Naar de sportschool!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:08

@Bambolina: Yes danku! En vriendlief is mooi meegegaan :')
Toch weer mn rug en biceps gedaan . Blijf dat als favoriet houden met BBB! <3 Borst vind ik niet fijn Dus doe ik niet altijd even vaak. Triceps pak ik tussendoor mee.


Pfff nog een paar dagen voor de buffelrun.... vind t doodeng.. Maar doe het écht voor mezelf om een keer iets te doen wat ik normaal absoluut niet zou doen :') Heb wel de kriebels hoor.

Rustig aan dan Karuna!

[o]


Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:20

Needje schreef:
Ik vind dat medewerkers ten alle tijden (uiteraard buiten hun pauze :P) mensen moeten kunnen helpen als daar om gevraagd wordt. (of als ze zien dat iets niet goed gaat)
Dus ik zou het zelf raar vinden als er niemand zou zijn.
Wat als ik een hartaanval krijg? Of een dumbell op m'n kop laat vallen? Er hoort gewoon toezicht te zijn als er mensen bezig zijn.

Gisteravond nog lekker een lesje Yin Yoga gedaan.
Vanmiddag weer trainen. <3
Op zich mee eens, maar mijn sportschool is 24 uur per dag open. Dan wordt het wel lastig om er altijd een werknemer bij te hebben. Overdag is er wel altijd iemand, tot 10 uur 's avonds geloof ik.

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:23

Eulogy schreef:
Needje schreef:
Ik vind dat medewerkers ten alle tijden (uiteraard buiten hun pauze :P) mensen moeten kunnen helpen als daar om gevraagd wordt. (of als ze zien dat iets niet goed gaat)
Dus ik zou het zelf raar vinden als er niemand zou zijn.
Wat als ik een hartaanval krijg? Of een dumbell op m'n kop laat vallen? Er hoort gewoon toezicht te zijn als er mensen bezig zijn.

Gisteravond nog lekker een lesje Yin Yoga gedaan.
Vanmiddag weer trainen. <3
Op zich mee eens, maar mijn sportschool is 24 uur per dag open. Dan wordt het wel lastig om er altijd een werknemer bij te hebben. Overdag is er wel altijd iemand, tot 10 uur 's avonds geloof ik.


Bij onze Anytime hangen er zoiezo Alarm kettingen. Als je alleen bent kun je die om doen.
Bij ons is tussen 09:00 en 12:00 en 18:00 en 21:00 iemand aanwezig.

[o]

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:24

Ik ben er wel eens rond middernacht geweest en dan wordt er alleen elk halfuur of zo omgeroepen dat er niemand is maar dat er constant cameratoezicht is, vind juist dat creepy :') Kleedkamers gaan dan wel op slot trouwens, na middernacht.

Dorien66

Berichten: 1633
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:25

Jolien87 schreef:
Dorien66, leuk dat je wat van je laat horen. :wave:
Supertof zeg, dat kerkje! Alleen galmt dat niet heel erg?

Ja, het galmt wel een beetje. Als het wat drukker is, bijv. met zes mensen tegelijk trainen, is het wel wat rommelig qua geluid. Maar ik kan me daar heel goed voor afsluiten, de charme van de omgeving overheerst :D

Ik zal me trouwens een beetje voorstellen, want ik lees al vanaf het begin mee en heb bijzonder weinig gepost :o Niet dat het een garantie is dat ik heel actief zal worden (lees: na iedere training vertellen wat ik heb gedaan), maar goed.

Toen ik eind vorig jaar mijn laatste paard heb laten inslapen en zelf ook nog eens 50 werd, vond ik het tijd worden wat bewuster met mijn lijf om te gaan. Eind mei opende dat sportschooltje bij ons in het dorp en dat was voor mij het moment om er toch maar eens aan te beginnen. Vrijdag 7 juli had ik mijn intake en sindsdien sport ik drie ochtenden per week. Heel soms vier, als ik het red met werk. Momenteel ben ik nog heel erg zoekende wat ik leuk vind en aankan. De termen die hier in het topic rondvliegen zeggen me vaak niet zoveel en dan is google my best friend :j

Afgelopen maandag heb ik mijn eerste privé gmb-fitness les gehad, want ik vermoed dat ik dat het allerleukst vind om te doen. Voor degenen die niet weten wat het is: https://gmb.io/e/ (kijk vooral het filmpje!)

