Keep calm and do triathlon

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 17:40

Zo Sting! Flinke training!

T2T, succes morgen. Toi toi toi +:)+
Hoop dat je vroeg start ivm de temperatuur %)

porcelain

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:49

Ik reageer morgen even uitgebreider, maar wat ontzettend gaaf zeg!!
Kan me de emoties bij de finish heel goed voorstellen!

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 16:41

Time2Tri schreef:
Moeten jullie even testen of hij openbaar is ...

https://www.youtube.com/watch?v=RPycw6i-0a4

Yes werkt! Eerste paar sec gezien. Straks uitgebreide mr kijken.

Maar wat een ervaring T2T!
Erg massaal, met zoveel deelnemers, maar alles zal ook op rolletjes lopen neem ik aan bij zo’n groots evenement?
Heb je er last van ondervonden, het grote aantal deelnemers?
De stad waar het georganiseerd wordt zal dan wel Ironman ademen, dat lijkt me ook een gave ervaring.

Ja, pfoe he :wow: wat een warmte afgelopen zondag. Super knap gedaan!

Hoe ging het met het terugvinden van je tas? Kan me voorstellen dat je de weg helemaal kwijtraakt %) ;)

Idd, wat LM zegt, leuk verslag van je wedstrijdweekend! Moest wel lachten om de “pasta party”, heet dat echt zo? :=

En een groots nieuw doel, een halve! _/-\o_

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:03

Time2Tri schreef:
@Porcelain ; ze begonnen s,ochtends om 09:00 uur met de 70.3 .
De prof,s eerst , vanaf 09:15 uur waren de age groupers aan de beurt .
Die gingen via een rolingstart het water in , dit duurde 45 min .
M.a.w , de eerste kwamen alweer uit het water terwijl nog niet iedereen gestart was .
De 5150 startte pas om 14:00 uur , toen was Jan Fordeno al gefinisht .
Nee ..geen last gehad van het grote aantal atleten .

De transition bags vinden was makkelijk .
De plekken waren genummerd , en de rekken in beide transition zones identiek .
Ik wist dus dat ik vanaf de zijkant gezien de buitenste rij / boven in de midden hing .

Pasta party of welkom banquet :D

Oh ja, door deze manier van starten zal het idd helemaal niet massaal aanvoelen.

Leuk dat filmpje. Ziet er uit als redelijk helder water! Zwom men over bet algemeen in wetsuits?

Met die transition bags dus goed onthouden waar die ongeveer hangt!

Ik heb komende zondag de volgende op de planning. Wilde me eigenlijk in weert inschrijven. Had ik hele positieve geluiden over gehoord, maar was te laat... inschrijving was net een paar uur gesloten :( doe nu mee aan eentje hier vlak over de grens in België, voor het goede doel. Volgens mij heel low profile

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 19:39

Zo! Nummer 2 zit er op!
Deze vond plaats in Genk. Dacht een laagdrempelige race waar veel mensen voor de fun meededen, maar niets bleek minder waar. Werd wel duidelijk toen we de wisselzone inkwamen en het duurste materiaal zagen staan ;)
Het zwemmen, 750m in 50m bad, ging lekker. 13:45. Lag alleen in een iets te langzame baan, volgende keer toch een snellere tijd opgeven.
Fietsen, 22km, geen fijn parcours, heel bochtig en groot gedeelte vals plat. Toch gemiddeld bijna 30km/u kunnen fietsen, dus viel me nog mee.
Het lopen, 5,5km, ook geen ideaal parcours, deels best beetje stijging en op houtsnippers (Finse piste).
Uiteindelijk in 1:33 ong gefinished. 8e dame. Het gevoel was goed, lopen voelde -ondanks het zware parcours- stukken beter dan vorige keer. Dan toch wel jammer dat ik vorige keer als 7e dame finishte. Maar goed, weer wat ervaring opgedaan :j
Op naar de volgende :)F over 1,5week zwemloop en dan begin juli 1/8e in Stein

Hoe was jullie weekend? Of ja, het weekend is nog niet afgelopen :D heeeeelijk dat extra vrije dagje!

@LM, voor jou dus de volgende ook weer op korte termijn! Wederom sprint?

