3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:33

Snap dat die ene foto met die nek eng gevonden wordt :=
Maar je hebt verder echt hele dunne benen en armen.

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:07

Carlijn schreef:
Ahhh ja ik zie wel wat ze bedoelen idd hoor dat ze daarvan kunnen schrikken! Zeker als je het niet gewend bent bij je. Maar zeker die nek is wel een vrij overstrekte pose natuurlijk haha. Ik herken die sleutelbenen heel erg, zo zagen die van mij er ook uit toen ik zo zwaar (of licht dus eigenlijk :')) was. Dat zag er op bepaalde foto's ook een beetje eng uit. Op andere momenten juist weer mooi. Verder: je bent natuurlijk altijd wat kritischer op jezelf, maar naar mijn idee ben je op alle foto's superslank! En ik ben jaloers juist op die volle E-cup, bij mij vliegen de cm's er nu ook al weer flink af. Was net blij met mijn cupmaat haha


Haha ja precies! Op sommige foto's ziet het er wat enger uit maar over het algemeen ging het wel. Alleen vind ik het dan zo jammer dat het 1e gedeelte ultra dun word en dat er op mn buik niks weg gaat :+

Je mag wel een beetje boob van mij hebben hoor :+ Als het toch eens kon hahaha :))

En ben nu wel weer +5 kilo van die laatste foto he :D die laatste foto is mn 'doel' weer en dan liefst helemaal platte buik maar weet zelf ook wel dat dat niet zo snel gaat gebeuren :')

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:21

Linoleum: ja klopt vorige week dinsdag! Ownee, dat is niks, een rok moet wel een beetje sexy zijn <<)

Carlijn: ben een soort medisch pech geval geworden :') In het kort, had altijd al astma, vroeger heel ernstig maar gelukkig mijn weg in gevonden, toen kreeg ik syndroom van Raynoud erbij, vooral 's winters erg vervelend. En als kers op de taart vorig jaar de diagnose MS, en in het loop van dat jaar kwam er ook naar voren dat ik een dubbele hernia heb en twee versleten tussenwervelschijven. Dusja..

Lekker lijstje en goed dat je nog hebt hardgelopen! En wat fijn zeg van de weegschaal en centimeters!

Navatu: ik heb dus echt een oliebol achter de rug, lees bovenstaande :+ Ben nog wel getrouwd, dat was wel gaaf! Hoe is het met jou? School/werk? Vind het ook wel laag voor je lente! En wat jij hebt met je buikje, heb ik met vet tussen mijn bovenbenen, maar toen ik 58kg woog zat dat vet er nog steeds en had ik ook een iel halsje/dunne schouders/amper borsten meer. Dus nu gewoon geaccepteerd en veel blijer met mezelf, ik hou wel van wat borsten nog, heb al niet heel veel dus ben jaloers op jou haha :')

Yonker: lekker lijstje, behalve de borrelnootjes s ochtends dan :+ Later op de dag lust ik ze wel en dan vooral de Provinciaalse :+

Kimmie: mooi lijstje zo nog! Leuk zo'n middag bij de paarden samen met je vriendin!

Black Kelpie: wauw wat een verschil!! Echt heel knap!!

Lijstje vandaag:
O: chiazaad pudding met bosvruchten en beetje honing
L: italiaanse bol met kaas
T: 50 gr marsepein
A: macaroni met wat gerapste kaas
T: banaan of appel
B: paardgereden, half uur dressuur les. Helaas had ze nog wel wat last, dus aangepast getraind, hopelijk is het volgende week beter na wat langer op goed ruwvoer.

