Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-17 12:35

Bewust kinderloos, wie nog meer?

Zelf ben ik 28 jaar oud en mijn vriend is 30 jaar oud.
Wij zijn bewust kinderloos, om ons heen vind een ware explosie plaats van zwangerschappen en baby's die geboren worden, voor hen erg leuk natuurlijk, maar ik merk wel dat je dan steeds meer buiten de boot begint te vallen als kinderloos stel -O-

Waarom willen wij geen kinderen? We hebben er gewoon niks mee.
Beide erg gesteld op onze vrijheid en liever met de dieren bezig.

Maar nogmaals, zoals ik hierboven al schreef, je merkt dat je er steeds meer buiten valt.
Wanneer de mama's samen zijn, is het gespreksonderwerp vooral kinderen, iets waar je niet over kunt mee praten, dus zit je er voor spek en bonen bij :+
Uiteraard toon je interesse, maar om eerlijk te zijn heb ik weinig behoefte er aan om uren lang daarover te praten.

Regelmatig krijg je opmerkingen naar je hoofd geslingerd als :
- En wanneer gaat het bij jullie gebeuren?
- Je bent moe ? Nou wacht maar totdat er een kind komt, dan weet je pas wat moe zijn is
- Moeder zijn is heel zwaar, maar dat weet je straks pas als jij een kind krijgt. Maar je krijgt er heel wat moois voor terug

Hoe gaan jullie daar mee om?

Groetjes

Duhelo schreef:
Moderatoropmerking:
zoals al gezegd is het niet de bedoeling om andere topics te bespreken, gelieve dit hier dan ook niet te doen.


Duhelo schreef:
Moderatoropmerking:
Nogmaals: het is niet de bedoeling om andere topics te bespreken of dingen te gaan insinueren. Alle reactie's tussen de vorige opmerking en nu over dat topic zijn dan ook verwijderd


Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(


Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:39

Whieeeeeeeeee *\o/*
Er loopt al een tijdje een HK topic met kindvrijen :j (kinderloos wordt over het algemeen met onvrijwillig geassocieerd)

Maar, er zijn genoeg lotgenoten! Laatst mijn schoonmoeder nog: "Oh, maar toen ik jouw leeftijd had had ik ook écht geen interesse in kinderen hoor!" Hou je mond, mens -:(-

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Smallheal
Berichten: 3142
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Zwanenburg

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:40


Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:42

Bewust kinderloos, dat geldt ook voor ons :j Wij zijn alweer wat ouder dan jullie (37 en 38) maar zitten er ook nog steeds midden in, de kinderexplosie. Is het niet van vrienden, dan is het bijvoorbeeld van collega's.
En heel eerlijk: ik zoek het gewoon niet op :n Even is prima, de kinderen horen nou eenmaal bij het leven van de ander (en zijn daar mee ook belangrijk voor de ander), maar ik praat er niet veel over.
Er zijn mensen die door het krijgen van kinderen zijn omgeslagen als een blad aan een boom. Tja, daar heb je nu dan (even) wat minder mee.
Maar op een gegeven moment zie je dat soms ook veranderen als de kinderen ouder worden.
En ondertussen zoek je gewoon anderen die meer van jouw interesses delen.

Zo simpel als ik het nu omschrijf is het natuurlijk niet... maar het is wat het is.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-17 12:45

Ik had nog gezocht met de zoekfunctie, maar blijkbaar niet goed genoeg :')
Bedankt voor de link :j

Magrathea: vreselijk hihi :+ met die opmerkingen kun je echt helemaal niets.

Wendy: klopt zeker, ik probeer ook gewoon lekker om te gaan met mensen die wel dezelfde interesse delen, maar dat is soms wel echt heel erg moeilijk -O-
Ik heb wel een vriendin, haar dochter is nu 5 jaar oud, maar dat is gewoon altijd goed blijven gaan tussen ons, mede omdat we interesse hebben in elkaars levens, en het niet specifiek altijd over 1 onderwerp gaat.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:45

Oké ik ben dan 'pas' 25 en ik weet ook zeker dat ik geen kinderen wil. Heb er gewoon niks mee. Soms zelfs een hekel aan ze. Ik ben dus ook bang dat ik straks buiten de boot gaat vallen als al mijn vriendinnen op jong zitten. Dus ik zoek ook vrienden die absoluut geen kinderen willen :+

Mijn vriendinnen zitten nu allemaal in de fase samenwonen/trouwen/kids en ik rol elk weekend nog dronken de kroeg uit.