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 19:11

Klopt hoor, wat je zegt, kijken naar mijn eigen prestatie en niet wat tegenstanders doen.

Is er nog iets gekomen van je lopen? Hier heeft het vrijwel de hele middag geregend.
Is misschien geen excuus, maar lopen met droog weer is toch net ietsjes fijner :')

Vandaag hersteldagje, weer even lekker paardgereden *D blijft helaas wat weinig tijd voor over naast al dat trainen, werken, huishouden en af en toe ook wat aandacht voor vriend/vrienden ;)

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 22:10

Prachtige plek, T2T, dat is toch leuker zwemmen dan in een zwembad!

Jeetje, wat een afstand, LM! Ik snap die zware benen wel.
Succes morgen!

Deze week wat rustig aangedaan. Ook ivm lange werkdagen. Dond zwemtraining, gisteren techniektraining fietsen, bochtenwerk (heel nuttig!), vandaag parcoursverkenning vh fietsparcours van race begin juli. Morgenochtend rondje lopen.
Ik heb woensdag een zwemloop op het programma. Er wordt 29graden voorspeld :roll:

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:32

lovemaylo schreef:
@porcelain, oef Ja woensdag is heel warm weer voorspeld!!

Gisteren dus gestart op de 1/8ste studentenserie (verplicht onderdeel van school) en het ging best lekker. Ik kon mooi meekomen met zwemmen en kwam aardig vooraan het water uit, snelle Wissel en door op de fiets waar ik 1dame en 1heer ingehaald heb. Toen de Wissel zone weer in voor het lopen waar ik hoorde dat ik 1ste dame was en 4e overall! Mooi vast kunnen houden en als 1ste dame gefinisht!
Jammer genoeg was er geen prijsuitreiking -O-

Nice!
1e plek, goed man! En wederom een super snelle looptijd. _/-\o_
Wat jammer dat er geen prijsuitreiking was, maar toch even je moment of fame gepakt op de foto zo te zien *D

De temp voor woensdag is inmiddels gezakt naar 26 en regen. Vind ik helemaal niet erg ;)

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 14:39

Sting schreef:
Geweldig LoveMaylo! Topper! Wat een snelheden en fijn dat je lekker gesport hebt!

Ik heb zaterdagavond de halve van Zwolle gelopen, op advies van de looptrainer op hartslag gelopen. Moest 160-170 aanhouden, heb geprobeerd dit tijdens het lopen op 165-170 te houden zodat ik wat reserve had voor de waterpunten en een klein stukje wandelen. Ging super! 2e tijd voor mij op de halve, dus helemaal tevreden. Wel belachelijk veel spierpijn, heb daar meestal niet zoveel last van (omdat ik meestal maar kalmpjes loop). Ik heb wel eens gehad dat ik kippenvel kreeg en dat zag ik altijd als waarschuwing van mijn lijf dat ik te hard ging. Nu vanaf de 5km met kippenvel gelopen, maar kon blijkbaar wel blijven lopen. Dus goede om te onthouden!

Ook jij complimenten! 21km lopen, dat zit er voor mij nog (lang) niet in hoor.
Lijkt me nog een vrij hoge hartslag op zo’n afstand, niet?
Hmmm, vreemd van die kippenvel, ik zou dat denk ik ook als een waarschuwing interpreteren :\

Hoe gaat het met je fiets en zwemtrainingen? En heb je al een betaalbare trisuit kunnen bemachtigen?

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 21:32

Sting schreef:
Iemand nog tips voor 2e hands racefietsen uit een winkel in Noord-Nederland? Nieuw is vooral erg prijzig en 2e hands via MP vind ik als beginner nog wat 'gevaarlijk'.

Kan je niet helpen.. ben helemaal niet bekend in die regio. Weet je wel welke maat je nodig hebt? Een kennis van mij was zo lief om met me mee te kijken. Als ik dacht iets interessants te zien op MP, stuurde ik hem de advertentie en gaf hij me advies. Uiteindelijk bij een winkel een 2e hands gekocht, maar hem ook mee laten meekijken naar de advertentie voordat ik de winkel binnenstapte. Heb jij niet iemand in je kennissenkring? Ik heb niet heel veel verstand van fietsen, maar misschien dat als je hier een evt adv deelt, de dames alhier ook mee willen kijken?

