Hoe de weken doorkomen na gebroken enkel.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Armitage
Berichten: 238
Geregistreerd: 28-01-13

Hoe de weken doorkomen na gebroken enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 11:53

Van een actief leven naar weken in gips. Ik wordt nu al gek. Zit nu al twee weken in gips afgelopen dinsdag geopereerd. Er zit een halve ijzerwarenzaak in mijn been en nu twee weken niks ermee doen. Daarna 6 tot 8 weken loopgips. Daarna natuurlijk nog een lange weg te gaan.

Wie heeft dit ook meegemaakt en hoe ben je de tijd doorgekomen. Tv hangt me altijd al snel de keel uit. Lezen doe ik graag heb nu al drie boeken uit.

Ik ben cursussen aan het bekijken maar moet natuurlijk thuis studie zijn ;).

Normaal wandel ik met de honden en ga naar de pony's. Ben eigenlijk altijd bezig. Ik heb me dan ook maar meteen op dieet gezet. Ik ben lang maar geen slanke den en ik wil niet meer aankomen nu ik stil zit.

Alle tips welkom ook mbt tot de periode na het gips.

Bedankt

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16141
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Hoe de weken doorkomen na gebroken enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:38

Omdat dit topic op Menswelzijn en sport [MWS] thuis hoort, verplaats ik hem daarheen.


Heel veel sterkte. Het zullen lange weken worden. Ik zelf heb leren haken toen ik een poosje uitgeschakeld was.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Hoe de weken doorkomen na gebroken enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:47

Met een gehuurde/geleende Scootmobiel rondtoeren.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:47

Netflix.. :+
Er staan ook documentaires op, dat is misschien interessant?

Als je interesse hebt voor taal zou je via duolingo een nieuwe taal kunnen leren. Leuke app!

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Hoe de weken doorkomen na gebroken enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:52

Spelletjes op Facebook spelen

Cococo
Berichten: 127
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Geen lid meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:00

DVD's kijken, je verdiepen in een onderwerp ( alsof je een scriptie erover wil maken ), computerspelletjes, mediteren, een toneelstuk uit je hoofd leren, een lied schrijven voor de 50ste verjaardag van..... en in 4 partijen uitschrijven, russisch gaan leren met een taalcursus uit de bieb....
Jeetje, zelfs als ik al deze dingen niet doe, verveel ik me geen moment op de bank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:01

Ik zou inderdaad kijken naar een huurscootmobiel of een lichte rolstoel zodat je ook naar buiten kan met mooi weer :j

Een taal leren een optie?

Toen ik niet kon lopen met vier weken gips heb ik vooral veel gelezen, series gekeken, en gewerkt. Ik had de mazzel dat mijn werk vanuit huis gedaan kan worden en dat mijn baas er voor zorgde dat ik dat ook kon doen thuis. Dat scheelde echt heel veel :j

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:10

Rolstoel of krukken huren en met vriendinnen naar de stad drankje doen *\o/* Of een keertje naar de bios.
Of bij iemand thuis en dingen bakken/koken? Veel prep-werk bij het koken is zittend te doen (dingen snijden, mengen, afwegen, kneden..) Kan ook in de slanke versie uiteraard, er staat duizenden recepten online.
Dagje op bezoek bij familie of vrienden die je lang niet hebt gezien (even chauffeur regelen).

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: Hoe de weken doorkomen na gebroken enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:16

Handwerken? Haken, breien. Kun je leuke dingen mee maken, en hoe bepaalde steken gaan vind je bijvoorbeeld op internet en youtube.
Van sjaals, naar mutsen, naar diertjes.
En als je je wol haalt (of laat halen) bij zeeman, wibra of action kost het ook niet zoveel.

