Fitbit wie doet er mee ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:24

Yonker schreef:
Ik heb er sinds vandaag ook 1 *\o/*
Zijn er nog mensen die hier met elkaar challenges doen?


Yes! We hebben 2 groepen. Als je mee wilt doen mag je je mailadres en gebruikersnaam pb'en :D


Miranda06

Berichten: 755
Geregistreerd: 06-09-08
Woonplaats: Muntjeziel (Munnekezijl) (Fryslan)

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:15

Is er al een groepje vanuit dit topic? wil ook wel meedoen dan, ik loop ongeveer tussen de 6000 en 11000 stappen de laatste tijd.
(had al eerder bericht geplaats maar was mijn bokt wachtwoord kwijt) 8)7

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:13

Zie het bericht boven je :)

Miranda06

Berichten: 755
Geregistreerd: 06-09-08
Woonplaats: Muntjeziel (Munnekezijl) (Fryslan)

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:20

O sorry niet gezien. Heb je pb gestuurd. :D

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:14

Vind het wel jammer dat hij met fietsen en paardrijden ook stappen telt..... ze zouden toch makkelijk een functie moeten kunnen maken waarbij je met een Work out geen stappen telt......

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:40

Yonker schreef:
Vind het wel jammer dat hij met fietsen en paardrijden ook stappen telt..... ze zouden toch makkelijk een functie moeten kunnen maken waarbij je met een Work out geen stappen telt......

Waarom wil je dat?

Fietsen telt hij overigens niet ( die herkent hij als een fiets workout, maar neemt geen stappen mee)
Hardlopen en paardrijden wel.
Voor mij voelt dat als logisch omdat het ook onderdeel is van de dagelijkse beweging die aanbevolen is.

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:56

Fietsen telt die wel degelijk stappen bij op, niet zoveel maar wel degelijk stappen. 500 voor 15 min fietsen ofzo.
Paardrijden kreeg ik er wel rond de 4000 bij voor 30 min??? Ik vind dat nogal een vertekend beeld geven en niet eerlijk met de challenges :)

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:00

Fietsen kun je ook aanzetten :)

Als je bij run en dan door zappt naar bike en die aanzet dan telt hij geen stappen.

Paardrijden geeft inderdaad een vertekend beeld qua stappen.. Is wel jammer dat ze daar ook niet iets voor hebben verzonnen haha.

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:05

Nou dan telt die alsnog stappen hier hoor :=
Zal t straks nog keer proberen maar telt alsnog stappen. Anders zou je bij paardrijden ook bike aan kunnen zetten.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:32

Maar of je nu aan het paardrijden of aan het hardlopen bent , dat maakt toch in beweging ook niet veel uit ?
Het idee achter de fitbit is toch dat je voldoende beweegt.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 12:57

Ik let ook voornamelijk op mijn hartslag en het aantal calorieën dat ik verbrand.

Yonker

Berichten: 13504
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:04

MariekeB schreef:
Maar of je nu aan het paardrijden of aan het hardlopen bent , dat maakt toch in beweging ook niet veel uit ?
Het idee achter de fitbit is toch dat je voldoende beweegt.


Tja voor mij wel, ik wil meer stappen zetten naast het paardrijden en fietsen :)
Dus met paardrijden gaat hij af voortaan.

Always be yourself unless you can be a Unicorn then always be a Unicorn!!!!

Krissis

Berichten: 4735
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:26

MariekeB schreef:
Maar of je nu aan het paardrijden of aan het hardlopen bent , dat maakt toch in beweging ook niet veel uit ?
Het idee achter de fitbit is toch dat je voldoende beweegt.

4000 stappen hardlopen kost je meer energie dan 4000 stappen paardrijden.
Ja, ik weet, paardrijden kan intensief zijn, maar deze vergelijking gaat wat mij betreft niet op

Normal is an illusion. What is normal for the spider is chaos for the fly.
Morticia Addams

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:24

Krissis schreef:
MariekeB schreef:
Maar of je nu aan het paardrijden of aan het hardlopen bent , dat maakt toch in beweging ook niet veel uit ?
Het idee achter de fitbit is toch dat je voldoende beweegt.

4000 stappen hardlopen kost je meer energie dan 4000 stappen paardrijden.
Ja, ik weet, paardrijden kan intensief zijn, maar deze vergelijking gaat wat mij betreft niet op


Mee eens

sʟáɪɴᴛᴇ ɪs ᴛáɪɴᴛᴇ
<3 • ꜱɪarah • <3 >> I N S T A G R A M
Brits korthaar Bailee volgen? Klik maar hier voor veel pluis!

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 00:28

Ah ok, ik doe beide. En het is kwa hartslag behoorlijk vergelijkbaar.
Ik train hardlopen in hartslag zones en paardrijden past prachtig in de iets lagere zones ( maar wel met echt tranings resultaat)met af en toe een lange pittige interval.( Serieuze galop of een proef. Zowel dressuur als springen gaat hartslag ook serieus omhoog)

Maar zelfs als je heel relaxt een buitenrit maakt is dat meer dan vergelijkbaar met een stevige wandeling ( hartslag en calorieën) en dus voor mij prima dat ze meetellen.

Ik vind het heel interessant om te zien hoe hoog m'n hartslag op kan lopen tijdens een fanatieke training te paard.

