Zeilen, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 20:16

Sheran, als je nagenoeg kosteloos zou willen leren zeilen, tijd over hebt, en je vindt kinderen leuk, zou je je eventueel kunnen aanmelden als leiding bij een waterscoutinggroep. Dat lijkt misschien suf, maar bij een goeie club kun je alle basisvaardigheden leren :) .

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 21:39

Zoveel leuke ideeën! Ik heb helaas niet zoveel tijd over voor dat soort dingen, maar anders was het wel leuk geweest!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 21:51

Heb inmiddels mijn eerste les gehad bij FlexSail, was erg prettig en georganiseerd! Nog eentje en dan CWO I binnen :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 07:50

Wat leuk! Fijn dat het goed is bevallen :D

Wij zijn inmiddels al drie weken aan boord om te klussen. Het begint nu ergens op te lijken :D
Van
Afbeelding
Afbeelding
Naar
Afbeelding

De nieuwe wantputtingen aan de zijkant zitten er ook op..
Afbeelding

Nu nog de laatste onderdelen op de mast poppen, alle nieuwe kabels en vallen doorvoeren en de nieuwe verstaging erop, en dan kan de mast terug erop :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 07:15

Zo, dat ziet er keurig uit +:)+.

Onze dame gaat komend weekend het water uit en de loods in.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:35

Schop!

Hoe is t hier met de bootjes :D?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:40

Ik zie er heel erg naar uit om weer een zeilles te nemen zodra het kan! Hopelijk wil iemand meedoen deze keer, het is echt niet te betalen in je eentje :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:40

Sheran schreef:
Ik zie er heel erg naar uit om weer een zeilles te nemen zodra het kan! Hopelijk wil iemand meedoen deze keer, het is echt niet te betalen in je eentje :')

In welke regio zeil je?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:43

Onze boot staat nu in de loods, in een echt platbodemhoekje. Het staat echt propvol met alle soorten en maten, haha.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:52

Ik hoop dat je iemand kan vinden, Sheran! Waar woon je?
Is het geen idee om zelf een bootje te kopen? Het geld heb je snel terug verdient als het geen laser of valk hoeft te zijn. Wij hebben destijds €500 betaalt voor onze IJsselmeel-jol (oftewel onze badkuip) en de stalling kostte €50 per jaar :')

Wat leuk, San, een platbodemhoekje <3 Zitten er nog veel klussen aan te komen voordat ze terug het water in kan?

Ik kan niet wachten totdat het zeilseizoen weer begint :D Heerlijk om over een paar maanden voor het eerst echte zeiltochten te kunnen maken! We zouden het liefst veel sneller uitvaren, maar de motor is winterklaar gemaakt en de zeilen zitten er nog niet op, dus we wachten toch maar even op beter weer.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 15:55

_San87_ schreef:
Sheran schreef:
Ik zie er heel erg naar uit om weer een zeilles te nemen zodra het kan! Hopelijk wil iemand meedoen deze keer, het is echt niet te betalen in je eentje :')

In welke regio zeil je?


Leiden :)
Ben echt pas net begonnen met echte lessen. Daarom doe ik nu liever nog niet een cursus met veel anderen erbij, want op dit moment zou dat langer duren en dus ook uiteindelijk duurder of even duur zijn. Heb namelijk al wel wat ervaring en leer snel.

8Annemiek: ik kan er ook wel af en toe eentje huren, zou ook niet zo goed weten waar ik een boot zou moeten laten. Heb ook nog geen zeilende vrienden die met me mee kunnen. Wel heel leuk voor later <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-22 17:40

8nnemiek schreef:
Ik hoop dat je iemand kan vinden, Sheran! Waar woon je?
Is het geen idee om zelf een bootje te kopen? Het geld heb je snel terug verdient als het geen laser of valk hoeft te zijn. Wij hebben destijds €500 betaalt voor onze IJsselmeel-jol (oftewel onze badkuip) en de stalling kostte €50 per jaar :')

Wat leuk, San, een platbodemhoekje <3 Zitten er nog veel klussen aan te komen voordat ze terug het water in kan?

Ik kan niet wachten totdat het zeilseizoen weer begint :D Heerlijk om over een paar maanden voor het eerst echte zeiltochten te kunnen maken! We zouden het liefst veel sneller uitvaren, maar de motor is winterklaar gemaakt en de zeilen zitten er nog niet op, dus we wachten toch maar even op beter weer.

