Stekende pijn onder rechter schouderblad.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dustyenmax18

Berichten: 885
Geregistreerd: 18-08-11

Stekende pijn onder rechter schouderblad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 18:28

Hallo allemaal.

Ik hoop dat iemand dit herkent en mij kan zeggen wat ik hiermee kan of moet doen.

zojuist met de paardenvoeren moest ik een hooipakje van 1.80 ( ongeveer ) hoog van ander hooi afhalen. Zoon pakje weegt tussen de 25 en 30 kilo.
Ik moet hier dus eerst hard aan trekken en dan laat ik het langzaam zakken.
Daarna het pakje naar stal gedragen en daar begon de pijn.
Ik ben zelfs even gaan zitten omdat het opeens heel erg werd.

- pijn bij diep inademen.
- pijn bij het hoofd bewegen.
- armen kan ik wel gewoon bewegen maar ik moet opletten met zwaardere dingen dragen want dan krijg ik een pijn scheut.
- arm achter mijn rug doen doet wel pijn.
- als passagier auto rijden was ook niet leuk omdat ik kracht moest zetten met mijn hoofd ( als ik deze tegen de hoofdsteun aan liet hangen deed het geen pijn)
- rug bol maken doet pijn
- kin op de borst leggen doet ook pijn.

Nu zit ik met het probleem dat ik morgen op het werk fijn een pallet moet bouwen met dozen van 20 kg per stuk..
Als dit gewoon spierpijn of iets is is het jammer voor mij maar moet ik mij er even doorheen zetten. ( ik werk alleen namelijk )
Maar omdat het zo steekt en ineens is komen opzetten ben ik er niet zo zeker meer van..

Mocht het morgen nog zoon pijn doen zal ik eerst even naar de huisarts gaan.

Heeft iemand dit wel eens gehad ?

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:39

Klinkt als overbelasting of een spier die vast heeft gezeten of vast zit. Vanavond warm douchen ens even goed insmeren. Mocht het morgen niet beter voelen dan zeker niet gaan forceren. Al klinkt dat makkelijker dan het is. Je hebt namelijk maar 1 lijf en die moet je zelf beschermen. Als je het niet vertrouwd zeker even naar de huisarts bellen.

Herkenbare pijn voor mij trouwens. Is echt heel naar.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 08-01-17 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustyenmax18

Berichten: 885
Geregistreerd: 18-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-17 18:41

Thats_Me schreef:
Klinkt als overbelasting of een spier die vast heeft gezeten of vast zit. Vanavond warm douchen ens even goed insmeren. Mocht het morgen niet beter voelen dan zeker niet gaan forceren. Al klinkt dat makkelijker dan het is. Je hebt namelijk maar 1 lijf en die moet je zelf beschermen.

Herkenbare pijn voor mij trouwens. Is echt heel naar.


Je denkt dus niet dat het zou kunnen zijn dat er iets gescheurd is.
Aangezien ik behoorlijk wat kracht moet zetten om dat pakje hooi naar mij toe te trekken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57938
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:44

Zou zomaar kunnen dat je door verkeerd te trekken aan het pakje een rib hebt weten te kneuzen. :)
Plotste stekende pijn is nooit spierpijn. Spierpijn "komt opzetten". Dat ontstaat niet plots. :) En is meestal eerder zeurend dan stekend, zelfs de ergste spierpijn is eerder zeurend.

Ik kon met gekneusde/gebroken ribben gewoon nog dingen tillen. :) Dat doet pijn maar het kan. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 08-01-17 18:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:44

Dat verwacht ik niet dan zou je het gelijk moeten voelen en niks meer kunnen tillen. Als je het niet vertrouwd gewoon. even de huisarts bellen. Het klinkt mij bekend maar ken mijn lijf en dergelijke pijntjes maar al te goed. Snap dat het voor jou nieuw is dus even een professionel raadplegen kan veel duidelijkheid geven.

Anoniem

Re: Stekende pijn onder rechter schouderblad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:10

Morgen gewoon even langs de HA, Bokt heeft geen röntgenogen oid.

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:17

Dit is meestal óf een acuut verkrampte spier door overbelasting, óf een gewrichtje wat vast geschoten is (rib of wervelkolom). Meestal duidt pijn bij diep inademen op het laatste.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Stekende pijn onder rechter schouderblad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 20:25

Dat zijn vrij karakteristieke kenmerken van spit.
Heel pijnlijk en problemen met ademen. Warm douchen en goed insmeren met spierspul. Paracetamolletje nemen tegen de pijn (anders verkramp je nog verder).

Mocht het morgen nog zo erg zijn kun je het beste even de HA bellen aangezien je ook een spier beschadigd kan hebben.

Phen
Berichten: 1207
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Stekende pijn onder rechter schouderblad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 14:39

Ik zou persoonlijk niet naar een HA gaan maar naar een fysiotherapeut. Die weet naar mijn inzien meer van spieren dan een HA.

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:22

Phen schreef:
Ik zou persoonlijk niet naar een HA gaan maar naar een fysiotherapeut. Die weet naar mijn inzien meer van spieren dan een HA.


Inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 15:28

Klinkt als een spierknoop in de serratus superior posterior. Dit is een ademhalingsspier, tussenribspier met veel relaties met spieren naar de armen en nek. Ik herken wat je schrijft en heb daar zelf last van. Ik heb veel baat bij dry needling en bij zelf-massage met een balletje tegen de muur (arm dan voorlangs kruisen om de knoop onder het schouderblad vandaan te laten komen).
In elk geval is een fysio-bezoekje niet onverstandig, lijkt me.

Sizzle

Berichten: 35691
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 19:24

Phen schreef:
Ik zou persoonlijk niet naar een HA gaan maar naar een fysiotherapeut. Die weet naar mijn inzien meer van spieren dan een HA.


Als een fysio letsel vermoed sturen ze je alsnog naar de HA voordat ze je aanraken en bovendien kan een HA pijnstilling voorschrijven.

Hoe gaat het vandaag?

Dustyenmax18

Berichten: 885
Geregistreerd: 18-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 19:42

Sizzle schreef:
Phen schreef:
Ik zou persoonlijk niet naar een HA gaan maar naar een fysiotherapeut. Die weet naar mijn inzien meer van spieren dan een HA.


Als een fysio letsel vermoed sturen ze je alsnog naar de HA voordat ze je aanraken en bovendien kan een HA pijnstilling voorschrijven.

Hoe gaat het vandaag?


Vanmorgen had ik nog veel pijn maar toen ik aan het werk was was het zogoed als weg.
Nu alleen nog last van als ik mijn nek forceer gelukkig.