Als je naast paardrijden nog meer stappen wil zetten, kun je ook een hoger dagelijks doel instellen 15000 bv ipv hem afdoen.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 08:53

Ik ben trouwens wel benieuwd wat jullie op een dag verbranden. Het verbaasde me echt hoe hoog ik telkens zit, op een normale werkdag zonder sportschool zit ik zo aan de 2700 Kcal en op dagen dat ik sport rond de 3500.

J0anieke

Berichten: 4867
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:07

Ik denk dat dat wel normaal is.. Ik ben momenteel werkloos, net afgestudeerd, dus mijn leven is een stuk rustiger dan bij jou... Ik zit op een dag zonder sporten rond de 2200 kcal, en op een dag waarbij ik sport en/of paardrij rond de 2700/3100 kcal.

    Alana. ♡

Anoniem

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:29

Ik ben wat ouder en denk dat Fitbit daar goed rekening mee houdt. Dag zonder sport rond de 2100 , dag met fanatiek Sport 2500.


xTweetyx

Berichten: 1313
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Oosterhout

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:35

mijn dagen en calorieën wisselen heel erg.

Gisteren wel sportschool gehad maar verder weinig gedaan, alleen school en heb dan 2677 calorieën verbrand. ik zie terug dat het vaak rond de 2500 calorieën zijn
Dagen dat ik moet werken, sport ik vaak niet en haal ik rond de 3300 calorieën.
werken in de horeca. aan het aantal stappen zie ik het wel heel goed.

school en sportschool is rond de 1500 stappen
werken, zonder sportschool minimaal 2200 stappen en de meeste stappen zijn 39116 stappen( heb mijn fitbit pas vanaf 18 september)

...

Selket

Berichten: 2259
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 12:17

Hoi!

Ik heb sinds twee dagen een fitbit charge 2, dus ik kom hier ook graag meepraten en meedoen aan de challenges :)

Ik vroeg me wel af, hoe hoog is jullie rusthartslag? Ik weet dat ik een lage hartslag heb, maar als ik die fitbit moet geloven is mijn gemiddelde rusthartslag 50, en ik lees overal dat een normaal gezond persoon een rusthartslag van tussen de 60 en 100 zou moeten hebben.. Ga me er bijna druk om maken :+

J0anieke

Berichten: 4867
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:52

Je draagt hem dan dag en nacht neem ik aan? De rusthartslag die de Fitbit aangeeft is echt heel laag naar mijn idee, zeker als je hem dag en nacht aan hebt. Mijn rusthartslag is met dag en nacht dragen rond de 57, en als hem alleen overdag draag rond de 63.

    Alana. ♡

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 20:58

J0anieke schreef:
Je draagt hem dan dag en nacht neem ik aan? De rusthartslag die de Fitbit aangeeft is echt heel laag naar mijn idee, zeker als je hem dag en nacht aan hebt. Mijn rusthartslag is met dag en nacht dragen rond de 57, en als hem alleen overdag draag rond de 63.

Dat is prima toch. Ik loop met een hartslagband en de fitbit en de band ( Beste meet methode ) zijn nagenoeg gelijk.

Rusthartslag 57 is gewoon goed. Ik heb 59 maar ben ondanks fit ook chronisch ziek dus hij is wat hoger dan ik zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:01

Selket schreef:
Hoi!

Ik heb sinds twee dagen een fitbit charge 2, dus ik kom hier ook graag meepraten en meedoen aan de challenges :)

Ik vroeg me wel af, hoe hoog is jullie rusthartslag? Ik weet dat ik een lage hartslag heb, maar als ik die fitbit moet geloven is mijn gemiddelde rusthartslag 50, en ik lees overal dat een normaal gezond persoon een rusthartslag van tussen de 60 en 100 zou moeten hebben.. Ga me er bijna druk om maken :+

Nee joh, die van m'n man is onder de 50. Niks mis mee. Google maar eens op rusthartslagen van wielrenners. Die zijn pas laag ( Indurain 28) :D
Laag = Fit
Als mijn hartslag 63 is , dan doe ik een paar dagen rustig aan, dan zit er een "griepje" aan te komen.

Wat mij opvalt is dat m'n rusthartslag een prachtig patroon heeft. Ben benieuwd of dat een vrouwen ding is (cyclus)

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:05

Super leuk! Mag ik mee doen?

~ Noalie ~ Razzle ~
~ Myrtle ~ *voor altijd in mijn hart*

https://www.instagram.com/hinnikendgoud.zilver

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Fitbit wie doet er mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:16

Superleuk dat er zoveel mensen mee willen doen!

Ik wil alleen wel aan iedereen vragen om niet zelf de challenges te gaan maken. De groepen veranderen momenteel wekelijks door nieuwe leden en doordat mensen toch te veel of te weinig lopen voor een groep. Ik hou zelf de stappen van iedereen bij zodat de groepen zo 'eerlijk' mogelijk verdeeld worden en niet elke week dezelfde wint :P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: -Namiro-, aniek_joefy, Azhari, chocky84, collendoorn, Dnies90, ElineGC, Facebook, GoogleAdsense, Jacquelinee_, lizard, R0SE, RianneH, san4nie, shannen6, Spike2019, stijntilla, VivianHesen en 166 bezoekers