Gastric bypass

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:13

Ik sta inderdaad ook regelmatig een tijdje stil.. maar ik hoop er eigenlijk nog zeker wel 10 kwijt te kunnen. Ik ben nu 96,6 kilo bij 1,76m.

Ik weeg mezelf wel dagelijks.. maar dat vind ik fijn. Het motiveert me en daardoor weet ik ook waar ik het voor doe. De laatste tijd gaat brood en het avondeten eten totaal niet lekker.. snel vol/klaar mee. Ook drinken lukt de ene dag beter dan de andere dag. En nu ook weer een fase dat ik gewoon niet weet waar ik 'zin' in heb :\ dat maakt wel dat ik soms keuzes maak die misschien niet het gezondste zijn, bijv. een halve liter thee met een eetlepel honing er in. Maar dan weet ik wel zeker dat ik het opdrink..

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-23 20:52

Eleadoras schreef:
sta inderdaad ook regelmatig een tijdje stil.. maar dat maakt wel dat ik soms keuzes maak die misschien niet het gezondste zijn, bijv. een halve liter thee met een eetlepel honing er in. Maar dan weet ik wel zeker dat ik het opdrink..


Thee met honing kan geen kwaad. Als je daar maar geen pak Bastogne koeken bij opeet. ;)

Het belangrijkste is dat je voldoende eet en drinkt. Je mag echt soms zondigen. En eet om de 3 uur. Al is het maar een mandarijntje. ( hele sinaasappel is teveel voor mij) zo eet ik graag soep eind ochtend, in plaats van brood. Dus probeer iets te vinden wat je wel smaakt. Drinken en eten is belangrijk.

Match

Berichten: 433
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 11:04

Bij mij gaat eten op het moment ook minder. Niets smaakt en heb vaak vastlopers met het avondeten.
Ik heb wat spanning, dus ik wijt het daar aan

Match

Berichten: 433
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 11:05

Jojoju schreef:
Yes zonnetje, die is weer omlaag. Sinds ik weer voldoende drink val ik af

*\o/* *\o/*

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 13:10

Jojoju schreef:
Yes zonnetje, die is weer omlaag. Sinds ik weer voldoende drink val ik af


Super!

Is drinken sowieso een stimulans voor het afvalproces?

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:32

Okay.. wellicht een persoonlijke vraag, maar hoe vaak gaan jullie naar de wc? Ik ben van dagelijks naar om de 2 of 3 dagen gegaan

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:37

Dagelijks

Eleadoras
Berichten: 482
Geregistreerd: 27-01-15

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 20:52

Hier ook vrijwel dagelijks

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 21:26

Jojoju schreef:
Okay.. wellicht een persoonlijke vraag, maar hoe vaak gaan jullie naar de wc? Ik ben van dagelijks naar om de 2 of 3 dagen gegaan


Ik heb er geen ervaring mee maar je eet nu ook ineens veel minder. Als ik op dieet sta en weinig eet wordt het ook minder.

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 21:54

Jojoju schreef:
Okay.. wellicht een persoonlijke vraag, maar hoe vaak gaan jullie naar de wc? Ik ben van dagelijks naar om de 2 of 3 dagen gegaan



Ik ben van eens in de 5 dagen naar dagelijks gegaan, het moest in de eerste weken wel eerst goed op gang komen.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 04:39

Ik ga dagelijks. Soms als ik niet kan, dan doe ik gemalen/ gebroken lijnzaad door mijn yoghurt. Dat helpt mij erg goed. Misschien jou ook?

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 09:00

Dat is een goede tip pipoo, ga ik eens doen. Ik kan me ook voorstellen nu er zo weinig voedsel binnen komt er ook minder ontlasting gemaakt wordt. Nu toevallig wel 2 dagen achter elkaar :)

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 19:03

Ik merk het heel erg snel als ik niet genoeg volkorenproducten neem. Hoe heet dat? Zemelen of zo? Ik eet geen brood meer, alleen soms geroosterd omdat t gewoon niet goed valt. Maar volkoren crackers en zo nu en dan rijstwafels. Bij rijstwafels heb ik echt meer " pitjes" nodig. Je komt vanzelf achter je dingetjes. Kost wat tijd. Maar je hoeft t wiel niet opnieuw uit te vinden. Maar wat voor mij werkt hoeft uiteraard niet voor jou zo te zijn. Maar proberen kan geen kwaad. :D
Dus blijf tips vragen. Wie weet zit de gouden erbij voor jou

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 20:45

Een boterham kan ik prima eten :) of nou ja, een halve boterham

Andere vraag, ik gebruik de vitamines van Elan, waaronder ook de calcium chew. Mijn stiefmams die heeft de operatie een jaar geleden gehad (en is 50 kilo kwijt) moet 2 calcium chew tabletten per dag nemen. Ik gebruik er 1 per dag.. hoe zit dat bij jullie? Moet ik de eerste bloed controle na de operatie wellicht afwachten om te kijken of 1 per dag genoeg is voor me?