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:06

Oh jeetje wat klote zeg!! Dat is wel echt het een na het ander..
En oh getrouwd? gefeliciteerd!! *\o/*

Je lijstje ziet er lekker uit :9


Mijne van vandaag;
L: 2 bio waldkorn crackers met zongedroogde tomaat hummus & kalkoenborstfilet en een banaan
T: krentenbol met kaas en 2 snack a jack rijstwafels
A: Quiche met brocolli en zalm (een hele a 350 gram.. oops.)
B: het is de B van Bijzonder lui vandaag :')
1832 kcal in totaal

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 21:32

Jeetje wat praten jullie veel :+ Nogmaals, zal later beter reageren, maar Aria, het is een vrij algemeen geaccepteerde mening onder coaches etc dat carb cycling niet per se voordelen heeft (en al helemaal niet voor 90% van de mensen). Het is een makkelijkere manier (mentaal gezien) om over het algemeen minder koolhydraten te eten, omdat het om de dag, om de 2 dagen, of wanneer dan ook afhankelijk van je cycle, wel "mag". Maar goed, imo is dat echt alleen van belang voor bijvoorbeeld bodybuilders. Ik heb tijdens m'n prep niet eens aan carb cycling gedaan want ik vind het dus onzin... Vriendinnetje van me deed het wel omdat zij echt heel laag in khd moest maar nogmaals, dat is dus bodybuilding.
Ik denk dat je het daarvoor voor de meeste mensen veel te ingewikkeld maakt.

Edit: lees net over insulin resistentie, dan is het inderdaad een ander verhaal maar de meeste mensen zijn dat niet en dan geldt bovenstaande imo nog steeds :)

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:19

Gelukkig lijk ik voor nu wel een milde vorm van MS te hebben en slaat de medicatie goed aan. Kan in ieder geval weer meer dan eerst.

Ja, augustus dit jaar. Heb de foto hier al eens gedeeld maar kan nog wel een keer :+
Afbeelding

Jouw lijstje ziet er ook goed uit!

Had niet heel veel honger na het eten dus mooi voor een kleine appel gegaan ipv banaan. Morgenochtend eerst weer paardrijden en wil 's middags mijn rug workout weer even doen.

Heb zelf ook geen verstand van keto etc. Eet zelf nu minder lactose producten (alleen af en toe kaas) en wat meer Paleo omdat daar goede resultaten mee zijn icm MS. Merk zelf ook wel positief verschil. Maar ook geen zin om helemaal Paleo te eten.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 22:28

Vandaag ook niet zo'n gezonde dag, maar wel een interessante workshop gehad.

Die man vertelde over gezonde voeding. Hij was wel wat extreem tegen koolhydraten (brood enzo is slecht blabla) maar wel heel nuttig. Heb hem om wat tips gevraagd, merk dat ik het lastig vind om genoeg energie binnen te krijgen uit gezond eten. En krijg dan vreetdrang. :P Dus ga meer vetten toevoegen, zoals avocado, noten, olie etc.

Ga niet khd-arm eten maar wel proberen om gevarieerder te eten. Niet alleen maar brood. Ga morgen eens een couscous salade maken.


Dit was die man:
https://www.bodyswitch.nl/vestigingen/nijkerk/

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:55

Ik zie je buik ook niet echt op de foto's navatu, misschien dénk je dat het erger is dan het lijkt? Eens je omtrek meten (dan weet je ook als je afvalt wat er vanaf gaat). Hahaha je B van bijzonder lui ken ik iets te goed :')

Maanlicht, je komt op mij over als iemand die weet wat ze gaat doen met keto dieet. Ik heb me verdiept in low carb en high carb dieëten, en conclusie was dat allebei goed kán zijn voor je (high carb nog steeds voedingsmiddelen met een lage GI). Aan allebei zitten voordelen en nadelen, maar hoofdzakelijk was de calorie inname leidend voor je suikerspiegel en gewichtsverlies. Ik ga morgen een (mini)presentatie geven over het onderwerp: Bread our hero or enemy?? :D

Die foto is nog steeds echt zo mooi Urosa!! Echt schitterend zie je (en hij ook) eruit!

Ik ben de afgelopen maanden niet echt gemotiveerd geweest. Met vlagen een beetje. Ik zit nu op -6 (was -7 geweest). Dus nu gaat de knop hopelijk weer om en tik ik nog net -8 voor nieuwjaar aan :D (Als dat niet lukt is het ook prima, but a girl can dream).

