Gastric bypass

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
PeeltjE
Berichten: 180
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-21 14:17

Dankjewel allemaal :) Als je erbij nadenkt hoeveel het is idd, soms til ik mijn zoon van 18 kilo de trap op, en dat is zwaar! Dan te bedenken dat ik dat gewicht x3 altijd nog extra bij me had.. bizar eigenlijk.
Ik heb bijna geen overtollige huid gelukkig. Ietsje bij m’n buik, maar door keizersnedes litteken lijkt het meer dan het eigenlijk is.
Moet wel zeggen, ik smeer me helemaal de rambam (op buik, armen en benen) met allerlei crèmepjes enzo waar van de dermatologen op TikTok zeggen dat het goed is :+ :') dus misschien dat dat ook helpt :')

Wendy spannend!!! :D Maar wat fijn dat het nu eindelijk gaat gebeuren :j

[o]


Zerena

Berichten: 3878
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:34

Mag ik vragen wat jullie daadwerkelijk heeft laten besluiten om voor een maagverkleining te gaan?

Ik zit er een beetje tegenaan te hikken, en overtuig mezelf er nog van dat ik het zelf kan (jah uhuh).

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:43

Ik ben vaker afgevallen en weer aangekomen, maar boven de 40 wil het afvallen steeds moeilijker, en ik wou niet dat mijn lijf me gaat belemmeren. Als ik nu zie hoe ik me voel heeft het dat al toch wel een poos gedaan met een aantal zaken.

Zerena

Berichten: 3878
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:54

Als ik heel eerlijk ben belemmerd mijn lijf mij al.
Ik heb snel last van mijn knieën en mijn rug, mijn linkerhak is pijnlijk.

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:56

Ik wou dat ik het eerder had gedaan

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:09

Ik was het zooo zat. Werd elk jaar toch weer iets zwaarder. Heb veel gelijnt maar t kwam er altijd weer aan. Heb 2 jaar over t voortraject gedaan en zuchtte van verlichting toen het eindelijk mocht.

Wendy_Komen

Berichten: 6281
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 00:31

Hier morgen de eerste voorbereidingen treffen... Aanstaande maandag operatie!
Pipo, hoe is het er nu mee??

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 06:00

Lief dat je t vraagt. T gaat wel. Maandag dat maagonderzoek dus begin een beetje nerveus te worden. Zoveelste x maar t blijft spannend. Toch onder narcose hè. Verder natuurlijk 2 gaatjes in je buik, een met een slang en een met een te heet gewassen stomazakje. Maar het is niet anders.

Jij ook al een beetje de kriebels???? Ook voor jou is as maandag de grote dag.

Wendy_Komen

Berichten: 6281
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:53

Fijn dat gezien de situatie het toch een beetje gaat. Hoe gaan ze de maag precies onderzoeken?

Kriebels beginnen toch wel langzaam te komen nu :o :D

fokfanaat

Berichten: 20205
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 13:54

Spannend hoor! Het valt allemaal zo mee.zorg dat je lekker veel fruit yoghurt en soep in huis hebt.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 16:45

Ze hebben iets besteld wat ze normaal niet gebruiken. Weet niet wat het is. Zal t vragen voor ik onder narcose ga. Daarom duurde het ook even.
Dit gaat gewoon via je mond. Normaal met een roesje, maar ik raak in paniek dus ga ik onder narcose.

Op naar maandag,ga heel hard voor je duimen.

Wendy_Komen

Berichten: 6281
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 18:39

Thanks fokfanaat!

Ik ga ook heel hard voor jou duimen Pipo!!!! En uit medische nieuwsgierigheid hoor ik graag wat ze gedaan hebben.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 19:28

Ik ben weer thuis. Alles is goed gegaan. Het iets wat ze besteld hebben was een klipje/klemmetje, dat op de scoop gezet kon worden.
Volgens de arts hebben ze dat op het stukje maagwand gezet wat waarschijnlijk nog open was.
Dus een echte opening hebben ze niet gezien. Bevestigd door arts. ( laatste keer 3 keer gezegd en door hun bevestigd dat er geen!!!! Gaatje meer was, terwijl ik heb gezegd dat ie er wel was. Maar goed, nu dus een klemmetje op een plekje die er straks als de maagwand genezen zou zijn weer afvalt, dus niet verwijderd hoeft te worden. We wachten af. Op naar positieve veranderingen. Hoop straks te kunnen zeggen Yes… ik ga vooruit!!!

