Keep calm and do triathlon

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 16:49

Time2Tri schreef:
@ Porcelain : is een veel gemaakte fout , te hard en te veel lopen .
Juist de lange rustige loopjes zijn belangrijk , afgewisseld met interval training .


Klopt helemaal. Morgen neem ik deel aan een trailloopje. Schijnt best een pittig parcours met toch wel wat hoogtemeters te zijn, dus gewoon lekker op m’n gemakje lopen!

Vandaag deelgenomen aan zwemanalyse, georganiseerd vanuit de club. We krijgen uitgebreid verslag met feedback over een week of 2. Ben benieuwd! Hoop puntjes nog om te verbeteren


porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 16:46

Yes! Met video’s, vanuit 3 verschillende hoeken.

Me dunkt, daar mag je inderdaad tevreden mee zijn. Weer hard gefietst, T2T! Zeker over die toch wel lange afstand.

Moest even opzoeken wat dat is, artherocyste. :)*
Inderdaad beetje too much om daarvoor onder gehele narcose te gaan. Toch bijzonder hoe dat van land tot land verschilt. >;)

Vond die trail gisteren super leuk om te doen! Door de regen natuurlijk alles enorm glibberig. En stukken echt moeten klimmen en klauteren. Fijn tempo gelopen, niet heel hard, gewoon door gelopen, en geen last gehad van m’n kuit! Fijn!
Ga ik zeker vaker doen!

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:50

Dit weer op je verjaardag is een feestje an sich! Gefeliciteerd, LM!

Nee, niet gekeken. Bij ons zijn nu de Oktoberfeesten gaande in de stad, dus ik stond te hossen in de feesttent *\%/* ook niet toegekomen aan (of beter gezegd, geen energie voor) trainen. Maar geloof me, Oktoberfeest kost meer kracht! :')

Oei, T2T! Wat vervelend dat het niet geneest als gedacht. Even een rustperiode is niet verkeerd, maar dit is wel erg lang..

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 09:24

Rustig hier!
Staat het aantal berichten hier gelijk aan de intensiteit van trainen? :)
Voor mij lijkt dat nu wel even te gelden. Drukke weekenden gehad, druk op het werk (veel meetings in de avonduren) en last van m’n luchtwegen (altijd deze periode van het jaar, met die wisselende temperaturen). Dat alles maakt dat het trainen even op een lager pitje staat.

Hoe gaat het herstel T2T?
Nog steeds iedere dag naar de chirurg? (Jeetje!!)

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 16:37

Time2Tri schreef:
Ja , het gaat gelukkig de goede kant op .
Gisteren avond een rustig rondje gelopen


Mooi! En je hoeft gelukkig niet helemaal stil te zitten.

@LM: kan me goed voorstellen dat je door een verhuizing geen tijd meer hebt om veel te sporten.
Wanneer en waar ga je de halve marathon doen? Leuk!

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 17:36

Ohw wat stoer, je tattoo, moet je maar durfen meteen de zelfde middag! No way back =:)
Niet je eerste, toch?

Gefeliciteerd met je afstuderen, LM. En een koophuis, het volwassen leven is begonnen :+
Loop je bij die halve dan veel over zand, aangezien het op Ameland is? Zwaar!

Ik heb (qua trainen) rustige week gehad ivm m’n luchtwegen (en drukte op werk). Dond gezwommen (weinig meters gemaakt, focus op techniek) en vanochtend looptraining met ook weer focus op techniek, loopscholing. Op de heide, prachtige omgeving!