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 22:36

[quote="Time2Tri”] Zo , ik heb net na het werk een gesprekje met mijn trainer gehad .
Plan van aanpak voor Sassenberg ...1700M /67 km/15 KM .
Er tussen ligt wel een sprint in Didam , maar dat zie ik als training .
Hij stuurt me vanavond of morgenvroeg een ander trainingsschema .
Hij zei iig dat ik morgen mijn TT van stal kan halen _O-
Voor de rest zei hij , goed bezig , goede planning ..en als Sassenberg goed
gaat volgend jaar mijn eerste halve aan peilen :)F[/quote]

Wanneer vindt Sassenberg plaats?
Wat een bijzonder afstanden! Een 1,5/4e omgerekend ongeveer?
Fijn om bevestigd te krijgen dat je op de goede weg bent!

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:38

Time2Tri schreef:
Zie mijn onderschrift :o 4 augustus :D

Het is echt een afstand die tussen de olympische en een halve ligt .
En dat komt omdat bij hun het fiets en loop parcours er na is .
Die "tussen afstand " hebben ze zelf verzonnen , maar optimaal natuurlijk.
De sprong van Olympisch naar een halve is best groot , van half naar heel
natuurlijk ook .

1 ronde fietsen = 20 km en een beetje
1 ronde lopen = 5 km
Voor olympisch moet je fietsen/lopen 2 rondes doen , de Grand prix 3 rondes
en de halve 4 rondes .

https://sassenbergertriathlon.de/strecken/

Gisterenavond mijn fiets training gedaan , moest 5 X 10 minuten intervallen
in aero op 85/95 % max HF doen . Op 57 km in 1 uur 52 minuten gekomen .

Oeps! Zie het idd in je onderschrift staan :')

Wat fijn, zo’n tussenafstand! Mooi opstapje van kwart naar halve idd.

Je kop erbij houden, lijkt me, bij dergelijke intervaltraining? Tijden èn hartslag bijhouden B-)

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 07:39

Sting schreef:
Mijn vriend kijkt mee met fietsen op locatie, geen kenner, maar ziet nog wel wat ;) . En mijn broer kan ik ook vragen, maar die woont in den haag dus is vanaf Groningen niet praktisch om samen te gaan. Maar ik heb een leuke gezien die is goedgekeurd door mijn broer, dus wellicht gaan we daar vanmiddag kijken.

Fijn dat er mensen met je meekijken. Hopelijk is het wat, de fiets die je vanmiddag gaat bekijken!

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:37

Time2Tri schreef:
Gisteren ook weer een pittig dagje gehad ...2200 meter zwemmen , en s,avonds
ook interval training hardlopen .
We hadden geluk met het onweer ...het rommelde wel wat , maar het trok
over ons heen .Daarna wel wat regen gehad , maar dat was niet erg .
Voor vandaag staat een low slow loop van 1,5 uur op het schema .
Meer eerst werken , mag ook nog een uurtje eerder beginnen .

Dat is idd een pittig dagje!

Hier kwam het onweer wel over. Precies tijdens de zwemloop :oo
Was wel even spannend om dan in het buitenbad te liggen (miss zelfs beetje onverantwoord..). Ik had net mn 550m gehad (jup, 2 banen te veel gezwommen :') ), toen de langzamere zwemmers het water uit moesten ivm bliksem. Tijdens het loopgedeelte echt een enorme stortbui over ons heen gekregen. Wel lekker verkoelend :))

Ik heb ondanks het weer lekker gelopen. Mijn horloge werkte niet mee, dus ik weet niet in welke tijd, maar het voelde goed! Bij het lopen zelfs een dame die (blijkbaar) in de 1e divisie teamcompetitie meedraait ingehaald. Dus best een beetje trots op mezelf :o

@Sting: Aaaah, jammer dat de fiets al weg was. Veel succes in je zoektocht op MP!

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:58

Time2Tri schreef:
Jammer Sting , dat de beoogde fiets al weg was ...
Gewoon rustig verder kijken .
Training na het werk is hier idd altijd plannen .
Gisteren stond een low slow loop van 1,5 uur op de planning .
Straks na het werk heb ik zwemtraining .
Morgen interval training hardlopen , en zondag doen we een
meervoudige koppeltraining ...