Mijn lijstje vandaag:
O: spinazie feta borek van de AH (270)
L: 2 ciabatta broodjes (280)
A: curry met kip en pita broodjes (716)
T: dropjes (163)
Totaal: 1429 kcal, met niet echt geweldige macro's

Morgen hopelijk beter:
O: gekookt ei met getoast brood en hummus (361)
T: bakje frambozen (80)
L: left-overs van gisteren (370)
T: warme appel met kaneel en vanillie extract (63)
A: lasagne van die verse bladen van de AH (pompoenversie, maar 15 kcal per 100 gram!! *\o/* ), wat extra ruimte overlaat voor hoe ik mn lasagne het liefste eet: DUIZEND KAASSSS (679)
Totaal: 1553 kcal

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 00:20

Ohhh Urosa, ik herken je nu pas! :D Wat een leuke foto en wat zie je er goed uit!

Kelpie, heb die foto volgens mij al eens eerder gezien maar blijf het zo ontzettend knap vinden! Dat verschil :oo

Leuk Frummels! Hoe ging het?

Navatu ik vind jouw figuur echt heel mooi maar dat heb ik vaker gezegd :D Maar snap wel dat je er zelf nog wat af wil hebben als je ontevreden bent

Lijstje vandaag:

O: half Lindt chocolade rendier (50g) :') Zo stom maar dat ding stond in m'n kamer en ik kon er niet vanaf blijven
L: sandwich met avocado, kip, pesto en spinazie, zakje popchips, bakje Griekse yoghurt met stevia
T: Lindt nocciolate reepje, kalkoen :+ had eiwitten nodig
A: pasta met kip, knoflook, spinazie, asperge tips, pesto en philadelphia

B: uur lopen, anderhalf uur lower body trainen, 15 minuten cardio (fiets)
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 15-11-18 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 00:23

urosa schreef:
Gelukkig lijk ik voor nu wel een milde vorm van MS te hebben en slaat de medicatie goed aan. Kan in ieder geval weer meer dan eerst.

Ja, augustus dit jaar. Heb de foto hier al eens gedeeld maar kan nog wel een keer :+
[ [url=m/ynRjhK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jouw lijstje ziet er ook goed uit!

Had niet heel veel honger na het eten dus mooi voor een kleine appel gegaan ipv banaan. Morgenochtend eerst weer paardrijden en wil 's middags mijn rug workout weer even doen.

Heb zelf ook geen verstand van keto etc. Eet zelf nu minder lactose producten (alleen af en toe kaas) en wat meer Paleo omdat daar goede resultaten mee zijn icm MS. Merk zelf ook wel positief verschil. Maar ook geen zin om helemaal Paleo te eten.


Wauw wat zag je er mooi uit!

En gelukkig dat het alweer wat beter gaat! Hopelijk blijft het zo (:

Aight schreef:
Ik zie je buik ook niet echt op de foto's navatu, misschien dénk je dat het erger is dan het lijkt? Eens je omtrek meten (dan weet je ook als je afvalt wat er vanaf gaat). Hahaha je B van bijzonder lui ken ik iets te goed :')

Maanlicht, je komt op mij over als iemand die weet wat ze gaat doen met keto dieet. Ik heb me verdiept in low carb en high carb dieëten, en conclusie was dat allebei goed kán zijn voor je (high carb nog steeds voedingsmiddelen met een lage GI). Aan allebei zitten voordelen en nadelen, maar hoofdzakelijk was de calorie inname leidend voor je suikerspiegel en gewichtsverlies. Ik ga morgen een (mini)presentatie geven over het onderwerp: Bread our hero or enemy?? :D

Die foto is nog steeds echt zo mooi Urosa!! Echt schitterend zie je (en hij ook) eruit!

Ik ben de afgelopen maanden niet echt gemotiveerd geweest. Met vlagen een beetje. Ik zit nu op -6 (was -7 geweest). Dus nu gaat de knop hopelijk weer om en tik ik nog net -8 voor nieuwjaar aan :D (Als dat niet lukt is het ook prima, but a girl can dream).

