paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:00

SusanH schreef:
Ik vind het vooral vervelend met kleding kopen. Is me nu al 2 keer gebeurd dat ik een broek toch te ruim koop en hij alsnog afzakt met dragen :+


Maar dat is te voorkomen door in de winkel te passen. Je bent onwijs afgevallen en prima op gewicht, ga ervan genieten en pas voor je koopt.

Hier val ik weinig af. Ben heel stabiel rond de 94 kg nog steeds. Krijg op stal echt heel veel complimenten want mijn buik en taille worden nog steeds echt slanker en dat wordt gezien. Zou best nog meer kwijt willen maar ben enorm blij met betere buik. Ga ook nog steeds door met goed eten en fiets veel naar mijn werk nu. Dat zal ook schelen.

Verder iedereen nog super bezig zie ik wel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 10:08

fargo fijn dat er verschil merkbaar is!

Ik heb dan ook gepast in de winkel :j maat 40 lijkt dan prima te zitten. Maar stretch rekt mee daar verkijk ik me altijd op. En ik weigerde te geloven dat ik echt in maat 38 pas maar dat is inmiddels wel geland :o

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 00:00

Hoe gaat het hier met jullie?
En met het eten en bewegen, zeker nu met het warme weer toch anders.

Ik ben deze week zowaar ineens wat zwaarder (zeker halve kilo tot een kilo) dan de laatste maanden en ben toch al even stabiel. Ik denk en hoop dat het door het warme weer is en ik gewoon vocht vasthoudt.
Mijn ring zit ook ineens strakker om mijn vinger dus zou goed kunnen dat het vocht is.

Hier meer mensen last van?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 08:12

:j met de warmte ook zo een halve kilo erbij.

rien10
Berichten: 14670
Geregistreerd: 01-06-10

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 11:44

Ik heb dikke enkels......... dus dat zal ook wel vocht zijn.
(Drie keer per dag stappen, en afspuiten ha ha )

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:26

Ik heb het ook een beetje door de warmte hoor.
Ook vaker last van mn buik, niet heel prettig :+.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:47

Bedankt voor jullie reacties en 'gelukkig' te lezen dat jullie er ook last van hebben en wat zwaarder zijn door het warme weer/vocht vasthouden.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 23:05

Hier ook. Beweeg ook minder merk ik

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 00:49

Ik heb de laatste tijd hier niet mee gekletst, maar met deze temperaturen houd ik ook vocht vast. Ik ben ruim 2kg zwaarder als vorige week. En het is mij ook wel aan te zien. Zie er gewoon een beetje opgeblazen uit..

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 08:31

Ja joh, ik had gisteren echt michelen voeten.. Schoenen zaten gewoon strak en dat heb ik nooit.. Wel gesport, zweten!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 11:12

Ik voel het ook aan mijn voeten. Ik heb juist wel extreem veel bewogen afgelopen tijd, dochter heeft sinds kort een pony en dat merk ik aan mijn stappenteller. Gek genoeg is meer bewegen, minder eten icm het warme weer toch gewicht erbij. Ik heb soms het idee dat je juist door dat bewegen weer meer vocht vast houdt.

Dais_

Berichten: 4027
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 14:40

Goedemiddag! Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben niet echt te zwaar,maar mijn paard is helaas pony gebleven. En als ik toch besluit te gaan rijden wil ik haar niet meer belasten dan nodig en dus vind ik dat er nog wel wat af kan.

Maar het is best lastig met momenten en dan is een topic waarin mensen elkaar steunen en motiveren wel goed lijkt me :D.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 15:07

Welkom nog @Dais_ en een mooie grote pony of een klein paard ach wat maakt het uit zolang je maar plezier van haar hebt en je elkaar kunt vertrouwen dat is belangrijk. Dan moet het ook niet op 5 kg gewicht aankomen hoor, gewoon genieten van je paardje en gaan beginnen zou ik zeggen!


Hier weer wat lichter nu het weer wat minder warm is, dus zal toch vocht geweest zijn.
Ik heb dat ook vaak hoor SusanH dat ik meer bewogen heb en goed op mijn eten heb gelet en het gewicht maar niet terug omlaag wil en ineens een week later gebeurt het dan toch weer gewoon braaf hahaha.

Hoe gaat het nu met jullie gewichten en vocht vasthouden?