Helaas ben ik gisteren voor het eerst echt stuk gegaan tijdens mijn rondje apparaten (doe ik meestal op woensdag). Fysiek en emotioneel was ik na 2/3 ineens helemaal op. Op aanraden van mijn pt gestopt, nog wat rek- en strekoefeningen gedaan en mijn eigen manier van mediteren en toen naar huis gegaan. Vandaag maar even op de fiets boodschappen doen en dan vrijdag een aangepast rustige training inlassen.
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 24-08-17 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

instagram: @dorien_66

Dorien66

Berichten: 1633
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:32

Needje schreef:
Ik vind dat medewerkers ten alle tijden (uiteraard buiten hun pauze :P) mensen moeten kunnen helpen als daar om gevraagd wordt. (of als ze zien dat iets niet goed gaat)
Dus ik zou het zelf raar vinden als er niemand zou zijn.
Wat als ik een hartaanval krijg? Of een dumbell op m'n kop laat vallen? Er hoort gewoon toezicht te zijn als er mensen bezig zijn.

Mijn sportschooltje is dus heel klein en mijn pt, tevens eigenaar, is er altijd. Als hij er niet is, heeft hij een professionele invaller. Maar onze openingstijden zijn wel een beetje anders dan in de stad. Ma-zat 's ochtends van 9-12 en van 17-21 uur. Behalve op donderdag en zaterdag, dan geen middagopenstelling. Hij gaat wel eerder open of langer door voor lessen, als dat zo uitkomt.

instagram: @dorien_66

Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:46

GMB lijkt op Animal flow.
Gebruikte we bij CF vaak als opwarming.

Ik snap persoonlijk niet waarom je per se 24 uur open wil zijn als je niemand hebt om er te werken.
En als er daadwerkelijk constant iemand op de camera zou kijken kunnen ze die persoon er net zo goed gewoon fysiek neerzetten.
Wat kan iemand doen via een camera?
Trainen er uberhaupt veel mensen midden in de nacht Eulogy?

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:49

Dorien66 schreef:
Bambolina schreef:
Vind het echt jammer dat ik er vanaf volgende week 6wk tussenuit moet. Begon ook net een beetje definitie te zien in mijn armen. Ben heel benieuwd hoe veel ik nog kan als ik het weer op ga pakken.

Mag je niet wat eerder al weer met je onderlijf beginnen?
In ieder geval heel veel succes en sterkte met het herstel! Hou je ons wel een beetje op de hoogte? Ik lees je verhalen hier graag.


Zal ik zeker doen! :) Ik ga idd nog even navragen of ik al eerder mag beginnen met lichte cardio. Krachttraining zal er nog niet in zitten, zwemmen mag helaas ook niet, maar een lang stuk wandelen ofzo zou toch moeten kunnen als ik geen pijn meer heb.

Ik had nog nooit van gmb gehoord, wat grappig. Een soort gorilla-yoga. Kan me wel voorstellen dat het heel leuk is om te doen!

Balen van je rondje gister. Gek he, hoe je lichaam soms zo anders kan reageren op iets wat je al 10 keer gedaan hebt. De ene keer vlieg ik door m'n training heen, en de week daarop lijkt alles opeens 10 kg zwaarder.
Goed dat je jezelf niet overwerkt!

@Eulogy Aan de ene kant super tof dat je gewoon om 3 uur 's nachts helemaal los kan gaan, maar ik zou in m'n broek schijten :)) in m'n eentje in zo'n groot gebouw.

I'm a reasonable girl, get off my case..

