paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 22:24

Ik heb antwoorr van de zorgverzekering. Dat ik het zelf mag betalen omdat ik nog 600 eigen risico open heb staan.
En aangezien ik vandaag een bril heb laten aanmeten, gaan we natuurlijk geen dieetiek nemen van tig euro p.u. ik ga wel de dokters assisitente eens mailen voor advies.

Hier een goede week gehad.
Was dik aangekomen vorig weekend. Dat is er allemaal vanaf. Zaterdag all you can eat gegeten en veel te ver buiten mn boekje gegaan. +1 en vanmorgen -300
Maar ik hou het wel al een hele week vol. Incl weekend. Om niet te snoepe en dat is een hele prestatie. Ben benieuwd wat er morgen vanaf is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 06:53

Hier is er ineens weer wat bij. Misschien toch omdat ik meer ben gaan eten? Of zout, gisteren nasi op en dat is best zout natuurlijk. Over een paar dagen maar weer eens kijken.

TT: dan idd eerst maar eens via de huisarts proberen of je verder komt.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 10:00

Gelijk blijven lijkt me nog moeilijker. Maar het is normaal dat je schommelt toch.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:44

Dat is zeker normaal en zie ik hier ook hoor. Ben ook nog beetje aan het zoeken in hoeveel kcal per dag icm hoeveel beweging en mijn gewicht stabiel houden. Zondagavond had ik spaghetti op en ook best zout en verzadigd eten en toen woog ik in de ochtend ineens 70,7 en na gisterenavond gewoon weer aardappels groenten en vlees in mijn gewone kcal (1700) stond hij vanmorgen weer op 69,7 kg.
Ben nu benieuwd wat het morgen weer doet en de rest vd week.
Blijft echt een beetje uitvogelen.
Handjes pepernoten hier en daar zijn ook funest nu voor mij merk ik hahaha

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:41

TT: jammer dat je een bezoek aan een diƫtist niet vergoed krijgt.
Goed dat je contact opneemt met de assistent(e) van de huisarts!

Susan: hopelijk kwam het (iets) aankomen door het zoute eten.

Persoonlijk weeg ik 1x per week. Ik weet van mijzelf dat het anders een obsessie word voor mij.
De afgelopen dagen flink ziek geweest, dus bepaald niet gezond gegeten. Hetgeen dat ik at was echt comfortfood. En veel suikerrijke ranja en thee met veel honing.
Sinds vanmiddag begin ik mij en beetje beter te voelen en heb zelf ook weer de hond 2x een klein rondje uitgelaten. Vanaf morgen wil ik het gezonde eten dan ook weer op gaan pakken. Het wegen laat ik even achterwege, dat doe ik zaterdag weer. Ik zal vanaf morgen ook weer wat actiever mee posten!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:00

Denk ook dat het echt het zout was, vandaag weer onder de 74. Gisteren aardappeltjes, groente en kip. Ik weeg ook niet iedere dag maar was nu benieuwd na gisteren.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 09:36

Wat ga je goed ineens susan
Nu je niet meer wil afvallen gaat het ineens als een speer.


Fijn dat je je beter voelt itsme2

Hier 200 gram eraf. Had het niet verwacht. Ik ga proberen om morgen ochtend niet op de schaal te gaan staan. Gewoon proberen. T zit zo in het systeem.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:17

Jammer tt! Ik krijg het ook niet vergoed helaas. Kan je je pakket niet aanpassen voor het nieuwe jaar? Ik zit er aan te denken om dat te gaan doen. Al gaat het nu heel goed bij mij, dus ik denk dat ik voorlopig wel zonder kan. Anders is een afspraak zo weer gemaakt natuurlijk :)

Gisteren avond wel wat gesnoept tijdens het werken, moest ergens werken waar ze een behoorlijke voorraad aan lekkers hebben :') waar ik normaal werk hebben we niks. Dus gisteren wel wat snoepjes en koekjes gehad :o rest van de dag netjes gedaan!

Ik ben zo blij!! Het opschroeven van mijn kcal werkt als een tierelier! Ben nu 2.1 kwijt sinds vorige week maandag *\o/* de weegschaal was wel even niet zo lief voor me.. Hij gaf 1.7 kg minder aan dat het nu vandaag was. Dus ik ben letterlijk steeds een stukje opgeschoven met dat ding. Het uiteindelijke gewicht was wat realistischer, ook al werd ik erg blij dat ik een 8 zag staan ipv een 9. Nog 0.8 en dan zijn we daar! En nog 0.9 om mijn doel te halen eind dit jaar! Moet lukken zou je zeggen.

Ik ben nu kleine doelen aan het stellen van een kilo of 3 ongeveer. Werkt veel motiverende dan te denken ik moet er nog 15. Ik ben blij in ieder geval en gemotiveerd!
Laatst bijgewerkt door _KellyAV op 22-11-17 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:18

Klinkt goed zeg!!

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:01

Kelly_AV: Wat goed! *\o/* Soms werkt het juist om je lichaam even te laten "schrikken" met wat meer KCAL.

