Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:51

Gewoon vorderingen en schema's bijhouden doet iedereen die met een doel traint...
Het verschil is het hunkeren naar aandacht waardoor iedereen altijd alles moet "delen"... Is het nuttig dat het buurmeisje die een "dikke kont" a la fitgirls (nog zo'n hype trouwens: de glutes) wil kweken alles deelt?
Nee, de kans is groot dat zij ook maar een ander kopieert, geen benul heeft van degelijke macro's of trainingsplannen.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:12

Courses schreef:
Op 11% ben je droog voor je competitie, maar zoals ik al aangaf > Dat is maar wellicht 2 tot 3 keer per jaar zo voor een korte periode. Totaal niet realistisch om dat als streven te hebben. Ik zit zelf momenteel op 25.4% (ik ben momenteel niet consistent aan het sporten en heb best wel slordig gegeten de afgelopen tijd) en dan zit ik echt op een heel erg net gewicht voor mijn lengte (1.78/64 kilo).

Dat zou voor mij ondergewicht zijn en ik ben 1.67m (maar wat breder/groffer gebouwd).
Overigens ben ik heel veel te zwaar maar ik ga in juli beginnen met conditie opbouwen en fitnessen (eerst verhuizen) en hoop begin 2018 dan een hond aan te kunnen schaffen zodat ik dagelijks meer in beweging ben, evt aangevuld met fitness oid of thuis wat trainen.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:15

lor1_1984 schreef:
Courses schreef:
Op 11% ben je droog voor je competitie, maar zoals ik al aangaf > Dat is maar wellicht 2 tot 3 keer per jaar zo voor een korte periode. Totaal niet realistisch om dat als streven te hebben. Ik zit zelf momenteel op 25.4% (ik ben momenteel niet consistent aan het sporten en heb best wel slordig gegeten de afgelopen tijd) en dan zit ik echt op een heel erg net gewicht voor mijn lengte (1.78/64 kilo).

Dat zou voor mij ondergewicht zijn en ik ben 1.67m (maar wat breder/groffer gebouwd).
Overigens ben ik heel veel te zwaar maar ik ga in juli beginnen met conditie opbouwen en fitnessen (eerst verhuizen) en hoop begin 2018 dan een hond aan te kunnen schaffen zodat ik dagelijks meer in beweging ben, evt aangevuld met fitness oid of thuis wat trainen.


Ideale gewicht reken ik meestal uit dmv lengte - 1.10
Dus in jouw geval 1.67 - 1.10 = 57kg

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:19

Klopt, mijn artsen zeiden altijd 58kg is ideaal gewicht, 55kg is minimaal gewicht omdat je dan uitstekende botten gaat krijgen.
Ik hoef overigens niet superstrak oid maar ik wil iig weer 2 cijfers voor de komma ipv 3. :)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:22

Ik volg deze hype totaal niet, maar als ik met wat foto's van mezelf in de sportschool en een bakkie superfood goed geld kan verdienen, sign me up :D

xDaPhNex

Berichten: 318
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:38

Interessant topic.. ;) Ben er zelf ook zo één die nog 2 à 3 keer per week in sportschool probeert te 'hangen' naast een eigen paard. Ik doe het samen met mijn vriend en dat is wel érg leuk <3 Ook wij hebben een instagram account waarop wij onze 'avonturen' en leefstijl uitmeten.. (ook van reizen samen, niet alleen maar de gym) Echter, waar mijn vriend vaak vindt dat de foto's wel wat pittiger kunnen, trek ik vol op aan de rem, omdat ik absoluut niet te veel 'exposure' wil op Social Media. Voel mij daar zwaar ongemakkelijk bij..

Heel veel mensen gaan echt zwaar te ver op instagram en dan vraag ik mij echt af waar hun zelf respect is.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:49

xDaPhNex schreef:
Heel veel mensen gaan echt zwaar te ver op instagram en dan vraag ik mij echt af waar hun zelf respect is.


Raar dat dit gelinkt wordt aan zelfrespect. Jammer. De wereld wordt weer steeds preutser en betuttelender :=

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:52

Inderdaad, wat heeft dat nu met zelfrespect te maken?

