Help, ontstoken tandvlees!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Help, ontstoken tandvlees!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 13:53

Omdat die stomme assistent niet meewerkt, vraag ik bokt even om hulp!
Al wil ik wel zeggen dat ik maandag naar de tandarts ga.

Sinds vorige week is mn tandvlees rechtsboven gaan ontsteken. Nja, kan gebeuren dus ik ben gewoon blijven poetsen en ben ook gaan flossen. Toen dacht ik; als het na t weekend niet over is, bel ik de tandarts wel. Nu was het in t weekend een stuk minder, maar dinsdag begon het weer. Poetsen deed meeeegaveel zeer, en flossen ook. Vanmorgen was rechtsonder ook een stukje ontstoken..
Nu zag ik op t werk dat mn tandvlees bij mn tand wit werd (zo'n randje boven mn tand zegmaar), dus heb net de tandarts gebeld. Met heel veel gedoe en gezeur met dat mens aan de telefoon, staat er maandag een afspraak gepland en gaan ze kijken.
Advies wou ze me niet geven want ze moesten het eerst beoordelen. Alleen dat ik gewoon moet poetsen.

Maar heeft iemand een tip? Rechtsboven poetsen is eigenlijk niet te doen, omdat t zo veel pijn doet. Kan dan wel janken van de pijn. Maar voel me er ook niet prettig bij om gewoon door te doen en te wachten tot maandag, want meestal is het na n paar dagen weer over bij mij.. En als ik google word ik er ook niet rustiger op :')

Helpiee?

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Help, ontstoken tandvlees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:55

Poetsen met parodontax. Van de smaak word je niet blij, maar van het effect wel :+

hoogendroog
Berichten: 3282
Geregistreerd: 24-06-05
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 13:56

http://www.drogistplein.nl/verzorging/m ... &gclid=dit bij -zN5ORJiC2Eg_mQXCOL5ApV4mLZ4aBT_PWpqSIoaApjm8P8HAQ

Even dit (Corsodyl mondspoeling) bij je drogist halen, paar keer mee spoelen en dan ben je er waarschijnlijk zo weer vanaf. Het werkt bij mij altijd super (heb mede als gevolg van diabetes altijd snel ontstoken tandvlees en dit helpt mij enorm). En natuurlijk flossen en goed poetsen. Succes!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Help, ontstoken tandvlees!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 14:00

Dan ga ik die 2 spullen straks even halen! Die mondspoeling had ik al eens voorbij zien komen op internet, maar omdat die doos geen advies wil geven, wou ik niet vanalles kopen enzo :')
Maar het is t proberen waard!

gekoppaard
Berichten: 550
Geregistreerd: 24-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:01

Ik heb dit ooit zoiets gehad en toen werd gezegt door mijn huisarts dat ik een mondschimmel had. Maar diezelfde avond eea besproken met mijn paardenvriendinnetje die heel toevallig tandartsassistente is en zij gaf me de tip eens Perio-Aid (bij drogist verkrijgbaar) te proberen. Want bij sommige tandenpasta is het zo dat ze zo agressief zijn (in mijn geval OralB PoExpert tandpasta) dat ze je hele mondhygiene om zeep helpen je dus dergelijke klachten krijgt. Na een paar dagen had ik nergens meer last van.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:03

Ik gebruik zelf dagelijks Vitis mondspoeling op advies van de mondhygiëniste. Dit is meer ter voorkoming van tandvleesproblemen. En poetsen met zenzodyne, niks anders.

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Help, ontstoken tandvlees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 14:43

Bij mij gaat het altijd vanzelf over als ik gewoon twee keer per dag goed poets en met mondwater spoel. Ik heb het gelukkig nooit zo erg gehad dat het echt heel veel zeer doet. Hoop dat het snel over is voor je!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27971
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Help, ontstoken tandvlees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 15:03

Heb je wel een zachte tandenborstel? Een harde of zelfs medium tandenborstel maakt de boel nu nog verder kapot. En anders de tandpasta even met een vingertop inmasseren.

