Sportschool ja of nee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:15

Ik en mijn moeder sporten bij fit-professionals. Ik heb een studentenabbonement van €39 waarmee ik onbeperkt kan sporten en met de bokslessen mee mag doen. Mijn moeder heeft hetzelfde, maar dan een 'volwassenen'tarief van €53,50
We sporten er al een tijdje en zijn er heel tevreden. Ik merk ook aan mezelf sinds ik sport dat ik veel beter mijn ei kwijt kan en minder snel gefrustreerd raak. Ik zit ook een stuk beter in mijn vel en heb geen moeite meer met inslapen, wat volgens mij wel te maken heeft met het sporten, maar ik weet het niet zeker.
Je doet toch ook mee aan de buikspierchallege op bokt LadyMadonna? Kun je mooi je schema extra opschroeven daar <<)
Ik zou het zeker doen!

Qwerty1

Berichten: 88
Geregistreerd: 26-10-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:29

Ik ga ook naar de sportschool, ik betaal voor onbeperkt sporten €37 euro. Hierbij mag je ook meedoen aan alle groepslessen. Ik vind de sportschool super leuk! En leuk om met mensen daar te kletsen. Zelf ga ik nooit naar de groepslessen omdat ik liever mijn eigen schema volg. Maar ik kan in ieder geval de sportschool zeker aanraden! :)

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:38

Een aantal jaren geleden, 7 jaar terug ofzo, ging ik wel vaak naar de sportschool.
vond het ook heel leuk, terwijl ik niemand had om mee te gaan.
na een tijdje werd het daar te druk en merkte ik dat ik niet meer ging, dus heb ik het afgezegd.

Nu heb ik eigenlijk geen tijd voor de sportschool, maar een vriendin heeft net een abonnement genomen en het lijkt heel leuk.
je kunt er ook boksen, onder de zonnebank enzo. dat vind ik altijd wel positieve punten. dat maakt het voor mij wel leuker bijvoorbeeld.

Calice

Berichten: 9825
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:51

Vroeger vond ik de sportschool helemaal niks, gewoon puur omdat ik me er niet op mijn gemak voelde.
Maar ik sport nu bij een vrouwen sportschool en het is zo gezellig dat ik 5x per week ga.
Er is hier constante begeleiding en ze wegen/meten elke 6 weken.
Voor onbeperkt sporten betaal ik 39.50 per maand :) .

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:37

De sportschool waar ik naartoe ga is ook niet goedkoop, rond de 45 euro voor onbeperkt sporten. De lessen zijn van hoog niveau (Les Mills groepslessen) en bij de apparaten lopen meerdere instructeurs rond die alles in de gaten houden. Bij het tarief inbegrepen zijn sauna's en zwembad. Ook zijn er fysiotherapeuten, een diëtiste en schoonheidsbehandelingen mogelijk.

Saintelette

Berichten: 3179
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:43

Kun je niet een proefles aanvragen bij de sportschool die je op het oog hebt? Dat is vaak ook met begeleiding.

Ik heb echt heel veel geluk qua prijs. sport bij een kickbocksschool (maar fitness alleen) en dat kost me inclusief begeleiding maar €25 per maand. Wel zonder groepslessen of enige vorm van luxe, maar daar kom ik niet voor.

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 09:36

Emmaa_ schreef:
Ik vind in mn eentje ook aanzienlijk fijner.. Soms sleep ik m'n zusje mee maar dat ligt er maar net aan of zij zin heeft. Voor mij werkt het echt het best om 's morgens vroeg te gaan, dus om half 8 de wekker, sportkleding aan, snel ontbijtje met wat kwark en dan gelijk gaan met die banaan. Anders blijf ik op de bank hangen en als ik zo vroeg ga is het ook nog eens rustig. Mijn zusje en veel vriendinnen vinden het juist lekker om 's avonds na het eten te sporten, maar dan word ik gek van de drukte dus blijf ik liever thuis :=

Ik vond dat ook altijd heel fijn ja, en begin je gelijk met een goed gevoel aan je dag :))
Helaas heb ik daar nu geen tijd meer voor, de sportschool gaat om 7 uur open, en dat is ook de tijd dat ik naar mijn werk vertrek :(
Dus nu moet ik wel savonds na het eten, en het is nog 20 min met de auto, dus dat is soms echt een obstakel, maar als eenmaal in het ritme zit dan ga je gewoon :))

TS, kan je het voor een maand uitproberen? Of zit je er gelijk voor een jaar aan vast?

RavenCat

Berichten: 54
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 10:48

Ik sport bij Anytime fitness. Ideaal, want je hebt een sleutel en kan dus zelf altijd binnen en bent niet gebonden aan openingstijden. Bovendien kan je met je abonnement bij alle Anytimes wereldwijd naar binnen. Ik betaal 36,50 voor onbeperkt inclusief groepslessen (doe ik nooit), en dat is inclusief zeswekelijkse evaluatie en aanpassing van het schema.

