Pijn. Overal.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Pijn. Overal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 12:16

Beste bokkers,

Ik wil graag even klagen.

We zijn al naar de huisarts geweest, en gisteren naar de reumatoloog.

Ik heb al lange tijd last van gewrichten, mn knieën, enkels, en bekken. Ook mijn ruggenwervels en schouderbladen zijn pijnlijk. Uit het bloedonderzoek en de röntgenfoto's van mijn knieën, enkels en bekken kwam niks. Nu heeft de reumatoloog nog meer bloedwaarden laten onderzoeken en foto's laten maken van mijn onder- en bovenrug. Ik ben nog niet ongesteld maar groei wel normaal(ook in vrouwelijke gebieden :o ) dus de reumatoloog denkt dat er misschien iets kan zijn met de hormonen.

Ik zit er echt doorheen. Net zoals twee jaar geleden wordt t waarschijnlijk weer afgeschoven op groeipijn, wat het gewoon niet is en er kan dan dus niks aan worden gedaan. En anders misschien reuma in mijn SI-gewricht/rug, nou dat is ook fijn...
Ik wil het liefst gewoon met veel pijnstillers in bed kruipen en nooit meer opstaan. Maar dat is geen optie.

Hoe sleep ik me hier doorheen?

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Pijn. Overal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:19

Hey TS, ik heb geen tips voor je, maar wil je wel veel sterkte wensen! Wat moet dit erg zijn. Ik hoop dat de doctoren er snel achter komen wat het is.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Pijn. Overal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:20

Sterkte....!

Heb je fatsoenlijke pijnmedicatie...?

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 12:27

Janneke2 schreef:
Sterkte....!

Heb je fatsoenlijke pijnmedicatie...?


Nee, de huisarts zei 'neem elke 8 uur maar 2 paracetamollen'...
Beter dan niets maar het helpt nauwelijks. Ik kan wel beter in slaap vallen zonder pijn dan. Maar ook slecht.

Dankjulliewel.

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Pijn. Overal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:32

Misschien eens informeren naar Fibromyalgie?

Babootje

Berichten: 26261
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:37

Wat vreselijk en dat voor een meid van 14 jaar :( :(

Klinkt afgezaagd, maar hebben ze je al eens onderzocht op Lyme?

Fybromyalgie komt idd ook al op jonge leeftijd voor en wordt dan vaak niet ontdekt.

Als het wordt afgeschoven op groeipijn, zou ik daar geen genoegen mee nemen en voor een 2nd opinion gaan. Was er echt niets te zien in het bloed? Ook geen ontstekingswaarden?
Laatst bijgewerkt door Babootje op 23-03-17 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 12:42

Babootje schreef:
Wat vreselijk en dat voor een meid van 14 jaar :( :(

Klinkt afgezaagd, maar hebben ze je al eens onderzocht op Lyme?

Fybromyalgie komt idd ook al op jonge leeftijd voor en wordt dan vaak niet ontdekt.


Lyme wordt nu ook onderzocht via bloed inderdaad.

Ik ga even googlen op fybromalgie.

Het rotte is dat ik mijn lijf veel belast door fietsen, paard verzorgen en werken. Ik kan dit dus echt niet gebruiken...

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:49

Fibro is nog steeds ook flink een rest diagnose.. is maar eens andere dingen uitsluiten, zoals idd reuma.. zulke pijn kan van zoveel dingen helaas veroorzaakt worden..

Ik begrijp enorm hoe je je voelt :(:) vind zo erg voor je, je bent zo'n jonge meid en is frustrerend als je lijf niet mee werkt.. ik zou toch echt proberen om goed advies te krijgen voor pijnstillers :(:) mijn pb box staat altijd voor je open!

Ik had trouwens zeer vergelijkbare pijn, ook verdacht op bechterew (reuma van onderrug si gewricht), Lyme etc en uiteindelijk gediagnosticeerd met ehler danlos syndroom.. maar ja er zijn meer aandoeningen die zulke pijn klachten geeft
Laatst bijgewerkt door Gianti op 23-03-17 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:52

ik heb ook tijden van die pijnen gehad. idd fybro vastgesteld, maar dat vond ik persoonlijk wat makkelijk stempeltje plakken.
Dus weer terug naar de huisarts en vit B12 nagekeken. Het was volgens hun niet schrikbarend laag, maar ik heb toch de nodige spuiten gekregen en nu zijn idd mijn pijnen grotendeels weg, maar ik moet nog wel elke 5 weken een prik halen, ik merk dat ik er dan ook echt weer aan toe ben..

Sterkte ts, ik hoop dat je snel een oplossing vindt en dat je je gauw beter voelt..

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Pijn. Overal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 12:56

Het zou heel goed hormonaal kunnen zijn :j na mijn bevalling heb ik bijna een jaar last gehad van zeer pijnlijke gewrichten, voornamelijk opstartpijn. Niets in mijn bloed of op foto's te vinden.
Sinds een maandje of 3 heb ik nauwelijks last meer en dat klopt wel met het feit dat het tot een jaar na de bevalling kan duren voor je hormonen weer normaal doen.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:07

JoskaH schreef:
Janneke2 schreef:
Sterkte....!

