Bokt's januari Buikspierchallenge

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10827
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Bokt's januari Buikspierchallenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:57

Ik dag 1 er ook op zitten, gewoon op het laminaat gedaan.

Maar volgens mij doe ik iets niet goed, voel het gigantisch in m'n rug en dat is al een probleem gebied.. Hoop met deze oefeningen toch m'n buikspieren eens wakker te schudden zodat die ook eens wat gaan doen.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.


Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Bokt's januari Buikspierchallenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:58

Ik ga morgen beginnen met het beginnerschema, zal me voor de tijd ook even meten. Ben wel benieuwd waar ik na een maand op uitkom :)
Wat meten betreft is heup en taille misschien een idee?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

diesel83

Berichten: 1182
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:59

Leuk ik ga ook mee doen...ben al een jaar bezig met trainen ( fitness, kickboxen, soms squashen, hardlopen en paardrijden) inmiddels behoorlijk al wat kilo's kwijt en al aardig (buik)spier opbouw maar wil nog veel verder komen. Ik pak het 1e schema. Doe je dan elke keer 2 schema's neerzetten? Voor beginners en gevorderde?

[LZP] Lieve Logan 36 weken overleden spoedkeizersnede..ik wist het Semke RIP 06-07-2011 mis je meisje voor altijd in mijn hart

Tinkertje89

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 19:59

Ik ga ook mee doen, ik begin morgen ochtend, vind het wel een goed begin van de dag....

Dyslexie, maar ik doe mijn best om alles goed te typen :)

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:01

Bij welke oefening heb je dat Froukje?

Ik maak denk ik morgen een foto van mijn buik en na de challenge maak ik er weer een :)

"I myself have never been able to find out precisely what feminism is. I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat." - Rebecca West

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:01

Ik ga ook een poging wagen tot het beginners schema :D

Was al 10 kg afgevallen maar blijf nu een beetje hangen. Buikje was ook al een stuk minder geworden maar die is er nu weer een beetje bij :')

Denk dat ik het schema ook aan mijn vriend ga laten zien. Die wil ook graag wat afvallen en ben de helft van de week daar, kunnen we samen de oefeningen doen :D

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-17 20:02

Echt veel verschil zul je niet zien als je je voeding niet aanpast! Voeding en sporten gaan namelijk echt samen.


Froukje, bij welke oefening?


Goed bezig mensen! Ik moet hem straks zelf ook nog even doen! :)


Calanddra, samen oefeningen doen is altijd beter voor de motivatie!

Dayanara

Berichten: 2374
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:03

enamorada schreef:
Bij welke oefening heb je dat Froukje?

Ik maak denk ik morgen een foto van mijn buik en na de challenge maak ik er weer een :)


Dit wil ik ook gaan doen idd en meten :)

Calanthe

Berichten: 1917
Geregistreerd: 11-01-15
Woonplaats: Omgeving Arnhem/Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:04

Ik ga ook meedoen! Had vorig jaar een strak buikje, maar door luiheid is die weg :')
Ik ga zo beginnen aan het beginnerschema :D

I think I try too hard, how I look, what I do, what I'm sayin'

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:06

_KiMbErLeY_ schreef:
Echt veel verschil zul je niet zien als je je voeding niet aanpast! Voeding en sporten gaan namelijk echt samen.


Froukje, bij welke oefening?


Goed bezig mensen! Ik moet hem straks zelf ook nog even doen! :)


Calanddra, samen oefeningen doen is altijd beter voor de motivatie!



Ik heb mijn voeding afgelopen zomer reeds aangepast, inmiddels 5 kilo kwijt zonder te sporten, maar wil nu dus ook strakker. Lukt dat hiermee wel denk je?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:08

ik heb nu schema 1 gedaan en voltooid maar voel me buiks spieren nu wel echt. vond het bij elke oefening de laatste 5 ook ontzettend zwaar.
zal ik dan deze door moeten zetten of kan ik toch beter de laagere oefeningen gaan doen ?

She wears short skirts, I wear jodhpurs.
She's cheer captain. And I jumping oxers.

dakpan
Berichten: 166
Geregistreerd: 13-02-11

Re: Bokt's januari Buikspierchallenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:09

Ook ik ga meedoen!

Froukje
Forever young

Berichten: 10827
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:10

_KiMbErLeY_ schreef:
Froukje, bij welke oefening?

enamorada schreef:
Bij welke oefening heb je dat Froukje?

Bij de reverse crunch voornamelijk.

I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't.

Gero_Justine

Berichten: 201
Geregistreerd: 25-02-10
Woonplaats: Wemeldinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:10

Ik doe mee met de beginnersvariant!

Dreamer-S (Dreamcatcher x Rhodium) B +22, L1 +14, L2 +21, M1 +2

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:12

De gok genomen en gelijk dag 1 gestart van het eerste schema wat je geplaatst hebt in de OP. Heb het gevoeld haha, maar is me wel gelukt.