@Porcelain , was er geen tijdsmeeting bij de zwemloop ?

Bijna weekend *\o/* , hoop dat ik morgen eerst wat langer kan slapen :D

Sportief weekend voor de boeg +:)+

Nee, de organisatie was de plaatselijke studenten tri vereniging. Het ging er weinig professioneel aan toe, maar daardoor wel erg easy going. Ze hadden dus geen automatische tijdsregistratie. Wel handmatig, maar ben vergeten te kijken wat de tijd was :\

Mijn weekend is nèt gestart. Heeeeerlijk!
Fijn weekend allemaal!

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:21

Succes met alle trainingen die vandaag nog gepland staan, hot hot hot.
Ik eventjes uitgeschakeld ben ik bang... gisteren enorme smakkerd gemaakt. Ik zou eigenlijk een wisselclinic hebben en daarna nog gaan zwemmen. Zat met al die spullen op de fiets (heeeel dom) richting auto (wij wonen in de binnenstad, dus auto staat niet aan huis). Hoekje van tas kwam in voorwiel, wiel blokkeert en ik vlieg er af. Een kant van mijn gezicht ligt open en is opgezet. Ik zie er monsterlijk uit nu #). Pijnlijk schouder, pols en bovenbeen...

Noooooooit met een tas in je handen op de fiets gaan zitten dus. Zo dom ;(

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 15:44

@LM, 30+ graden hoeft voor mij niet, maar 15 graden met regen is dan ook weer een tegenvaller :\
Wel super leuk, zo’n kamp! Ik heb ook een sportopleiding gedaan waarin we in het 3e jaar het zogenaamde “waterkamp” hadden, 1e jaar landkamp en 2e jaar winterkamp. Goede herinneringen aan!
Welke opleiding volg jij exact? ALO? En welke richting wil je uit na je opleiding?

Wat was het warm he, de afgelopen dagen! Geen weer om intensief hard te lopen. Blij dat het vandaag weer beetje afgekoeld is.

Ik herstel wonderbaarlijk snel van de val gelukkig. Zwelling helemaal weg en schaafwond in mn gezicht is (buiten dat het nog wat rood is) al ver genezen.
Heb t aangedurfd om gisterochtend voor de ergste hitte weer een (klein voorzichtig) rondje te fietsen. OW zwemmen wacht ik nog eventjes mee, blijf nog even uit vieze water gezien de schaafwonden in mn gezicht. Wel jammer, want dat is een welkome activiteit met deze weersomstandigheden! Maar ik heb een goed alternatief; vanavond hebben we training in het buitenbad :j

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:56

@LM: dan heb ik dezelfde opleiding gedaan! Alleen heette ie toen nog Sporthogeschool. Wel een andere richting, namelijk Fitness Gezondheid en Welzijn. Al zijn die richtingen nu allemaal aangepast geloof ik.
Vond t echt een hele leuke opleiding, nu wel in een wat ander vakgebied terechtgekomen, maar zal voor velen gelden.
In welk jaar zit je?

Fijn weekend met fijne trainingen allemaal!

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:35

lovemaylo schreef:
@porcelain, wat leuk!! Toevallig. Zit nu in het 2e en daarmee laatste jaar. Ik doe de associate degree en niet de volledige bachelor. Heb eerst Mbo-verpleegkunde gedaan en dat was uiteindelijk toch niet zo mijn richting..dus daarna voor dit gekozen.
Ik kan straks blijven werken waar ik nu ook werk/stage loop.

Die constructie ken ik niet, maar leuk zeg! Iets totaal anders dan verpleegkundig idd. Een vriendin van me heeft vergelijkbaar pad als jij doorlopen. Eén jaar verpleegkunde, toen toch overgestapt naar Sportkunde, om paar jaar na afstuderen toch weer de zorg in te gaan. Ze werkt nu als doktersassistente. :o

Fijn dar jij al verzekerd bent van een baan! Zoals gezegd, hele leuke tijd gehad bij de opleiding, maar ook zo breed dat het lastig is welke kant uit te gaan na afstuderen. (Ik ben inmiddels op mn pootjes geland hoor, wel nog een master van Gezondheidswetenschappen gedaan)

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:36

wendy1987 schreef:
Mijn vriendin vandaag 1e geworden bij de dames! Wel maar een 1/16 maar ze is iig weer bezig. Lekkere thuis wedstrijd zo naast de deur.
Nu even naar mijn pony en straks 900 foto's online gaan zetten!!