Persoonlijk zie ik er geen problemen in, ben dan ook niet erg actief op instagram enz. Als iemand nog leuke fitgirl accounts weet, wil ik het graag weten, want eigenlijk vind ik het zelfs leuk om naar zulke accounts te kijken, maar ik vind ze zelf nooit :+

Essia

Berichten: 300
Geregistreerd: 30-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:54

Het streven van fitgirls is een gezond en afgetraind lichaam hebben. Op social media heb je ook genoeg accounts met zogenoemde thinspiration, dat vind ik wel ongezond.

Ik sport vrijwel iedere dag. In de sportschool, op de ijsbaan of gewoon in de achtertuin. Vind het leuk om te doen en het beslaat een groot deel van mijn vrije tijd. Ook mijn instagram account heeft dus veel schaats/workout foto's, maar dat lijkt me logisch als sport nu eenmaal centraal staat. Werkt goed om je vooruitgang te zien :D

xDaPhNex

Berichten: 318
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:56

Als die meiden hun lichaam willen showen door in een string op een festival te staan en zo een 'fitbody' te showen, ben je in mijn ogen wel heel onzeker en op aandacht uit.. Ook is het niet een goed beeld naar de 'jongere' generatie.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:59

xDaPhNex schreef:
Als die meiden hun lichaam willen showen door in een string op een festival te staan en zo een 'fitbody' te showen, ben je in mijn ogen wel heel onzeker en op aandacht uit.. Ook is het niet een goed beeld naar de 'jongere' generatie.


Bijzonder dat jij kan weten dat die meiden onzeker zouden zijn :)
Als ik zo'n foto van mezelf plaats en jij hebt daar een oordeel over zegt dat vele malen meer over jou dan over mijn zogenaamde gebrek aan zelfrespect :+

Josien_

Berichten: 9005
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:00

Op alle vlakken kun je natuurlijk doorslaan, maar ik associeer de term fitgirl niet met doorslaan.
Meestal meer voor inspiratie voor lekkere en gezonde recepten haha!

xDaPhNex

Berichten: 318
Geregistreerd: 03-11-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:00

ieder z'n mening.. *D

AbbyBlues

Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:09

Oh jeej! Ik doe ook eens mee aan een hype. *\o/*

(Ik heb echt de schurft aan hypes... :roll: )

Lol, sinds kort weer de behoefte om crossfit en bootcamp op te pakken. Jaren geleden veel gedaan maar vanwege relatiebreuk en verhuizing een beetje versloft (zeg maar gerust heel erg versloft).

Doel: een gezonder lichaam (nu 1,65/90kg), fitter voelen en lekker mijn stress eruit kunnen gooien op de gewichten. ~~}>
Gezond eten speelt hier ook een rol in natuurlijk maar ik zie dat meer als een balans zoeken. Vaker een glaasje water in plaats van prik, een schepje meer groente dan aardappelen ect.

Leuk feitje: een bodybuilder vriend van mij zei dat zijn vriendin 6000kcal per dag eet om op haar streefgewicht te blijven anders valt ze af. :+ Hij zelf zit tegen de 10.000 8)7

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:06

Zoveel kcal? Hoe dan?? Met een diëtist en nutridrink kwam ik op max 3500. En met veel moeite.
En ik ben geen lastige eter!
Ben oprecht geïnteresseerd!

Sannens
Berichten: 1402
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:59

Macs schreef:
Zoveel kcal? Hoe dan?? Met een diëtist en nutridrink kwam ik op max 3500. En met veel moeite.
En ik ben geen lastige eter!
Ben oprecht geïnteresseerd!


Ik weet zeker dat mijn broertje ook meer at haha. Het gaat vooral om de porties die iemand eet. Sowieso al twee keer per dag warm eten, want dat zijn meer kcal en dan zo goed als dubbele porties. Een normale portie avond eten is ongeveer 800 kcal, als je dat al 3x op een dag eet zit je al op 2400. Daarnaast moet je vooral volle producten eten en drinken, zoals volle melk en volle kaas. Dus ik denk dat 3500 goed te halen is eigenlijk.

