ineens droge huid, wat helpt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Whizz
Berichten: 1035
Geregistreerd: 24-06-07

ineens droge huid, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-17 10:05

Ik heb van de ene op de andere dag een erg droge huid. Het jeukt ook behoorlijk en het ziet er schilferig uit. Ik gebruik meestal Olive beautifying Oil van de Body shop. Helaas doet dat nu niets meer, het is even gehydrateerd maar daarna weer net zo droog.

Als olie niet helpt, wat dan wel? Voor de duidelijkheid, mijn hele lichaam is droog, handen, armen, romp, benen. Bah, ik zie er niet uit. Geen idee hoe het komt én geen idee hoe ik er af kom. :D

Dus brand los, wat smeer jij?

(Om meteen naar de ha te gaan... en maandag ga ik op vakantie dus het schiet even niet op...)


Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:14

Misschien eerst lichtjes scrubben en daarna insmeren met iets lekker diks of met pure olie.

Ik smeer me altijd in met jojoba of amandelolie.

------------------------------

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: ineens droge huid, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:21

Douche je heel warm? Wat voor zeep gebruik je om te douchen? Heb je al eens geprobeerd van shampoo/conditioner en wasmiddel te veranderen?

Whizz
Berichten: 1035
Geregistreerd: 24-06-07

Re: ineens droge huid, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-17 10:24

Vanillia, ik douch matig warm, nooit heet. Ik gebruik wasmiddel zonder geurstoffen van neutral. helaas heeft ml laatst een ander wasmiddel gekocht en gebruikt, ik vermoed dat het weleens de oorzaak zou kunnen zijn. Shampoo die ik sinds kort gebruik is de babyshampoo van weleda, ook ivm met de jeuk op mijn hoofdhuid. Dat was de enige shampoo die zag waar geen rare ingrediënten in zaten. het lijkt vooralsnog niet echt te helpen.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:35

Drink je voldoende water??

Ik zelf ben erg tevreden over Vaseline intensive rescue. Trekt super snel in en voelt niet vet aan.

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

Blackbirb

Berichten: 485
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Omgeving zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:36

Olie is niet het beste voor een droge huid ookal wordt dit wel vaak verteld door merken. Je kunt het beste een vette zalf kopen en je daar mee insmeren. Doe dit voor of na je gaat douchen en als het goed is moet het probleem snel over zijn. Je kunt trouwens het beste een zalf kopen met zo min mogelijk vasaline erin.

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:38

Hmm, raar dat het zo ineens is opgekomen. Heb je iets anders gedaan? Anders gegeten, gezwommen terwijl je dat nooit doet,... iets?

Wat betreft een directe oplossing, ik zou even bij de tuinen langsgaan voor een simpele basisolie, bijvoorbeeld druivenpitolie, dat werkt al voedend en stimulerend voor de huid. Eventueel kun je dat zelf nog mengen met een paar druppels etherische olie, bij mij werken kaneel en rozemarijn erg goed als mijn huid een echte oppepper nodig heeft. Je kunt dan in een apart flesje/bakje mengen, ongeveer een druppel per twee eetlepels basisolie.

Door zulke pure oliën te gebruiken weet je in elk geval zeker dat je geen reactie krijgt op een van de (vaak synthetische) ingrediënten van een crème. Dan kun je eerst goed je huid herstellen, en daarna weer voorzichtig gaan proberen met wat je gebruikte of een andere olie/crème zoeken (als je dat wilt).

Anoniem

Re: ineens droge huid, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 10:59

Een olie gaat je niet helpen als je huid droog is en niets opneemt. Ik raad een lekkerde dikke moisturizer aan. :j bijvoorbeeld van the body shop de Vitamine E intense moisture cream.

Voor het slapengaan en bii het wakker worden eerst scrubben, dan een goede toner en daarna die moisturizer.

Whizz
Berichten: 1035
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-17 11:01

Dank jullie wel! ik ga richting vette zalf en de tuinen, beter te veel mee dan te weinig! :=
Ik heb inderdaad het idee dat het eerst moet herstellen. En, Kentaro, ik drink veel (water dan :D ) en thee, groene thee en brandnetel citroengras. Maar ik moet zeggen dat het wel voelt alsof ik compleet ben uitgedroogd. Mijn huid voelt ook ruw aan. Happypaardje, ik denk het niet, behalve het wasmiddel dan. Ik reageer best snel op veranderingen. Het uitzoeken waar ik op reageer is lastig. De standaard dingen zijn eerder al uitgesloten. Vandaar dat ik toen ben overgestapt op allemaal zaken met zo min mogelijk, of liefst geen, chemische toevoegingen. Ik eet ook niet uit pakjes of zo. Gebruik make-up en huidverzorging van dr. Hauschka, zit ook bijna niets in. wasmiddel van neutral, geen zeep of doucheschuim. shampoo zonder rommel. En toch gebeurde dit, gek hè?

Whizz
Berichten: 1035
Geregistreerd: 24-06-07

Re: ineens droge huid, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-17 11:03

Bedoel je scrubben van het gezicht, Resistance? Of is het voor het lichaam, die moisturizer? Ik ga maar naar de stad, daar zitten alle winkels, haha, het wordt een zware koffer dit keer. En dan één voor één uitproberen anders weet ik nog niet wat helpt. En veel drinken in het vliegtuig anders word ik gek van de jeuk.... brrr moet er niet aan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:03

Whizz schreef:
Bedoel je scrubben van het gezicht, Resistance? Of is het voor het lichaam, die moisturizer? Ik ga maar naar de stad, daar zitten alle winkels, haha, het wordt een zware koffer dit keer. En dan één voor één uitproberen anders weet ik nog niet wat helpt. En veel drinken in het vliegtuig anders word ik gek van de jeuk.... brrr moet er niet aan denken.



