Een grote voorgevel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-17 23:20

Ik zit met een 'klein' probleem. Ik heb namelijk grote borsten.
In eerste instantie valt het niet extreem op. Dit komt namelijk omdat ik vrij stevig ben en daardoor geen strakke kleding draag. Het nadeel hiervan is wel, dat ik er extra dik uitzie, omdat een shirt vanaf mijn borsten direct naar beneden hangt en er daardoor een loze ruimte zit.

Mijn bh maat is op het moment 80I. En er is een aantal problemen waar ik tegen aan loop. Het eerste is al een bh zoeken. In de gewone ligerie zaken ga ik mijn maat sowieso niet meer vinden. In de honkemöller kon ik 80h nog voor een redelijke prijs vinden, nu konden ze me niet meer helpen. Online kan ik het wel vinden, maar ik ben ook maar een arme student en ik ben nog geen bh tegengekomen onder de 80 euro. Op het moment heb ik voor paardrijden shock absorber bh's in maat 80h. Deze zitten nog goed en zijn de enige bh's die echt lekker zitten en waarmee ik een onvoorziene sprint kan trekken om bijvoorbeeld een trein te halen, zonder mezelf een blauw oog te slaan met mijn borsten.
Een tweede probleem is passende en nette kleding vinden, zoals ik hierboven al had genoemd.
Een ander voor de hand liggend probleem is natuurlijk ook het gewicht. Op het moment heb ik daar nog het minste last van. Door stress trek ik mijn schouders op, waardoor mijn nek en schouders sowieso al heel vast zitten en hiervoor loop ik al bij de fysio. Ik durf deze problemen dus niet direct te linken aan borsten, maar kan er bijna ook niet onderuit.

Ik ben eigenlijk opzoek naar lotgenoten. Tips voor kleding waardoor ik niet extra dik lijk. En plekken waar betaalbare bh's te vinden zijn in de grotere maten.
Ik ben op het moment absoluut nog niet aan kijken naar een borstverkleining. Het lijkt mij namelijk doodeng om onder het mes te gaan en er kunnen altijd complicaties ontstaan.

Brand los :)

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:29

Ik schommel momenteel nogal in maat, maar heb momenten dat ik alleen in een 75I pas. Veel merken gaan maar tot H Triumph bijvoorbeeld heeft fijne BH's in grotere maten, maar ook tot H. De 75I die ik draag is van Freya. Als ik werk draag ik een sportBH, veel traplopen en veel beweging. Dat is de grootste heavy support van de Hema. Voor mijn werk voldoet hij prima, maar ik weet niet of erin hardlopen of paardrijden prettig is.

Qua kleding koop ik toch snel te grote truien en shirt, L terwijl de rest in een M zou passen. Bloesje moet ik helemaal niet aan beginnen, maar heb ooit de tip gekregen om die te kopen in een maat die goed zit bij je borsten en dan de taille in te laten nemen.

Blijgeestig
Berichten: 172
Geregistreerd: 20-05-12

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:40

Bikini's zoeken vind ik ook echt een ramp. Ik heb 75f en ben 164 en ben er in het dagelijkse leven wel last van. Een bloes kan ik niet aan omdat je dan door de knopen heen kan kijken (als je snapt wat ik bedoel :') ) dus nu draag ik alleen bovenkleren zonder knopen. Misschien kleren dragen die wel vorm geven maar niet te strak zitten? Je kan nu veel bloesjes/shirts kopen waar een elastiek of een touwtje bij zit vlak of iets onder je borsten :).

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:41

Ja ik zit er ook mee, ik draag maat G/H en soms I
Ik heb er erg last van met mijn holle rug.. ik vind sport bh's het fijnste om te dragen.

ik hoop met afvallen toch ook wat buste kwijt te raken.. al weet ik niet of dat wat wordt

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:42

Pfff dat lijkt me zo verschrikkelijk! Kan me voorstellen dat je er niet blij mee bent.
Een vriendin van me had dit vroeger ook. Zij heeft uiteindelijk wel een borstverkleining laten doen.
Van te voren kocht ze kleding die van boven goed pastte en liet deze dan innemen. Maar dat kost natuurlijk ook weer geld, of je moet misschien iemand kennen die dat voor een vrienden prijsje kan doen.

