3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 09:08

Veel plezier Frummels! Texel is dichtbij vanaf hier :D

Fijn BK dat de shakes bevallen. Ik snap idd dat je geen melk gaat meenemen wat je niet koud kunt zetten.. Bah haha.

Yes, tuurlijk kunnen we dit Ilse! Ik laat dit weekend een beetje voorbij gaan, maandag echt weer op rantsoen. Ben zwaar zwaar zwaar ongesteld, iets wat ik niet meer gewend was. Morgen gaan we ook lekker uit eten :)
Vandaag als het een beetje goed weer blijft, gaan we misschien naar de dierentuin dus dat is wel lekker veel lopen :)

♥♥♥♥♥


black_kelpie

Berichten: 7808
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:20

Frummels schreef:
Ik zit tot en met maandag met mijn dikke billen op Texel, dus ik denk niet dat ik heel veel reageer. Vanaf dinsdag weer :)

Beetje laat, maar nog heel veel plezier! :D

Ik zit ook in de snaaiperiode van de maand }:0 Afgelopen dagen echt teveel slechte snacks gehad, en gisteren patat gegeten, dus even weer op de rit vandaag. Komende week 3x uit eten dus dat wordt ook niks :')

Vandaag;
O; B&F shake
T; banaan
T; eiwitreep crunchy ding, ik vind ze nog niet heel denderend
L; geroosterd brood met hummus en komkommer
A; erwtensoep met belegd Turks brood

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:37

Ik ga vandaag helemaal niets doen, even een los dagje.
O: twee danerolles croissants
T: mineola, appel
L: grote kom preisoep
T: Japanse mix
A: pizza

Yonker

Berichten: 13500
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:51

Veel plezier nog frummels!!!

Nou ja snaaiperiode hebben we geloof ik allemaal wel eens _O-
Deze week niet zo super gegaan..... maar wel de weegschaal even weggezet :) vanochtend en gisteren niet de weegschaal gestaan dus hopelijk kan ik eraf blijven.

Volgens mij is een deel motivatie wel weer terug bij me!!

Vandaag:
O: skyr met ontbijtgranen en 2 boterhammen met kipfilet (ging sporten en dan is wat extra wel fijn)
L: 3 crackers met Philadelphia en komkommer en een eiwitshake b&f
T: appel denk ik, en wat tomaatjes/komkommer
A: soep met broodjes
T: nog geen idee ga wss wat drinken in de stad vanavond :)
B: conditielesje boksen vandaag, dood _O- 802 kcal verbrand daarmee :+ en nog op en neer fietsen 40 min en wss nog naar de stad fietsen vanavond

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

black_kelpie

Berichten: 7808
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 13:58

Yonker schreef:
B: conditielesje boksen vandaag, dood _O- 802 kcal verbrand daarmee :+

Ik weet niet of dat klopt :D Met een uur kickboxen zit ik op hooguit 300 kcal verbrand. Voor 800 zit ik 3 uur op het paard in bijna enkel draf en galop.

Deze was van afgelopen dinsdag. Tussendoor een slokje water maar verder aan één stuk door.


Afbeelding

Yonker

Berichten: 13500
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:05

Dit is gemeten op mijn fitbit, ik sleur natuurlijk flink wat overgewicht mee :) dus ik denk dat dit wel redelijk klopt ;)
Met 15 min fietsen verband ik meestal al 100kcal of meer :j

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

black_kelpie

Berichten: 7808
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:21

Het lijkt me nog steeds hoog, maar ik ga nou ook aan die Polar van mij twijfelen := Overgewicht of niet, het ligt wel een enorm eind uit elkaar. Mijn intensiteit zal wellicht wat hoger liggen, waardoor de verbranding ook weer omhoog gaat. Komende training gooi ik de HR band er eens achter, kijken of dat wat uitmaakt.

Yonker

Berichten: 13500
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:25

Voor als je dit interessant vind:

Afbeelding

Ik heb iig even op een site gekeken en als ik zeg maar 30kg minder zou meesleuren zou t maar 450 kcal zijn ofzo geloof ik. Dus dat scheelt wel degelijk best veel :=

Ik heb mijn laten vertellen dat de fitbit wel een redelijk goede meeting doet :j heb dr niet zoveel verstand van maar ga er wel vanuit dat t redelijk klopt.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

black_kelpie

Berichten: 7808
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 14:36

Dat scheelt inderdaad een hele hoop ja :wow:

Ik geloof dat Fitbit zelfs is aangeklaagd door mensen die zijn aangekomen door gebruik ervan, omdat de verbrande kcal te hoog werden weergegeven en ze aan de hand daarvan de kcal inname hadden aangepast :+ Ik neem het met een korrel zout, maar ben nu wel benieuwd hoeveel verschil erin zou zitten met een hr monitor.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:00

Kilo's maken ontzettend veel verschil :j daarnaast heeft iemand met overgewicht doorgaans een hogere hartslag, dus dat drijft het verbruik ook aardig op.