Van de week ook het verslag van de zwemanalyse ontvangen. Zo! Ik kan aan de bak! te smalle insteek, handen te veel nr buiten gedraaid bij insteek, elleboog niet hoog bij overhaal, hoofd te ver uit water bij ademhalen, te weinig rompspanning, te zwakke beeninzet, en nog wat dingetjes... ik had wel een mooie lange slag _O-
Nee hoor, even alle gekheid op een stokje, heel leuk om gedaan te hebben. Erg leerzaam, fijn verslag met duidelijke feedback en foto’s

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 23:18

lovemaylo schreef:
@porcelain, 4km is strand en je loopt door de duinen en het bos, maar daarnaast ook genoeg kilometers over verharde weg! Lekker divers :)

Oh ja, klinkt leuk idd, de diversiteit in de route.

lovemaylo schreef:
Heel de week ook al niet hardgelopen omdat we druk bezig zijn in het huis en daarnaast gewoon moeten werken, dus in de vrije uurtjes werken aan het huis :D

Ook mijn ervaring, dat er naast een verhuizing/verbouwing/klussen naast werken weinig tijd over blijft voor iets anders. Bij de verbouwing aan ons huis 2jr geleden een dikke 2 maanden helemaal geen tijd gehad om te sporten. Was er toen ook wel echt helemaal klaar mee. Maar zit weinig anders op als je het helemaal naar je zin wilt maken (en niet het budget hebt om alles uit te besteden :') )


Time2Tri schreef:
Morguh

@LM ; Ja ..ben blij dat ik langzaam weer wat kan doen .
Met een beetje geluk is na deze week de wond genezen ...het gaat nu
iig met stappen vooruit .
?


Fijn! +:)+

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 08:36

Gisteren zwemtraining gehad. Ivm drukte in “mijn” baan, plaatsje opgeschoven naar snellere baan. Pfoe! Flink stuk snellere baan. Redelijk mee kunnen komen. Wel fijn om weer eens het gevoel te hebben dat je goed moe bent van een training! Poosje niet meer gehad met zwemmen (lig eigenlijk in een iets te langzame baan, zit qua tempo net tussen 2 banen in :\ )

Oh, en T2T, strakjes ga ik shoppen voor trailschoenen! (Jij adviseerde me dat laatst toch?)
Komende zondag ingeschreven voor trail (lekker lastminute dus voor schoenen kijken :P ), en hoop er de komende maanden nog een paar te kunnen doen. Vond t zo leuk laatst!

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 14:06

Klopt, LM, kom juist uit het zuiden van het land, Zuid-Limburg. Dus voor een paar schoenen naar Zwolle wordt ‘m niet ;)

Er zit in mijn woonplaats fijne hardloopspeciaalzaak waar ik goed geholpen wordt. Een fijn paar kunnen vinden! En van vorig seizoen, dus ook nog iets goedkoper dan waar ik op gerekend had, helemaal fijn! :))
Ga ze zo even uitproberen!

Fijn dat je weer langzaamaan wat kunt doen, T2T, om een beetje soepel te blijven.

Fijn weekeeeeennnddd!!! :)F

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:34

Afbeelding
Bij deze *D
Foto na afloop, dat zul je begrijpen

Echt wel een verschil met gewone schoenen. Flink modderige paadjes, geen enkele keer uitgegleden +:)+

Lekker gelopen, leuk parcours met aardig wat klimmetjes. Was ik wel op voorbereid, want was een ‘thuiswedstrijd’, dus normaal loop ik daar ook m’n rondje. (Alleen zoek ik, als ik op eigen gelegenheid loop, een andere route uit, met wat minder klimmetjes, of in de andere richting, af ipv op ;) )

10km, eindtijd 56:30 ongeveer. Tevreden!

Jij nog wat kunnen doen, T2T?
En LM, tijd kunnen vinden om tussen het klussen/verhuizen door wat te kunnen sporten?

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 17:14

Dat is niet mijn definitie van “langzaamaan oppakken”, T2T :') maar fijn dat je weer meer kunt sporten!

