Keep calm and do triathlon

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-19 16:34

lovemaylo schreef:
Ja echt heel blij met die tijd, nooit gedacht dat ik onder de 22minuten kon komen! Maar dit smaakt uiteraard naar meer, volgende doel: 21laag lopen.
o


Mooi streven!
Ik doe het je iig niet na.

Gisteren interval training fietsen. Begin het echt leuk te vinden.
Paar rondjes echt goed doorgetrapt (voor mijn doen althans), waarvan eentje boven de 40km/u gereden. Ging wel, maar vandaag merk ik toch een pijntje in Mn bovenbeen, dus de komende dagen maar even wat rustig aan wat fietsen betreft.
Morgen open water training.


porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:28

T2T, geniet van je herstelweek!
“De trainer heeft extra gezegd...” Haha, krijg de indruk dat jij soms misschien wat eigenwijs bent en eerder te veel dan te weinig traint...? :P

Jazeker, leuk om met anderen te trainen :))

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 20:05

Dan heb ik dat verkeerd ingeschat.
Hoop dat ik je niet voor het hoofd gestoten heb, was echt niet verkeerd bedoeld.

Kom net terug van open water training. Brrrrrrrr :brr:
Maar wel fijn om even ervaren te hebben hoe dat is bij deze temp

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 07:48

Water was idd 15 graden.
Hoorde dat afgelopen weekend aantal zeer ervaren atleten in ademnood zijn gekomen door het koude water. Een meisje uit clubje waarmee ik gisteren ging schoot ook in paniek.
Niet geheel ongevaarlijk dus! Ik zou voorlopig echt alleen maar in groepsverband zwemmen en goed opletten dat iedereen bij elkaar blijft

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 20:56

Time2Tri schreef:
Hoeveel graden had het water ?
Ik ga zaterdag niet , het water is maar 12
graden . Kan ook gevaarlijk zijn voor het lichaam .
Heb net netjes met mijn trainer overlegd .
14,9/15 graden is echt onderste grens .

Zo , ik kruip mijn bedje in ... tot morgen .


Had er helemaal overheen gelezen. Water nog maar 12 graden!?! Oh nee, dat moet je echt niet willen :wave:

Zojuist het wisselen nog eens geoefend. Handige tips gekregen! Vraag me wel of of ik het me nog weet te herinneren in the heat of the moment :roll:

Morgen weer open water training en het loopparcours verkennen.

@LM: jij had volgende week ook 1e triathlon (van het jaar), toch? Hoe gaan de voorbereidingen bij jou?

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 13:10

lovemaylo schreef:
Gisteren weer een wedstrijd gelopen, 11km in 50:53minuten! Helemaal tevreden, 10km doorkomst in 45:57minuten wat dus een nieuw PR is! Ook nog als 2e dame over de finish gekomen... Gaat echt lekker laatste tijd! :D


Super zeg! Gefeliciteerd!

Time2Tri schreef:
Maar ben net wakker , ga eerst lekker rustig ontbijten , zo een wasmachine
aan slingeren ...Mijn wasmand puilt alweer uit :=


:') herkenbaar. Hier ook een overvolle wasmand door al die sportkleding (en handdoeken)

Gisteren weer in open water gezwommen. Nog steeds erg koud, maar na een poosje zwemmen ging het wel. Vanochtend lekker rondje gefietst

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:29

Hoewel ik zelf nog geen ervaring met een race heb, zou ik je toch, net als T2T, adviseren om dan te investeren in een trisuit ipv in een (kort) wetsuit. Ik heb er zelf eentje via marktplaats gekocht voor €20. En is echt helemaal prima. Met een beetje zoeken en afdingen moet het lukken om goedkoper uit te komen. En dan ben je meteen voorzien voor de 3 onderdelen.

Bikini zou ik echt afraden. Een keer een sprintje trekken en je bent je broekje kwijt ;)

Ik vind het ook best in de kosten lopen met al het materiaal dat je aan moet schaffen. Maar goed, als je eenmaal de spullen in huis hebt, heb je de grootste kosten ook wel achter de rug. En mocht je het niet bevallen, kun je de spullen wellicht van de hand doen via Marktplaats.

Zelf heb ik een 2e hands fiets gekocht bij een welbekende zaak hier in de buurt. Ook met het idee dat ik eerst wilde kijken of ik het leuk vond. Als ik het blijf doen, kan ik altijd op termijn nog een duurdere fiets aanschaffen. (Alsnog €400 aan uitgegeven, maar goed..) Bij die zaak bestaat ook de mogelijkheid om een fiets te leasen. Wellicht iets om te overwegen? Zou je eens moeten kijken of er bij jou in de buurt zaken zijn die dat ook doen.

