[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Matheno

Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 12:35

Bol heeft nu ook Fenty Beauty

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*


BeFunny

Berichten: 10378
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 13:38

Afbeelding

Met nieuw brilletje (even voor de beeldvorming het is een petitie brilletje voor een smal hoofd wat ik dus heb) en de kleuren komen niet mooi uit van de bril en blauw licht filter zie je net opkleuren.

Maar ik heb nu wat donkerdere oogschaduw maar vrij dunnetjes aangebracht. Er zit Groen, grijs en beetje rozegoud in maar dat zie je niet meer terug _O-

Estribo

Berichten: 1813
Geregistreerd: 26-03-06
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 17:49

Berdien schreef:
Vandaag 30% korting bij MAC (eigen site) ivm singlesday. Whoop whoop! Hoogste tijd om mijn allerallerallerfavorietste Stay Curious lippenstift in te slaan :D


De twee dingen die ik wilde hebben zijn helaas uitverkocht.
De studiofix powder (in mijn kleur niet leverbaar) en een paars oogpotlood (ook precies die kleur die leverbaar) Jammer! Maar het scheelt weer uitgave :P

BeFunny: staat je mooi!

Vlekkie Z1+1 eindstand ♥
Lando Z1+6 eindstand♥
Vera Z2+2 ♥

c_alsemgeest

Berichten: 20621
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 00:25

Matheno schreef:
Bol heeft nu ook Fenty Beauty

Ja maar een paar dingen helaas.
Niet de hele collectie.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Eapy

Berichten: 1729
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 12:25

Marrit13 schreef:
Ik vind de ELF Halo Glow poeder fijn werken of Coty Airspun (translucant nemen dan) :D


Hi Marrit, dankjewel voor je tip! Ik gebruik nu sinds een week de ELF Halo Glow en ben er ontzettend blij mee. Het is precies wat ik zocht, dankje!

Keep your hopes up high and your head down low
Extra 25-04-2000 — 16-09-2023. Wij, voor altijd.

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 13:27

:D Leuk om te lezen! Ik vind ELF producten vaak wel fijn, ook de skincare :j En betaalbaar :)

www.connemara.nl

c_alsemgeest

Berichten: 20621
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 12:54

c_alsemgeest schreef:
Ik kwam namelijk na een tip van Robert Welsh uit op fenty, in mijn eeuwige zoektocht naar een vrij donkere medium met echt koele ondertoon hydraterende foundation :+
Ik doe nu namelijk een te lichte en te donkere mengen... (hourglass vanish stick light beige & warm honey bij dekkend en CT lightwonder 5 & 8 als skintint) wat prima was, want normaal kon ik niet eens twee mengkleuren vinden die mijn kleur werden :') dus daar was ik al blij mee...


Mensen... een update!
Ik pink even een traantje weg :')
Mijn foundation is binnen *\o/*
Hydraterend, hele mooie finisch, lijkt echt op je eigen huid maar dan 10x mooier...
Ennnnn de kleur is perfect *\%/*
Na 25 jaar zoeken hebben we een match dankzij Robert :Y)
Ik ben een gelukkig mens.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

BeFunny

Berichten: 10378
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 09:21

Vandaag geen foundation en minder op mijn ogen. En ik ben echt geen fotomodel en die selfies die lukken voor geen meter dus weer een rare foto _O- maar deze less is more look vind ik wel fijn. Ook snel klaar haha.

Afbeelding

Daarom ook achter de spiegel, niet dat dat beter is.

Afbeelding

Matheno

Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 11:19

c_alsemgeest schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ik kwam namelijk na een tip van Robert Welsh uit op fenty, in mijn eeuwige zoektocht naar een vrij donkere medium met echt koele ondertoon hydraterende foundation :+
Ik doe nu namelijk een te lichte en te donkere mengen... (hourglass vanish stick light beige & warm honey bij dekkend en CT lightwonder 5 & 8 als skintint) wat prima was, want normaal kon ik niet eens twee mengkleuren vinden die mijn kleur werden :') dus daar was ik al blij mee...