Nieuwe aankopen, altijd leuk <<)
Ik heb via marktplaats een winterset fiets kleding gekocht. Mooi spul, maat is wel nèt aan, maar goed, dat is het risico van tweedehands. Wil deze week eigenlijk weer een keer vanuit werk terug naar huis fietsen, dat zou nu moeten kunnen met die nieuwe kleding, maar zit nog een ratel in m’n fiets die ik even nagekeken wil hebben voor ik er weer opstap :\

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 10:39

Die mammografie staat los van de operatie neem ik aan? De periodieke checkup ga ik van uit?
Fijn dat de arts de wond er goed uit vindt zien!

Ja, die ratel.. gisteren met m’n vriend proberen te ontdekken wat het kan zijn, maar we komen er niet achter :? Ben er niet helemaal gerust op. Desondanks gisteren een uurtje met een vriend op het Tom Dumoulin Bike Park gaan fietsen. Ideaal! Paar avonden van de week gratis toegankelijk, verlicht terrein, met aantal rondes die je kunt maken, met een klein bergje. Ideaal voor interval training. En op 5min fietsen van m’n huis! Ga ik toch vaker doen nu in de winter doen!

https://www.sportzonelimburg.nl/tomdumoulinbikepark/


Afbeelding

Afbeelding


Maandag lange werkdag gehad, niet kunnen sporten. Dinsdag gezwommen, gisteren dus gefietst. Hoop vanavond rondje te kunnen gaan lopen.

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-19 16:40

Spierpijn al op komen zetten T2T? :P

Ja, echt ideaal, het Tom Dumoulin Bike Park! Zag toevallig vandaag op Facebook voorbijkomen dat Sittard verkozen is tot wielergemeente van het jaar. Heeft daar natuurlijk grotendeels mee te maken.

Trouwens, vroeg jij een poosje geleden niet of ik wist of de inschrijving van IM Maastricht al geopend waren? Ik zag laatst een aankondiging daarvan, maar nog geen bericht gezien dat inschrijvingen daadwerkelijk geopend zijn.

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 08:22

Klopt! Zag t ook.

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 21:39

Hebben jullie een goed weekend gehad?
Ik wel! Lekker druk programma met paardrijden, hardlopen, etentje, theater en Efteling. Zo leuk, was er al jaren niet meer geweest, toffe nieuwe attracties!

Zojuist uurtje gefietst op TDBP (Tom Dumoulin Bike Park). Brrrrrrrrrrr, was koud! :brr: en er stond op 1 kant stevige tegenwind. In begin afzien maar achteraf toch fijn even geweest te zijn.
Morgen rondje hardlopen, donderdag zwemtraining.

@T2T: wond weer verder verbeterd hopelijk? Al zicht op binnen welke termijn je het sporten weer op t normale niveau kunt oppakken?

@LM: hoe gaat het me de verhuizing? Einde in zicht?

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:32

Goed gepland ja! Je operatie icm de periode waarin je het toch al wat rustiger aan wilde doen qua trainingen.

Had ik verteld dat ik in april m’n pink bezeerd had met paardrijden? Ben er toen mee naar de post gegaan, maar daar konden ze er ook vrij weinig mee. Nu nog steeds staat die pink scheef, is ie dik en regelmatig blauw. Volgende week afspraak bij orthopeed. Ben benieuwd... kans zit er in dat ik ook operatie moet ondergaan, dan hoop ik dat dat op korte termijn kan want in januari ga ik op wintersport. Maar goed, niet op de feiten vooruit lopen, eerst maar eens afwachten wat de orthopeed zegt.

Het was overdag afgelopen weekend idd heeeeerlijk weer, met een lekker zonnetje! Kan me voorstellen dat je er van genoten hebt tijdens het MTB-en. Heb je zelf een MTB? En worden die trainingen vanuit de tri club georganiseerd?

