Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:39

<3 house

fleurtjeuh
Berichten: 10316
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:49

House is geweldig <3

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 22:02

Omg ik mis house zo hard <3

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 00:39


Bloodymary
Berichten: 4536
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 09:28

Heerlijk! Ga denk ik alle seizoenen nog eens kijken. Als het nog op Netflix staat.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:12

House ! Geweldig _/-\o_

Ik had gister het buurkind aan de deur. Ze kwam met een uitnodiging voor een drink komend weekend ter gelegenheid van haar 1e communie. Ze bedankte mij gelijk ook al op voorhand voor het kadootje >;) :=
Moeders stond erbij en keek ernaar :+

Qimm

Berichten: 15160
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:16

Subtiel ook.

Zo had ik mijn buurjongetje vorig jaar aan de deur (4 jaar) met de mededeling 'je moet mij geld geven' Gelukkig ging mijn buurman zichtbaar door de grond (zo hadden we het thuis niet geoefend) het ging om een sponsorloop :') Ik kon er hartelijk om lachen en heb hem 2 euro gegeven voor het goede doel :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:19

Haha, ze durven wel tenminste :D

Wanneer is ze kinderpostzegelactie? Dan kan ik me alvast psychisch voorbereiden :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 11:34

Die koop ik altijd. Maar weinig kinderen hier in de straat. Straat verder komt niet hier.

Maar pas oh subtiel als we zijn. Overbuurvrouw van gv wilde dat we langskwamen keer. Wilde vooral mij beter leren kennen. Geen idee waarom :') maar ach ikben de beroerste niet :+

Had ze taart gemaakt en gedecoreerd met muisjes roze en blauw. Enige dat bij ons opkwam orginele manier van taart decoreren :Y) . Maar oeps was dus een hint kennelijk die ons allebei was ontgaan. Dat werd door haar man subtiel vermeld even later _O- . Toen was het nog :? Eh ja we zijn zwanger.
Ok gefeliciteerd (terwijl ik dacht wat moet ik met dit bericht aan, heb niks met zwangerschappen ook, gv keek mij ook aan tjsa en nu :') ) maar even omdat het hoort hun wel en wee aangehoord wat vragen gesteld en geprobeert gesprek gauw weer op een ander onderwerp te krijgen. Misschien niet aardig maar dit stel en ouder worden hoop dat het goed gaat. Kwa liefde en gewenstheid zit het zeker wel goed maar of het fysiek slim is 40 plus en zelf niet ok al.ben ik dan een botte hork of hebben meer kinderlozen last van dergelijke situaties? We voelden ons zo ongemakkelijk op dat moment

Hebben gister maar een kaart gekocht met gefeliciteerd.

xSCWx
Berichten: 7058
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:48


Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:53


Mars

Berichten: 33263
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:21

'Kinderen zijn een handrem op alles wat leuk is' :') Ik had het niet beter kunnen samenvatten :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:24

karuna, met gv bedoel je grootvader? Ga je daar vaak langs? Want zo nee dan hoef je je er niet zo druk om te maken :j Lijkt mij dan. Ontwijken is makkelijk. Kaartje is leuk, goeie zet (Y)
Wat oude mensen betreft... Tja, verstandig is het niet, maar je doet er weinig aan. Over het algemeen zijn ze dan wel weer zo bij de tijd dat ze het bij één houden.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:31

xSCWx schreef:


Hilarisch _O-


Mars schreef:
'Kinderen zijn een handrem op alles wat leuk is' :') Ik had het niet beter kunnen samenvatten :D


Vond ik ook wel een mooie omschrijving :=

Oef dat is wel ongemakkelijk Karuna. Zeker ook omdat je blijkbaar niet vaak bij die overbuurvrouw bent geweest? Ik zou ook niet helemaal weten wat ik ermee aan zou moeten.
Ik zou het ook niet verwachten bij iemand van 40+.

Als collega's van andere afdelingen hier komen vermelden zwanger te zijn/vrouw zwanger is/opa/oma te worden/etc, dan haak ik al gauw af. Gelukkig zit ik op een afdeling met zeer geïnteresseerde vrouwen die er uren over kunnen praten, dan kan ik me verstoppen achter mijn computer. Ik kan er gewoon niet enthousiast op reageren. Uiteraard snap ik dat zij het leuk vinden en helemaal door het dolle zijn, maar ik heb er echt niets mee.

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:40

Ik heb er ook niks mee, maar vind het wel fijn om mensen oprecht blij te zien. Dus toen mijn collega laatst in de stress zat omdat hij opa werd, heb ik er toch wel even regelmatig naar gevraagd. Niet omdat ik speciaal iets heb met zijn kleinkind, maar wel omdat hij zelf een fijne vent is :j
Hij vraagt trouwens ook heel regelmatig naar de bult op de kont van mijn paard (sarcoid), dus zo kan het ook over en weer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:45

Mars schreef:
'Kinderen zijn een handrem op alles wat leuk is' :') Ik had het niet beter kunnen samenvatten :D

Ja dat is wel een goede samenvatting denk :P

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 13:48

Magrathea schreef:
karuna, met gv bedoel je grootvader? Ga je daar vaak langs? Want zo nee dan hoef je je er niet zo druk om te maken :j Lijkt mij dan. Ontwijken is makkelijk. Kaartje is leuk, goeie zet (Y)
Wat oude mensen betreft... Tja, verstandig is het niet, maar je doet er weinig aan. Over het algemeen zijn ze dan wel weer zo bij de tijd dat ze het bij één houden.