Qua trainen. Ik heb me aangemeld bij een tri vereniging en bij een Start2Tri programma. Kan ik je van harte aanbevelen! In een groepje met allemaal beginners, opbouw in trainingsprogramma en wissel/open water en koppeltrainingen.
Op de Facebook pagina van de triathlonbond werd begin van het jaar aangekondigd waar Start2Tri cursussen startten. (Vermoed wel dat die inmiddels wel allemaal afgelopen zijn. Dus misschien iets voor volgend jaar?)
Mocht je toch individueel willen gaan trainen, ik heb wel eens ergens een trainingsprogramma gevonden waarmee je binnen 2 of 3 maanden kon toewerken naar een triathlon. Even googelen, dan vind je vast dergelijk programma.

Succes! Zou leuk zijn als je mee blijft praten en we je ontwikkelingen kunnen blijven volgend (vind ik)

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 20:41

Time2Tri schreef:
Goed bezig Porcelain :j

Het jammere is , de wasmand vult zich alweer -O-
Het houd nooit op he >;)

Ik ben al lekker aan het chillen , schoon gedoucht . Straks alleen nig effe de droge was wegvouwen .


Die wasmand, echt he |o
;)

Ik heb gistermiddag ook gechilled met Netflix. Heerlijk!

Zojuist koppel fiets-loop training gehad.

Komende zondag is het zo ver! :):)
Wat doen jullie de dagen voor de race qua training? Ik dacht vrijdag een rustig loopje te doen en zaterdag een klein stukje fietsen (op een lage snelheid).

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:35

T2T: goh ja, je hebt een intensieve week voor de boeg.

Dank je voor de info!
Dacht mijn week, op basis van jouw info, als volgt in te delen:
- ma: koppeltraining
- di (vandaag): rust
- woe: open water (niet om intensief te trainen, wel om aan de temperatuur te wennen)
- do: zwemmen (binnen)
- vr: rust
- za: “anschwitzen” :D

(Zou de vertaling misschien “aanzwengelen” zijn?)

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:32

Sting schreef:
Oh, dat valt me mee dat die trisuit zo 'goedkoop' zijn. Ik heb even op MP gekeken en dat is inderdaad wel te doen! Voorlopig heb ik hem nog niet nodig, maar goed om te onthouden. Nu misschien 10 keer op de racefiets gezeten, dus eerst daar maar eens handiger in worden, haha! Ik lees stilletjes met jullie mee en als ik wat te melden heb dan laat ik het weten ;).
Misschien naief, maar ik kan hardlopen, ik kan fietsen (alleen nog niet zo denderend hard) en de schoolslag moet ook lukken, vandaar dat ik zoiets heb dat ik wel eens een triatlon wil proberen. Veel met een vriend mee geweest naar zijn wedstrijden, maar nu hebben we geen contact meer, anders had ik hem vast veel kunnen vragen. Nu vraag ik het jullie!

Succes met jullie voorbereidingen! En de wedstrijden natuurlijk :). Mocht iemand eens in omgeving Groningen een handje extra zoeken of wat aanmoediging willen dan ga ik graag een keertje mee :).


Ooooh, je hebt al een racefiets! Nou, dan heb je de grootste kostenpost al gehad.

Leuk dat je het gewoon gaat proberen.
Volgens mij is het zwemmen voor de meesten het struikelblok, dus er zullen vast meer mensen dat onderdeel in schoolslag afleggen. Zo lang je meedoet voor de fun en niet al te hoge verwachtingen hebt, prima toch!

Ik woon helemaal aan de andere kant van het land, dus dat wordt m niet ;)

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 14:35

lovemaylo schreef:
Ik doe de dag voor de wedstrijd ook altijd even los fietsen of los lopen inderdaad. Ik doe niet aan taperen voor een Triathlon, ik ga gewoon door met m'n schema omdat hardlopen nu mijn belangrijkste sport is, de Triathlons doe ik nog puur omdat het leuk is!

Zaterdag is mijn eerste van het seizoen... 't water is helaas nog steeds behoorlijk koud :brr:


Ook jij bedankt voor de info. Zaterdag rustig lopen en fietsen met wat kleine versnellingkjes it is dan!

Hier is de watertemp al met 1gr gestegen t.o.v. afgelopen week -O-

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:35

lovemaylo schreef:
@porcelain, goed idee dat je even nog eens in buitenwater gaat om aan de temperatuur te wennen, misschien moet ik dat morgen ook even doen als ik tijd heb!