Want ondanks dat het zeer doet, moet je wel zorgen dat je goed plak verwijdert. Dus toch poetsen.

Ik had het laatst ook, heb het nooit, maar toen wel. Parodontax werkte bij mij niet, maar Zendium voor gevoelige tanden wel :j

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 16:14

Ik heb nu corsodyl, die speciale sensodyne tandpasta voor ontstoken tandvlees en en zachte tandenborstel. Dat raadde die asisstent wel aan, en die van de trekpleister ook :D. Want met mn eigen tandenborstel kan k wel janken van de pijn :')
Kijken of dat werkt..

Iniedergeval; iedereen thanks voor de tips! Ga zo gelijk spoelen met chorsodyl haha :)

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:16

xPearl schreef:
Ik heb nu corsodyl, die speciale sensodyne tandpasta voor ontstoken tandvlees en en zachte tandenborstel. Dat raadde die asisstent wel aan, en die van de trekpleister ook :D. Want met mn eigen tandenborstel kan k wel janken van de pijn :')
Kijken of dat werkt..

Iniedergeval; iedereen thanks voor de tips! Ga zo gelijk spoelen met chorsodyl haha :)


Zou wachten tot na het eten je krijgt er echt een vieze smaak van in je mond

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 16:19

genja schreef:
xPearl schreef:
Ik heb nu corsodyl, die speciale sensodyne tandpasta voor ontstoken tandvlees en en zachte tandenborstel. Dat raadde die asisstent wel aan, en die van de trekpleister ook :D. Want met mn eigen tandenborstel kan k wel janken van de pijn :')
Kijken of dat werkt..

Iniedergeval; iedereen thanks voor de tips! Ga zo gelijk spoelen met chorsodyl haha :)


Zou wachten tot na het eten je krijgt er echt een vieze smaak van in je mond


Heb in deze pauze niks gegeten & eet straks pas om half 7 weer. Moet wel vol te houden zijn :')

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Help, ontstoken tandvlees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:25

Corsodyl is wonderspul. Ik heb paar jaar terug tijdlang onwijs onstoken tandvlees gehad, dusdanig dat ik er pijnstillers voor slikte. Had eerst waterstofperoxide geprobeerd maar daar ging ik echt van over mijn nek. Uiteindelijk Corsodyl en dat werkte! Heb het nu nog altijd in huis. Mocht ik weer last dreigen te krijgen gebruik ik het meestal 1 of 2 dagen en dan ben ik er op tijd bij. :)

Hou wel even rekening met het feit dat Corsodyl verkleuring aan je tanden kan geven. Uitkijken met dingen als koffie, thee en rode wijn in combinatie met het gebruik ervan!! Staat als het goed is ook wel in de bijsluiter. Overigens verdraag ik pure Corsodyl niet, het brand mij dan echt mijn mond uit. Ik verdun het daarom 50/50 met water en dan werkt het nog steeds prima.

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:30

Na het poetsen idd even spoelen met corsodyl, of met een wattenstaafje aanstippen. (daarna even niets eten/ drinken en zéker een uur niet poetsen) T spul is gemaakt om te gebruiken als tandenpoetsen niet (goed) kan / lukt, door bijv een operatie en ontsmet fantastisch. Wij gebruiken het bij aften, maar ook bij beginnende keelpijn.
Ik hoop dat het wat voor je doet!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 16:32

Wit tandvlees opvolgend op een ontsteking zou ook maar zo een anug kunnen zijn. Zeker in combinatie met de pijn die je beschrijft. Ik zou een mondhygienist bellen waar je direct terecht kan.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 17:34

Alwiene schreef:
Corsodyl is wonderspul. Ik heb paar jaar terug tijdlang onwijs onstoken tandvlees gehad, dusdanig dat ik er pijnstillers voor slikte. Had eerst waterstofperoxide geprobeerd maar daar ging ik echt van over mijn nek. Uiteindelijk Corsodyl en dat werkte! Heb het nu nog altijd in huis. Mocht ik weer last dreigen te krijgen gebruik ik het meestal 1 of 2 dagen en dan ben ik er op tijd bij. :)

Hou wel even rekening met het feit dat Corsodyl verkleuring aan je tanden kan geven. Uitkijken met dingen als koffie, thee en rode wijn in combinatie met het gebruik ervan!! Staat als het goed is ook wel in de bijsluiter. Overigens verdraag ik pure Corsodyl niet, het brand mij dan echt mijn mond uit. Ik verdun het daarom 50/50 met water en dan werkt het nog steeds prima.