Gv is "goede vriend". Net als ml en vl :+ duid ik deze meneer maar aan als gv. Hihi mijn opas zijn al heel lang dood. Een in wo2 en de ander ook alweer 40 jaar geleden of zo :+

Ik was er nog nooit geweest en had haar daarvoor een keer gezien op de parkeerplaats. Gv woont er al 13 jaar tegenover maar was ook nog nooit binnengeweest :') maar ook hij geen kinderen of neigingen daartoe. :P

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:11

Wendy schreef:
Ik heb er ook niks mee, maar vind het wel fijn om mensen oprecht blij te zien. Dus toen mijn collega laatst in de stress zat omdat hij opa werd, heb ik er toch wel even regelmatig naar gevraagd. Niet omdat ik speciaal iets heb met zijn kleinkind, maar wel omdat hij zelf een fijne vent is :j
Hij vraagt trouwens ook heel regelmatig naar de bult op de kont van mijn paard (sarcoid), dus zo kan het ook over en weer....


Ja, ik ook wel, natuurlijk. Maar collega's van een andere afdeling waar ik normaal nooit zoveel mee te doen heb, dan vind ik het wel anders.
Ik ben ook super over the moon blij met mijn kittens, maar ik ga daarvoor ook niet het hele bedrijf rond met de verwachting dat iedereen alles wil weten.

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:12

karuna schreef:
Gv is "goede vriend". Net als ml en vl :+ duid ik deze meneer maar aan als gv. Hihi mijn opas zijn al heel lang dood. Een in wo2 en de ander ook alweer 40 jaar geleden of zo :+

Ik was er nog nooit geweest en had haar daarvoor een keer gezien op de parkeerplaats. Gv woont er al 13 jaar tegenover maar was ook nog nooit binnengeweest :') maar ook hij geen kinderen of neigingen daartoe. :P



Oh, dan vind ik het wel erg raar :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 14:16

En ongemakkelijk :+ maar ze hebben kennelijk al 15 jaar of zo geprobeert en nooit gelukt en nu opeens echt laatste kans zwangerschap. Blij voor ze maar of het verstandig is vraag ik me af. DAt maakt het voor mij nog moeilijker om blij te reageren. -O-

Birdie60

Berichten: 8400
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:22

LadyMadonna schreef:
Hier is de uitspraak: óf ze janken óf ze schijten....
Geen idee waar dat ooit vandaan is gekomen


Hier zeggen we altijd, het is jammer dat er geen batterij inzit.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:15

Wendy schreef:
Ik heb er ook niks mee, maar vind het wel fijn om mensen oprecht blij te zien. Dus toen mijn collega laatst in de stress zat omdat hij opa werd, heb ik er toch wel even regelmatig naar gevraagd. Niet omdat ik speciaal iets heb met zijn kleinkind, maar wel omdat hij zelf een fijne vent is :j
Hij vraagt trouwens ook heel regelmatig naar de bult op de kont van mijn paard (sarcoid), dus zo kan het ook over en weer....

Ja, same. Ik ken iemand van werk die ik over het algemeen maximaal 5 minuten per keer zie (als hij komt is dat omdat er iets scheelt aan de apparatuur in de collegezaal en dan is het enkele minuten voor het college begint). Hij wordt ook vader, alhoewel, ik denk dat hij dat inmiddels al is :oo Gezien de tijd die er verstreken is haha. Maar hem vroeg ik er ook altijd even naar. Dan kreeg ik soms even een echofoto te zien, nou dan wil ik best even kijken en zeggen "oh leuk hoor".

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 09:30

Magrathea schreef:


:') :') :')

Bij mij op het werk praten ze amper over de kinderen, en als ze dat wel doen reageer ik ook gewoon oprecht geïnteresseerd, maar dat komt dus ook mede omdat het er niet constant over gaat dan kan ik het wel hebben.
Krijg van hen ook vaak genoeg vragen over mijn honden :j

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:20

Over de 9 maanden beurs, geniaal
Stond gisteravond op een feestje gezellig te kletsen met een onbekende. Toen hij over zn kids begon netjes geinteresseerd belangstelling getoond. Toen hij vroeg naar mijn kinderen en ik vertelde dat ik daar nooit interesse in heb gehad was het gesprek meteen over. Kreeg nog te horen dat het het mooiste was in zn leven, heb nog gemeld dat dat fijn voor hem was als hij die interesse wel had. Heb dit nou al vaker meegemaakt. Verhalen over werk en hobby's gaat prima, maar zodra het onderwerp koters aangesneden wordt en ze er achterkomen dat ik bewust zelf geen kids heb wordt daar heel vaak raar op gereageerd. Nu kan ik ook geen kinderen krijgen en inmiddels ook te oud, maar lijkt wel of dat nog beter kan zeggen dan dag je er voor uitkomt er gewoon geen zin in te hebben en het niet leuk te vinden . Uiteraard vertel ik dat nooit tijdens een gesprek, vind dat toch te privé en wil geen zielige reacties want zelf ben ik er blij mee. Iemand ook deze ervaring, en hoe ga je daar het beste mee om?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:02

Ik ben ooit op de HHB (ook zo'n topevenement :') ) gelopen en toen gelijk een stukje 9 maanden beurs doorlopen.
Ik wist meteen weer waarom ik geen kinderen wil.