Pijnlijke heup, dokter of niet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Pijnlijke heup, dokter of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-16 15:51

Ik ben vrijdag gevallen (don't ask how) met mijn hoofd tegen een kast en toch redelijk hard met mijn linker dijbeen vlak onder mijn heup op de grond
Dag 1: Het eerste dat pijn dee na de val was mijn bovenbeen/heup. Heel de middag vrijwel geen last gehad en pas savonds kreeg ik pijn.
Dag 2: Zitten is zeer pijnlijk, ik voel vanaf mijn heup in mijn linkerbil tot aan mijn onderrug. Stappen gaat maar is niet fijn.
Dag 3: Zitten is nog steeds zeer pijnlijk, stappen gaat al beter, pijn in het algemeen ook beter maar lijkt wel verspreid te zijn naar mijn bekken langst beide kanten. Zit ook nog altijd in mijn onderrug.
Maar eventjes niet rijden dus, maar ik weet niet goed wat ik hier mee moet en of ik naar een dokter/ziekenhuis moet gaan of niet. Op internet vind ik ook niet echt veel. Denk nu gewoon aan een gekneusde heup.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥


speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3031
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Pijnlijke heup, dokter of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:53

Wss gekneusd duurt nog wel even voordat het over is. Dokter zou wss paracetamol aanraden

Be happy eat a snackkie

Rebel_Jits

Berichten: 5629
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:17

Leg een coldpack (in een theedoek!) op de beurse plek, dat verlicht de pijn. En een paracetamol nemen inderdaad. Meer kan je nu niet doen.

09/10/2023 <3

Jasmijn159

Berichten: 4427
Geregistreerd: 04-11-05

Re: Pijnlijke heup, dokter of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:20

Zo lang het dagelijks beter wordt lijkt het me niet nodig naar een dokter te gaan. Sterkte!

Shirley

Berichten: 26860
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:20

Paracetamolletje en lekker insmeren met SRL gelei of inspuiten met Reflexspray!
Zal je goeddoen :(:)

Beterschap!

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Pijnlijke heup, dokter of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:30

Vanaf dat je gevallen was had je al kunnen smeren met iets als Traumeelzalf. Kan nog steeds overigens.

Een dokter lijkt mij niet nodig als het elke dag nog verbeterd. Rustig aan blijven bewegen en een lekker warm bad of warm douchen tegen de stijve spieren.

Beterschap!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57832
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:46

Jouw klachten zijn eerder een gekneusd bekken dan een gekneusde heup. Bij een gekneusde heup/een heup met eender welk probleem straalt de pijn typisch naar onder uit (dus van heup naar lies naar bovenbeen.). Pijn in de onderrug en heup-streek is meestal een symptoom van een gekneusd bekken. :)
Indien je bekken nog steeds zo'n pijn doet dat het je effectief beperkt kwa zitten en wandelen zou ik er eigenlijk wel mee naar de arts gaan. :)

In beide gevallen geld dat mits er geen sprake is van een echte breuk (dus echt alleen een kneuzing) dat er met beleid bewogen moet blijven worden. Dat bevorderd het herstel. Maar niet over je pijngrens heen gaan. :) Dus rustig aan wat wandelen of fietsen. In ruglig zou je met een gekneusd bekken de minste pijn moeten hebben.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

CalipsoLover

Berichten: 5530
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Pijnlijke heup, dokter of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-16 09:59

Oke, bedankt iedereen :)

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

marleen_usar

Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:18

Iets kneuzen kan soms wel heel lang duren, goed smeren met Arnica of Traumeel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aukelizzy, Dayna, Grainey, OlleBolle, Padoertje, parador, tinker_sally en 21 bezoekers