Ik hoop voor Wendy dat alles voorspoedig is verlopen en dat ze morgen weer fijn naar huis mag. Ik duim nog even door!!

Mariska_28

Berichten: 10486
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 22:46

pipo schreef:
Ik hoop voor Wendy dat alles voorspoedig is verlopen en dat ze morgen weer fijn naar huis mag. Ik duim nog even door!!

Ik zal even voor Wendy reageren. Alles is goed gegaan, beetje pijn en erg moe. Hopelijk voelt ze zich morgen wat beter.

pjer
Berichten: 1565
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 23:26

Dank voor de update! Nu snel beter voelen en dan lekker naar huis morgen.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 05:00

Fijn dat t goed gegaan is. Lekker rustig aan doen.

biggirl

Berichten: 1377
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 11:45

Wat fijn om te horen Wendy !

Ik duim voor je mee pipo voor de positieve verandering!

Hier zijn de eerste 10 kilo er af na de operatie *\o/*
Het gaat heel goed en mag echt niet klagen. 1 x dumping gehad en 3 vast lopers. Het is een mooie leerweg !

Alleen heb het zo koud en mijn haar is echt extreem uit aan het vallen maar dat heb ik er voor over !

kerstmuts

diesuus
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: over de grote sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 14:22

Biggirl, begin is er, komt vanzelf goed. Pipo hopelijk was dit voor jou de oplossing en vanaf nu, succes.
Wendy fijn dat alles goed is gegaan, moe en pijn is heel normaal. Ik had de eerste dagen zo een spijt, jeetje wat had ik mezelf aangedaan.
Iemand vroeg wat de reden was voor deze stap. Ik heb 4 jaar geleden en 3 jaar geleden flinke klappers gemaakt met paard en sinds dien ging lopen niet of nauwelijks, alles met krukken en scootmobiel. Paard verkocht, dat ging niet meer. Door niet bewegen werd is alleen maar zwaarder. Nu loop ik weer 4 a 5 km en heb zelfs weer een paard gekocht, voor mij was dit de rede.

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-21 15:37

Biggirl, wat heerlijk!!! Op naar nog veel meer :+
Dat van je haar heb ik ook. Van een dichte bos kijk ik nu recht op mijn schedel :(
Laat even je vitamines nakijken in je bloed. Kan zijn dat daar wat mis is.

Diesuus wat een fijne vooruitgang zeg!!
Ik loop nog niet zoveel. Ik ben aan het opbouwen samen met mijn oudduitse herderpup. Ben al trots dat ik gister dik 6500 stappen heb gezet. Maar kan ook niet zoveel door die k buik. Komt wel.
Paard kopen zou ik ook wel weer willen. Wie weet. Voor nu doe ik het wel met jou verhalen :D

Dank jullie wel.

Zerena

Berichten: 3878
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 10:31

Omdat het al een tijdje stil is hier, en ik toch wel nieuwsgierig ben.

Wendy gaat het goed?
Ik hoop dat alles voorspoedig gelopen is.

Ik ben ook in contact met de betreffende kliniek.

Wendy_Komen

Berichten: 6281
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 10:59

Ja, gaat super! Mag niet klagen. Volgende week alweer beginnen met werken, wel zin in. Al met al is het me niets tegen gevallen!

Zerena

Berichten: 3878
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 12:36

Wat fijn!

ruitje

Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:01

Fijn Wendy! Ik ben net bevallen en kwam daar 7 kilo zwaarder uit dan mijn start, dus nu weer even alles van NOK strak inzetten om niet weer terug te vallen. Meer dames hier die erna zwanger zijn geworden?

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Kimberley_

Berichten: 4856
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 13:02

Ik ben nu bezig met dag 2 van mijn eetdagboek. Zaterdag rn zondag nog en dan alles doorsturen naar Leeuwarden. Hoop zo dat ik akkoord krijg

#haflinger_baloe

diesuus
Berichten: 192
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: over de grote sloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 15:16

Ruitje gefeliciteerd, zou me er nog maar niet al te druk om maken, je krijgt het vast zo druk dat de kilo's er wel afgaan.

Wendy, fijn dat het je is meegevallen.

Kimberley, ik hoop het ook voor je, wees eerlijk anders heb je alleen jezelf er later mee.

Pipo, hoe gaat het nu met je?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daantje_1996, Firebug, Frummel01, GoogleAdsense, Leo, lizard, MerleSimone, Shetje14 en 90 bezoekers