Nou, mijn plan qua wedstrijden was tot eergisteren nog erg onduidelijk. Komend seizoen gaan we voor het eerste starten met een damesteam in de team competitie. De wedstrijdagenda van de team competitie was nog niet helemaal rond, maar inmiddels wel! We moeten starten in de 3e divisie en dit zijn de wedstrijden:

* 13 april (2e paasdag) Arnhem --> Team Time Trial
* 13 of 14 juni Weert --> Sprint
* 20 juni Oss --> Sprint
* 11 juli Rotterdam --> Sprint
* 19 september Roermond --> Team-relay

We zijn met 8 dames, dus nog even afwachten welke wedstrijden ik word opgesteld.
Ik wil er individueel wel 2 doen, te weten:
- Isaac 043, Eijsden, 1 juni (afgelopen seizoen m’n allereerste triathlon, vind t wel leuk om te zien in hoeverre m’n tijd volgend jaar verbeterd is)
- OD Iron man Maastricht, 6 sept

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:39

Wel leuk om te hebben, een MTB! En wat fijn dat dat ook voorzien wordt vanuit de club. Hier is het het hele weekend koud maar droog gebleven, hopelijk bij jullie ook?
Goed nieuws van de mammografie, fijn!

Ja, heel leuk, dat damesteam. Heb er wel zin in! Bij jullie geen teamcompetitie?
Geloof dat het gebruikelijk is een team captain aan te wijzen, die alles een beetje organiseert en de indeling/planning maakt. De opstelling zal eerder afhankelijk zijn van praktische kwesties hoor, niet zo zeer qua niveau. Al zijn er geloof ik 2 formats waarbij je als team bijeen moet blijven (team trial o.a.) dan is het natuurlijk wel handig beetje zelfde tempo te hebben. Binnen de 8 dames hebben we een iets snellere en minder snelle groep, dus daar moet dan wel even tactisch naar gekeken worden. Ik laat me verrassen!

Ja, kunnen we idd meeten in Maastricht. Goh, een B&B...? Ik heb niet direct tips eigenlijk :n wil je graag in Maastricht zelf zitten of is een randgemeente ook prima? Indien het laatste zou ik eens zoeken binnen Bemelen, Cadier en Keer of Gronsveld. Is misschien qua prijs wel wat aantrekkelijker dan in Maastricht zelf.

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 19:57

Time2Tri schreef:
Morguh

Ja het was een heerlijk weekend hier , fris , windstil en droog .
Zaterdag dus MTB gedaan , de techniek training was interessant .
Degene die de "cursus" deed , doet voornamelijk aan down hill .
Alles andere is te saai :wow: .


:') Ben paar jaar geleden gaan MTB-en in Oostenrijk. Moest toen bij de eerste afdalingen ook echt wel even een knop om zetten hoor..!
Heb je dit weekend weer een techniektraining gedaan?

Ik heb vrij rustige week gehad op sportief gebied. Zondag loop-techniektraining meegedaan vanuit de club. In het bos. Heerlijk!
Maandag niks gedaan, was echt de he-le dag aan het regenen :( Dinsdag door werk te laat thuis om de zwemtraining mee te kunnen doen, dus klein stukje gaan rennen. Woensdag een halve dag gewerkt, smiddags gaan paardrijden, zou savonds eigenlijk gaan fietsen op het TDBP (Tom Doumolin Bike Park) maar vond t daarvoor écht te koud, dus in de plaats daarvan met aantal dames uurtje gaan lopen. Donderdagavond kappers afspraak, vrijdag paardrijden (wel op de racefiets heengegaan). Vandaag “afspraak” met vriend om niet te gaan sporten; we hebben een muur in de geverfd. Morgen rondje lopen.
dus niet het kunnen zwemmen afgelopen week..