Ik heb wel vaker gelezen dat de fitbit wat overschat, maar dat was veelal bij de oudere modellen voor zover ik begreep. Het blijft natuurlijk wel een apparaat, die een berekening doet adv je hartslag en gegevens, 100% nauwkeurig zal t dus nooit zijn. Ik weet iig dat t bij mij aardig klopt, aangezien ik afval als ik ong 500 kcal onder verbruik ga eten. Meestal tel ik niet, maar wanneer ik dat wel doe komt het aardig uit. Ook mn hartslag klopte goed op de momenten dat ik die controleerde.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 16:25

Ik heb een hartritmestoornis en slik medicatie voor ADHD waardoor mijn Fitbit mijn hartslag vaak oppikt als 'sporten' :+ Hij telt er dan geen beweging bij maar ik heb wel het idee dat mijn kcal verbruik soms achterlijk hoog ligt, als ik hier een hele dag heuvels op en neer loop schiet ik zo boven de 4000 uit en dat zou betekenen dat ik bovenop mijn BMR ongeveer 2000 kcal zou verbranden. Lijkt me sterk.

black_kelpie

Berichten: 7808
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:09

Emmaa_ schreef:
Ik heb een hartritmestoornis en slik medicatie voor ADHD waardoor mijn Fitbit mijn hartslag vaak oppikt als 'sporten' :+ Hij telt er dan geen beweging bij maar ik heb wel het idee dat mijn kcal verbruik soms achterlijk hoog ligt, als ik hier een hele dag heuvels op en neer loop schiet ik zo boven de 4000 uit en dat zou betekenen dat ik bovenop mijn BMR ongeveer 2000 kcal zou verbranden. Lijkt me sterk.

Da's inderdaad wel heel erg veel. Ik kom op vakantie in de bergen ook wel in de 3000 terecht, maar de 4 heb ik echt nog niet gezien :D Op een doorsnee dag zit ik rond 2200.

Yonker

Berichten: 13500
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 23:42

Ja en ik zit op een doorsnee dag al snel rond de 3.000 :+ die kilo’s scheelt echt veel, nog een reden om ze kwijt te raken. Je beseft je het niet als je ze hebt maar merk wel nu ik t eerste deel kwijt ben dat dingen makkelijker gaan :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 07:53

Mijn hartslag is vrij normaal geloof ik. Laatst zag ik bij onze stagiaire dat ze eigenlijk standaard een hoge hartslag had, en dat hij dan ook vetverbranding zone aangaf. Dat heb ik bijna nooit :') of ik moet echt keihard sporten oid. Mijn rust hartslag ligt rond de 60, hij was eerst hoger.
Ik kom ook wel geregeld aan de 3000,maar dat is vaak wel als ik al moet werken en ga paardrijden of wandelen ofzo. Mede door overgewicht.

Het weekend heb ik me lekker misdragen :') had het denk ik even nodig, nu weer in gareel komen. Zal wel even afzien worden vandaag haha

Lijstje:
O: havermout pap met blauwe bessen en honing
T: Griekse yoghurt met banaan
L: 4 wasa vk crackers smeerkaas/kipfilet/komkommer en eentje met jam. Mandarijn.
T: havermout reep en mandarijn
A: volgens mij aardappelschijfjes, biefstuk en salade (ik kook niet zelf)

♥♥♥♥♥

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:52

Ik zit op redelijk rustige dagen qua verbranding rond de 2500, dat zijn dagen waarop ik zittend werk doe, maar wel de kinderen verzorg etc, van en naar mn werk loop of fiets etc. Ik red dan net wel of net niet de 10000 stappen. Op dagen dat ik vrij ben zit ik al gauw aan de 3000, doordat ik dan 4x op en neer naar school moet, boodschappen, huishouden etc. Zit dan ook tussen de 15000 en 20000 stappen. Als ik dan ook nog ga sporten 's avonds zit ik regelmatig aan 3500 kcal. Toen ik 5 kg zwaarder was was dit allemaal nog iets hoger, dus die kilo's doen daar echt een hoop in.

