Hoelang genezing gekneusde voet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mimp3

Berichten: 427
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Groessen

Hoelang genezing gekneusde voet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-17 08:25

Op 18 april heb ik op mijn werk mijn voet zwaar gekneusd. Tijdens het opruimen van een statafel is deze weer naar beneden gegleden uitgeklapt en het tafelblad op mijn voet terechtgekomen. Dit deed op dat moment wel pijn, maar geloof dat ik erger had gedacht. Het lopen daarna bleek wel moeilijk, een pijnscheut schoot door mijn voet. Daarna direct gekoeld met een coldpack en traumeelgel erop. Naar eerste hulp geweest foto's gemaakt en gelukkig blijkt, niks gebroken.Ik kreeg daar een drukverband die ik drie dagen moet omhouden. Na twee dagen deze eraf gehaald en weer koelen en traumeel gesmeerd, dit twee keer op een dag. en daarna deed ik een steunkous om. Apart is dat mijn voet wel heel dik is geweest maar helemaal niet blauw, wel binnenin mijn voet en dat kan je alleen zien als je het ging koelen. Na twee weken ben ik weer op therapeutische basis gaan werken. In een winkel waar je alleen maar loopt en staat. Dit ging prima.
Ook zat ik weer op het paard. Mijn voet was wel gevoelig, maar was heel goed te doen. Op zondag twee en een halve week na het gebeuren ging het weer fout. Bij het lopen schoot er weer een pijnscheut door mijn voet en ik was weer bijna bij af. Weer naar huisarts geweest en deze vertelde mij dat ik het waarschijnlijk had overbelast en ik weer rustig aan moet doen. Nu is dit weer 4 dagen geleden en de pijn is nog niet minder. Ik kan nergens vinden wanneer je een gekneusde voet kunt overbelasten, en als de pijn weg is. Dan lijkt me dat je je voet weer kunt belasten toch? Het grootste probleem is dat ik over twee weken een driedaagse wedstrijd heb in Zuid Duitsland. Nu zit ik nog niet op mijn paard, maar weet niet of ik dat over twee weken wel kan..

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Hoelang genezing gekneusde voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:29

Met kneuzingen blijft toch dat je naar je eigen lichaam moet luisteren, je lichaam geeft niet voor niets pijnprikkels. Bij kneuzingen is het advies meestal blijven bewegen maar bij pijn niet overbelasten of doorgaan, bij pijn moet je rust houden.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Hoelang genezing gekneusde voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 08:42

hier heeft het een half jaar geduurd, had niet de mogelijkheid om te rusten!

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Re: Hoelang genezing gekneusde voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 16:57

Ik heb nu 1.5 later nog soms last van mijn toen zwaar gekneusde enkel. Wel alleen als ik het over belast en het word ook wel minder maar het duurt gewoon erg lang.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Hoelang genezing gekneusde voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 18:36

Weefselherstel duurt minimaal 6 weken. Daarna komt pas het echte herstel. Het wordt zo vaak onderschat hoe belangrijk rust is en we gaan te snel weer te veel belasten. Ik zou het nog even aankijken en rustig aan doen.

xJustMe6

Berichten: 1735
Geregistreerd: 08-10-08

Re: Hoelang genezing gekneusde voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:31

Inderdaad je rust pakken!

Ik heb in oktober vorig jaar mijn scheenbeen en enkel zwaar gekneusd en niet genoeg rust genomen.
Gevolg is dat de blauwe plekken er nu nog steeds op staan en ik voel het nog iedere dag.