Time2Tri schreef:
Teamcompetitie :
Zoiets is er in Duitsland ook , maar gaat niet helemaal op dezelfde manier denk ik .
Dat noemt zich dan Liga , in verschillende niveaus :
Bundes Liga ,Regionaal Liga , ober liga , verbands Liga , Landes Liga .
De landes Liga start dan bv op WK etc .
Maar weet ook niet helemaal precies hoe het werkt :o

In NL heb je verschillende divisies: bij de mannen 1 tm 4 (4=laagst), bij de dames 1 tm 3 en dan voor zowel mannen als vrouwen ook nog Eredivisie. Wij moeten beginnen in 3e divisie en dan heb je een Zuid en Noord groep. Wij zijn (uiteraard) Zuid, maar moeten dan alsnog naar Rotterdam (wat voor ons heel Noordelijk ‘aanvoelt’). Komende di gaan we meer concrete afspraken maken mbt team, ben benieuwd!

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:40

Time2Tri schreef:
Gisteren heb ik het Montferland Run rondje gelopen .
De Run zelf is volgende week zondag .
Vanuit ons bedrijf was een personal trainer geregeld ter voorbereiding
op de Run .Ik denk dat ze drie maanden geleden zijn met looptrainingen .
En gisteren was een soort van " parcours " verkennen .
We starten in een bedrijf,s T-shirt en aansluitend is BBQ , wat drinken etc .

In het bos lopen is heerlijk :j Daar kan ik ook van genieten .
Vooral als het zonnetje schijnt .
Maar ik heb mijn racefiets weer op de Tacx staan , dus bij slecht weer
kan ik weer indoor fietsen .

In twee weken is de 7Hmasterclass , daar ben ik echt benieuwd naar .

En dan hebben we al bijna kerstmis ...dat gaat snel nu . <|- {:) [&]


Wat leuk om daar vanuit bedrijf aan mee te doen!
Mooie omgeving daar, ben er een weekendje geweest met paarden-vriendinnen, hebben we paarden gehuurd bij Stal Kroes.

Ja, ik kan daar ook echt van genieten! Baal er wel van dat het in de winterperiode geen optie is om na het werk nog in het bos/veld/natuur te rennen. Vind dat zooooveel leuker om te doen dan langs de weg :(

Oh ja, die masterclass, verwacht wel een uitgebreid verslag hè ;)

Zo! Werkdag zit er weer op voor vandaag. Ga vanmiddag paardrijden en hoop dan ook nog tijd te hebben om vanavond rondje te gaan hardlopen. Gisteren gezwommen. Zondag weer loopscholing op het programma staan, we gaan naar de heide, schijnt heel mooi te zijn. Verder nog geen hele concrete plannen qua sporten.

Oh ja, team triathlon. Heb me laten verleiden om de rol van team captain op me te nemen. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet zo goed weet wat dat inhoudt :+ Zo ver ik weet beetje de administratie rondom het team, planning/opstelling afstemmen/inschrijving regelen. We gaan het zien! In ieder geval blij dat ik een beetje kan helpen zodat de bestuursleden daar niet mee belast worden.

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 13:15

Ja! Ik hoorde het van de gewijzigde data van IM Maastricht. Balen voor je, T2T! Zal toch voor meer mensen minder goed uitkomen, zo midden in de zomervakantie periode... Enig idd wat de reden van wijzigen is?

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 10:08

Time2Tri schreef:
Ja , daarom is het voor mij ook een fun run zondag .
Weer een leuk T shirt erbij , en na de loop een BBQ met drankje .
Het eten is altijd goed geregeld ! .


Leuk! 3,5min sneller +:)+ dat is een hoop!
Hoe komt dat zo? Hard getraind? Of had je gewoon een betere dag dan de vorige keer?

Je bent goed warm aangekleed zie ik op de foto’s. Vind t zo lastig met deze temperaturen. In het begin koud na paar minuten lopen heb ik t bloedheet. -:(- Dan gaat haarband af, handschoentjes uit en vestje open
Zaterdag een trailloop, ben nu al aan het twijfelen wat ik dan aan moet :o

Time2Tri schreef:
Ik heb al twee maanden niet meer gezwommen .
Met in wond is nog steeds 1 a 2 cent muntstuk groot . Het schiet niet op op het moment . Last heb ik er niet .