Thanks voor je tips!
Ik had idd de bijsluiter gelezen en zag dat van koffie, thee etc. Nu drink ik wel vaak thee. Mag ik dat helemaal niet meer drinken dan? Of na zoveel uur wel weer?
En doe jij dan half dopje water en half dopje chorsodyl?

@janderegelaa
Het is niet helemaal wit. Gewoon een klein randje. Heb t gegoogeld, en het tandvlees is bij mij ook niet teruggetrokken. Dan wacht ik daar liever mee tot maandag. Kijken wat de tandarts dan zegt.
Nu maar spoelen en poetsen enzo..

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Help, ontstoken tandvlees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 20:56

Ik vul inderdaad het halve dopje met Corsodyl en vul dat aan met water. :)

Hoe het zit met het verkleuren weet ik niet exact, maar op internet staat: De verkleuring is sterker als u vlak voor het gebruik van chloorhexidine thee, koffie of rode wijn heeft gedronken. U kunt deze verkleuring tegengaan door na thee, koffie of rode wijn uw tanden te poetsen voordat u chloorhexidine gebruikt.

Dus ik denk als je daar rekening mee houdt dat het wel goed komt :)

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 21:00

Alwiene schreef:
Ik vul inderdaad het halve dopje met Corsodyl en vul dat aan met water. :)

Hoe het zit met het verkleuren weet ik niet exact, maar op internet staat: De verkleuring is sterker als u vlak voor het gebruik van chloorhexidine thee, koffie of rode wijn heeft gedronken. U kunt deze verkleuring tegengaan door na thee, koffie of rode wijn uw tanden te poetsen voordat u chloorhexidine gebruikt.

Dus ik denk als je daar rekening mee houdt dat het wel goed komt :)


Ah oke, dankje!
Heb na t eten gepoetst en n half uur later gespoeld. Het spul brandde inderdaad als de ziekte in t begin, maar na n tijdje wil t wel! Dus ik hou t zo maar :)
Je krijgt inderdaad wel een smerige smaak. Had net met rijden nogsteeds een viese smaak haha! :')

Maar dan maar 2/3x per dag poetsen met sensodyne en 2x spoelen :')

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Help, ontstoken tandvlees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 21:03

Ik vind de smaak in ieder geval heel erg veel beter dan die van Waterstofperoxide :') Maar wat ik vaak doe is na het spoelen even mijn tong uitsteken onder de kraan en hem zo wat afspoelen. Haha, ik weet niet of het echt werkt maar heb dan altijd het idee dat ik de ergste smaak daarmee wel kwijtraak.

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 22:05

Alwiene schreef:
Ik vind de smaak in ieder geval heel erg veel beter dan die van Waterstofperoxide :') Maar wat ik vaak doe is na het spoelen even mijn tong uitsteken onder de kraan en hem zo wat afspoelen. Haha, ik weet niet of het echt werkt maar heb dan altijd het idee dat ik de ergste smaak daarmee wel kwijtraak.