Gefeliciteerd! Niet bagataliseren dat het maar een 1/16e is ;) super goed toch? Eerste *\o/*

Dat zijn een hoop foto’s!

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:42

Time2Tri schreef:
Vandaag 50 km gefietst ..was heerlijk onderweg . :D
Vanmiddag in huis wat gedaan ...moet ook een keer gebeuren :o
Scheelt dat het hier niet echt vies word ..alleen wat stoffig .
De was had ik gisteren al weg gewerkt .

Dat is idd nog een hele afstand! Vind fietsen met die temperaturen wel stuk beter te doen dan hardlopen. Toch een beetje luchtverplaatsing/windje bij het fietsen.

Hier komt morgen de schoonmaakster. Zoooo blij mee _/-\o_
Is ook een stok achter de deur om alles een beetje opgeruimd te hebben.

Ik heb een druk weekend achter de rug. De stal waar ik regelmatig kom (Stal t Reelaer, wellicht bekend?) had 25 jarig lustrum feest + hele weekend cross wedstrijd. Was daar om te helpen. Heel ambitieus mn hardloopschoenen mee genomen, maar niet meer aan toegekomen. Vanochtend wel een rondje gelopen. Vond t nog best warm eigenlijk...
Wel blij dat de temp wat zakt de komende dagen, komende zondag raceday!

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 07:30

Time2Tri schreef:
porcelain schreef:
Wel blij dat de temp wat zakt de komende dagen, komende zondag race day!

Oh leuk ...waar start je _
Weer helemaal in orde na je val ?

1/8e Stein.
Ja! Mn gezicht herstelt wonderbaarlijk snel. Alleen nog een kleine onderhuidse zwelling waar de schaafwond zat en nog een flinke blauwe plek op mn been. Maar niets waar ik nog erg last van heb. Thanks for asking.

Ik heb meer last van alle steken/bulten die ik afgelopen dagen heb opgelopen van muggen, horzels en eikenprocessierups... |( ik was gistermiddag ook echt niet lekker, denk dar het teveel gifstoffen in 1x zijn voor mn lichaam om te verwerken. (Net even opgezocht, je kunt je ook echt misselijk voelen door eikenprocessierups)

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 07:34

wendy1987 schreef:
Leuk zondag wedstrijd! Succes vast!

Nou ja, 1-16e is wel echt kort. Meestal pakt ze de 1/8 maar dat trekt ze nog niet met hardlopen. Gaat nu wel weer trainen en misschien einde zomer dan toch die afstand weer.. t lopen blijft een ding. Team genootje is een echte loper en die komt haar daarin altijd voorbij. Nu was t kort genoeg dus kon ze net, 4sec, voor blijven :')
Ze ging helemaal kapot op t eind.. Haha

Dank je, Wendy!
1/16e is idd kort. Lijkt me dat het al voorbij is eer je er erg in hebt. Maar wel fijn om op die manier weer even op te bouwen. Haha, 4 sec, dat scheelt heel weinig.
Ik vind het ook “altijd” (hoor mij, 2x meegedaan aan een wedstrijd :') ) heel frustrerend dat al die mannen je inhalen bij het fietsen. Dan kun je nog zo snel zwemmen, tegen die fietsende mannen Kun je als vrouw gewoon niet op..

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:56

Sting schreef:
Daar is ie hoor! Staat nu nog even in de schuur, vanavond schoenen en pedalen halen en dan nog ff en helm fixen. Ben benieuwd hoeveel ik ermee ga fietsen!
[ [url=m/yNF0BT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nice <3

Via marktplaats gevonden? Of toch via een fietsenzaak?

porcelain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 07:32

Sting schreef:
Via marktplaats.

Sorry, heb je geloof ik zojuist PB gestuurd. Was niet de bedoeling.. hier (nogmaals) het bericht

Hopelijk ook binnen het budget en afmontering (zeg je dat zo? >;) ) waar je op hoopte?

Op de foto ziet er nog gloedje nieuwe uit, lastig beoordelen natuurlijk op een foto.