Zou het dan toch... zwanger?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 12:14

Misschien dat jullie mij kunnen helpen?

Sinds kort zijn mijn vriend en ik bezig om zwanger te worden
18 december is mijn menstruatie begonnen. Rond 31e mijn ovulatie, we hebben toen ook flink geklust :') . Rond 6 januari begon ik wat kleine steekjes en krampen te voelen onder in mijn buik. Deze voel ik nu af en toen nog. Ook rommelen mijn darmen gigantisch erg. (boer ook de hele dag door) Ik heb 's avonds na het avond eten weer zin in eten. Ik heb alleen nergens zin in. Ook voel ik telkens een soort van misselijkheid, ik hoef niet over te geven, meer het gevoel dat mijn keel dichtgeknepen wordt.(M'n kop thee gaat er moeilijk in) Ben overdag erg moe en heb over de dag geregeld hoofdpijn. Loop door en door naar de WC. M'n buik voelt ook opgeblazen en soms hard aan.

Ik kan volgende week pas testen. Zou het dan toch kunnen?
Ik twijfel enorm aan mijn 'kwaaltjes'. Wat denken jullie?

Anoniem

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:26

Het kan zeker als ik het zo lees :) duimen maar!

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 12:30

Robin_S schreef:
Het kan zeker als ik het zo lees :) duimen maar!


Ik vind het allemaal zo spannend. Ik kan het eigenlijk ook niet echt aan familie of vrienden vragen in mijn omgeving. Ik hoop dat het echt zo is!

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:32

Je hebt testen dat je al vroeg in de zwangerschap kan testen, ik heb bij mijn eerste al vroeg getest en gelijk positief en duidelijk te zien! Bij de tweede pas na een week te zien dat de streep af te lezen was, was toen al een week (misschien zelfs 2 week) overtijd

Maar zou toch de test afwachten, als je iets graag wil kan het ook valse hoop geven omdat je graag iets wilt.... ik dacht eerder ook kwaaltjes te hebben, maar toch niet zwanger.

Sannens
Berichten: 1403
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:33

Inderdaad nog even geduld hebben. :) Jezelf niet gek maken, want anders zit je jezelf deze symptomen straks alleen maar aan te praten!

Ik snap dat het moeilijk is en dat je het spannend vind! Ik duim voor je dat het gelukt is! :D

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 12:35

noah14 schreef:
Je hebt testen dat je al vroeg in de zwangerschap kan testen, ik heb bij mijn eerste al vroeg getest en gelijk positief en duidelijk te zien! Bij de tweede pas na een week te zien dat de streep af te lezen was, was toen al een week (misschien zelfs 2 week) overtijd

Maar zou toch de test afwachten, als je iets graag wil kan het ook valse hoop geven omdat je graag iets wilt.... ik dacht eerder ook kwaaltjes te hebben, maar toch niet zwanger.


Ik ben ook bang dat ik nu allerlei 'kwaaltjes' voel omdat ik het erg graag wil.
Ik moet me toch maar toe zetten om de test volgende week af te wachten. Ik zou dan volgende week maandag/dinsdag kunnen testen. Duurt alleen nog zo lang.. :')

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 12:36

Sannens: Ik moet er niet te veel bij nadenken denk ik... Maar toch blijf ik er mee bezig. De kwaaltjes zijn wel erg aanwezig..

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:48


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:51

Gewoon even afwachten, hoe lastig het ook is :j Ik zie direct aan m'n tepels dat ik zwanger ben, dat is voor mij de graadmeter.

Duimen maar!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:53

Het kan, denk ik... Maar het kan ook net zo goed niet :P

Ik heb hier met regelmaat vóór m'n menstruatie echt MEGA gevoelige en pijnlijke borsten, krampjes hier en daar, overgevoeligheid voor geuren en smaken en dan blijk ik toch niet zwanger te zijn. Dit heb ik overigens niet elke maand, en soms heb ik zelfs precies nul symptomen maar ook dan ben ik tot op heden nog niet zwanger gebleken :')

Ik hoop van harte voor je dat het wel zo is natuurlijk! Mocht het nou niet zo zijn, probeer je er dan niet al te druk om te maken, is voor je eigen gemoedsrust wel zo prettig imo :) En voor nu: echt afwachten, er zit niets anders op :D Succes!
Laatst bijgewerkt door Neej op 09-01-17 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:55