Heb trouwens dit weekend een sporthorloge gekocht een Garmin Vivoactive HR, mooi ding.
Ben er blij mee en maakt me nog fanatieker om te bewegen :D

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-18 15:47

Ik heb eigenlijk geen idee of ik vocht vasthoud. Niet op gelet.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 00:41

Had dit topic een tijdje geleden al eens aangestipt, toch eens tijd om te reageren. :j
Ik heb een jaar lang niet op mijn paarden gezeten vanwege overgewicht. Ik woog bijna 90kg en ben maar net 1.60m. :oo Daarmee wilde ik echt niet meer op een paard zitten.
Vanwege lichamelijke klachten (aangeboren) kon ik bijna niet afvallen op de normale manier. Ik ben ook aangekomen door ziekte en medicatie helaas. Dus afgelopen februari heb ik een gastric bypass gehad. Inmiddels zit ik op 70kg en ben weer voorzichtig begonnen met rijden :D
Nu eerst op mijn grote merrie van 1.62 en hopelijk is er nog wat af voor ik mijn pas beleerde jonkie terug thuis krijg, zij is een grote d pony.

Vind dit topic super fijn om te lezen hoe goed iedereen bezig is voor hunzelf en ook het welzijn van jullie paarden! Het is ook wel eens heel anders helaas. Maar ja overgewicht blijft een gevoelig onderwerp natuurlijk.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 07:26

Hoi!

Ik lees nog steeds mee maar had al heel lang niks meer gezegd.
Even een ego post, sorry, maar ik ben best wel trots! Inmiddels 6 kilo afgevallen! Van 80 naar 74. Er moet nog wel meer af, maar ik voel me nu al zoveel gelukkiger. Wat voor mij geholpen heeft,is om te stoppen met mijn relatie, haha. Opeens is het dan veel makkelijker qua gezond eten en gezond koken voor mij!

Nu lees ik weer lekker mee :)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 09:02

Welkom faline. Naast dat je natuurlijk veel minder kunt eten, heb je verder nog meer bepaalde keuzes gemaakt/ moeten maken?

In je eentje is het makkelijker om inderdaad je eten te kiezen. Aan de andere kant.... als de ander je steunt moet je het opeens alleen doen.

Ik heb nu een date/vriend die snapt dat ik nogal stoei met mijn gewicht. Hij kookt graag en vindt het helemaal niet erg om met koken rekening te houden met mij. Ook wandelen en sporten etc steunt ie me in. Daarbij is een extra motivatie voor mij dat ik lekker in mn vel wil zitten en me goed wil voelen, en ja, ook wel een beetje voor hem. Hoewel hij helemaal geen moeite heeft met mijn lijf. "Waar maak je je druk om, je weet toch dat ik mn handen niet van je af kan houden". Dus ja... eens zien wat dit me gaat brengen

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:22

Dankjewel!
Ja, het is echt wel een hele stap hoor, om een operatie te ondergaan. Je doet dan toch iets wat je voor de rest van je leven verandert.
Er gaat een behoorlijk voortraject aan vooraf, waarin je een tijd lang begeleiding krijgt van een erkende diëtist, je krijgt gesprekken met een psycholoog, de diëtist van het ziekenhuis en in mijn geval ook onderzoeken voor mijn gezondheid ivm de narcose ed.
Ik hoor wel vaker van mensen die er verder weinig vanaf weten dat een maagverkleining 'de makkelijkste weg' zou zijn, maar dat is het dus echt niet.
Je kunt natuurlijk maar heel weinig meer eten en er zijn ook dingen die je helemaal niet meer weg krijgt of waar je niet meer over kunt. Voor mij is het natuurlijk nog niet zo heel lang geleden allemaal, je kunt gerust een compleet jaar uittrekken voordat je weer een beetje bent gestabiliseerd en hebt uitgevogeld wat qua eten voor jou wel en niet (meer) werkt.
Spijt heb ik er trouwens niet van, ik mis het eten absoluut niet, de drang en trek om te eten is helemaal weg. En het allermooiste is natuurlijk het afvallen en je steeds weer wat beter gaan voelen, en dan die eerste keren weer terug in het zadel is natuurlijk fantastisch! :D

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-18 14:26

Op maandag is er een serie op netflix. 'My 600lbs life'. Daar gaan mensen die zo 250-300 kilo wegen ook een maagverkleining aan. Eerst moeten ze bewijzen dat ze t echt willen door zelf bijvoorbeeld 30 kilo af te vallen. Een serie die wel aardig op de feiten drukt en natuurlijk onwijs op zn amerikaans. Toch zijn dat de momenten dat ik zeg... zo wil ik niet worden! Geeft wel weer motivatie

Dais_

Berichten: 4027
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:56

Faline, wat eet je nog wel op een dag? Fijn dat je iig al zoveel afgevallen bent :D.