Gelukkig heb je er niet veel last van en kun je wel wat sporten, maar balen zeg, dat het nog steeds niet helemaal geheeld is en je daardoor niet kunt zwemmen.

Time2Tri schreef:
Leuk toch ... team kapitein.
Er zal toch vast wel iemand zijn die je bij vragen ter zijde staat .

Oh ja, zeker hoor, genoeg hulp

lovemaylo schreef:
Looptrainingen weer flink aan het oppakken na de verhuizing en drukte.

We hebben een eigen loopband nu, nooit meer een excuus dus dat het te donker, koud en nat is buiten!!

Vorige week ook een masterclass atletiek gehad, hordelopen, startblok starten en estafette sprint gehad op Papendal van 6 Nederlandse top atleten, super tof!!!
Dat hordelopen is eigenlijk best heel erg leuk :D
]

Hé LM, je bent er weer ;)
Ben benieuwd hoe je dat bevalt, zo’n loopband. Persoonlijk lijkt het me helemaal niets :=
Leuk zeg, die masterclass. Hordelopen is te gek! Ik heb tijdens m’n middelbare schoolperiode aantal jaar atletiek gedaan en hordelopen was toen 1 van m’n betere onderdelen. Zit jij bij een atletiekclub, LM? En ga je het hordelopen vaker doen?

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:50

lovemaylo schreef:
@porcelain, je kan je beter iets koeler kleden. Je mag het gevoel hebben als je naar buiten stapt.. Brr fris, maar binnen een km ben je vaak al weer behoorlijk opgewarmd!


Ja klopt helemaal! Moet me niet laten ‘verleiden’ om me zaterdag te warm aan te doen.

Time2Tri schreef:
Mm , zo dik was ik niet aangekleed .
Lange broek , dun functie shirt . Daar overheen ons bedrijfs shirt .
Handschoenen moet ik aan , iets met slechte doorbloeding in mijn handen . :o

Het zijn met name de handschoenen en sjaaltje om je hoofd die het warm doen laten uitzien. Maar valt idd wel mee hoe warm je aan bent!


lovemaylo schreef:
Ik ga weer bij een atletiek vereniging trainen Ja, normaal loop ik gewoon in de Mila groep en doe ik er verder niets bij.. Maar wellicht even informeren bij die vereniging wat de mogelijkheden zijn met hordelopen :o


Leuk!!
Wat is de Mila groep?


Time2Tri schreef:
@ Porcelain ; ondanks dat nu off Saison is ben ik wel beter in shape .
Na twee jaar problemen met mijn been spieren gehad te hebben , heb ik dit jaar geen klachten gehad .

Fijn dat je krachtvrij bent! Waar zit het verschil in t.o.v. voorgaande jaren? Enig idee? Beter uitgebalanceerd trainingsschema? Specifieke oefeningen?

Ik zit nog uit te puffen op de bank van een intensieve zwemtraining! Niet eens zo ontzettend veel meters gemaakt (2350), maar met name intensieve oefeningen! Wrikken, benen, minder ademhalingen. Scheelt ook dat ik de laatste oefeningen zonder flippers heb gedaan wegens kramp, maar de rest wel flippers droeg..
Afgelopen zondag loopscholing op de Mechelse Heide. Prachtig gebied! Met aardig wat hoogteverschillen. Ligt op kleine 20min rijden, maar zeker de moeite waard!
Zaterdag trailloop van 11km met zo’n 250 hoogtemeters geloof ik. Schijnt een pittige te zijn! Hoop morgen of dond avond nog een klein rondje te kunnen gaan lopen ter voorbereiding op zaterdag.

