Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:17

Welkom Yonker!

Supervixen, ben je inmiddels een beetje aan de beterende hand? Beterschap!

Ik heb vanochtend gelopen, korte intervaltraining van 10x 2min met 1min dribbel. Zou 'm eigenlijk gisteren doen, maar toen had ik geen zin want ik moest alleen O:). Vond het ook vandaag nog pittig met de kou en was al opgestaan met hoofdpijn. Uiteindelijk 7km op 5:05 gemiddeld, viel me alles mee! Morgen de snelle duurloop, gelukkig samen met een vriendin :).

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:19

Helaas ben ik nog steeds ziek.. lig alweer de hele dag als een slappe dweil op de bank. Al een week niet gesport.

Piekosjj

Berichten: 5452
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:48

Oei, beterschap SV!

Arzil

Berichten: 4876
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:05

Welkom Yonker! Leuk, de muddy angel run. Heb ik ook nog eens voorbij zien komen, maar die in Antwerpen kwam qua timing niet goed uit voor mij.

Jemig Supervixen, je hebt het echt flink te pakken zo te lezen! Heel veel beterschap.

Plien, echt een mega tempo loop jij op zeg. :oo

Faringo, ik weet niet hoe het bij jou zat, maar ik heb gisteravond niet meer kunnen lopen vanwege de sneeuw. Ben dus maar gaan bootcampen en vanmiddag begon het flink te dooien, dus heb nog even snel een lekker rondje kunnen lopen.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:11

Iedereen goed bezig.

En Faringo, leuk jij ook hier. Goed bezig.

Voor de zieke beterschap.

Een paar die ook de marathon in Rotterdam gaan lopen, leuk. Horsii en ik ook, aller eerste keer. Vd week voor het eerst een 30 gelopen. En door de lange lopen worden we sneller op de korte afstanden.

Morgen rondje canitrailen in Castricum. Met warme choco en appeltaart toe!

Ga proberen ook mee te kletsen.

Gister met het korte loopje was het mega koud qua tijden kan je goed de mega wind zien. brrr! Afbeelding
Afbeelding

En ons eerste 30! Rustig tempo gedaan ivm groepje lopen waarvan hun tempo wat lager ligt.
Afbeelding

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 22:59

Warme choco en appeltaart ga ik morgen ook doen :Y)

Sterkte supervixen hopelijk morgen iets beter.

Hier weer gelopen op de nieuwe gewone schoenen, je merkt gelijk dat de demping beter is.
Wel denk ik weer van alles te voelen dus eer die dingen goed aan zijn ben ik half uurtje verder.

Vandaag wilde ik onafgebroken rennen geen plasstops of wandelen dus kort rondje en in 20min op 3.2km weer binnen....

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 23:24

Lekker bezig!

Ingvild
Berichten: 722
Geregistreerd: 07-04-03

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 01:40

Mag ik mij hier ook melden? Vorig jaar september meegelopen met de Damloop by night (8 km). Dit jaar wil ik dat ook weer doen, maar iets beter getraind. Half januari begonnen met 5 km, meestal doe ik daar tussen de 30 tot 33 minuten over. Ik bouw rustig aan op en met behulp van een coach/begeleiding. In mijn jeugd een auto ongeluk gehad en daardoor wat problemen met mijn knie. Dit gaat nu gelukkig helemaal goed. Ik wil gaan kijken wat er uiteindelijk haalbaar is en misschien wel een halve marathon gaan lopen in de toekomst.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 08:59

Morgen

Grrrrrr verslapen nu wakker maar wilde om half 8 in bos staan, maar ik slaap heel slecht 3 uur per nacht en deze nacht viel ik eerst om 22:30 op de bank in slaap en ergens rond half een naar boven gestrompeld en geslapen tot 07:45 maar ik voel me moehoeee

Goed voor mij duurloop op de planning maar als naar buiten kijk lijkt me onmogelijke missie alles is bevroren dat beetje sneeuw lijkt ijsplaat

Bos zal niet makkelijk zijn en op de weg heb ik gister gedaan

Welkom ingvild

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:31

Je zal het nodig gehad hebben. Succes zo.

Wij zijn onderweg naar Castricum om met een groepje te canitrailen ongeveer 17 km

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:50

Nog een loper meldt zich!

Ik ga in juli een 1/4 Triathlon lopen, waaronder dus 10km hardlopen.
Ik ben vanaf oktober aan het lopen en red nu 8 km zonder helemaal stuk te zitten. Mijn tempo moet echter nog flink omhoog.

Normaal loop ik 1 tot 2 keer per week. Sowieso 1x training. Maart is focusmaand voor het hardlopen, dus ik hoop einde van de maand wat progressie te kunnen laten zien :))
Ik heb gisteren een analyse laten maken en deze pareltjes aangeschaft:
Afbeelding
Dus, we kunnen :D !