Ik had een vriendin die hetzelfde had ondergaan en ze vertelde daarna heel trots dat ze chocola kon smelten en ijs ook.. en pizza deed ze door de blender. Compleet gestoord vond ik dat...

En onlangs moest ik een nieuw iemand inwerken en ik werk dus non stop met eten. Deze persoon stelde zich voor en het eerste wat ze zag (gebakken spek!) pakte ze een plakje van en ze vertelde dat ze ook een bypass had en niet veel kon eten maar vaak kleine beetjes.
Ze at vervolgens de hele dag door en allemaal ongezond..
Dus ik snap wel waar die vooroordelen vandaan komen hoor ;-).

Dankjewel Patt voor je lieve welkomsbericht. Ik weet ook wel dat het niet op een paar kilo aan gaat komen, maar nu ben ik lekker bezig en ik zie niet in waarom ik dat nu zou veranderen. Het kost geen moeite eigenlijk (het wordt steeds makkelijker moet ik zeggen) en ik voel me goed, mijn huid is een stuk rustiger geworden en mijn kleding zit ook allemaal net wat fijner.

Dus mijn grootste motivatie was mijn pony, maar nu ook vooral voor mezelf :-).

LilChar, ik kan me er iets bij voorstellen. Ik kook nog normaal voor mijn man en zit zelf aan de salades/gezonde maaltijden. Maar nu zei hij afgelopen week zelf dat hij met mij mee wilde eten want hij voelde zich toch wat schuldig haha.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 14:50

Even een tijdje afwezig geweest hier, maar ik ben er weer! :D

Fijn om te lezen dat de meeste zo goed gaan! Het warme weer is wel lastig, ik heb ook vaak veel minder honger en zin in lichte dingen. En ijsjes <3

Jeetje dais die collega := dan verdien je het imo gewoon niet hoor.. Een collega van mij heeft onlangs ook een operatie ondergaan, en ik heb haar sindsdien niet meer gezien. Dus ik ben super benieuwd. Maar die houdt zich er echt heel strikt volgens het boekje aan. Denk ook wel dat ik heel veel verschil ga zien bij haar als ik terug ben!

Op dit moment ben ik nog op vakantie in Amerika, en ik ben hier heel erg met m'n neus op de feiten gedrukt. Bizar hoeveel dikke mensen ik hier gezien heb, die amper konden lopen. Ik een pretpark een scootmobiel huurden omdat ze te lui zijn (dat waren deze mensen echt, het is geen vooroordeel)
En het eten hier.. Ik snap wel dat iedereen zo dik is. Maar zelf ontkom je er ook niet heel erg aan, en misschien ben ik niet sterk genoeg op het moment, maar het zij zo. Ik heb ook vakantie, en dus wilde ik het allemaal even loslaten. Waarschijnlijk denk ik er anders over als ik op de weegschaal sta :')
Maar ik ben nu dus weer super gemotiveerd! *\o/* kom dinsdag thuis en wil dan het khd beperkte eten weer op gaan pakken, ik voel me daar goed bij!
Alleen wel al weer gelijk een feestje aankomend weekend, weekend daarna bij m'n vriend.. :\

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 13:55

Welkom terug kelly.

Mijn vakantie is ook voorbij. Vandaag weer meteen goed aan de gang. Vriend werkt ook heel fijn mee. Die houdt me in toom in de supermarkt. Hij snapt dat ij het kwijt wil. Voor hem persoonlijk hoeft het niet persé. Zelf is ie wel fanatiek sporter. Kan wel fijn met m sparren over mn eten. Alleen even rekening houden dat een portie eten voor mij een tussendoortje is voor hem :')

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:02

Ik meld me ook weer. Sinds ik mijn vriend heb ben ik 10 kilo aangekomen :o
Dus vanaf vandaag weer op dieet. En vriend ook, want die heeft de andere 10 kilo opgeslagen :+
We gaan South Beach doe. Dus in 1e instantie 2 weken geen koolhydraten (ik dan, hij niet) en dan khd arm. Werkte voor mij het beste. Ik heb een weekmenu voor het avondeten opgesteld en vriendlief was zowaar enthousiast :))
Ik ontbijt dan nog met yoghurt en noten of ei en sla tussen de middag. Tussendoortjes ook khd vrij. En dan na 2 weken mag ik weer khd toevoegen. Ben benieuwd...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34632
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:13

Hier nog steeds gelijk. Lukt prima om de juiste keuzes te maken.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 15:28

Succes amanda. Relaties zijn niet goed voor de lijn, dat blijkt maar weer