Ik werd vanacht onverwacht ongesteld, nu snap ik waarom ik gisteren zo'n trek in chocola had :') nu dus maar wat lekkers ingepland, hopen dat dat de boel een beetje in toom houdt.

O: vanille skyr met kwart schepke eiwitpoeder en chocolade granola
T: appel
L: volkorenwrap met kipfilet, beetje paturain, sla, tomaat en paprika
T: 2 blokjes 85% chocolade
A: zilvervliesrijst met kip madras (zo'n verspakket van ah, ben heel benieuwd)
B: sporten
T: smart bar

Yonker

Berichten: 13500
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:55

Awh ja ik eet ook niet op die kcal en t zal eerder te hoog zijn dan te laag maar vind t wel interessant om te zien :D

Gisteren toch niet zo’n goed dagje..... friet gegeten savonds :=
Vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen!

O: skyr met ontbijtgranen
T: tomaatjes en komkommer
L: 3vk boterhammen met nog geen idee wat
T: fruit nog geen idee wat :+
A: soep met broodjes
T: reepje
B: wil vanavond het hardlopen weer gaan opbouwen dus ga 2min wandelen 1min joggen 10 herhalingen.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:27

De week is weer begonnen, dus ik ga weer normaal doen :Y)

O: Griekse yoghurt met Cruesli multifruit en een hand frambozen
L: drie geroosterde boterhammen met guacamole van een halve avocado
T: mineola en appel, cup-a-soup, handje Japanse mix
A: ovenrisotto met prei en spekjes

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:29

Succes Maanlicht!

Yonker, gewicht scheelt idd veel qua verbruik. En zo te horen zijn die lessen ook gewoon lekker intensief! Mijn balletlessen tikken soms ook richting de 1000 kcal aan bij een bepaalde leerkracht. Veel plezier met het hardlopen!

Laura, wat ben jij actief! Daar ben ik echt jaloers op; toen ik studeerde behaalde ik ook zo'n aantal stappen maar nu lang niet meer! Hoe gaat het met je longen?
Wat een keurig lijstje trouwens!

Kelly, kan fijn zijn he, een keertje niet met lijstjes bezig zijn! Ben je nog naar de dierentuin gegaan?

Frummels, geniet van je laatste dagje op Texel! Heeft de kat het ook naar haar zin gehad? :P

Ilse, hoe was jouw weekend?

Jans, ik heb nog steeds erg veel plezier in ballet, maar ik denk dat je me verwart met Frummels, die pas begonnen is :+ Ga jij een fijne week tegemoet?

--------


O: Oikos, 70 g haver met 250 ml sojamelk ongezoet, twee lattes
L: 100 g Zweeds brood met zelfgemaakte aardbeienjam en 100 g cottage cheese
T: Banaan, smart crunchy eiwitreep, misschien nog een bakje 0% fruitkwark met 100 g kwark er bij
A: Salade met spinazie, witte kool, 150 g quorn, 100 g kikkererwten, 50 g geitenkaasbolletjes, 1 tomaat en dressing van 50 g kwark met mosterd, kruiden, azijn
B: 1 u 20 min. intensieve balletles, 30 min. stretchen, half uurtje wandelen

Ik dieet nog even een stapje strenger; kcal rond de 2000 houden lukt echt meer dan prima, maar nu beter op de macro's letten. Eiwitten mikken op 30 % en vetten op 20%; vorige twee weken was dat nog andersom :+ Ik moet ook écht weer KT gaan doen. Donderdag niets gedaan want verkouden en dit weekend gewoon met de pup gewandeld en gegamed, en dat was het ook := Heerlijk een keer een weekend lui zijn, maar nu weer knallen *\o/*

Zo meteen krijg ik de crunchy smartbars van B&F binnen, ik ben erg benieuwd!

Aan de wandelaars onder ons: wandelen jullie met deze koude temperaturen nog zo vaak? Ik ben de winter nu echt wel spuugzat, en kijk liever van achter het raam naar het zonnetje als het zo koud is :o

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:35

Ik zou willen dat ik dat zou redden qua activiteit, nu helpt moe thuiszitten natuurlijk ook niet echt mee.
Zaterdag ben ik met mijn vriend de stad in geweest, en dan zijn we echt aan het snelwandelen, haha! Toen heb ik wel 6,2 kilometer gehaald. Dat is echt veel voor mijn doen. Daarna nog paardgereden maar mijn energie was eigenlijk al op. Ik probeer wel stukjes te wandelen, alleen met dit weer vind ik er ook niets aan, brr!