Mijn lijstje vandaag:
O: spinazie feta borek van de AH (270)
L: 2 ciabatta broodjes (280)
A: curry met kip en pita broodjes (716)
T: dropjes (163)
Totaal: 1429 kcal, met niet echt geweldige macro's

Morgen hopelijk beter:
O: gekookt ei met getoast brood en hummus (361)
T: bakje frambozen (80)
L: left-overs van gisteren (370)
T: warme appel met kaneel en vanillie extract (63)
A: lasagne van die verse bladen van de AH (pompoenversie, maar 15 kcal per 100 gram!! *\o/* ), wat extra ruimte overlaat voor hoe ik mn lasagne het liefste eet: DUIZEND KAASSSS (679)
Totaal: 1553 kcal


Nee op die foto's zie je m ook niet echt, sowieso zie je die eigenlijk vooral als ik in bikini/ondergoed loop haha. Nouja in sommige broeken ook wel, maar draag bijv bijna altijd high waisted broeken zodat bob (zo noem ik mn rol, bob de blob) bedekt is haha. Vooral van de zijkant zie je het heel goed, of met licht van boven. Ik heb zegmaar gewoon een onder aan mn buik zo'n gedeelte waar helemaal geen vet zit, en dan direct erboven echt poef het dikste gedeelte van mn buik.. echt heel vervelend en ook echt heel hardnekkig :+
En ja idd omtrek nemen doe ik ook wel altijd! Hangt een hele 'motivatie' poster in mn kamer op het moment met al mn maten er ook op :Y)

Wat een lekkere lijstjes heb jij zeg <3 Die spinazie feta boreks vind ik ook echt thunder lekker alleen schrik ik altijd van hoeveel vet ernaast drijft na het bakken :))

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:25

Kan je het met sporten niet een beetje strakker krijgen Navatu?

Ik blijf bijvoorbeeld ook altijd wel dikke bovenbenen, heupen en kont houden. Maar doe veel krachttraining zodat het daar wat strakker blijft. :P

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:15

hey meiden, wat fijn dat jullie allemaal zo bezorgd zijn. Ik merk dat er veel vooroordelen zijn over keto en de manier waarop ik het aanpak. Dat ijs was trouwens van Halo Top, zitten weinig koolhydraten in, daarbij waren het 4 eetlepels :+

Ik heb me hierin best wel verdiept, vooral toen ik op vakantie was heb ik me goed ingelezen en ik zit ook in verschillende Facebook groepen waar ik veel informatie heb kunnen vinden en al mijn vragen heb kunnen/kan stellen.

Met keto houd je het aantal koolhydraten laag, en proteine hoog, en vet ook hoger dan “normaal”. Ik houd mijn macro’s heel goed bij momenteel, dat deed ik eerder nooit, en toen voelde ik me ellendig. Ik at veel te veel koolhydraten en ik merk dat ik daar niet lekker van wordt. Ik ben mega gevoelig voor wat ik in mijn lichaam stop, en koolhydraten verstoppen mij gewoon. Het voelt niet prettig. Ik heb een tijd geprobeerd om op de ouderwetse manier te leven en af te vallen, met veel lowfat en lightproducten, maar verder wel “normaal” eten, dus niet extreem bewerkt of zo, maar mijn lichaam is het er niet mee eens. Ik ben alleen maar aangekomen de afgelopen 3 jaar, ben 13 kilo zwaarder geworden dan ik was (nadat ik voor het eerst was afgevallen), en ik voelde me telkens ellendig. Veel last van mijn darmen, veel naar de wc, winderig, mega veel buikpijn, opgeblazen.

Het idee van keto leek mij heel extreem, maar nu ik er eenmaal eventjes mee bezig ben ligt deze manier van voeden mij veel beter. Ik probeer mijn koolhydraten onder de 50 gram te houden per dag, en ik heb er vrijwel geen moeite mee. Het voelt eigenlijk juist minder beperkend dan “gewoon” afvallen, en veel meer als een levensstijl die ik kan blijven volhouden. Ik zorg dat ik vooral heel veel proteine binnen krijg, en behoorlijk wat vet. Ik heb absoluut geen honger meer tussen maaltijden en geen last van mijn darmen meer. Dit is een levensstijl die ik, nadat ik genoeg ben afgevallen, makkelijk kan uitbreiden met meer calorieën en daardoor heel goed kan doorzetten. Ik sport er ook heel erg fijn op.