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:16

Hihi. Hoe gul een halve boterham... maar zonder gekheid, fijn dat je dat weg krijgt.
Ik weet niet wat de voorgeschreven hoeveelheden zijn. Denk dat jij dus dat heb nu. Zou het even afwachten. Dat kan tot het 1 e bloedonderzoek, maar ook als je zelf dingen opmerkt die anders zijn.
Haaruitval en andere symptomen komen best voor in het begin. Schrijf alles op. En evalueer na bv een maand. Je hoeft niet gelijk aan de bel te trekken, maar zo kan je wel beter in kaart brengen waar jij persoonlijk wat last van ondervindt. Altijd handig. Je moet wel beseffen dat je lichaam wel moet wennen aan zijn nieuwe ik. Dus sommige dingen hebben tijd nodig. Zo nu en dan een eet/ drink dagboekje bijhouden is daar een goed voorbeeld van. Mocht er iets zijn, kan je altijd zo'n weekje uit de kast halen. Hoeft niet constant, maar eens in de maand/ 2 maanden een halve week eerlijk noteren wat je eet en drinkt kan heel veel info geven.

BarbaravdW

Berichten: 960
Geregistreerd: 31-07-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-23 21:37

Ik moet 3 calichew per dag 8)7 wat raar!

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 09:56

Jaja hier ben ik weer 8-)

Ik heb net een mailtje naar de obesitasverpleegkundige gestuurd, de afgelopen week (3e week na operatie) lijk ik stil te staan qua gewicht. Ik woog voor de operatie 126,9 en de afgelopen week blijf ik schommelen tussen de 120,5 en 121 kilo. Ik vind het frustrerend, het lijkt mij dat ik meer zou moeten afvallen. Een gemiddelde dag ziet er zo uit:

ontbijt: 150 ml optimel kwark
tussendoor: 200 ml optimel drink
lunch: 1 vitalu cracker met 30+ kaas/filet american/kipfilet
tussendoor: 25 gram amandelen
avondeten: 50 gram kipfilet+100 gram groente
tussendoor: 150 ml yoghurt

drinken: 1,2 liter water + 3 mokken koffie van ieder 300 ml

dit alles samen ligt tussen de 600 en 700 kcal. Hoe kan het dat ik niet afval?? Het is wel zo dat ik mijn menstruatie heb gehad, lipoedeem+lymfoedeem heb en medicatie gebruik wat bekend staat om gewichtstoename

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:16

Lijkt mij opzich helemaal geen slecht schema.

Wat eet je al veel groente!

Groente eet ik echt als laatste meestal 2 hapjes, want volgens het ziekenhuis en dietiste moet eiwit voor blijven gaan.

Ik eet 's avonds 100-125 gram vlees met 2 hapjes groente en een halve aardappel nu 10 maanden na de operatie.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:01

Devil_ina, ik eet nog maar 50 gram vlees natuurlijk. Als ik straks ook 100 gram vlees kan eten zal ik denk ik ook minder groente kunnen eten.

Ik heb al antwoord van de obesitasverpleegkundige:

'Het is normaal dat het gewicht een periode stilstaat.

Dan verdwijnt het vet rond de organen en dit vertaald zich niet in gewichtsverlies op de weegschaal, wel kunnen mensen vaak een maat kleiner van kleding aan(figuur verandert)

Dus geen zorgen zeker niet met een goed eetpatroon.'

Ik zal me dus geen zorgen proberen te maken

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:20

Jojoju schreef:
Devil_ina, ik eet nog maar 50 gram vlees natuurlijk. Als ik straks ook 100 gram vlees kan eten zal ik denk ik ook minder groente kunnen eten.

Ik heb al antwoord van de obesitasverpleegkundige:

'Het is normaal dat het gewicht een periode stilstaat.

Dan verdwijnt het vet rond de organen en dit vertaald zich niet in gewichtsverlies op de weegschaal, wel kunnen mensen vaak een maat kleiner van kleding aan(figuur verandert)

Dus geen zorgen zeker niet met een goed eetpatroon.'

Ik zal me dus geen zorgen proberen te maken


Afvallen komt vanzelf weer, dat komt echt wel goed. De 1 komt nou eenmaal sneller op gang dan de ander. :(:)

Ik heb in het begin helemaal geen groente gegeten. alleen vlees, vis, zuivel, ei en vrij snel ook fruit.

fokfanaat

Berichten: 20212
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 11:21

idd stilstaan hoort erbij, en dat kan op alle momenten komen. komt echt goed

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 19:58

Probeer in ieder geval meer vlees/ vis/ eiwitten te eten. Overal waar groente zitten kan geen ander voedsel heen. ;)

Anoniem

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:26

Ik heb vrij snel na de operatie ook 3 weken bijna stilgestaan..

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-23 10:29

En ik ga weer naar beneden qua gewicht *\o/* 119,6 nu

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-23 10:43

Hoera! Ik ben uit de 119 kilo!