Altijd al een originele kür op muziek willen rijden? *klik* voor meer info!

Dorien66

Berichten: 1633
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:52

Needje schreef:
GMB lijkt op Animal flow.

Klopt. Ik noem het ook dierentuin-les :+

Needje schreef:
Gebruikte we bij CF vaak als opwarming.

Wat is CF?

instagram: @dorien_66

Dorien66

Berichten: 1633
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 08:53

Ik heb mezelf trouwens net een cadeautje gedaan; een yoga-matje. Zodat ik thuis ook wat dierentuin-oefeningen kan doen, en ontspanning.

instagram: @dorien_66

Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:04

Oh sorry. Crossfit. Korten we altijd als CF.
Vergeet dat het voor niet CF (:D ) mensen natuurlijk helemaal niet logisch is. haha

Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:07

Ik hou van yoga.
Deed eerst ROMWOD. Dat was een soort stretch yoga gemaakt voor CF-ers.
Daarna gewone yoga thuis gedaan en nu dus op de sportschool.
En dan met name de Yin Yoga. Dat dus blijkbaar vrijwel hetzelfde is als die ROMWOD die ik eerder deed.
Citaat:
Yin Yoga is a slow-paced style of yoga with postures or asanas that are held for several minutes. Yin poses apply moderate stress to the connective tissues – the tendons, fascia, and ligaments – with the aim of increasing blood circulation in the joints and improving flexibility. Yin Yoga poses are also designed to improve the flow of qi – life energy – which improves organ health, immunity and emotional well-being. A great complementary practice to balance the effects of more dynamic forms of yoga.

Dat past mij het beste bij de krachttraining iig.
Verder pak ik nog wel eens een hot yoga. Lekker zweten.

Dorien66

Berichten: 1633
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:14

Ik begin een verband te zien bij mezelf. Jaren geleden een tijdje QiGong gedaan, vond ik super om te doen. Nu dus begonnen met GMB en yoga spreekt me ook aan. Beweging en lichaamsbeheersing... Dat is het voor mij.

instagram: @dorien_66

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 09:17

Hieperdepiep hoeraaa ik had zweetdruppels over mijn gezicht lopen! *\o/*

Straks als ik thuis ben ga ik weer bijlezen, maat ik wilde dit heuglijke feit graag met jullie delen. :')

Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 09:47

hahaha goed bezig Jolien :D
Ik krijg altijd een vuurrood hoofd. Dat nog uren aanhoudt. :+
En zweet. Veel zweet.
Oftewel, heerlijk charmant.

Dorien66

Berichten: 1633
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:04

Ga zo door Jolien *\o/*

Gek is dat, met paardrijden kreeg ik altijd een hoofd als een tomaat, met sportschool-sporten dus niet. Ik krijg het wel heel warm en zweten doe ik ook, maar dat rooie is weg...

instagram: @dorien_66

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:35

Haha lekker bezig Jolien, keep grinding

Nog een tomatenhoofd hiero. Ik heb het na het fietsen al. M'n hoofd is ook de enige plek waar ik echt zweet - op m'n bovenlip om precies te zijn :+ voorhoofd dan weer niet zo erg. En rug/oksels nauwelijks.
Ik doe soms een beetje foundation op voor het sporten := anders kan ik niet sjansen met leuke meneren O:)

I'm a reasonable girl, get off my case..

Altijd al een originele kür op muziek willen rijden? *klik* voor meer info!

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 10:38

Needje schreef:
GMB lijkt op Animal flow.
Gebruikte we bij CF vaak als opwarming.

Ik snap persoonlijk niet waarom je per se 24 uur open wil zijn als je niemand hebt om er te werken.
En als er daadwerkelijk constant iemand op de camera zou kijken kunnen ze die persoon er net zo goed gewoon fysiek neerzetten.
Wat kan iemand doen via een camera?
Trainen er uberhaupt veel mensen midden in de nacht Eulogy?
Iemand die op meerdere schermen (van meerdere sportscholen/gebouwen waarschijnlijk, want diegene is niet in de sportschool zelf) kijkt is natuurlijk wel wat anders dan iemand fysiek in de sportschool neerzetten. Zo iemand kan natuurlijk wel iemand erheen sturen als er wel iets gebeurt.