Voor mij, los van het feit dat het af en toe wat onpraktisch is en ik soms zin heb in een belegd broodje, helemaal niet lastig om vol te houden. Ik heb juist helemaal niet het gevoel dat ik er echt moeite voor moet doen, wat ik eerder wel altijd had.

Over het in ketose komen, dat duurt niet maanden. Ik weet niet wanneer het precies gebeurd, maar het kán al na 2 weken.

Nogmaals, misschien heb ik een onduidelijk beeld geschetst van hoe ik dit aanpak en mijn intenties, maar ik vind dat keto als levensstijl (niet als dieet, want zo werkt het niet), niet afgeschreven moet worden. Ik probeer absoluut niemand over te halen, en het is niet voor iedereen, maar ik wil graag mijn vorderingen blijven plaatsen. Ik ga nog steeds op een gezonde manier met mijn lichaam om. Ik vind het mega leuk om hier creatief mee om te gaan en lekkere dingen te koken, en misschien inspireer ik jullie hiermee ook door een keer een maaltijd minder/geen koolhydraten te eten. Als jullie vragen hebben, mogen ze altijd gesteld worden hier of via pb :)

Mijn lijstje van gister:

O: twee gebakken eieren met bacon en huttenkase
L: salade met gerookte zalm, roomkaas, romaine sla, komkommer en ui.
A: romige paprikasoep, veel guacamole met wortels, salade van tomaatjes en zelfgemaakte pesto.
B: wat buikspieroefeningen en een korte interval training van 15 minuten

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33790
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:19

Goed verwoord Maanlicht! :)

Mijn dagje, sla ontbijt over ivm veel eten van gister
L: Groentesoep, 2 crackers met kaas
T: Peer
A: Broccoli met tomatensaus en couscous of pasta. :P
T: Wijn + geen idee want ga vanavond uit haha.
B: Fitnessen vanavond

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:23

Als je maar niet meer gaat roepen dat je dik bent, oké?

KHD heb ik gewoon nodig voor mijn spieren (opbouw/pomp) dus skippen zal ik ze niet gaan doen :)

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:30

Maar kijk Maanlicht, daar ga je al... Je hebt het steeds over keto, maar wat je beschrijft is gewoon koolhydraatbeperkt. Met 50 gram khd per dag is gewoon niet keto (max 20-30 gr khd per dag). Helemaal niet erg overigens, ben ik veel meer voorstander van dan van keto.
Met 50 gram khd per dag komen overigens maar heel weinig mensen in ketose, dus daar zou ik vooral niet te hard op rekenen :)

Halo top bevat zeker minder khd, maar nog steeds 8 gram suiker per portie, dat je portie dan heel klein was had je er natuurlijk niet bijgezet, we moeten toch uitgaan van wat je schrijft he ;)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:35

De keto/khda discussie laat ik even aan me voorbij gaan, want ik kan er niets vriendelijks over zeggen. :=
Zal het de tijd van de maand zijn?

Heb super veel zin om vanavond weer te trainen! Zit helemaal te wiebelen op kantoor, haha.

Lijstje van vandaag:

O: schaaltje fruit; ananas, appel, mango druif. 2 cappuccino
T: 3 wasa delicate crisp rozemarijn + zeezout
L: broodje kaas, tomaat, sla, komkommer met een beetje mayo + kop soep
T: kaki fruit en koffie
A: gekookte aardappelen, sperziebonen en tartaar
T: eiwitshake

