Tik van paard 6 weken later opnieuw gevoelig

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moyra

Berichten: 9654
Geregistreerd: 19-02-04

Tik van paard 6 weken later opnieuw gevoelig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-17 18:29

6 weken geleden was mijn "ik heb altijd honger" haflinger van mening dat ze echt een pluk hooi nodig had.
Dat ik in de weg stond was een nare bijkomstigheid -O-
Tijdens haar sprint naar de hooiruif tikte ze met haar hoef mijn enkel/wreef aan, deze werd,dik blauw en deed auw.
De tik werd door mensen verderop gehoord.

De eerste week deed het flink zeer, maar al snel verdween dit.
Mijn logische verstand zei gekneusd.

Nu heb ik maandag trappen gelopen en is het weer behoorlijk gevoelig.

Hoe lang kun je last hebben van zo'n tik?
Laatst bijgewerkt door moyra op 13-09-17 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt


Paris_
Berichten: 2121
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:31

Geen idee, maar misschien niet heel onverstandig om er een HA naar te laten kijken? Misschien wel gebroken :+

elinedeau95

Berichten: 1192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Brabant

Re: Tik van paard 6 weken later opnieuw gevoelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:38

Het kan gebroken zijn geweest. Zelf heb ik ook een stom ongelukje gehad met mijn enkel ooit en dacht ook: he het is gekneusd. Precies het zelfde dat het na een paar weken over was. Sindsdien (gelukkig) nooit meer last van gehad, maar wel dat er je een raar klik/knap geluidje hoort bij het bewegen. Een vriendin van mijn is arts en werkt bij de röntgen afdeling. Daar ooit voor de grap een foto laten maken en ja het was dus ooit gebroken geweest en lelijk dicht gegroeid. Gelukkig heb ik er geen last meer van maar dat klik/knap geluidje is van het bot dat niet goed is terug gegroeid.
Ik zal zeggen ga gewoon langs bij de HA

.

xChanelx
Berichten: 1917
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:38

Ik heb een keer een paard op mijn voet gehad, dit was maanden later soms zelfs nog gevoelig bij veel belasting of inspanning. Een HA ernaar laten kijken kan natuurlijk geen kwaad, maar ik vind het persoonlijk niet gek dat je er nu ineens weer last van hebt.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:42

Hoi daar kan je manden last van hebben en als er een breuk gezeten heeft kan je ook oedeem oplopen , trouwens ook met kneuzingen. Dus ff laten nakijken kan geen kwaad foto voor oude breuk bv

Lieve Mixie ik vergeet je nooit

speurneusc

Berichten: 5341
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 18:44

ontsteking van botvlies, ik had 3 maanden geleden ook een zwaar ding op voet gehad, dacht na week is over, maar toen begon de pret pas. Nu pas sinds weekje 100% pijnvrij.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Tik van paard 6 weken later opnieuw gevoelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:02

Ik had mijn enkel dubbelgeklapt met badminton, na 2 weken liep ik weer heel aardig zonder krukken, maar heeft heeeeel lang opgespeeld bij belasting en zelfs nu nog af en toe terwijl het al meer dan een jaar geleden is. Dus kan best bij een kneuzing, maar na laten kijken kan geen kwaad, heb ik trouwens niet gedaan dus wie weet wat er bij mij stuk is ;)

<3 A HOUSE is not a HOME without a WESTIE <3

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-17 22:07

Het zou misschien ook een scheurtje kunnen zijn?
Ik ben namelijk een keer mee gesleurd door mijn haflinger, m'n hele enkel en voet blauw vervolgens foto's en een echo laten maken en toen kwam eruit dat ik een scheurtje in m'n enkelband had.

Ik zou even langs een HA gaan.

Bentley, kerstmuts, 8 maanden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Doedatje en 37 bezoekers