Heb je fatsoenlijke pijnmedicatie...?


Nee, de huisarts zei 'neem elke 8 uur maar 2 paracetamollen'...
Beter dan niets maar het helpt nauwelijks. Ik kan wel beter in slaap vallen zonder pijn dan. Maar ook slecht.

Dankjulliewel.


Wel potverde hier en de gunter!!

Paracetamol werkt plm 4 uur - dat soort dingen mag een arts best weten. (Uiteraard is na 4 uur en 1 kwartier niet de complete werking weggevallen, maar ik vind het slordig klinken.)

Wellicht helpt het om je licht op te steken bij de fysiotherapeut. Die kan bijvoorbeeld net wat uitgebreider kijken of het wellicht bandenpijn is, etc.
...en die kan naar bevind van zaken advies geven over 'als je fietst, let op dat je zadel niet te hoog staat' etc etc etc zodat je zo weinig mogelijk last hebt van fietsen.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:14

Janneke2 schreef:
JoskaH schreef:

Nee, de huisarts zei 'neem elke 8 uur maar 2 paracetamollen'...
Beter dan niets maar het helpt nauwelijks. Ik kan wel beter in slaap vallen zonder pijn dan. Maar ook slecht.

Dankjulliewel.


Wel potverde hier en de gunter!!

Paracetamol werkt plm 4 uur - dat soort dingen mag een arts best weten. (Uiteraard is na 4 uur en 1 kwartier niet de complete werking weggevallen, maar ik vind het slordig klinken.)

Wellicht helpt het om je licht op te steken bij de fysiotherapeut. Die kan bijvoorbeeld net wat uitgebreider kijken of het wellicht bandenpijn is, etc.
...en die kan naar bevind van zaken advies geven over 'als je fietst, let op dat je zadel niet te hoog staat' etc etc etc zodat je zo weinig mogelijk last hebt van fietsen.


Meestal wordt om de 6 uur slikken aangeraden (2x 500mg). Echt niet om de 4 uur 1000 mg weg slikken!

Maar ts is nog jong en we weten ook niet hoe zwaar :)
Laatst bijgewerkt door Gianti op 23-03-17 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

DynamiteS

Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:14

En het in het alternatieve circuit zoeken? Ik ben ook 2x bij een homeopaat geweest en daar kwam er uit dat ik te weinig b12 had en nog steeds pfeiffer had, was niet vastgesteld bij ha of ziekenhuizen. B12 kun je volgens mij niet te veel nemen, ik slik het elke avond en voel me dan ook echt beter dan toen ik het niet slikte. Potje kun je gewoon bij de drogist halen.
Veel sterkte ts!

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 13:59

Liselot schreef:
Het zou heel goed hormonaal kunnen zijn :j na mijn bevalling heb ik bijna een jaar last gehad van zeer pijnlijke gewrichten, voornamelijk opstartpijn. Niets in mijn bloed of op foto's te vinden.
Sinds een maandje of 3 heb ik nauwelijks last meer en dat klopt wel met het feit dat het tot een jaar na de bevalling kan duren voor je hormonen weer normaal doen.


Hier precies hetzelfde. Enorme pijnen na het krijgen van mijn dochter (zwangerschapshormonen). Ik kon soms niet eens lopen. Overal op getest maar niks te zien. Na een half jaar (dochter was toen ongeveer 1,5 jaar oud dus was lang in mijn bloed blijven zitten) was het aardig over en dragelijk.
Succes!

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:10

Citaat:
Meestal wordt om de 6 uur slikken aangeraden (2x 500mg). Echt niet om de 4 uur 1000 mg weg slikken!

Maar ts is nog jong en we weten ook niet hoe zwaar :)


Even technisch: vroegah stond er een weegschaal in elke apotheek. Vraag mij niet waarom dit is afgeschaft.

Hoeveelheid hangt idd af van leeftijd, gewicht etc.

Halfwaardetijd bij mensen met een gezonde lever en nieren is plm hetzelfde, onafhankelijk van leeftijd.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Pijn. Overal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:23

Probeer eens een maand gluten vrij te eten.
Mijn nichtje had ook vage gewrichtsproblemen die achteraf door glutenintolerantie kwam. Een Collega had een aantal jaar later precies hetzelfde en dat is ook weg gegaan met een glutenvrij dieet.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Pijn. Overal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:58

Het is maar een suggestie, maar sommige voedselintoleranties kunnen ook enorme vage spier en gewrichtspijnen geven, vaag in de zin van dat men niet kan vinden wat de oorzaak is. Melk is een vrij bekende, maar veel minder bekend is nachtschade-allergie. Ik wil niet beweren dat jij dat hebt, totaal niet, maar wilde het wel even noemen, voor het geval dat wel herkenning gaat geven. :)