Haha idd.
Mag je na t spoelen met dat Chrosodyl niet met water spoelen? Heb t vanmiddag wel gauw gedaan, omdat k weg moest. Maar weet niet of dat mag? :')

Ik_is_Ik
Berichten: 345
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Regio Flevo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 22:29

Mondhygieniste meld zich.
Corsodyl werkt inderdaad goed, heeft een hoge concentratie werkzame stof (chloorhexidine) van 0,2%.
Groot nadeel van Corsodyl is de alchohol die er in zit als conserveringsmiddel. Ook werkt chloorhexidine prima in lagere concentraties, dus half verdunnen is geen probleem. Halveer je ook meteen de hoeveelheid alcohol.
De al genoemde Perio-Aid is een prima merk voor als je de Corsodyl op hebt (weg gooien is ook zonde).
Wil je daarna je mondhygiëne blijven ondersteunen met een mondspoelmiddel dan adviseer ik Parodontax spoeling (0,06% chloorhexidine) of (ook al genoemde) Vitis. In die laatste zit geen chx maar een ander stofje, onuitspreekbare naam, dat doet wel íets antibacterieels, maar in mindere mate dan chx.

Vervolgens: Je kunt prima gepoetst (ja heeeeel graag met een zachte tandenborstel) en gespoeld hebben, dan heb je nog 40% van je gebit niet schoon. De ruimten tussen je tanden en kiezen...
Kwel jezelf niet met flossdraad maar zoek online even naar Easypicks van Tepe en als je die niet kunt vinden naar Softpicks van Gum. De softpicks zijn makkelijker verkrijgbaar, maar de easypicks zijn kwalitatief net iets beter, wat steviger maar toch flexibel en daarom prettiger in gebruik. Gebruik deze elke dag om even tussen al je tanden en kiezen schoon te maken en dan gaat het over een week al een stuk beter.
Een ANUG zul je niet hebben, dan heb je echt heel heel heel veel pijn en een soort witgeelgrijzige aanslag laag op je tandvlees. Ik denk dat het randje aan je tandvlees nu gewoon beschadigd is. Dat moet genezen, dat duurt ook eventjes. Daarom wel schoonhouden, maar op die plek wel voorzichtig.
Iemand schreef ook over OralB tandpasta, hierover heb ik al vaker reacties gekregen van patiënten dat ze er op reageren. Van een jeukerig of branderig gevoel tot letterlijk de blaren op hun tandvlees. Zendium is een milde tandpasta, Vitis ook.

Belangrijke vraag: bloedt je tandvlees na of bij aanraking? Dat is namelijk de sterkste aanwijzing voor een ontsteking.

Laat in elk geval wel even controleren of je tandsteen hebt. Als dat er zit, blijft dat een bron van ontsteking vormen dus dat moet verwijderd worden.

Tot slot; wat er echt aan de hand is, is aan de hand van je beschrijving echt lastig te beoordelen zonder het in het echt te bekijken.
Als je in de buurt van Harderwijk zit, heb ik morgen om twaalf uur wel een plekje voor je in de stoel om je concreter te helpen maar ik heb geen idee waar je woont.
In elk geval beterschap en succes bij de tandarts, ik hoop dat je snel minder last hebt want pijn in je mond is echt niet fijn.

Edit; typo

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 22:55

Miekje1979 schreef:
Mondhygieniste meld zich.
Corsodyl werkt inderdaad goed, heeft een hoge concentratie werkzame stof (chloorhexidine) van 0,2%.
Groot nadeel van Corsodyl is de alchohol die er in zit als conserveringsmiddel. Ook werkt chloorhexidine prima in lagere concentraties, dus half verdunnen is geen probleem. Halveer je ook meteen de hoeveelheid alcohol.
De al genoemde Perio-Aid is een prima merk voor als je de Corsodyl op hebt (weg gooien is ook zonde).
Wil je daarna je mondhygiëne blijven ondersteunen met een mondspoelmiddel dan adviseer ik Parodontax spoeling (0,06% chloorhexidine) of (ook al genoemde) Vitis. In die laatste zit geen chx maar een ander stofje, onuitspreekbare naam, dat doet wel íets antibacterieels, maar in mindere mate dan chx.