Gister heb ik letterlijk maar 700 stappen gezet :+

Vanavond heb ik een afspraak met een zadelpasser, dus even duimen op een fijn zadel en dan kan ik weer lekker dressuur trainen in plaats van dat ik na 10 minuten tot een kwartier afstap vanwege zadelfrustratie.

Bhriseis

Berichten: 6869
Geregistreerd: 22-08-11

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 12:42

De lente doet vast ook al goed Maanlicht :j Is toch een stuk leuker om met de paarden bezig te zijn dan kou/regen!

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

IMANDRA

Berichten: 9795
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 12:44

_KellyAV schreef:
Mijn hartslag is vrij normaal geloof ik. Laatst zag ik bij onze stagiaire dat ze eigenlijk standaard een hoge hartslag had, en dat hij dan ook vetverbranding zone aangaf. Dat heb ik bijna nooit :') of ik moet echt keihard sporten oid. Mijn rust hartslag ligt rond de 60, hij was eerst hoger.
Ik kom ook wel geregeld aan de 3000,maar dat is vaak wel als ik al moet werken en ga paardrijden of wandelen ofzo. Mede door overgewicht.


stille meelezen kruipt van onder haar steen uit Die zone kan je aanpassen als je weet dat die bij jezelf hoger ligt! Kwam ik laatst toevallig tegen.

Overigens doet extra gewicht idd veel: stel je maar eens voor dat je de hele dag met zo'n vest van 10kg moet lopen. Is ook een reden waarom mensen met veel overgewicht in 't begin van het afvallen dan ook veel afvallen!

The greatest obstacle to discovery is not ignorance it is the illusion of knowledge.
- Daniel J. Boorstin

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:41

Bhriseis, een deel van die activiteit is niet helemaal vrijwillig :+ met de kinderen is het gewoon lekker druk, loop me soms de benen uit mn lijf :')
Longen gaan eigenlijk wel goed, ik voel het niet heel bewust maar kan veel meer en heb ook iets meer energie.

Je salade klinkt heerlijk!

Ik wandel nog wel, maar in de lente/zomer wel met veel meer plezier, dan ga ik ook makkelijker langer door.

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:45

Wat lief dat je het vraagt Bhriseis! Heel fijn! Wel lekker gegeten, maar ben niet te gek gegaan qua eten waardoor het allemaal wel binnen de perken is gebleven. Mn familie is nu even zonder mij de stad in wat ook wel even heel fijn is kan ik even mijn schoolreport uittypen en hopelijk inleveren.

Het is altijd zo gezellig als er mensen zijn, maar ook we vermoeiend haha!

En inderdaad extra kilo's doen heel veel! Bodybuilders moeten altijd ook heel veel eten om hun spieren te behouden en op gewicht te blijven.

Hoe gaat het verder met jullie hier?

Eulogy
Berichten: 5738
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:06

_Ilsee_ schreef:
Wat lief dat je het vraagt Bhriseis! Heel fijn! Wel lekker gegeten, maar ben niet te gek gegaan qua eten waardoor het allemaal wel binnen de perken is gebleven. Mn familie is nu even zonder mij de stad in wat ook wel even heel fijn is kan ik even mijn schoolreport uittypen en hopelijk inleveren.

Het is altijd zo gezellig als er mensen zijn, maar ook we vermoeiend haha!

En inderdaad extra kilo's doen heel veel! Bodybuilders moeten altijd ook heel veel eten om hun spieren te behouden en op gewicht te blijven.

Hoe gaat het verder met jullie hier?

Bodybuilders moeten helaas niet altijd heel veel eten :') Over een paar weken moet ik juist heel weinig eten ben ik bang, hahaha.

:wave:

Ik ben een lang weekend in Nederland, doodeng om dan ineens niet 100% de controle te hebben over wat je eet en zo. Wel 2 keer kunnen trainen en ben zo op het oog nog even droog of zelfs wat droger - coach was tevreden dus moet het gewoon een beetje laten gaan denk ik. Vanavond weer naar huis.

Nu even naar stal maar ik zal vanmiddag even op iedereen reageren! :)

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 14:35

Haha oke oeps. Dat was ook niet heel feitelijk nee haha. Maar soms wel :')
Oh in Nederland voor fun? Of had je iets waarvoor je echt even terug moest?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aslien, GoogleAdsense, Isabel, Sarah_Elise en 94 bezoekers