Dames ik kom me hier ook weer melden, na een dipje ga ik er weer hard tegenaan.
Zat nu op 76 en daar schrok ik wel van, ik wil weer eigenlijk weer terug naar de 70.
Mijn paard is eigenlijk mijn grootste motivatie :D

Gisterenavond heerlijke salade met kip gemaakt:
Afbeelding

Nu een heerlijke salade met ei:
Afbeelding

en vanavond een roerbak vol met groente en een beetje kip geen noodles o.i.d.

Ik heb inderdaad ook enorm moeite met de avonden maar zorg dat ik gewoon iets te doen heb en dus niet te veel denk aan eten :(:)
Laatst bijgewerkt door keeyzie op 23-11-17 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:12

MariekeTV schreef:
Hier even een dipje...

Zijn er meer mensen die 's morgens gewoon brood eten en dan voor de lunch ook?
Voel me door alle hypes bijna een misdadiger.
Ik heb gewoon echt niet genoeg aan bijv een bakje magere kwark (250gr) met fruit (200gr) dan heb ik best snel weer honger.


Probeer je kwark eens te vervangen door havervlokken of brinta. Dat vult veeeeel meer door de vezels.

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:18

Havermout is ook best ok inderdaad! Ik eet dat vaak 's morgens met een scheutje alpro soya vanillesmaak en dan met een appeltje, wat rozijnen en een beetje kaneel er door.
Je kunt er van alles doorheen gooien, dadels, wat je maar wilt. Ik maak het wel meestal even warm :j

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:57

Ik heb dat inmiddels op meerdere manieren klaar gemaakt, maar krijg het echt niet naar binnen ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 17:42

Brinta vult bij mij juist helemaal niet. Ik ben nog steeds op zoek naar een goed alternatief voor de speltvlokken van Zonnatura. Havermout zit zo weinig smaak aan vind ik. Misschien een suikervrije muesli. Maar dat is moeilijk te vinden :+ bijna overal zit suiker in.

Die salades zien er heerlijk uit!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:19

Susan: heb je al eens teffmeel geprobeerd?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:27

Dat is toch geen vervanging voor speltvlokken? Die lijken op cornflakes maar dan van spelt :j teffmeel is om pap van te maken toch?

Tiahastrona

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 19:51

MariekeTV schreef:
Ik heb dat inmiddels op meerdere manieren klaar gemaakt, maar krijg het echt niet naar binnen ;)


Ik ook niet. Heb er nu maar keer koekjes van genaakt en die zijn wel lekker (als je vergelijkt met pap of overnight oats)

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:06

SusanH schreef:
Brinta vult bij mij juist helemaal niet. Ik ben nog steeds op zoek naar een goed alternatief voor de speltvlokken van Zonnatura. Havermout zit zo weinig smaak aan vind ik. Misschien een suikervrije muesli. Maar dat is moeilijk te vinden :+ bijna overal zit suiker in.

Die salades zien er heerlijk uit!

Ik heb meerkoren vlokken van Meesters van de Halm. Biologisch, niet gezoet. Een aanrader voor een heerlijke muesli. Koop ik bij biologisch winkeltje, misschien online zoeken? Ze hebben meerdere vlokken ook zeven bij elkaar, misschien ook wel alleen spelt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 20:13


ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:12

Ohw sorry Susan! Ik dacht dat speltvlokken ook waren om pap te maken. Teffmeel is inderdaad net zoiets als brinta.

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 00:19

SusanH schreef:


Ah nee, dat zie ik nu, al is het product van meesters van de halm waarschijnlijk veel natuurlijker en dichter bij de natuur dan het product dan de zonnatura variant als ik het zo bekijk.. Het zijn in ieder geval hele lekkere natuurlijke en suikervrije muesli basisproducten. Ik eet hier al aantal jaren de viergranenvlokken heerlijk neutraal en niet vol rare suikers en dingen.

Ik zie nu ook dat het meer een soort van cornflakes zijn maar dan van spelt.

Misschien dit product ergens te krijgen oid https://www.ecomarkt.nl/spelt-flakes-li ... gIp6fD_BwE

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34634
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:46

Idd dat is bijna hetzelfde. Ik denk dat het verschil is dat de vlokken van Zonnatura na pletten ook nog gebakken zijn. Verder is er niks aan toegevoegd. Ik ga eens bij Ekoplaza kijken. Daar hebben ze vast wel iets wat er op lijkt, zonder toegevoegde suiker.

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:01

Ik was jullie kwijt :oo

Ik heb een dip

Ik kom aan, en ik snap niet waarom :(

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 11:17

Ladybird schreef:
Ik was jullie kwijt :oo

Ik heb een dip

Ik kom aan, en ik snap niet waarom :(


Wat eet je gemiddeld op een dag? :)
Wat is je bmr, en hoeveel kcal eet je?

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 12:01

ik eet gemiddeld 1500-1600 kcal op een dag. BMR weet ik niet precies, maar ik gebruik die ook niet. Ik geloof dat als je met normaal eten een heel eind komt. schijnbaar is dat ook wel zo, want ik ben inmiddels in 23 weken wel al 20 kilo kwijt :D dus trots momentje is er zeker :D

Maandag ga ik naar de dieettist voor het eerst trouwens! zal es ff kijken wat zij te melden heeft.