Totaal: 2150 kcal

B: 50 min fietsen (retour werk) + uur crossfit

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:45

Aangezien ik twee pagina's achterloop met bijreageren :') Ik heb ooit eens een documentaire gezien waarbij iemand een kcal tekort creëerde, maar alleen maar ongezond at. Dit zorgde er niet voor dat hij afviel, maar juist dat hij aankwam. (ik kan me alleen totaal niet herinneren welke documentaire dit was, dus een goede bron is het niet) Maar daarom denk ik wel dat het heel belangrijk is om de gezonde keuzes te maken, ipv alleen maar naar kcal te kijken.
Linoleum, alles wat ik toen at waren restjes. Ooit zelfgemaakt, maar nu hoefde ik het alleen in de oven of magnetron te schuiven, ook lekker snel dus. Ergens moet die rok een best goed gevoel geven denk ik! Goede regel voor kleding :D
Supergoed dat je bent afgevallen Carlijn! Mooi lijstje!
Heerlijk die chocolade lava cake! :9
Gezellig die drukte hier, maar slecht voor mij omdat ik nu op heel veel mensen moet reageren :') De volgende keer hou ik het bij!
Mijn doel is bij 1.75m 60 kilo, maar ik zou me echt niks kunnen voorstellen als ik 55 kilo zou wegen (ik verhouding hetzelfde 1.80 bij 60 kilo).
Josien, mooie lijstjes!
Wauw Kelpie! Je ziet er echt geweldig uit! Die broek ernaast is echt ongelofelijk! Ik ben idd wel heel benieuwd of er met 10 kilo eraf nog iets van je overblijft :')
Welkom terug Frummels!
Navatu, ik moet eerlijk zeggen dat ik je op de foto van 63 kg eigenlijk wel iets te dun vind. Dit vind ik niet mooi meer, maar iedereen natuurlijk zijn eigen smaak! Ik snap wel dat ze daar een beetje van schrokken! :) Verder heb je wel echt een supermooi figuur! En een mooi lijstje!
Yonker, mooi lijstje! Maar borrelnootjes als ontbijt >;)
Als je het zo opschrijft, heb je echt heel veel ellende achter de rug Urosa. Hopelijk voel je je wle weer een beetje beter. Mooi lijstje!
Goed uitgelegd Maanlicht!
Zo nu ben ik weer een beetje bij.

Gisteren zijn al mijn doelen mislukt :') Ik wilde mijn nek een beetje losmaken, dat moet ik namelijk vaak, omdat ik anders erg veel hoofdpijn krijg, maar vergeten. En mijn oefeningen? Ook vergeten :') Als laatste wilde ik op tijd naar bed (rond 21.45) zodat ik een beetje kon uitrusten. Ook mislukt :')
T: een keelsnoepje. (5)
O: twee boterhammen met Maestrichter fruitstroop en suikerstroop. (252)
L: drie boterhammen met boter, wijncervelaat, wat losse snack tomaatjes met kaas, pindakaas met komkommer en twee speculaasjes, een beker halfvolle melk. (740)
T: een keelsnoepje en een Evergreen Original krenten. (78)
A: een paar stukken zelfgemaakte focaccia met rozemarijn, een halve zelfgemaakte loempia, een halve zelfgemaakte springroll met knakworstjes, wat zoete chili saus, een halve portie lasagne. (603)
T: een bakje halfvolle vanille yoghurt. (84)
T: een bakje met wat truffel kruidnoten en twee stukjes bros van 4 gram. (170)
T: een keelsnoepje. (5)
B: 7000 stappen, 45 minuten paardrijden (les) en 30 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1937.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:51

Ja, en dit is dus een foto van toen ik 58 kg was, vind ik achteraf echt niks :+
Afbeelding
Blij dat ik er zo op mijn trouwfoto's niet uit zag!

MarlindeRooz: leuk van de workshop, en meer gezonde vetten kan idd best helpen! Ik kan niet zonder brood, heb het wel iets geminderd door 3x in de week Paleo brood te bakken, maar heb eigenlijk elke dag wel 1 O of L met brood. Voel me zonder brood ook wel minder, misschien raar :o

Thanks again Aight! Vind je lijstje toch lekker eruit zien haha, en al helemaal de lasagne! Ben ook echt fan van lasagne.

Eulogy :wave: :D

Navatu, vervelend dat je er zo mee zit, ik vind je al prachtig!

Kimmie: wow wat veel verschillende dingen op je lijstje haha, hopelijk lukt het vandaag beter om je doelen te halen haha

Frummels haha, fijn dat je zoveel zin hebt in de training!

Mijn lijstje:
O: chiazaadpudding met bosvruchten en honing
L: croissant en panini rustique met kipfilet en glas verse sinasappelsap
T: banaan
A: boerenkool met rookworst en augurk
T: appel
B: als het goed is paardrijden, ga zo voor het eerst naar het nieuwe adres om een tinker door te rijden dus ben benieuwd!