Mensen... een update!
Ik pink even een traantje weg :')
Mijn foundation is binnen *\o/*
Hydraterend, hele mooie finisch, lijkt echt op je eigen huid maar dan 10x mooier...
Ennnnn de kleur is perfect *\%/*
Na 25 jaar zoeken hebben we een match dankzij Robert :Y)
Ik ben een gelukkig mens.


Is dat dan de Fenty beauty foundation?
Ik heb ook een koele ondertoon en dat is echt hels ... Alles is geel.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

c_alsemgeest

Berichten: 20621
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 08:07

Nee de pro filt'r hydrating foundation.

Ja koele ondertoon is prima bij licht of echt donkere huid, maar medium-donker medium niet :')
Volgens de CT dame toen aan de balie was dat echt lastig.
En het grappige is, is dat mijn huid er niet eens zo donker uit ziet... maar dat komt meer door het hele plaatje :D pas als ik mijn arm naast iemand hou zie je dat ik vaak wel iets getinter en roder ben.
Denk dat dat mijn Indonesische roots zijn heeeeel ver weg.

(Ik hou van natuurlijke finish en heb wel echt een hele droge huid, ik denk dat deze foundation op een wat vettere huid niet blijft zitten... maar je hebt ook de matte variant nog).

Maar dat is inderdaad ook mijn probleem.
Alles wordt geel of oranje op mijn huid. Zelfs de neutrale kleuren... en in mijn tint bestaat meestal geen koel :')

Zelfs de foundations met "cool" ondertoon op de omschrijving trokken geel weg.
Tot nu toe werkte alleen hourglass vanish stick light beige. En Charlotte light wonder Tilbury nr. 5.
Maar beide waren te licht voor mijn huidskleur en donkerder met koele ondertoon is dan pas echt voor de donkere huidskleuren.


Als ik heel bleek (ergens midden in de donkere winter :Y) ) ben kan ik daarmee matchen.
Maar na 2 zonnestralen worden ze echt te licht :+

Maar deze twee kon ik dus wel mengen... Bij hourglass de warm honey die koel/neutraal is (trekt lichtjes naar geel soms... :') ) en bij CT de nr 8 die echt donker maar wel heel koel is. Dus een drupje is genoeg.
Beide foundations mengen trouwens perfect blenden heel mooi op de huid, dus behalve de extra tussenstap is het resultaat net zo mooi.

Dus ik was eigenlijk al heel erg blij... want na mengen was het erg mooi. En het was me eerder nooit gelukt om überhaupt een koele donkere medium te mengen :')

Maar goed... toen kwam de mogelijkheid voor een vraag aan Robert op insta, en na veel kijken en nadenken over wat ik meng kwamen we hier op uit.

Fenty pro filt'r hydrating foundation 270 (dark medium cool peach undertones).
Ik was zelf bang voor het woord "peach" want... oranje :+
Maar dat is dus helemaal niet zo, het is echt heel koel.

In de volle zomer gaat het denk ik nog steeds iets te licht zijn. Maar ze hebben zelfs nòg een donkerdere koele :Y) en anders kan ik ook terug naar de CT. Want deze is misschien zelfs ook iets te dewy in de zomer. Maar voor nu... meer dan tevreden :+:

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Matheno

Berichten: 7939
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 12:08

Oeh dan ga ik daar ook eens naar kijken. Ik gebruik nu ook voornamelijk Hourglass, maar eigenlijk is die ook nog net te warm. Wel een perfecte koele bronzer gevonden. Die van Kevyn Aucoin.

If you could kick the person in the pants responsible for most of your trouble, you wouldn’t sit for a month.
--
[PP] Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

c_alsemgeest

Berichten: 20621
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:35

Oh ja die is heel mooi.
Ik heb de butter bronzer... en als low budget is de Makeup Revolution Mega Bronzer Cool, ook top.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Cer

Berichten: 30092
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:29

Als een Amerikaanse site een world wide free shipping doet, is dat nu nog voordelig met die nieuwe btw regels , weet iemand hoe dat nu zit?