Gisteren hardgelopen en Spinning, vandaag even niks. Morgen fietsen en hardlopen en wellicht nog zwemmen. Vrijdag dan loslopen en zaterdag de Triathlon!
Misschien dat ik daar wel op de fiets heen ga(afhankelijk van het weer) , is maar 15km.

@T2T ik heb afgelopen 3weken denk ik elke keer m'n winterbroek aangehad met fietsen :+


Het water was vandaag weer een graadje warmer! Misschien dat ik inmiddels al een beetje gewend ben, maar ik vond het (met wetsuit) echt best prima te doen vandaag.
Dat niet al te intensief trainen (en alleen maar zwemmen om aan de temp te wennen) liep wat anders... tegelijk met ons (Start2tri groepje) was het damesteam (2e divisie) aanwezig. Trainer stelde voor dat ik met hen mee zou zwemmen. Pffff..pittig tempo. Zo’n 2500m gezwommen.

Jij bent nogal wat van plan morgen, LM. Fietsen, hardlopen (en zwemmen)! En dan ook nog eens op de fiets naar de wedstrijd! Ben je wel al warm gedraaid 8-)

De zenuwen beginnen hier stiekem aan toch weer op te lopen 8)7 ondanks dat ik voor mezelf blijf benadrukken dat ik het als oefening moet beschouwen. Hopelijk nemen die zenuwen af naarmate ik wat vaker meegedaan heb en ik door heb hoe alles in zn werk gaat

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:38

Time2Tri schreef:
@Porcelain ; ziet er toch goed uit je schema voor deze week .
Hoe laat start je ?
Zou mooi zijn als je vooraf nog wat kunt af kunt "kijken " .
Aanzwengelen ..wakker schudden ..past wel
.


9:00, dus helaas niet de mogelijkheid om af te kijken. Maar ik ga op tijd die kant uit zodat due stressfactor al afvalt :D

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:52

Sting schreef:
Mijn vriend heeft een racefiets O:) . Ik ben nog niet overtuigd wat betreft het fietsen, maar neig wel steeds meer naar een eigen fietsje ;).


Was ik ook niet, maar inmiddels heb ik er echt plezier in! Heb je wat mensen om je heen om wat ritjes mee te maken?

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:09

Time2Tri schreef:
porcelain schreef:
9:00, dus helaas niet de mogelijkheid om af te kijken. Maar ik ga op tijd die kant uit zodat due stressfactor al afvalt :D


Dat is sowieso goed :j
Vooraf goed kijken waar je start , waar de op/af staplijn van het fietsen is .
Waar ga je de wisselzone in en uit ...dat soort dingen .
En na fietsen niet te vroeg je helm losmaken ...hier is het zo pas als je fiets
weggehangen is mag je je helm losmaken .
Bike check in met helm op .Dan word gekeken of je helm goed zit .
Startnummer bij het fietsen op de rug ...

Wellicht de NTB regels effe doorlezen ?

https://assets.triathlonbond.nl/app/ass ... lement.pdf

Verder gaat goed komen swim-bike-run = fun :D *\o/*


Dank u dank u. Ga het doornemen!

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:10

lovemaylo schreef:
M'n nieuwe frame voor m'n racefiets is dinsdag binnen gekomen!! [ [url=m/gNr8D9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Meeste onderdelen van m'n oude frame gebruikt, alleen m'n cassette en derailleur krijgen nog een update, die zijn nu 9speed en dat wordt 11.
En tzt komen er nog andere wielen onder :o
Het is een carbon frame, en echt Mega verschil met wat ik had, zo licht als een veertje!!


Nice!! :oo

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 15:11

Sting schreef:
Vooral mijn vriend en daarvoor dan toch echt een tweede fiets nodig, haha!
En op dinsdagavond met de fiets club, dan is de dames avond. Erg gezellig en fijn een vaste avond te hebben. Fietsen dan een 30-50 km rondje.


Dan is een 2e fiets idd wel handig ja :j

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 17:46

LM, succes morgen!

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 14:24

Dank jullie!
Uitgelopen, dus doel gehaald :)) !
Uitslagen staan nog niet online maar volgens mij rond de 1:17:10. Zwemmen ging prima, als 5e dame uit het water. Alleen nèt voor dat ik het water uitkwam slok water binnengekregen en dus aardig aan het proesten. Fietsen ging lekker, wel ingehaald door 2 dames (maar goed, was mijn 1e keer, dus ik vergeef t mezelf :o )
Maar het lopen viel me heeeeel zwaar. Had gehoopt rond de 5:00/km te lopen maar zat op de 5:20/km. Al met al helemaal niet ontevreden!
Op naar de volgende :D en in de aanloop daarheen toch maar wat vaker een koppeltraining doen.