Wat ik schreef was voor je gezicht. Had niet door dat het over je hele lichaam was. :)

Whizz
Berichten: 1035
Geregistreerd: 24-06-07

Re: ineens droge huid, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-17 11:10

ok, dank je.

black_kelpie

Berichten: 7808
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:12

Ik gebruik helemaal niks normaal, mijn huid regelt zichzelf over het algemeen prima, maar als een onderdeel wat droog aanvoelt smeer ik Bepanthen en dan ben ik er zo vanaf.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:16

Ik schrub met goedkope zout van de Appie, daarna smeer ik mij dik in met uiercreme. Voor hele droge schrale plekken heb ik pure vitamine E olie :)
Of niveau sensitive extra hydration.
Ik heb een dunne huid met veel sproeten en werk bijna altijd buiten. :)

Verder genoeg tomaten, bietjes etc tot je nemen, deze zijn goed voor je huid.

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:18

minikatje schreef:
Ik schrub met goedkope zout van de Appie, daarna smeer ik mij dik in met uiercreme. Voor hele droge schrale plekken heb ik pure vitamine E olie :)
Of niveau sensitive extra hydration.
Ik heb een dunne huid met veel sproeten en werk bijna altijd buiten. :)

Verder genoeg tomaten, bietjes etc tot je nemen, deze zijn goed voor je huid.



Scrubben met zout zou ik nu even juist niet doen met een droge huid... :+

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: ineens droge huid, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:20

Ik had extreem droge huid, helpt bij mij top. Je moet het het alleen niet elke dag doen.

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

Anoniem

Re: ineens droge huid, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:22

Ik zou het dan eerder met suiker doen. Zout onttrekt juist vocht.

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: ineens droge huid, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:29

Ik gebruik geen suiker dus niet in huis, zout maakt de poriën schoon/ontsmet wondjes en je vult het vocht weer aan met de crème/olie. De semipermiabele celmembramen hebben langere blootstelling nodig om geactiveerd te worden, even scrubben draagt niet zoveel bij tenzij je niet goed afspoelt.

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

Utixo

Berichten: 6561
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: ineens droge huid, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:34

Cetomacrogol zalf halen. Is vrij verkrijgbaar bij het Kruidvat, maar degene van de apotheek werkt veel beter. Ik weet alleen niet of die vrij verkrijgbaar is, maar anders is een telefoontje naar de huisarts vast voldoende.

Meisje, wat mis ik je nog steeds. Iedere dag.
Dag lieve Irma!

onpaard

Berichten: 2960
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:37

Van veel douche en vaak schone kleren kan je ook een droge huid krijgen. Schone kleren onttrekken vet uit je huid. Mijn zoon had last van een droge huid en toen werd mij aangeraden niet te schoon te zijn. Minder vaak in bad en vaker dezelfde kleren aan.

*****

Nora_lovely

Berichten: 167
Geregistreerd: 11-09-16
Woonplaats: in the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:40

Ik gebruik altijd Elizabeth Arden crème,
Super spul!
Laatst had ik hele droge handen en toen had ik dit spul gebruikt:
(Toepasselijk op bokt :') )
Afbeelding
Is denk ik alleen niet voor heel je lichaam..

when you climb in the saddle, be ready for the ride

Lovely Girl B+8 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=145&t=1904520

Whizz
Berichten: 1035
Geregistreerd: 24-06-07

Re: ineens droge huid, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-17 11:48

Schone kleren doe ik inderdaad dagelijks. Het is gewoon stoffig nu als ik iets gedragen heb. Getsie, dus jij hebt echtnervaren bij jouw zoon dat dat hielp? Ik zou er nooit op gekomen zijn. Zout en bepanthen ga ik nog even googlen. Wel fijn dat er dus veel middelen en methodes zijn die helpen!

onpaard

Berichten: 2960
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:52

De huisarts zei dat mensen tegenwoordig te schoon zijn. Het helpt wel inderdaad. Uiteraard laat ik hem er niet smerig bijlopen.

Niet alleen je kleren maar ook je schone nachtkleding en schone beddengoed onttrekken vet uit de huid.
Laatst bijgewerkt door onpaard op 28-04-17 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

*****

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:59

Whizz schreef:
Schone kleren doe ik inderdaad dagelijks. Het is gewoon stoffig nu als ik iets gedragen heb. Getsie, dus jij hebt echtnervaren bij jouw zoon dat dat hielp? Ik zou er nooit op gekomen zijn. Zout en bepanthen ga ik nog even googlen. Wel fijn dat er dus veel middelen en methodes zijn die helpen!

Zorg dat je alle kleding die gewassen is met het andere middel, dus ook je handdoeken opnieuw gewassen worden met je veilige vertrouwde wasmiddel. Ik had laatst de spijkerbroeken met een fles gekregen wasmiddel gedaan, ook hier viel het kwartje later dat dat wel eens de oorzaak van gigantisch jeukende en kapotte benen kon zijn.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Whizz
Berichten: 1035
Geregistreerd: 24-06-07

Re: ineens droge huid, wat helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-17 13:21

Ok, de eerste draait! Wat een gedoe zeg, dat uitdrogen *D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Amber__, __sanne, CairnTerrier, JitskeJeldau, nicole_floor en 125 bezoekers