Oh ja! Tijdje terug naar de orthopeed geweest voor m’n pink. Foto gemaakt. Blijkt toch gebroken te zijn. Inmiddels wel weer redelijk oké vastgegroeid, maar verklaart natuurlijk wel waarom ie nog dik/pijnlijk/blauw/stijf is #) verwijzing naar een gespecialiseerd handteam om m weer oké te krijgen

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 20:38

Hoi! :wave:

Klinkt inderdaad als een interessante dag! Jammer dat uit de workshop Interval niet gehaald werd, wat misschien gekund had. Dat van die ademhaling klinkt interessant! Ben benieuwd of je, na het bestuderen van het boek, en toepassen, een verschil in je prestaties opmerkt.
Dat was dus een 6min test waarmee je je zones (ongeveer) kon inschatten?

@LM: MILA :)* Ah ja, makes sense.
Flinke training heb je gedaan afgelopen weekend!

Ik had zaterdag die trailloop. Man! Het was zwaar :wow:
2 flinke heuvels, die heel lang trokken. Omhoog rennen was echt geen optie, dus veel gewandeld. Wel echt een prachtig parcours! Met hoogstens een meter of 300 verhard schat ik in.
Om jullie een indruk te geven 2 foto’s:Afbeelding
Afbeelding
Van mij zijn er ook foto’s, maar die zijn echt niet geschikt om hier te publiceren. Ik ben zo niet fotogeniek! :')

Had gehoopt rond de 5:40/km te lopen, maar bleek al snel dat dat alles behalve realistisch was. Heb gemiddeld 6:12/km gelopen en daarmee als 13e vrouw van de 151 geëindigd. Dus dik tevreden!

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:43

lovemaylo schreef:
Wel gaaf!! Trails hebben altijd wel wat, gaat niet om de tijd maar om het finishen, vind die sfeer altijd zo gemoedelijk echt leuk!! :D
Toch best hoog geëindigd in het klassement dus, knap!! Welke traill was dit??

Ik heb vandaag weer een stukje hardgelopen, 3dagen achter elkaar en het voelt zo goed *\o/*


Ja! Vind die trails wel echt een leuke invulling van het winterseizoen. Heb er veel meer lol aan dan lopen op de weg.
Dit betrof de Terhills trail georganiseerd door Bear sports.
Filmpje: https://youtu.be/0Mg-6lNcaLU
Dit jaar wel een iets andere route, herken niet alle punten. Maar wel in dezelfde omgeving met dezelfde hoogtemeters O:)

Wat fijn dat je weer back on track bent, LM. 3 dagen achter elkaar lopen, knap!

Time2Tri schreef:
Geloof je meteen dat het zwaar is geweest .

:j

Time2Tri schreef:
Het boek " zuurstofwinst " heb ik gisteren opgehaald bij het Bol. afhaal punt .
Ben op het moment de introductie aan het lezen

Het leest iig makkelijk +:)+
.

Gelukkig leest het makkelijk weg! Zo’n zware kost is moeilijk doorheen te komen. Leuk, ben benieuwd wat je er van opsteekt!

porcelain
Berichten: 372
Geregistreerd: 13-07-12

Re: Keep calm and do triathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:26

Heb t al eerder gezegd, maar ik moet toch ook een keer iets met hartslagzones. Deze klinkt als iets dat je gemakkelijk zelf kunt uitvoeren. En kun je dan een app downloaden oid waar je de waarden kunt invoeren om de zones uit te rekenen? Ben wel getriggerd omdat je schreef dat het best goed overeenkwam met uitgebreidere test. Morgen ga ik me er eens in verdiepen B-)

Nog op de tacx gezeten? En hoe is het inmiddels met de wond?

Ik heb zondag -na de zware traill zaterdag- helemaal niets gedaan qua sport. Maandag paardgereden, di gezwommen, gisteren paard gereden en vandaag weer gezwommen. Vandaag erg leuke training. Beginnen altijd (na het inzwemmen) met enkele (pittige) techniek oefeningen, daarna setjes van 100 gezwommen. Had er wel lol in dat de mannen moeite hadden me bij te houden }>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Kmbrly, Rosa_ en 46 bezoekers