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:51

Meeeeh ik stond net op de weegschaal - voor zo ver dat goed kan aangezien ik mijn rechterbeen nog niet 100% kan belasten - en ik ben aangekomen |o

Is natuurlijk niet zo gek met de beweging die ik nu krijg en die ik had, maar toch.
Nu toch maar echt echt echt gaan bijhouden zodat ik kan zien waar het ‘mis gaat’, in ieder geval qua eten want qua beweging kan ik toch nog niets #)

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:57

Benthhh schreef:
Meeeeh ik stond net op de weegschaal - voor zo ver dat goed kan aangezien ik mijn rechterbeen nog niet 100% kan belasten - en ik ben aangekomen |o

Is natuurlijk niet zo gek met de beweging die ik nu krijg en die ik had, maar toch.
Nu toch maar echt echt echt gaan bijhouden zodat ik kan zien waar het ‘mis gaat’, in ieder geval qua eten want qua beweging kan ik toch nog niets #)


:(:) knuffffff!!

Ik ga niks meer over Keto zeggen, je moet dan wat goed voelt Maanlicht. Enige wat ik me afvraag is of je met 13 kilo minder dan je nu weegt niet veel te licht bent.....

Lekker lijstje Urosa!! :D croissant :9

Jij ook lekker lijstje Kim, truffel kruidnoten <3

Voor mij ook een planning van vandaag.... ik heb besloten geen kcal te gaan tellen want daar heb ik momenteel gewoon even geen zin in.... wellicht dat ik het nog wel ga doen als ik er wel zin in heb :)

O: skyr met chocolade granola :9 Net pas op dus ik ben het verder aan het uitstellen zodat ik hopelijk dit kan tillen naar de avond
L: 2 vk boterhammen met kaas en hummus en nog 2/3 crackers met iets
T: 2 kleine appels
A: ??? Ik ga nog boodschappen doen met mijn vriend maar ik denk dat het pasta wordt met "rode" saus :)

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:58

Ahhh balen Benthe!! Maar idd niet heel gek. Gaat vast goedkomen :(:)

Urosa, respect hoe jij met al je ellende omgaat, het is echt niet niets. Die trouwfoto van jou is zo prachtig <3

Frummels, verstandig. Zou ik ook misschien moeten doen :+

Ik heb gisteren echt zo'n belabberde dag gehad... als lunch patat, bij avondeten veel te veel gebakken aardappelen met nog veel meer mayo ( :+ ) en 's avonds wijn met een zak chips... echt hoor, waarom het nou zoveel moeite kost om weer normaal te doen? Lijkt wel alsof mn hele zelfbeheersing naar de knoppen is...

Vandaag is dit het plan, eens kijken of ik me eraan kan houden
O: 2 volkoren boterhammen met komijnekaas
T: magere kwark met muesli
L: salade met tonijn, kom tomatensoep
T: 2 kiwi's
A: Chicken tonight met kip en veel roerbakgroenten, beetje rijst
T: 2 blokjes pure chocolade met zeezout
B: wandelen met een vriendin, meestal een uurtje

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:04

Urosa, wat een heerlijke foto!

Eulogy, jouw lindt chocolade, jaloers

Aight, is die lasagne met pastabladen met pompoensmaak of echt pompoen ipv pasta?

Maanlicht, ik zou zelf niet kiezen voor keto of kha, want teveel liefde voor carbs. Maar zolang jij jezelf er goed bij voelt en eerlijk bent met wat je in de spiegel ziet, dan is het toch een prima manier!

En de rest is me teveel werk om op te reageren :')

Gisteren
L: skyr met muesli en whey crispy
T: 4 Bastogne, appel
A: nasi met kroepoek
T: chocolade pepernoten
Totaal ongeveer 1600 kcal gegeten

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-18 11:07

xNavatu schreef:
Haha ja precies! Op sommige foto's ziet het er wat enger uit maar over het algemeen ging het wel. Alleen vind ik het dan zo jammer dat het 1e gedeelte ultra dun word en dat er op mn buik niks weg gaat :+

Je mag wel een beetje boob van mij hebben hoor :+ Als het toch eens kon hahaha :))

En ben nu wel weer +5 kilo van die laatste foto he :D die laatste foto is mn 'doel' weer en dan liefst helemaal platte buik maar weet zelf ook wel dat dat niet zo snel gaat gebeuren :')


Als je graag een platte buik wil en dat bij 63kg nog niet hebt, is het dan misschien een idee om te sparen voor liposuctie voor je buik, als sporten weinig verschil gaat maken? Je hebt zo hard gewerkt om gewicht kwijt te raken, dan vind ik het persoonlijk ook helemaal geen probleem om wat extra 'hulp' te krijgen voor dat laatste beetje vet. Zeker als je je daardoor wel fijner in je vel gaat zitten!