Eloya

Berichten: 5189
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:45

Borstverkleining denk ik ook over na, maar ik wil als het mij gegund is om later kinderen te krijgen zeker proberen borstvoeding te geven en als je een operatie aan je borsten hebben gehad kan dit moeilijkheden geven. Nu ben ik nog maar 18 maar ik vind dat wel belangrijk

Tigress

Berichten: 8938
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 00:46

Lotgenoot gevonden :wave:
Zelfde maat toevallig, ook I. De enige bh's die ik draag zijn sportbh's, andere komen er niet omheen. Die heb ik gekocht via kiesdejuistesportbh.nl
Shirts, hoe onflatteus ook, koop ik in een grotere maat zodat het in ieder geval goed om mijn borsten valt. Ik heb overgewicht, en lijkt daardoor nog zwaarder...voel me daardoor ook echt niet fijn in mijn lichaam, geeft stress. Aangezien ik een stresseter ben is daarmee mijn cirkeltje rond -O-
Komen ook nog de rug/nek/schouderklachten bij inderdaad.

Nu wil ik bijvoorbeeld voor de hondenshow van volgende week een blazer/colbert kopen. Jottem -O- Ik kan mij nog niet voorstellen dat ik iets flatteus kan vinden.

essteeg

Berichten: 183
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 01:21

Hier hetzelfde... 75H, ben 16.. Bij de Hunkemoller kunnen ze me nog helpen, maar ook ik heb straks een probeleem. Sprtbeha´s van de hema zijn super!

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 01:27

Als ik het goed begrijp heb je overgewicht? Dan zou ik proberen af te vallen, hele grote kans dat ze mee kleiner worden.

brighteyes85

Berichten: 1208
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: waar ik wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 01:30

Ik kan het indenken ook al zijn die van mij niet zo groot. Ik ben gezegend met een 80E dat is al niet een fijne maat om goede BH's oid te vinden.

Mijn moeder heeft wel eens verteld over een klasgenoot van haar op de huishoudschool. Die had 75I maar was verder geen grote dame (kleding 36/38) zij is krom gaan lopen doOR het gewicht van haar borsten en heeft op medisch advies toen een borstverkleining laten doen.

Geryon schreef:
Als ik het goed begrijp heb je overgewicht? Dan zou ik proberen af te vallen, hele grote kans dat ze mee kleiner worden.

Ik ben zelf 30 kilo afgevallen maar mijn borsten zijn er toch echt niet kleiner van geworden...

xPabloBokt

Berichten: 9388
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 01:30

Ik heb er niet zo veel verstand van (hoewel ik zelf ook 80E/75F heb, ligt aan de BH) maar is een borstverkleining op medische gronden geen optie voor je?

Ik ben zelf ook ruim 8 kilo afgevallen sinds februari vorig jaar en mijn borsten zijn inderdaad echt niet mee gekrompen. Alleen mijn omvangsmaat zit me iets ruimer, maar ze zijn eerder nog een beetje gegroeid dan mee afgevallen.. ik ben trouwens ook niet de slankste, ben redelijk "gezellig ingericht". Ben 1,74 en weeg op het moment tussen de 77 en 79 kilo.

Miryamk

Berichten: 5247
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: DPS

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:19

Ik heb geen overgewicht maar wel een grote cupmaat. Mijn favoriete sportbh's zijn van Panache, die kosten rond de 50 euro. Alles blijft mooi op zijn plek én de boel word gelift ipv platgedrukt. Staat wss ook mooier wanneer je zwaarder bent. Voor de gewone bh's zweer ik bij de voorgevormde van Freya, die geven ook een mooie lift en kosten rond de 50 euro. Goedkoper kan ik niks vinden wat voldoende steun geeft en ook nog eens mooi staat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:51

Betaalbare bh's (als in: onder de 60 euro) ga je bijna niet vinden in die maat, en als je ze wel vindt kun je geen kwaliteit verwachten. Ik zweer al jaren bij Primadonna, geen goedkoop merk, maar zitten heel fijn en gaan ook erg lang mee. Sportbh's draag ik echt alleen met sporten, daar buiten draag ik een goed zittende beugelbeha. Dat staat gewoon veel mooier onder kleding, je lijkt ook slanker daardoor. Ik vind dat echt veel fijner zitten, zou er niet aan moeten denken de hele dag met een sportbh te lopen.