"Oh dat komt nog wel", vind ik altijd zo'n dooddoener. Net of elke vrouw maar een kind moet baren. Word er ook echt pissig om. Ik ben er ook klaar mee om iedereen te overtuigen waarom ik geen kinderen wil.

Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:47

Wij ook! Wij zijn 36 (ik) en 39 (manlief) en krijgen nog volop te horen wanneer het 'zover is bij ons', maar steeds meer mensen krijgen inmiddels door dat wij geen kinderen willen. En nee, we haten absoluut geen kinderen en vinden ze best erg leuk, maar dan wel bij een ander :+
Het hoeft voor ons gewoon niet. We hebben allebei een heftige tijd achter de rug en zijn nu toe aan rust.
Daarnaast moet je voor de volle 100% achter je beslissing staan om kinderen te willen en dat doen we dus niet.
En er zijn een aantal erfelijke gezondheidsredenen die meespelen in onze beslissingen. Alles bij elkaar maakt het een duidelijke en makkelijke keus voor ons.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Yevrah

Berichten: 948
Geregistreerd: 21-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:47

Ik wil eigenlijk geen kinderen, of in elk geval voorlopig niet.. Ik ben 25. Maar ik weet dat mijn vriend het wel heel graag wilt.. We zijn heel gelukkig samen en hij is de liefde van mijn leven dus ik hoop dat we daar toch uit gaan komen samen.

Magnifique M2*
Crucero JM M2*

Goof

Berichten: 28759
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:47

Ja, wij ook heel bewust kindvrij. Wij zijn beiden 30+ en zien er echt de lol niet van in. Er wordt bij ons totaal niet moeilijk over gedaan en mensen vragen er verder ook niet naar.
Ik heb in mijn omgeving (gelukkig!) weinig vriendinnen met kinderen en zwangerschappen. Ik zie wel vriendschappen kapot lopen omdat de één bewust kindvrij blijft en de ander juist een gezin krijgt. Er blijken dan kennelijk geen andere gesprekken meer mogelijk dan over kinderen, tepelklove, luiers, kinderzitjes en kindercampings.

Nou, wij genieten lekker van onze spontane levens, goede nachtrust en gevulde bankrekeningen.

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:48

Magrathea schreef:
Laatst mijn schoonmoeder nog: "Oh, maar toen ik jouw leeftijd had had ik ook écht geen interesse in kinderen hoor!" Hou je mond, mens -:(-

Gadverdamme, dat soort opmerkingen vind ik zo ontzettend respectloos. :r

Wie is die ander om mijn gevoel, overtuiging, visie in twijfel te trekken. Het zal vast niet zo bedoeld zijn (dat hoop ik dan maar) maar zo'n opmerking komt zo denigrerend over, de ander weet blijkbaar veel beter dan jijzelf hoe je je voelt etc. Bah.

Ik ben de 40 gepasseerd en ik krijg godzijdank niet meer van zulke (&^$#@opmerkingen meer. Maar zoals je ziet kan ik er nog steeds ontzettend pissig over worden. Zo respectloos... Bah.

edit: vriendschappen met mensen met kinderen zijn wel lastiger. Niet omdat er geen leuke gesprekstof is maar omdat levens gewoon een totaal ander ritme krijgen. Ik leg me daar maar bij neer, als de kinderen ouder zijn komt het meestal wel weer goed. :D
Laatst bijgewerkt door Ir111 op 03-04-17 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:48

_Reneee schreef:
Oké ik ben dan 'pas' 25 en ik weet ook zeker dat ik geen kinderen wil. Heb er gewoon niks mee. Soms zelfs een hekel aan ze. Ik ben dus ook bang dat ik straks buiten de boot gaat vallen als al mijn vriendinnen op jong zitten. Dus ik zoek ook vrienden die absoluut geen kinderen willen :+

Mijn vriendinnen zitten nu allemaal in de fase samenwonen/trouwen/kids en ik rol elk weekend nog dronken de kroeg uit.

"Oh dat komt nog wel", vind ik altijd zo'n dooddoener. Net of elke vrouw maar een kind moet baren. Word er ook echt pissig om. Ik ben er ook klaar mee om iedereen te overtuigen waarom ik geen kinderen wil.

Ha, ik ben even oud en heb precies hetzelfde :+

Ik snap het ook niet he, het is niet alsof iemand aan een zwangere vrouw gaat vragen "Weet je het wel zeker? Wat nou als je spijt van krijgt?"

Ir: jij krijgt straks "heb je er nou geen spijt van dat je geen oma wordt?" :+
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 03-04-17 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:49

Harvey1 schreef:
Ik wil eigenlijk geen kinderen, of in elk geval voorlopig niet.. Ik ben 25. Maar ik weet dat mijn vriend het wel heel graag wilt.. We zijn heel gelukkig samen en hij is de liefde van mijn leven dus ik hoop dat we daar toch uit gaan komen samen.