MyWishMax

Berichten: 25239
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:35

Volgens mij niet meer voordelig... kon niet helemaal vinden wat er nu precies bijkomt en hoe ze dat berekenen, dus durfde het niet aan.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Cer

Berichten: 30092
Geregistreerd: 22-10-01

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:51

Ah oke, thanks .. dan laat ik t ook maar :j

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:53

Je betaalt nu altijd invoerkosten = 21% van je aankoopwaarde (niet over de verzendkosten) en 4 euro afhandelingskosten als je online betaalt.

www.connemara.nl

MyWishMax

Berichten: 25239
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:55

Als je het nu van te voren al zeker wist vind ik het anders. Maar ik vind het nu zo vaag allemaal. Bijvoorbeeld met korting en de kosten op originele bedrag uitkomen, prima. Dat scheelt toch, maar ik wil het wel weten. Want btw, invoer kosten. Hoewel het onder de 150? Euro volgens mij alleen btw is, maar ik heb wel rare ervaringen gelezen dat het hoger ingeschat werd qua waarde en je dan in bezwaar moet gaan

Maar misschien zijn er anderen met ervaringen?

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 19:44

Maar je weet het toch zeker? :) De regels zoals ik aangeef zijn van toepassing, dus dat kan je van te voren uitrekenen (wisselkoers wijkt wel eens iets af) dus snap niet wat er vaag aan is? Je hebt dus nu altijd invoerkosten, ongeacht de waarde. Boven een x-bedrag zijn de vaste afhandelingskosten wel wat hoger, maar dat kan je zo nakijken. Volgens mij is er zelfs een calculator op de PostNL site :)

Colourpop zet helaas wel de originele prijzen op het pakketje, maar je kan dat inderdaad aanvechten (duurt wel lang, maar ik wil de producten nu eenmaal graag, en betaal graag voor kwaliteit)

www.connemara.nl

MyWishMax

Berichten: 25239
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:01

Ik heb toch echt al gehoord dat er niks klopte van de bedragen die berekend werden en het bezwaar niet gegrond werd verklaard. Dus en te veel btw moeten betalen en invoerrechten en niet terug gekregen en dan de inklaringskosten.

Ik heb het daarom dus nog niet gedaan, maar wat jij zegt over cp deel ik wel. Het is niet duur, maar wel betere kwaliteit als vergelijkbare dingen hier.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

Marrit13

Berichten: 3383
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: een Friezin in Gelderland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 21:11

Wat ik op Facebook lees (en dan specifiek de CP groepen) krijg je het altijd terug, maar kan lang duren. Maar inderdaad wat je zegt, het is al relatief goedkoop bij bijv. CP, dus mocht het niet terugkomen, heb ik daar ook vrede mee :D

www.connemara.nl

MyWishMax

Berichten: 25239
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 22:45

Ja, wat ik gehoord had was geen Cp. Maar dan ga ik het ook een keer proberen. Volgende actie waarschijnlijk haha

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

c_alsemgeest

Berichten: 20621
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 15:37

Veel bedrijven betalen ook al je taxes vooruit... dus als je op de site kijkt en je land invoert krijg je de prijzen in euro's incl de taxes.
Fenty, lunar beauty etc doen dat.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Rhinocornn

Berichten: 449
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:41

Dag dames, stille meelezer hier :o

Half december ga ik voor een maand naar de USA om mijn vriend te zien, maar het shoppen van make-up mag natuurlijk niet ontbreken :D

Wat zijn echte 'must haves' om mee te nemen naar NL? Van foundation, primers tot poeders en oogschaduw.
Ik heb een gemengde tot droge huid en ben vooral heel erg bleek, neutrale tot koele ondertoon (gok ik) :') Heb zelf dus echt geen idee wat nu echt goed is en vooral ook, wat te vermijden. Heb nu thuis vooral producten welke niet blijken te werken voor mij..

Prinses Omelia ♥


MyWishMax

Berichten: 25239
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:43

Colourpop zou ik sowieso qua oogschaduw wat meenemen. Vind ik echt heel fijn, helemaal voor dat geld.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

c_alsemgeest

Berichten: 20621
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-21 20:48

Voor ogen, blushes:
Colorpop, (super shock shadows :):) ) lunar beauty.

Huid/poeders: Hourglass, fenty

Lippen lunar beauty! :+:
Echt, lunar beauty heeft de allerbeste liquid lipsticks en glosses :+:

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dunkeedoo, Eskimo, goldith, Jolynne, Katootje7791, Miss_Mii21, SemrushBot, wiifke, xAlice en 116 bezoekers