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:04

Marlis veel plezier!

Doubtless gave schoenen, kost het niet heel veel tijd om te trainen voor een triathlon?

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 10:25

Dat ligt eraan wat je heel veel vindt :D

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 11:49

Ik ben voor het hardlopen al drie keer per week aan het trainen en ik train nog twee of drie keer per week kracht. Dit vind ik al lastig plannen met mijn werk (32u), ik neem aan dat je voor het fietsen en zwemmen ook zoiets moet trainen? Hoe doe je dat? Hoe ziet een week qua training voor een triathlon eruit?

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:33

Ik werk 40 uur. Dus ma-vrij werken. Trainingen zien er zo uit:

Maandag: hardlooptraining + evt zwemmen
Dinsdag: fietsen
Woensdag: vrij
Donderdag: vrij
Vrijdag: zwemmen
Zaterdag: bokstraining + hardlopen of fietsen+hardlopen
Zondag: zwemtraining + fietsen

Als de klok straks verzet wordt wordt het een stuk makkelijker :)

Mijn trainingen duren overigens 1 uur. Als ik zelf zwem is dat 0:30 of 0:45 minuten. Hardlopen ben ik 0:30 tot 1:00 mee bezig, net als fietsen. Ik train dus niet heel lang, waardoor ik makkelijk 2 sporten achter elkaar kan plannen.

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:00

Een vrij drukke planning, maar wel te doen zo. Leuk om zo'n overzichtje te zien. Ik doe ook regelmatig twee trainingen op een dag. Woensdag ben ik vrij, dan doe ik eerst krachttraining en in de middag ga ik hardlopen. Werkt ook prima.

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:46

Genoten van het trailen met de hondjes door Castricum in goed gezeldschap vanmorgen.

Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:46

Triatlon lijkt me erg zwaar, respect.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:32

Leuk Marlis! Mooi tempo ook. Heb je een streeftijd in gedachten voor Rotterdam?

Welkom Doubtless! Gaaf doel heb je, en mooie trainingsweek zo.

Ik heb net weer een rondje gedaan. We hadden drie supporters mee op de fiets. Vet gezellig en goeie tempomakers :)). Rondje vloog voorbij!
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:37

Heerlijk! Ben jaloers.
Ik blijf morgen nog thuis van mijn werk, begin wel wat op te knappen en krijg weer wat trek in eten. Ik hoop dat ik woensdag weer kan trainen.

Piekosjj

Berichten: 5452
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:58

Trainen voor een triatlon lijkt me heftig ja, respect!
Leuk plaatje Marlis, en wat ziet 't er lekker zonnig uit {:}

Vriendlief en ik zijn vandaag op de fiets naar het grote bos gegaan om daar een uurtje buiten te spelen. We hebben uiteindelijk 'maar' 6km gerend/gelopen, maar ontzettend veel plezier gehad - het aller belangrijkst! M'n vriend is geen hardloper maar hij zei dat 'ie nog wel een keer mee wilt *\o/*

hwn
Berichten: 4699
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:04

Vandaag om 9u naar de training geweest. Gelukkig zijn het de zondag iets snellere lopers, we liepen zo rond de 10 km/u, en toen was hartslag lekker laag (aan 8,5 km/u swingt ie de pan uit). En volgende dinsdag voor het eerst piste-intervaltraining, hardlopen was er bij ingeschoten, eerder krachttraining (8 paarden en bevroren drinkbakken, dat was dus emmers sjouwen). Gisteren gedooid, maar 2 leidingen lek, dus moesten de boel nog afsluiten. Gelukkig is die intussen hersteld, dus we kunnen er weer in vliegen.

Kiwipitje

Berichten: 10537
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:31

Hoi allemaal! Ik lees een beetje mee in dit topic, maar ga me nu ook even melden :)

Ik loop al een paar jaar en ben nu aan het trainen voor marathon Düsseldorf eind april. Vandaag 20 gelopen. Hogere hartslag dan vorige week 30, maar het voelde echt 100x beter. Veel meer ontspannen kunnen lopen :j

Supervixen

Berichten: 12835
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:38

Mooi doel, heb je al eerder een marathon gelopen?

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 18:42

Kiwipitje schreef:
Hoi allemaal! Ik lees een beetje mee in dit topic, maar ga me nu ook even melden :)

Ik loop al een paar jaar en ben nu aan het trainen voor marathon Düsseldorf eind april. Vandaag 20 gelopen. Hogere hartslag dan vorige week 30, maar het voelde echt 100x beter. Veel meer ontspannen kunnen lopen :j

Hey Manon :D. Mooi doel ook, en gaaf hoor Düsseldorf. Vanwaar die stad?