Dat lijkt me zo lastig hè. Ik heb het toen ik 20 was uitgemaakt met mijn toenmalige vriend omdat hij graag kinderen wil en ik die hem never nooit ga geven. Alles wat ik nu date weet het ook al meteen.

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:50

Magrathea schreef:
Ik snap het ook niet he, het is niet alsof iemand aan een zwangere vrouw gaat vragen "Weet je het wel zeker? Wat nou als je spijt van krijgt?"

Ja, precies dat! :D
Magrathea schreef:
Ir: jij krijgt straks "heb je er nou geen spijt van dat je geen oma wordt?" :+

:oo Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! _O- _O-

Zeg me, dat het niet zo is...
Mijn lieve Rhody; 6 maart 1998 - 17 juni 2010

24-09-2015 | De Kolonel - Welkom kerel! --- 12-11-2021 | Fritsje - Welkom vent!
[ITP] Een Zwitserse Kolonel in Nederland & [UK] [SCH] 'Plaats rust', glimlachte De Kolonel.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:52

Yeps hier nog iemand. Inmiddels in mijn uppie en bijna 49 maar ex en ik zijn bewust kinderloos. Heb er niks mee en is los daarvan ook fysiek overigens afgeraden. Geen probleem wil ze toch niet. Oppassen geen probleem. Tijdelijke pleegkinderen in puberleeftijd geen probleem. Voor mezelf nee dank je. Geen moedergevoelens ingebracht ooit. Word ook niet vertederd door babys, kinderwagens enz.

Mijn vader snapt dat niet. Zaterdag in het ziekenhuis nog. Een man met baby op de arm. Aaaah kijk eens hoe lief en zoet, :x eeeh nee niet lief en zoet. Doet me niks.

De opmerkingen je weet niet wat je mist :r , je moedergevoelens komen wel als de kleine brr er eenmaal is. :roll: ja een heel verstandige gok toch en meer van dat soort ongepaste en merkwaardig dwingende opmerkingen

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:52

Wij zijn ook bewust kinderloos!!!

Buiten het feit om dat ik helemaal geen tijd voor kinderen heb en er geen tijd voor wil maken, vind ik kinderen ook echt niet leuk!
Het enige waar ik aan denk bij kinderen zijn vieze luiers, snottebellen, krijsende jong om me heen en "dag vrijheid".

Ik ben trouwens 32 jaar, maar ik wist al heel jong dat ik geen kinderen wilde. Ik denk vanaf een leeftijd of 12.

Uiteraard heb ik ook al zo vaak het commentaar gekregen dat het vanzelf gaat kriebelen als ik wat ouder ben. Maar nee. Nog steeds geen kriebels, maar een afkeer.
Het commentaar en de opmerkingen krijg ik nu nog steeds, maar dan in de vorm dat de tijd nu wel gaat tikken.
Haha, laat maar lekker doortikken. Voor ons geen kinderen! Ik vind kinderen bij een ander trouwens ook niet leuk.

Waar ik wel gek op ben zijn puppy's!! :+ :+ :+
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 03-04-17 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:52

Hier 50 en heel fijn kinderloos.
Nooit behoefte aan gehad.

Als mensen opmerkingen hadden zei ik altijd dat ik geen Kids wilde
Heb mezelf nooit verdedigd en dat hoefde ook niet.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:53

Hier ook geen zin in eigen kinderen. Vind het vaak wel lastig vanwege het verwachtingspatroon van iedereen om je heen. Krijg regelmatig te horen wanneer begin jij er aan? En zeggen dat je geen zin hebt is of een echte no go, of je krijgt idd een hele kannonade over je heen dat je niet weet wat je mist en bla bla bla.
Hier ook de vriendenkring volledig in de babys nu ( ik ben 32.. Jackpot leeftijd schijnbaar) en ik vind het prima om op kraambezoek te gaan etc. Maar verjaardagen van al die kinderen? No way, mij niet gezien!
Veel teveel gesteld op mijn eigen vrijheid en hobbys om daar zelf aan te beginnen vrees ik.

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:54

Ja hier ook. Heb niks met baby's en mijn man ook niet. Dieren vinden we veel leuker en we hebben ook geen tijd over.
Daarbij is het voor mijn gezondheid een groot risico maar daar we toch geen kinderwens hebben ook geen probleem.