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Hoe de weken doorkomen na gebroken enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:27

Ik heb mijn enkel gebroken/verbreizeld gehad. 3 maanden revalidatie. Na 20 jaar heel veel arthrose in het gewricht ontwikkeld en daardoor de enkel vast moeten laten zetten. Eerste operatie is mislukt. Zenuwbeschadiging opgelopen en een tweede operatie gehad. Ik ben nu twee jaar in revalidatie. Pas de laatste 3 maanden kan ik pas weer wat maar nog lang niet alles. Ik heb meer als een jaar in het hoekje van de bank gezeten. Wat tv kijken, lezen, puzzelen en zoonlief vragen of hij met mij en mijn rolstoel wil gaan wandelen.

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Hoe de weken doorkomen na gebroken enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:32

Vooral met heel erg veel slapen. Vergelijkbaar verhaal. Been op 2 plekken gebroken, na 2 weken een ijzerwinkel erin laten zetten. Daarna echt 8 weken niet belast. Ik heb vooral in het begin echt bij elkaar wel 18 uur op een dag geslapen.
Daarna dvd's kijken en iedere dag een rondje door de buurt gewandeld om zo fysiek een beetje bezig te zijn. Was best wel zwaar met krukken en veel pijn. De eigenaar van de koffietent op de hoek kende mijn voorkeur snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:56

Geen breuk maar een zware kneuzing van knie en enkel, dus destijds ook 3 weken niks kunnen doen. Veel netflix, spelletjes, lezen... Idd met krukken af en toe lekker naar buiten. Het is even uitzitten helaas! Kost erg veel energie dus doe lekker rustig aan.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hoe de weken doorkomen na gebroken enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:24

Tekenen en kleuren? Er zijn verschillende kleurboeken voor volwassenen.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Hoe de weken doorkomen na gebroken enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:35

De sims, enorm goed tijdverdrijf :D

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe de weken doorkomen na gebroken enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 13:42

ik vind mijn rust in daimond painting.

Anoniem

Re: Hoe de weken doorkomen na gebroken enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:20

Waar liggen je interesse's?
Misschien kun je video's bewerken, een fotoboek maken, allemaal leuke en gezonde recepten maken, een boek schrijven, je verdiepen in iets wat je interessant vind maar waar je niet veel van weet: (wolkensoorten, een discipline in de paardensport etc)


Of laat iemand een wreck this journal kopen. Verzamel vanalles in huis en ga aan de slag! :)

MosselJarig
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hoe de weken doorkomen na gebroken enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 14:30

Ik ben er net een week vanaf na 9 weken.
Ik heb vooral gehaakt genetflixd en ik had een scootmobiel gehuurd zodat ik de hond uit kon laten. Daarnaast ook nog veel geslapen om de dag maar door te komen :')

Succes!! En hou er rekening mee dat je na het gips ook nog wel even bezig bent, ik kan nu net wen week weer lopen maar het gaat nog niet van harte

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Re: Hoe de weken doorkomen na gebroken enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:22

Ik ben 9 maanden geleden geopereerd, heb daar complicaties bij opgelopen. 12 weken in het gips gezeten en daarna nog weken met krukken gelopen. Ik zou zeker eens kijken voor een scootmobiel dan kan je erop uit. Verder ben ik gaan handwerken en kijk eens naar Diamond Painting ook erg leuk om te doen.
Ik ben nu nog volop in de revalidatie dus weet wat je doormaakt, heel veel beterschap!

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (Belgiƫ)

Re: Hoe de weken doorkomen na gebroken enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 16:38

Gezien ik ook super actief ben, zou dit voor mij de kans zijn om alle opgenomen films en programma's te bekijken en om mijn leeslijst terug wat in te korten. (onbegonnen werk maar kom :+ )

playlists en fotoalbums zijn ook zaken waar best wat tijd in kruipt.

kevinsky

Berichten: 1979
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Hoe de weken doorkomen na gebroken enkel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 20:43

Ik zit ondertussen alweer 2 maanden thuis met een gebroken been :+
Ik lees boeken, volwassen kleurplaten, visite, nu op krukken met de hond wandelen, tv kijken, spelletjes op de pc enzo..