Ik hoop voor je dat je zwanger bent want je bent er wel heel erg mee bezig, begrijpelijk maar wat als het de eerste zes maanden niet lukt, dan kunnen ze jou opvegen. Misschien toch proberen een manier te vinden om met dit soort, nu nog, gezonde spanning om te gaan. Succes.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 09-01-17 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:55

mijn nicht wist het ook gelijk zei ze, en was mij op de dag dat ze ongesteld moest worden al aan't bestoken met de vraag of ze al kon testen (ik die geen kinderen heb of wil :+ )

dus ik duim TS, want het zou kunnen :)

Anoniem

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:58

Oh, wat spannend! :D Ik hoop het voor je, TS!

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 13:02

Eigenlijk hadden wij zoiets van. We proberen het en we zien wel wanneer het ons gegund is. Maar nu dat ik allerlei kwaaltjes voel, ben ik er te veel mee bezig. Ik ga rustig afwachten tot volgende week. Mocht ik toch zwanger zijn dan is mijn voorgevoel toch goed. Mocht het ons niet gegund zijn deze maand, dan proberen we het rustig opnieuw. Ik ben alleen heel slecht in geduld hebben en afwachten. :+ Ik laat het jullie zeker weten.

Ik loop wel elk halfuur naar het toilet.... :=

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:03

Het zou kunnen, maar de klachten worden volgens mij veelal veroorzaakt door hcg en als je nu al zoveel klachten hebt, dan zou je nu al positief moeten testen.
Ik wil je niet enorm van je roze wolk halen, maar de klachten van een zwangerschap lijken enorm op die van een menstruatie. Ik heb ook kaar wat keren gedacht (had elke maand wel weer iets anders erbij) dat ik toch echt wel zwanger moest zijn en na anderhalf jaar wordt dat een steeds grotere teleurstelling. Juist de laatste keer was ik ervan overtuigd dat ik ongesteld ging worden, omdat ik mijn maandelijkse schreeuwuurtje tegen manlief had, en toen bleek ik zwanger. Je weet het echt pas als je test. Ik zou proberen niet teveel hoop te hangen aan de lichamelijke klachten.

Neemt niet weg dat ik voor je duim dat het inderdaad zo is.

marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:05

Spannend TS!! Hopen dat het echt zo is *\o/* Succes met afwachten

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 13:09

EedihcrO schreef:
Het zou kunnen, maar de klachten worden volgens mij veelal veroorzaakt door hcg en als je nu al zoveel klachten hebt, dan zou je nu al positief moeten testen.
Ik wil je niet enorm van je roze wolk halen, maar de klachten van een zwangerschap lijken enorm op die van een menstruatie. Ik heb ook kaar wat keren gedacht (had elke maand wel weer iets anders erbij) dat ik toch echt wel zwanger moest zijn en na anderhalf jaar wordt dat een steeds grotere teleurstelling. Juist de laatste keer was ik ervan overtuigd dat ik ongesteld ging worden, omdat ik mijn maandelijkse schreeuwuurtje tegen manlief had, en toen bleek ik zwanger. Je weet het echt pas als je test. Ik zou proberen niet teveel hoop te hangen aan de lichamelijke klachten.

Neemt niet weg dat ik voor je duim dat het inderdaad zo is.


Normaal gesproken voel ik pas op dag 1 van mijn menstruatie hele erge krampen.
Deze krampjes zijn eigenlijk heel anders, ze zouden langer aan en zijn lange niet zo erg.
Ik ben eigenlijk ook helemaal niet chagrijnig, wel gaap ik rond het avond eten al en lig ik er ook eerder in dan normaal. De krampjes en steekjes zijn sinds zaterdag al vele minder geworden, wel heb ik erg last van een brok in mn keel, niet veel kunnen eten, hoofdpijn en een opgeblazen buik. Deze voelt s'avonds ook zwaarder aan. Ik heb wel het gevoel dat mijn borsten zwaarder zijn geworden.

Ik moet het maar zien, misschien maak ik mezelf wel erg veel wijs. Als ik niet langer kan wachten doe ik eind van deze week een test. :)

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:12

Spannend!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:13

lovebente schreef:
Eigenlijk hadden wij zoiets van. We proberen het en we zien wel wanneer het ons gegund is. Maar nu dat ik allerlei kwaaltjes voel, ben ik er te veel mee bezig. Ik ga rustig afwachten tot volgende week. Mocht ik toch zwanger zijn dan is mijn voorgevoel toch goed. Mocht het ons niet gegund zijn deze maand, dan proberen we het rustig opnieuw. Ik ben alleen heel slecht in geduld hebben en afwachten. :+ Ik laat het jullie zeker weten.

