook naar de sportschool gaan maar het feit dat ik alleen moet gaan houd mij een beetje tegen


Dat had ik ook heel erg, en ik zit nou bij de sportschool met meest opgepompte figuren := , maar de sfeer is er echt wel goed. Gewoon gaan, is alleen maar goed af en toe een drempel te nemen waar je tegenop ziet :P

byloulou
Berichten: 308
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-17 20:28

Hoii ik heb sinds mei een abb. Op de sportschool genomen . Ik ben 165 en woon toen 78kg daarna gewogen en 75. Ben al een paar weken gekapt met het wegen omdat het mij zo beheerste. Ik ben inmiddels meer kwijt maar ik stop op het moment dat ik me prettig voel. Met sporten ga ik uiteraard door. Ik sport bij fitland en heb 2x in de week personal training van 30 min. Warming-up en cooling down doe ik zelf. Daarnaast probeer ik nog ong 2x extra te gaan.... dus totaal 3 a 4 keer per week.

Ik vind sporten niet leuk (lekker motiverend haha) maar wel noodzakelijk.

Leuk om andere ervaringen te lezen

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 01:05

ik heb mij sinds gisteren ook weer ingeschreven!
Ga de eerste weken alleen nog op apparaten in mijn eigen tempo trainen. Daarna wil ik gaan deelnemen aan groepslessen. Vorig jaar deed ik veel hardlopen paardrijden grondwerken en stalklussen. Toen moest ik ook sporten icm dry-needling bij een fysio vanwege een vastzittende schouder en ik kwam niet goed mee in de galop met mijn rechterschouder.
Mijn rechterschouder houd zich nu goed maar omdat ik nu minder rijd en stalklussen doe ben ik en aangekomen en merk dat ik in mijn core minder spierkracht heb. Ik hou echt van sporten moest alleen even de stap zetten :) Ben ookal langzaam mijn voeding aan het veranderen en probeer van mijn energy verslaving af te komen, maar dat is echt heel lastig...

Jolien87

Berichten: 17421
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-17 08:01

Leuk dat er elke dag meer mensen bij komen. :)
Ik ben na maandag helaas niet meer geweest, mijn blaas blijft maar opspelen dus ik heb vanmiddag eerst een afspraak bij de huisarts. Stiekem hoop ik dat we vanavond toch nog even kunnen en anders dit weekend. Maar ik baal oprecht dat ik nu niet naar de sportschool kan, nooit gedacht dat, dat zou kunnen. :=