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:56

Ik herken je probleem vind het knap dat je er nog steeds mee om weet te gaan.
Zelf had ik maar een grote F cup met mijn 1.54 en zelfs dat kleine beetje (vergeleken jullie) heb ik er op het moment dat ik 18 werd direct af laten halen.

Vergaan jullie niet van de pijn? Ik kon niet sporten hoor en paardrijden was ook een ramp.
En het gezweet er onder in de zomer .. Nee ik ben dan denk ik echt een watje :Y)

Ik kocht toentertijd altijd "platdruk" bh's. Waren knetter duur maar hielden de boel een beetje op zijn plaats en het leek alsof je een stuk minder voorgevel had.
Overigens knelden ze totaal niet zoals de naam wel laat denken haha
Dit waren overigens geen sport bh's maar gewoon met beugels.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-17 11:06

Ik zal even proberen om op iedereen te reageren :)
@zonnebloem18: Dat innemen is zeker een idee, vooral.voor bloejes die heel leuk zijn is dat zeker een optie. Ik heb tijdens mijn zoektoch naar een goede sportbh eerst nij de honkemöller alles gepast, maar zelfs de sterkste was toen niet sterk genoeg. Ik ben toen bij een sportzaak uitgekomen en daar was de shock absorber de enige waarbij alles netjes bleef hangen zonder dat het werd platgedrukt.

@vermeerkaren: Naar die bloesjes ga ik zeker kijken.

@Eloya: Ik ben ook bezig met afvallen, maar tot nu toe merk ik nog geen verschil...

@Tigress: Zeker een lotgenoot! Dit is precies hoe ik mij voel. Hopelijk dat er voor jou in dit topic ook nuttige tips worden gegeven. En hopen dat je zoektocht naar een colbert gaat lukken.

@essteeg: Draag je die sportbh's alleen in het dagelijkse leven, of ook tijdens het paardrijden? Zijn ze dan stevig genoeg? Of geven ze alleen meer steun dan een gewone bh?

@Geryon: Ben ik zeker mee bezig, maar bedankt voor je tip, wie weet is dit net het zetje dat ik nodig heb :)

@brighteyes85: Ik loop gelukkig (nog?) niet krom door het gewicht. Met 80E kon ik altijd nog terecht bij de Livera of de Honkemöller. Ze hadden dan niet altijd mijn maat, maar konden dit vaak wel voor me bestellen, misschien kan dit bij jou in de buurt ook?

@xPabloBokt: Ik denk zeker dat ik in aanmerking kom voor een borstverkleinig. Alleen wegen op dit moment voor mij de nadelen nog niet zwaar genoeg op tegen de voordelen van een borstverkleining en de eventuele complicaties. Want ze kunnen je niet 100 procent garanderen dat het goed gaat. En met mijn eigen borsten kan sowieso niks fout gaan als ik ze gewoon laat zijn hoe ze zijn.

@Miryamk: Dank je voor je tips. De sportbh's die ik heb zijn 55, dus die van jou zijn zeker even de moeite om naar te kijken. Ik ben alleen een tijdje terug begonnen met het dragen van niet voorgevormde bh's, omdat die mijn beter passen. Ik weet dus niet hoe die Freya zal vallen, maar ook zeker de moeite om naar te kijken.

@SusanH: De sportbh's die ik nu heb, vallen bijna niet op dat ik die onder mijn shirt aanheb. En ik vind het heel fijn dat ik even een onvoorziene sprint kan trekken, maar meestal heb ik naar school gewone bh's aan. Ik was inderdaad al bang dat ik niet veel betaalbare bh's ging vinden...

@Tyrcanol: Het zijn natuurlijk ook de verhoudingen. Ik ben zelf 1.70, dus dan is het minder ingrijpend dan met jouw 1.54. Dat lijkt mij dan in ieder geval. Ik verga zeker niet van de pijn, maar heb dan voor het paardijden dan ook echt bh's waarbij er niks meer beweegt zonder dat alles wordt platgedrukt.

essteeg

Berichten: 183
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 00:16

Ik draag deze zowel in het dagelijks leven als op stal en tijdens het paardrijden. Zit voor mij het stevigst.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 02:34

Heb je wel eens een minimizer geprobeerd?