Als ondergrond heb ik een zadeldekje opengevouwen wat ik hier toevallig nog heb liggen. Ideaal :D

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:13

Ik wil ook mee doen maar mis nog veel meer oefeningen :D Zoals de bicycle crunches, heel touches, butterfly kicks, knee crunches, raised leg circles, scissoring.. Kan je veel meer variëren of andere spier groepen aanspreken denk ik?

@Lianne304, dat betekent dat je het goed doet en je spieren aanspreekt denk ik. Het hoort niet makkelijk te zijn

"Unable are the loved to die, for love is immortal." - Emily Dickinson

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:19

Ik doe ook mee vanaf morgen als dat kan!

xGaab

Berichten: 1355
Geregistreerd: 05-04-08
Woonplaats: De meern

Re: Bokt's januari Buikspierchallenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:21

Braaf de eerste dag mee gedaan, pfjoee pittig! We gaan ervoor


BSMPSGA♥♥

♥♥ Michael
als leven lijden wordt, wordt houden van, loslaten. Amigo, Ashley.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-17 20:24

Froukje, als je bij deze oefening je rug niet sterk houdt kan het inderdaad wat pijn aan je rug gaan doen. Misschien is het voor jou dan beter om een vervangende oefening te doen.
https://www.youtube.com/watch?v=C35_SRFBwHM

Deze oefening is een stuk minder belastend voor je rug. Misschien eerst je buikspieren wat meer trainen voordat je dit soort oefeningen doet. Als ik jou was zou ik dan ook uitkijken met de benen laten zakken, dit kan namelijk ook gevoeliger zijn voor je rug. Daar kun je eventueel ook deze oefening voor gebruiken. Probeer bij de plank echt geen holle rug te trekken.

Liselot goed bezig! Maar als je meer zou gaan sporten zal het waarschijnlijk nog veel sneller gaan. Deze oefeningen zullen werken om iets strakker te worden, maar om echt af te vallen zul je meer moeten sporten, waaronder ook cardio.


lianne304 schreef:
ik heb nu schema 1 gedaan en voltooid maar voel me buiks spieren nu wel echt. vond het bij elke oefening de laatste 5 ook ontzettend zwaar.
zal ik dan deze door moeten zetten of kan ik toch beter de laagere oefeningen gaan doen ?

Heel goed! Het is inderdaad niet bedoeld om makkelijk te zijn, en spierpijn of vermoeide spieren zijn normaal!


Varekaj schreef:
De gok genomen en gelijk dag 1 gestart van het eerste schema wat je geplaatst hebt in de OP. Heb het gevoeld haha, maar is me wel gelukt.

Als ondergrond heb ik een zadeldekje opengevouwen wat ik hier toevallig nog heb liggen. Ideaal :D

Goed bezig! :)) Inderdaad handig een zadeldekje!

Bralindy, er zijn zoooooooveel buikspieroefeningen dat je inderdaad veel kan variëren. Echter heb ik er in dit schema voor deze oefeningen gekozen. Dan kun je ook iets op/uitbouwen.

Jasmijn203

Berichten: 108
Geregistreerd: 23-01-16
Woonplaats: Delfgauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:25

Ik meld me ook!

04-2013 Sjors&Sjimmie <3 04-2016 Jana :) Twenty Øne Pilots

Eline_S_S

Berichten: 3517
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:28

Oh wat leuk! Ik ga zo gelijk beginnen :D
Ik ben op dit moment bezig om een wat strakker lichaam te krijgen. Ik ben de laatste jaren zeker 10 a 15 kilo aangekomen en merk dat ik me niet altijd meer lekker in mijn lichaam voel. Ik ga daarom sinds kort ook naar de diëtiste, dus ik zit vol motivatie :)

Starlight van 't Olle Stee <3
Lucky Luuk <3

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:32

Ik heb net het beginnerschema gegaan. *\o/* Voel al wel wat buikspieren.

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

marimba

Berichten: 676
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hoofdstad van overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:33

ik ga het ook proberen met het beginners schema, al zie ik geen verschil tussen de chrunch en de situp

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 20:35

Dag 1 gedaan! Sinds 6 weken hebben mijn man en ik onze voeding ook aangepast. Hij is nu 11.5 kilo kwijt door voeding en iedere avond zeker een uur met de hond te lopen. Tot nu toe gaat het hem erg goed af.
Ik ben sinds ik niet meer paardrij zeker 6 kilo aangekomen en ook ik wandel nu veel en voeding aangepast maar zie nog geen verschil. Vandaar dat ik nu dit schema ga aanhouden en daarnaast nog andere oefeningen.

Loop vanaf morgen ook naar mijn werk, 2.2 km heen.

Rex & Jazz

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-17 20:39

marimba schreef:
ik ga het ook proberen met het beginners schema, al zie ik geen verschil tussen de chrunch en de situp


De crunch is alleen met je schouders van de grond, bij een sit up moet je proberen met je hele bovenlichaam los te komen van de grond ;)


Goed bezig GoldenHero!


Zo, alles gedaan op mn werk, ik ga ff collega' s aansporen om dag 1 mee te doen :P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Aukelizzy, ComscoreBot, Hazna, Lestria, nicole_floor, NinaCharlie en 45 bezoekers