Kimmie25501 schreef:
Aangezien ik twee pagina's achterloop met bijreageren :') Ik heb ooit eens een documentaire gezien waarbij iemand een kcal tekort creëerde, maar alleen maar ongezond at. Dit zorgde er niet voor dat hij afviel, maar juist dat hij aankwam. (ik kan me alleen totaal niet herinneren welke documentaire dit was, dus een goede bron is het niet) Maar daarom denk ik wel dat het heel belangrijk is om de gezonde keuzes te maken, ipv alleen maar naar kcal te kijken.

Sorry maar dan hebben ze de documentaire niet goed opgezet qua eten. Het maakt echt niet uit of jij 1600kcal aan supergezondgroenvoer eet of 1600kcal aan macdonalds, het blijft 1600kcal en als jouw verbranding op 2000 ligt val je dus af. Je lichaam haalt echt geen 400+kcal uit lucht ;).
Ohh lekker, truffel kruidnoten! <3

@Benthhh ahwww :(:)

@Maanlicht: Tja. Zelf weten. Ik heb gezegd wat ik ervan vind en als jij je goed voelt bij dat dieet moet je dat vooral doen. Ga wel met de opmerking van Yonker mee.

______________


Nou jongens, ik heb me vanmorgen weer gewogen en het valt me REUZE mee. Ben zelfs 400gr minder zwaar dan de vorige keer :+ (maand terug oid)! Mijn huidige gewicht is 86,4, en ik wil eerst graag naar de 69 en dan proberen of ik 60/65kg kan gaan aantikken. Maar bij dat laatste natuurlijk kijken naar m'n lichaam en wanneer het goed is, is het goed.

Lijstje gister:

T: Mueslireep en kop thee
M: 1 Leksands Knaekbrod met komijnekaas, 1 Leksans Knaekbrod met een sausje van yoghurt met komkommer, 1 klein kommetje bloemkoolsoep.
T: Stukje schuimtaart (jarige collega)
A: Sperzieboontjes, hamburgerbroodje, 2 plakjes bacon, runderhamburger, stukje sla, beetje friteslijn+curry en wat zoete aardappelfrietjes

Vanavond lekker wok met kip! Vind ik zo'n lekker en simpel gerecht <3

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:39

Ik lees eigenlijk alleen nog maar mee, maar wil toch even reageren op het feit dat er met regelmaat wordt gesproken over het creëren van een calorietekort waarbij het niet uitmaakt wat je eet, maar je afvalt bij een tekort.

Ik ben het eens met Kimmie over het maken van gezonde keuzes.

Jullie doel kan toch niet alleen afvallen zijn? Het lijkt mij in ieder geval dat je gezond wilt afvallen en een lager vetpercentage wilt hebben dan dat je had..

Wat heb je eraan als je straks bijvoorbeeld 60 kg weegt met een vetpercentage van 40% en/of Visceraal vet van 9.

Dan hou je jezelf toch voor de gek? Dan zie je er alleen slank uit, maar heb je alsnog geen gezond lichaam.

Daarbij denk ik dat als je dagelijks een ongezonde keuze maakt, je veel sneller in een oud patroon terugvalt.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:44

60kg wegen en een vetpercentage van 40% hebben lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk :')

Waarom kan het doel niet enkel afvallen zijn?

Ik denk, dat als je dagelijks iets lekkers eet (ongezond is zo'n raar woord) dat je het prima vol houdt en juist niet terug valt in je oude patroon.

Nogmaals doe lekker wat goed voelt voor jezelf en ga je niet aan een ander meten ;) Ieder lichaam is anders...