Well done, LM. Wat heb je hard geholpen +:)+ wel duidelijk dat daar je expertise ligt. Goed man!

T2T, voor jou nog een weekje. Welke afstand ga je ook alweer doen?

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 07:43

lovemaylo schreef:
Super Porcelain, hele mooie tijd! Echt super gedaan!! Hoe was het water??
Lopen is altijd wel pittig als je van de fiets komt, vooral de eerste km valt mij altijd zwaar!


Watertemp was echt heel prima! Een enkeling heeft zelfs zonder wetsuit gezwommen gisteren.

lovemaylo schreef:
Haha ja, in het loop gedeelte maak ik een hoop goed! Veel tijd zou nog te winnen zijn op het zwemmen. Maar voor nu blijft de focus toch op het hardlopen en doe ik triathlon voor de leuk erbij.

Prima instelling!

Time2Tri schreef:
Olympisch : 1500/40/10 :D

En gefeliciteerd met finishen van je eerste triathlon *\o/*
En ook nog in een mooie tijd !!
Je tijd al definitief ?
Het hardlopen na zwemmen en fietsen ga je wel aan wennen .

Zondag ... race day *\o/*


ooooh ja! Olympisch! Was het nou je eerste keer, deze afstand?
Succes alvast!!

Ja, tijden staan er inmiddels op, 1:16:20, 7e dame. Tevreden voor een eerste keer!

Afbeelding

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 10:46

Hahah, nee is idd een foutje. Moet 5km zijn idd

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 22:22

Sting schreef:
Ik keek ook al even op van je pace op de 10 km. Maar voor een 5 km klinkt het al een stuk logischer! Ik vind jullie tijden wel allemaal bizar knap en snel hoor. Pfff.... daar kan ik voorlopig alleen maar van dromen. En misschien wel verstandig om er überhaupt niet over te dromen; mijn hardlooptempo ligt bijv op 5.30/6 :') .


Dat is toch helemaal geen punt?! Het gaat er toch om dat je voor jezelf er het maximale uit haalt. Dat vind ik juist zo mooi aan triathlon, dat iedereen binnen zijn eigen kunnen naar het hoogst haalbare streeft.

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:42

Time2Tri schreef:
Een super tijd iig voor je eerste keer Porcelain ...nu bloed gelekt ?

Gisteren lekker op tijd naar bed geweest ...dat de komende dagen ook
nog maar doen ..lekker uitrusten .


Nu bloed gelekt? Wat bedoel je? Autocorrectie?

Jullie zeiden het al, finishen werkt verslavend! Tijdens het rennen dacht ik echt NOOIT MEER! Maar vanochtend (samen met een vriendin) besloten ons in te schrijven voor een 1/8e over 2 weken O:) ik zie het als een goede oefening, want die overgang fietsen-lopen krijg ik in trainingssetting moeilijk nagebootst

LM: wanneer staat jouw volgende race op de planning?

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 17:39

Time2Tri schreef:
Heb je nu de smaak te pakken ?


Oh, die uitspraak ken ik helemaal niet :')


Sting schreef:
Fietsen >> hardlopen is toch juist een makkelijke overgang om te oefenen thuis? Gooi je fiets in de schuur, trek je schoenen aan en gaan. De zwemmen > fietsen overgang lijkt mij juist moeilijker te oefenen :).


Daar heb je zeker een punt. Het is meer dat ik mezelf in een training toch te veel spaar

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 19:55

Time2Tri schreef:
Mmm , geloof die uitspraak is vertaald uit het Duits Porcelain _O-
Dat krijg je als je in Duitsland woont ha ha ..


Dat zal het idd zijn.
(Al is de zinsopbouw “geloof die uitspraak is vertaald..” ook erg Duits :P )
Hoe kom je in DL terecht, T2T? En je werkt ook in DL?

@LM:
Jaaa... ik moet dat gewoon wat vaker trainen. Jullie hebben helemaal gelijk.

Oooh, jouw volgende is ook alweer snel!

Maandag heb ik hersteldagje gehad, gisteren zwemtraining. Zou vandaag eigenlijk OW zwemmen, maar helaas niet gehaald. En nu een lang weekend, heeeerlijk! (Heb vrijdag lekker dagje verlof opgenomen)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aragorn2005, Bo_Y, GoogleAdsense, Majabeestje, Sewri, soesie en 34 bezoekers