Ennuh qua kleding ik wil best een keer met je gaan shoppen! Ik denk dat ik best wat leuks voor je kan vinden waar je niet enorm in lijkt.

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 04:34

Zowel Betty's Boops als Nicky's lingerie verkopen BH's voor grate maten. Vrij duur maar ze gaan lang mee. Ik heb twee BH's gekocht ongeveer twee jaar geleden en ze zijn nu pas op terwijl ik normaal er maar zes maanden mee deed.

x_Elise

Berichten: 1999
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:16

Bij naron in Breda kun je mooie bh's kopen voor grote maten. Ze hebben er ook sportbh's voor mijn 70i waarbij shockabsorber in het niets valt!
En het is betaalbaar. Haal daar wel eens een bh voor 35€.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 09:57

x_Elise schreef:
Bij naron in Breda kun je mooie bh's kopen voor grote maten. Ze hebben er ook sportbh's voor mijn 70i waarbij shockabsorber in het niets valt!
En het is betaalbaar. Haal daar wel eens een bh voor 35€.


Breda ligt voor mij alleen aan de andere kant van het land, waardoor mijn reiskosten al meteen heel hoog liggen, maar zal het zeker in gedachten houden voor als ik in de buurt ben, dank je wel!


Lau schreef:
Heb je wel eens een minimizer geprobeerd?

Ennuh qua kleding ik wil best een keer met je gaan shoppen! Ik denk dat ik best wat leuks voor je kan vinden waar je niet enorm in lijkt.


Minimizer heb ik nog nooit gebrobeerd dat ik weet. Woon jij wel in de buurt? :=

Ik ben nog even bij mij in de buurt wezen kijken, want ik wil het liefst eerst passen. Maar ondertussen denk ik echt dat ik online moet bestellen of het halve land afreizen

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-17 20:31

essteeg schreef:
Ik draag deze zowel in het dagelijks leven als op stal en tijdens het paardrijden. Zit voor mij het stevigst.


Ik heb gekeken bij de Hema, maar se hadden mijn maat helaas niet op voorraad :(

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 20:58

Ik meld me hier ook, vooral dat probleem met dik lijken stoort mijn enorm.. Ik heb ook een zandoper figuur waardoor mijn heupen breed zijn, en lijk ik helemaal een zoutzak. Voor paardrijden en sporten gebruik ik ook de shock absorber, en voor BH's heb ik ook van de HEMA. Eigenlijk iets te klein, maar ik trek er altijd een sport topje over aan en dat zit wel lekker.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34619
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:03

ierusju schreef:
essteeg schreef:
Ik draag deze zowel in het dagelijks leven als op stal en tijdens het paardrijden. Zit voor mij het stevigst.


Ik heb gekeken bij de Hema, maar se hadden mijn maat helaas niet op voorraad :(


Ik vind het bijzonder dat essteeg zegt dat ze beha's bij de HEMA koopt. Die gaan niet tot groter dan cup E. Daar ga je dus idd geen beha vinden.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:05

SusanH schreef:
ierusju schreef:

Ik heb gekeken bij de Hema, maar se hadden mijn maat helaas niet op voorraad :(


Ik vind het bijzonder dat essteeg zegt dat ze beha's bij de HEMA koopt. Die gaan niet tot groter dan cup E. Daar ga je dus idd geen beha vinden.


Hier hebben ze ze wel groter! Maar wel zonder beugel en vulling, dus dat gaat wel pijn doen (bij mij tenminste) aan je schouders..

Airborn

Berichten: 2814
Geregistreerd: 04-11-06

Re: Een grote voorgevel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:13

Ik heb ook 80H en zweer qua sportBH's bij Panache, zitten lekkerder dan mn gewone bh's, heerlijk!!! Veel steun, comfortabel, zacht, niet duur... Ik draag ze zowel met werken als met sporten, hele dag dragen is geen probleem.