De zwarte leegte.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

De zwarte leegte.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-17 23:57

Citaat:
Het is weer zover. Voor mij nu 'officieel' ondanks dat het altijd bleef sluimeren.

In de controlekamer in mijn hoofd zette de zwartheid een teen tussen de deur. Ik probeerde hem dicht te houden, maar na jaren was ik moe. De donkere massa glipte langzaamaan de kamer in. Één klauw op het dashboard, mijn vinger vervangend. Toen twee. drie.
Tot alles is overgenomen. De zwartheid kijkt me ineens verontwaardigd aan, 'waar ben jij mee bezig? ik hoor hier te besturen!' en duwt me de hoek in. Hij wordt groter en groter. Hij is nu de enige die mij beheerst. Soms krijg ik nog een vingertje op een knop, maar als mijn kracht afzwakt duwt het beest me weer weg. Ondertussen word ik kleiner en kleiner. Ik ben er nog, maar het is uitzichtloos.

Mijn reis wordt weer te groeien. Maar wil ik dit wel? Meerdere keren vocht ik tegen de zwarte gedaante, maar altijd hield hij de deur open. Twee verschillende psychologen, de sessie was fijn maar de volgende dag verdwenen. Toen ik stopte geen verschil. Alles kost energie, met school kan ik niet verder, mijn dromen spatten uit elkaar. Het idee om een nieuwe therapeut te vinden schrikt me af en vermoeit me. Weer iemand waar ik allemaal vragen van krijg, me voor open moet leggen zonder resultaat. Het kost meer energie dan dat ik produceer.

Ik begin pas net en het is weer enorm zwaar. Alles gaat door en niemand weet van mijn situatie; immers ik ook niet. Opleiding voelt onbelangrijk en heel zwaar. Ik heb geen begrip van tijd en na een paar dagen zonder structuur voel ik me doelloos. Ik moet meer slapen, maar er is geen tijd voor. Paard. Werk voor paard. Lichaam behandelen.

En ik ben het zwarte beest. Die denkt: yes, een nieuwe ziel om te ruïneren. Kwetsbaar als wat.

Mijn paard is waarom ik leef. Maar zelfs hij kost energie. Het is een te grote stap om hem te verkopen om zo de verantwoordelijkheid weg te halen zodat ik de ruimte heb om mezelf te laten verdwijnen. Ik wil ook niet verdwijnen, ik wil dat ik nooit had bestaan. EN ik wil opgeven. Me overgeven, dagen in bed ellendig voelen. Maar er is geen tijd.


Ik heb even mijn post uit een ander topic gekopieerd. Omdat ik hem daar zomaar neer had gegooid :o

Want zo voel ik me. En het gaat niet weg. Na een zware gevaarlijk dicht bij de dood-e nacht woensdag ben ik naar de huisarts geweest en moet ik toch echt naar de psycholoog. Evt medicatie. Ik wil het gevecht niet verder aangaan. Maar ik moet wel, er is geen pauze. Hoe sleep ik me erdoorheen? En dan alle hectiek in mijn leven bij blijven benen, ik krijg er spontaan hoofdpijn van. Het gaat me niet lukken. Nooit.

Ik voel me schuldig tegenover de mensen om mij heen, voel me een aansteller op de momenten dat ik lach en het oprecht even fijn heb. Ik hoor toch alleen in mijn bed te liggen en huilen? Een depressie geeft toch aan dat ik alleen maar negativiteit heb? Maar toch is dat gevoel er. Het gevoel dat je 's nachts besluipt en je dwingt te denken aan de dood en alle voordelen. Er liggen messen genoeg...
Je kan uit het raam springen...


Maar ik durf het niet. Althans, nog niet.

Al zou het een stuk makkelijker zijn; ik weet het straks toch niet meer.

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: De zwarte leegte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 00:01

Hey meid,
Wat naar de je je zo voelt.
Ik kan je verder niet zo goed helpen, maar het moet ontzettend zwaar voor je zijn.
Ik wil je toch een dikke virtuele knuffel geven en zeggen dat je het mooi verwoord hebt, en dat je er gewoon helemaal mag zijn zoals je bent :(:)

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 00:02

Jeetj ts, ik weet even niet zo goed wat ik moet zeggen -O-

Ik weet precies hoe je je voelt, al sinds mijn 4e steekt mijn 'beest' z'n kop regelmatig op.
Als je wil praten of je ei kwijt wil mag je me altijd een pbtje sturen :(:)

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 00:03

Je kan ook bedenken wat voor mooie dingen het leven ook kan bieden? In iedergeval erg moedig van je om hulp te zoeken. Heel veel sterkte en een dikke knuffel

hynderfrou

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-04-14
Woonplaats: gemeente de friese meren

Re: De zwarte leegte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 00:21

Oh meid wat vervelend voor je! Geef de moed niet op, blijf volhouden. Het leven heeft je nog zoveel te bieden, probeer te denken aan je toekomst. Dat je denkt aan doodgaan is niet de oplossing, dat is opgeven en daar zul je veel mensen verdiet mee doen. Vecht voor je leven en voor je geluk, het heeft tijd nodig maar als je het wil gaat het je lukken om je gelukkig te voelen. Zoek goede hulp en vraag je familie om je daarbij te helpen. Heel veel sterkte en hou je taai.

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Re: De zwarte leegte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 01:30

Net of je mijn situatie beschrijft, alleen ben ik wel in therapie en heb ik medicatie. Depressie is zo vreselijk..
Er is een topic over depressie, kun je ook je ei kwijt als je wilt. En mijn pb box staat ook open! Knuffel!

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: De zwarte leegte.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 03:01

Lieve TS,
Alsjeblieft, bel op dergelijke momenten, al is het midden in de nacht, met 113.
Doe dat, alsjeblieft!!!!