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:54

Ik heb (nog?) geen kinderen en op mijn werk is ook een ware babyboom bezig.
Ik betrap me erop dat ik in de lunch steeds vaker bij de mannen gaan zitten, want dat gezwets over pijntjes en klachtjes en slapeloze nachtjes dat kan me dus echt absoluut niet boeien...
Wel jammer dat de vrouwen in mijn omgeving zodra ze zwanger raken/kinderen krijgen ineens niets anders meer lijken te (willen) zijn dan "de mama van ...". Je doet jezelf dan echt tekort volgens mij.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:55

HorseTopShop schreef:
Buiten het feit om dat ik helemaal geen tijd voor kinderen heb en er geen tijd voor wil maken, vind ik kinderen ook echt niet leuk!
Het enige waar ik aan denk bij kinderen zijn vieze luiers, snottebellen, krijsende jong om me heen en "dag vrijheid".
[...]

Waar ik wel gek op ben zijn puppy's!! :+ :+ :+

Exact dit! Ik heb helemaal geen zin om tijd te gaan lopen maken voor kinderen! :+ En zeker niet als ze zo vreselijk vies zijn, met een beetje pech de eerste 2-3-4 jaar.
Hier kittens <3 Ik word misschien pleegmama (of nou ja, mijn poes dan) dus dan krijgen we (als alles doorgaat) elke zoveel tijd van die lieve pluisballetjes over de vloer <3

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:56

28, vrijgezel, en kinderloos. Telt dat ook? :D
Ik heb een generatiekloof in mijn Eigen generatie inmiddels :')

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-17 12:57

Fijn om te lezen dat er meer mensen zijn die hetzelfde hebben.
Als zo'n baby ligt te slapen, denk ik " ach da's wel schattig " , maar zodra ik het mondje ook maar iets zie vertrekken ( standje huilen/krijsen dus ), maak ik dat ik weg kom.

Puppy's en kittens smelt ik wel weer helemaal bij <3

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:57

Op de een of andere manier zijn de mensen eigenlijk nooit de discussie met mij aangegaan er over, blijkbaar kan ik het goed uitleggen ofzo, geen idee.
Zelfs de meest verknochte moederfiguren snappen blijkbaar heel goed dat een kind recht heeft op ouders die volledig voor een kind gaan, is mijn ervaring :j
En als ik dan uitleg dat wij dat er niet voor over hebben, dan begrijpen ze dat meestal wel.

In ons leven passen ook geen kinderen, inderdaad vanwege dat andere ritme en wij zijn heel gelukkig zo. En we zijn niemand verantwoording schuldig toch?
Laatst bijgewerkt door Achterom op 03-04-17 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

_Summerly_

Berichten: 1832
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Pretoria, SA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:57

Magrathea schreef:
Whieeeeeeeeee *\o/*
Er loopt al een tijdje een HK topic met kindvrijen :j (kinderloos wordt over het algemeen met onvrijwillig geassocieerd)

Maar, er zijn genoeg lotgenoten! Laatst mijn schoonmoeder nog: "Oh, maar toen ik jouw leeftijd had had ik ook écht geen interesse in kinderen hoor!" Hou je mond, mens -:(-

O, die laatste zin, praat me er niet van. := Of de, in mijn geval: "Wacht maar tot je een vriend krijgt!" Dan kun je lang wachten. Héél lang. :))

Ik heb van jongs af aan al niets met kinderen, uitzonderingen daargelaten, en ik wil gewoon kunnen gaan en staan waar ik wil zonder de rest van m'n leven aan zo'n koter vast te zitten. Daarnaast heeft mijn familie aan mijn moeders kant een lange geschiedenis van (zware) depressie en anxiety, dus nee, bedankt.
Laatst bijgewerkt door _Summerly_ op 03-04-17 13:02, in het totaal 2 keer bewerkt

    Νέων Χαμιου, στρατιότης τέρτη Κυρνακέ, ἐτῶν λʹ.

    — PPUAES IIA 3.349

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:57

Ik kan geen enkele reden noemen waarom ik wel kinderen zou willen. Wel honderd waarom niet :Y)

Inderdaad, al die snottebellen :x Onze achterbuurvrouw is gastouder en dat is ook echt een ramp. In de zomer zit haar eigen kind al om 7.30 in de tuin en het jammert aan een stuk door. Vanochtend werd ik er ook weer wakker van. De hele buurt klaagt trouwens. Ik kan soms de telefoon niet eens verstaan (werk vanuit huis).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Britt_Sisi, DemDeempel, Googlebot, Lalidan, lizard, Lizzah, Mayasfrenk, rocky_1995, Solistar en 102 bezoekers