Ja, meer mensen dan ik had verwacht eigenlijk! Mensen die nachtdiensten werken etc, daar is het natuurlijk wel fijn voor. Maar ja, supermarkten zijn hier ook 24 uur open en ik ga persoonlijk ook niet midden in de nacht m'n boodschappen doen :+

Goed bezig Jolien!

Needje

Berichten: 19175
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:11

Wist niet dat die 24 uurs cultuur in de UK ook zo speelde.
Nee met meerdere sportscholen is dat idd wat lastig.

Ik vind het wel fijn dat ondanks dat ik veel alleen sport ik wel iemand heb die me kan helpen met spotten.

Ik heb zin om te gaan! haha
Eerst nog maar even werken.

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 11:13

Bambolina schreef:
Haha lekker bezig Jolien, keep grinding

Nog een tomatenhoofd hiero. Ik heb het na het fietsen al. M'n hoofd is ook de enige plek waar ik echt zweet - op m'n bovenlip om precies te zijn :+ voorhoofd dan weer niet zo erg. En rug/oksels nauwelijks.
Ik doe soms een beetje foundation op voor het sporten := anders kan ik niet sjansen met leuke meneren O:)


_O- _O- _O-

[o]

Jolien87

Berichten: 17379
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-17 12:09

Zo, weer thuis en opgefrist. :D

loez, spannend hoor! Ik ben heel benieuwd hoe het gaat. Succes alvast!

Bambolina, gorilla yoga? :')
Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Dorien, leuk he, cadeautjes voor jezelf kopen? :D Ik heb mezelf een paar fitnesshandschoentjes cadeau gedaan want ik merkte dat ik toch wat last van mijn handen kreeg op de krachtapparaten.

Needje, vuurrood hoofd krijg ik al na 5 minuten, echt niet normaal. :')

Eulogy
Berichten: 5736
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:12

Haha Bambolina :') Ik draag bijna altijd gewoon foundation (en de rest van m'n makeup) naar de sportschool, omdat ik gelijk uit kantoor door ga meestal.

Rood hoofd krijg ik gelukkig niet echt, wel heel lelijk haar :')

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 12:22

Tja, je moet toch iets tussen je sets door :+ En wat is er nou leuker dan blikken gooien naar leuke mannen, om vervolgens te doen alsof ze niet bestaan als het te intens wordt. }>

@Jolien nou, dat GMB dus :)) kijk maar naar dat filmpje op de website die Dorien postte!

I'm a reasonable girl, get off my case..

Altijd al een originele kür op muziek willen rijden? *klik* voor meer info!

Supervixen

Berichten: 12750
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:03

loez schreef:
@Bambolina: Yes danku! En vriendlief is mooi meegegaan :')
Toch weer mn rug en biceps gedaan . Blijf dat als favoriet houden met BBB! <3 Borst vind ik niet fijn Dus doe ik niet altijd even vaak. Triceps pak ik tussendoor mee.


Pfff nog een paar dagen voor de buffelrun.... vind t doodeng.. Maar doe het écht voor mezelf om een keer iets te doen wat ik normaal absoluut niet zou doen :') Heb wel de kriebels hoor.

Rustig aan dan Karuna!


Komt goed. Ik was ook heel zenuwachtig voor mijn eerste strong vikingrun. Na de eerste hindernis is dat wel weg en kun je genieten.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

loez

Berichten: 11062
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 21:55

Dat geeft wat moed Thanks!

Ik hoop stiekem dat ik het zo leuk vind dat we dit vaker kunnen gaan doen haha

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bellizdej, GrapeshotBot, Kirsha, lizard, LV19952, nicole_floor, Supervixen en 51 bezoekers