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:14

Vind het opzich geen verkeerde hype, spieren kweken begint steeds meer in te raken en ook onder vrouwen. Dat vind ik persoonlijk een stuk beter dan proberen zo dun mogelijk te raken. Sommige mensen slaan er alleen mee door. Je hoeft niet alleen maar "superfoods" te eten om gezond te blijven :'). En tsja, er is nou eenmaal veel geld in te verdienen bvb op Instagram. Als mensen het leuk vinden om zo foto's van zichzelf te plaatsen, waarom niet. Sommige mensen zien het als inspiratiebron om ook te gaan fitnessen en misschien vinden ze dat wel leuk. Niks mis met een gezonde hobby. Hou zelf absoluut niet van om alles maar te delen met de hele wereld, maarja blijkbaar andere weer wel. Ga zelf ook zo'n 4x per week naar de sportschool om krachttraining te doen. Ik vind het in ieder geval erg leuk om te doen! Je grenzen weten is gewoon belangrijk, maar dat geldt voor alles.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:15

Je kan overal in doorslaan, maar ik vind deze hype een verademing. Ikzelf vind gespierd en weinig vet op een vrouw ontzettend mooi. Zo'n lichaam moet je hard voor werken en dan snap ik wel dat je dat graag aan mensen laat zien. Bijvoorbeeld deze jonge vrouw vind ik er fantastisch uitzien, zij is wel een voorbeeld voor mij:
https://www.facebook.com/LeonieHenrichCF/?fref=ts

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:22

De hype om te sporten en gezond eten is natuurlijk prima.

Het toverwoord is 'aandacht' overal maar laten zien hoe goed je bezig bent en hoe mooi je lichaam is en complimentjes/reacties vissen. Dat gedeelte vind ik dan weer totaal onaantrekkelijk.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:25

Al een geluk dat "mooi" zijn een persoonlijke mening is.
Ik vind de vrouw waar jij bewondering voor hebt niet bepaald mooi om het mooi te zeggen.

Zolang men weet en beseft dat wat voor iemand een voorbeeld is, persoonlijk en geen maatstaf is, zie ik er geen kwaad in.
Maar spijtig genoeg is dat besef er vaak niet en wilt men iets zijn omdat er een druk is van "ik miet ook zo zijn"

Sannens
Berichten: 1402
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:28

antje_vip schreef:
Je kan overal in doorslaan, maar ik vind deze hype een verademing. Ikzelf vind gespierd en weinig vet op een vrouw ontzettend mooi. Zo'n lichaam moet je hard voor werken en dan snap ik wel dat je dat graag aan mensen laat zien. Bijvoorbeeld deze jonge vrouw vind ik er fantastisch uitzien, zij is wel een voorbeeld voor mij:
https://www.facebook.com/LeonieHenrichCF/?fref=ts


Hm, ik vind dat zelf niet mooi en dat is dus ook echt niet mijn doel. Maar ieder zijn ding toch? :D

Ik heb daar wel veel respect voor, want het kost veel tijd, energie en doorzettingsvermogen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:28

Ik vind haar bijna mannelijk als ik eerlijk ben...

Mars

Berichten: 33262
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:31

Nee, dat kan ik ook niet mooi vinden echt te mannelijk.
Maar het is haar lijf en haar keuze, als zij zich hier goed bij voelt moet ze dat vooral doen.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Fit-girl hype, wat vinden jullie hier nou van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:38

Da's gewoon functioneel fit en eigenlijk niet meer "fitgirl"...

CrossFit gaat ook niet om de looks maar om wat je kunt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:43

Als ik mijn vriend (personal trainer) fitboy noem wordt ik gelijk getakeld, heeft een hekel aan de term :')

Ik kan mijzelf ook Fitgirl noemen. Sport veel, eet gezond, heb een (al zeg ik het zelf) prima lichaam. Ik loop er alleen niet zo mee te "showen" op sociaal media als de welgenoemde "Fitgirls", maar je zou mij er dus wel een kunnen noemen.
Maar buiten dat heb ik er niet zo veel problemen mee als het ook echt meiden zijn die er daadwerkelijk keihard voor sporten, want dat is ook niet altijd zo bij degene die zich Fitgirl noemen.
Je werkt er hard voor en je mag er trots op zijn als je het mij vraagt :)