Ik loop wel elk halfuur naar het toilet.... :=


Ik dacht mezelf ook iedere maand zwanger :j Tot het na ronde 9 zo ver bleek te zijn, had toen niets anders gemerkt dan wanneer ik ongesteld zou worden (was buitenbaarmoederlijk, dus HCG stijgt dan niet zo snel), daarna in ronde 13 een positieve test + vroege miskraam en in ronde 14 zwanger van eentje die bleef plakken (overigens was het bij m'n zoon in ronde 3 raak).

Probeer je er niet zoveel mee bezig te houden, want anders denk je iedere maand dat je zwanger bent. Beste is gewoon afwachten tot je NOD en dan testen :)

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:14

Niet te veel focussen op de 'kwaaltjes'.
Menstruatie en innesteling lijken ontzettend op elkaar.
Hoewel je insteek misschien was, we zien wel, kan het nu zomaar toch een obsessie voor je worden.
Wacht rustig af, doe volgende week een test..

En dan hoop ik dat wij je allemaal volgende week kunnen feliciteren!

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 13:15

Quellian schreef:
lovebente schreef:
Eigenlijk hadden wij zoiets van. We proberen het en we zien wel wanneer het ons gegund is. Maar nu dat ik allerlei kwaaltjes voel, ben ik er te veel mee bezig. Ik ga rustig afwachten tot volgende week. Mocht ik toch zwanger zijn dan is mijn voorgevoel toch goed. Mocht het ons niet gegund zijn deze maand, dan proberen we het rustig opnieuw. Ik ben alleen heel slecht in geduld hebben en afwachten. :+ Ik laat het jullie zeker weten.

Ik loop wel elk halfuur naar het toilet.... :=


Ik dacht mezelf ook iedere maand zwanger :j Tot het na ronde 9 zo ver bleek te zijn, had toen niets anders gemerkt dan wanneer ik ongesteld zou worden (was buitenbaarmoederlijk, dus HCG stijgt dan niet zo snel), daarna in ronde 13 een positieve test + vroege miskraam en in ronde 14 zwanger van eentje die bleef plakken (overigens was het bij m'n zoon in ronde 3 raak).

Probeer je er niet zoveel mee bezig te houden, want anders denk je iedere maand dat je zwanger bent. Beste is gewoon afwachten tot je NOD en dan testen :)


Ik ga proberen het een beetje los te laten. Het zou een mooi wonder zijn als het toch zo mag zijn. :D

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:21

Ik merkte helemaal niets tot ik een week overtijd was. Je praat je lichaam snel kwaaltjes aan hoor. En dan is de teleurstelling zo groot. Probeer er iets relaxter in te staan.

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:23

Tja de griep heerst ook he.. Maak je niet al te blij want het kan nog alle kanten op!

(al hoop ik natuurlijk voor je dat het raak is!)

lovebente
Berichten: 259
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Klein dorpje nabij Groningen

Re: Zou het dan toch... zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 13:26

Suzanne F.: Ja ik ben ook bang dat ik daar een zwak voor heb.
Moet ook zeggen, het jaar 2016 heeft mij alleen maar ongeluk gebracht en ik me nu misschien te erg hoop op wat goeds...

Ik ga alles rustig afwachten.. Ik moet me er niet te druk over maken denk ik.
Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte!

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 13:28

Tis sowieso lastig natuurlijk. Dat hele loslaten is helemaal waar hoor, maar als je eenmaal begint ben je er gewoon mee bezig en dan wil je het liever gister dan vandaag. Loslaten is dan nog niet zo makkelijk gezegd, dus dat snap ik wel.
Maar wat ik al aangaf, zeker een kwaal als misselijkheid komt pas tevoorschijn al hcg al te meten is. Dus als het daarvan komt, dan moet het te zien zijn op een test. Ik was ook nooit misselijk voor de menstruatie, tot ik stopte met de pil en we er echt voor gingen. Toen was ik iedere maand misselijk. En ja, dan ga je dus iedere maand denken en heb je iedere maand hoop. Nu ben ik al bijna 2 maanden misselijk en hoop ik dat het snel voorbij gaat :+