Heuo veul :)). Ze moet nog helemaal kaal. Daar gaat mijn vriend deze week mee beginnen. En de mast moet gemaakt, daar kan volgende maand pas aan begonnen worden.

Ik heb ook echt zin in het zeilseizoen.

@Sheran, dat is wel een eindje weg. Kan je niet helpen dan :P.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 20:33

Wij hebben vandaag al het hout (behalve de mast) van de boot gehaald. Dat ging makkelijker dan gedacht, haha.

Zwaarden, giek, kluiver, roerblad, helmstok, gaffel en vaarboom staan netjes opgeslagen. Volgende week alle losse onderdelen (kabels, lieren, wrijfhout, e.d.) loshalen en netjes opbergen. Dan kan het schuren beginnen. Dat gaat wel een week duren :=.

Gelukkig hoeft het hout, op het roerblad na, niet gedaan te worden. Enkel hier en daar wat bijpunten :).

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:08

Ik meld mij. Ik kan een beetje zeilen( mijzelf aangeleerd) en ik ben nu opzoek maar een leuk bootje

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:59

Wat leuk! Weet je al wat je zoekt, welk type?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 15:33

Bij ons in de loods ligt een Lemsteraak te koop, mocht je interesse hebben.

:7.

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:45

_San87_ schreef:
Bij ons in de loods ligt een Lemsteraak te koop, mocht je interesse hebben.

:7.


Leuk instapmodelletje, ik zeg: doen!

Zonder gekheid, wat zoek je? Wil je in je eentje zeilen of met anderen? Wat is het zeilgebied? Wil je er op kunnen slapen of alleen dagtochten maken?

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 00:55

Mo_86 schreef:
_San87_ schreef:
Bij ons in de loods ligt een Lemsteraak te koop, mocht je interesse hebben.

:7.


Leuk instapmodelletje, ik zeg: doen!

Zonder gekheid, wat zoek je? Wil je in je eentje zeilen of met anderen? Wat is het zeilgebied? Wil je er op kunnen slapen of alleen dagtochten maken?


Ik zoek iets wat ik in mn eentje kan, maar ook dat ik met vrienden een paar uurtjes het meer op kan. Dus alleen dagtochten. Mijn zeil gebied is richting zwolle (moet nog een meer vinden haha)

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 00:23

Dan is een randmeer, valk of, iets kleiner, schakel of volksboot wellicht iets voor je. Deze zijn allemaal ook makkelijk trailerbaar en kun je dus zelf vervoeren.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 00:26

Mo_86 schreef:
Dan is een randmeer, valk of, iets kleiner, schakel of volksboot wellicht iets voor je. Deze zijn allemaal ook makkelijk trailerbaar en kun je dus zelf vervoeren.

Ik dacht inderdaad ook aan een valk of volksboot. Zijn de in je eentje ook te varen?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 09:30

Of een klein kajuitbootje, als je een vaste ligplek in een haven geen probleem vindt. Voordeel is dat je wat spullen droog binnen kan leggen, kan schuilen voor de regen en wat comfortabeler en uit de wind kan zitten als je halverwege de dag pauze neemt, of zelfs een keertje kan overnachten. Dat mistte wij bij onze eerste, open boot.
Zo'n kleine kajuitbootjes zijn vaak goedkoper dan een valk.

pluklief

Berichten: 4201
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:02

naranja1 schreef:
Ik dacht inderdaad ook aan een valk of volksboot. Zijn de in je eentje ook te varen?

Ik kom even binnen vallen.

Wij hebben een volksboot en die kan je prima alleen zeilen. Een voordeel van een volksboot vind ik het zwaard, daardoor kan hij makkelijk op de trailer en past hij in de winter gewoon in de garage.

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 13:52

Bedankt voor alle reacties. Ik zit er ook misschien aan te denken om een opknap bootje te kopen. Omdat ik het ook leuk vind om te klussen En ik wil dan zeg maar zomers in het meer en in de winter aan land.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 22:05

Afbeelding

Hier druk bezig met schuren, schuren, schuren :=. Maar goed ook, de antifauling was bijna helemaal weg achteraf, haha.

Morgen met de lichte korrel erover, dan alles schoonmaken en de eerste laag owatrol op het kale staal:).

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:00

Succes met schuren :D Wel fijn om de boot even goed te kunnen behandelen voordat er nieuwe antifouling op gaat!

Ik zou uiteindelijk heel graag coppercoat erop willen, maar dat mag in Nederland niet worden aangebracht helaas.