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:03

Ik sport bij Basic Fit en betaal 24€ (maandelijks opzegbaar) Fijne hiervan vind ik dat je de pas kunt delen en naar elke sportschool toe kan. Nadeel vind ik wel omdat het zo goedkoop is, is het vaak ook erg druk. Openingstijden vind ik wat minder, in het weekend maar tot 16.00

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:19

Over begeleiding(je kijkt naar de sportschool op het industrie terrein bij jullie denk ik ? )
Die gaven altijd een goeie rondleiding langs de apparaten inclusief uitleg etc en er liep ook altijd wel personeel door de zaal voor vragen, hulp en uitleg

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:52

Ik ga drie keer per week naar de sportschool. Ik doe alleen krachttraining, geen cardio. Mijn doel is aankomen en fitter worden.
Er is wel begeleiding maar vind het verstand wat ze er van hebben niet al te best :') maar daar is de prijs dan ook naar.

Als je echt strakke doelen hebt die je wilt behalen zou ik naar een sportschool gaan met goede personal training. Als je gewoon een beetje wilt bewegen, fit worden dan kun je zelf prima aanrommelen op een sportschool als je weet hoe de apparaten werken :)

acera1991

Berichten: 765
Geregistreerd: 22-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:54

Ik ga niet naar een sportschool. Ik heb zelf een kettlebell en een yogamat en ga elke dag een half uur hardlopen met 1 dag rust. Daarnaast doe ik verschillende arm, buik en been spier oefeningen van internet. Dit helpt ook je moet jezelf alleen wel kunnen motiveren :)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-17 11:57

Sonja_vR schreef:
Over begeleiding(je kijkt naar de sportschool op het industrie terrein bij jullie denk ik ? )
Die gaven altijd een goeie rondleiding langs de apparaten inclusief uitleg etc en er liep ook altijd wel personeel door de zaal voor vragen, hulp en uitleg

Nee, in Sleeuwijk. Sportivity is nóg duurder

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 12:09

:') Toen ik ging heette die nog anders(toen waren er geen drempels, toen hadden we kuilen _O- )
Bas heeft in sleeuwijk gesport daar was ook vaak wel begeleiding ne uitleg

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:00

Ik ga wel. Ik heb een jaarcontract gehad en dan was het €25 per maand onbeperkt sporten. Liep altijd wel personeel rond die je even wat kan uitleggen.

Ik vind cardio het leukst dus doe dit ook 3x per week. 30-45 minuten. Daarnaast nog buik en krachttraining. Veel dingen kun je je over inlezen op internet.

Enige dingetje waar ik me zorgen over zou maken met 7km fietsen. Dan ga je denk ik niet snel nog naar de sportschool. In de winter, 's avonds vroeg donker en dan jezelf omhoog slepen is heel lastig. Wij fietsen ook wel (vriend en ik) maar dat is meet 3,3km enkel.

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:26

Ik vind het echt saai en ik ga nooit tot het uiterste. Groepslessen vind ik wel leuk en dan ga je ook gewoon een uur fanatiek meedoen, maar die zijn meestal nogal druk. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 00:43

Ik woon op de campus van de universiteit, naast het sport en cultuurcentrum. Naar de fitness gaan is dus 3 minuten lopen voor mij. Als ik merk dat ik nutteloos op facebook aan het rondkijken ben oid, kleed ik me om en loop ik die kant op. Pas onderweg besef ik me meestal dat ik dan wel echt wat moet gaan doen ook :+ Maar als ik eenmaal bezig ben vind ik het heerlijk. Juist dat individuele vind ik heel fijn. Ik ga erheen voor mezelf, lekker geen afleiding van andere mensen en even écht tijd voor mezelf hebben. Het is mijn rustmomentje tussen het studeren en socializen door, waarbij ik niet 'eigenlijk nog even dit moet doorlezen' of 'eigenlijk dat nog even moet terugkijken', wat ik in mijn vrije tijd thuis wel heb. En omdat het naast m'n huis is, ga ik zeker wel 3-4x per week.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Sportschool ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 01:02

Ik ga ook naar de sportschool en groepslessen vind ik het leukst.

Ik had de eerste maand gratis en heb echt pech gehad. Kreeg last van mn terugkerende nek blessure en toen een dubbele oorontsteking met mn evenwichtsorgaan verstoord... zucht. Ben dus maar een paar keer geweest tot nu toe.

Maar vind het wel leuk als ik ga. Ik was een hele tijd heel fanatiek maar ben die motivatie even kwijt geraakt. Hoop t weer terug te vinden. :j