Vervolgens: Je kunt prima gepoetst (ja heeeeel graag met een zachte tandenborstel) en gespoeld hebben, dan heb je nog 40% van je gebit niet schoon. De ruimten tussen je tanden en kiezen...
Kwel jezelf niet met flossdraad maar zoek online even naar Easypicks van Tepe en als je die niet kunt vinden naar Softpicks van Gum. De softpicks zijn makkelijker verkrijgbaar, maar de easypicks zijn kwalitatief net iets beter, wat steviger maar toch flexibel en daarom prettiger in gebruik. Gebruik deze elke dag om even tussen al je tanden en kiezen schoon te maken en dan gaat het over een week al een stuk beter.
Een ANUG zul je niet hebben, dan heb je echt heel heel heel veel pijn en een soort witgeelgrijzige aanslag laag op je tandvlees. Ik denk dat het randje aan je tandvlees nu gewoon beschadigd is. Dat moet genezen, dat duurt ook eventjes. Daarom wel schoonhouden, maar op die plek wel voorzichtig.
Iemand schreef ook over OralB tandpasta, hierover heb ik al vaker reacties gekregen van patiënten dat ze er op reageren. Van een jeukerig of branderig gevoel tot letterlijk de blaren op hun tandvlees. Zendium is een milde tandpasta, Vitis ook.

Belangrijke vraag: bloedt je tandvlees na of bij aanraking? Dat is namelijk de sterkste aanwijzing voor een ontsteking.

Laat in elk geval wel even controleren of je tandsteen hebt. Als dat er zit, blijft dat een bron van ontsteking vormen dus dat moet verwijderd worden.

Tot slot; wat er echt aan de hand is, is aan de hand van je beschrijving echt lastig te beoordelen zonder het in het echt te bekijken.
Als je in de buurt van Harderwijk zit, heb ik morgen om twaalf uur wel een plekje voor je in de stoel om je concreter te helpen maar ik heb geen idee waar je woont.
In elk geval beterschap en succes bij de tandarts, ik hoop dat je snel minder last hebt want pijn in je mond is echt niet fijn.

Edit; typo



Super bedankt voor je uitgebreide antwoord! :D
Dan heb ik toch goed gedaan om Corsodyl te kopen, gelukkig!

Ik heb nu een tandenborstel voor kinderen van 6+. Zacht genoeg toch? :'). En dan de zenzodyne tandpasta voor tandvlees etc.
Voor die Easypick en Softpick ga ik morgen even kijken! Maar jeetje. Elke dag tussen alle tanden en kiezen? Wat 'n werkje! Maar als t werkt :D
OralB heb ik, gelukkig, nog nooit aangeraakt. Als ik het zo hoor, sla ik die ook maar over :o.
Ben zelf meer van het; Gewoon schrobben met die borstel, doet minder pijn dan er langzaam overheen gaan. Maar ik weet dat t niet moet, dus doe ik t heel voorzichtig :Y)

Het bloed niet als ik er gewoon 'aanzit', maar als ik met de borstel er over heen ga begint het wel gelijk te bloeden..
Maandag moet ik toch langs de tandarts, dus dan ga ik er van uit dat ze het weg halen als er wel tandsteen zit..

Zelf woon ik in de buurt van Hardenberg. Dus Harderwijk is iets uit de richting! Vooral omdat ik zelf niet auto kan rijden :D

Iniedergeval super bedankt!

Ik_is_Ik
Berichten: 345
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Regio Flevo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:14

Als er bij poetsen bloeding optreedt, is het tandvlees inderdaad ontstoken. De pijn die je voelt is omdat de ontsteking dan in een acute fase zit.
Bij een chronische ontsteking heb je geen of maar amper pijn en treedt bloeding ook lang niet altijd op.
Elke dag even overal tussen schoonmaken went snel hoor. Gaat prima bij het tv kijken of tijdens het bokken! Het hoeft niet persé 's avonds voor je gaat slapen. Kies een moment van de dag dat je even rustig vijf minuten zit en klaar ben je. Als het eenmaal in je systeem zit ga je t missen als je t overslaat. Een beetje alsof je 's ochtends je deodorant vergeet.

Borstel die je nu hebt klinkt top.Google even op Bass methode om te kijken of je ook op de juiste wijze poetst. Goed (= effectief maar zonder schade te veroorzaken) poetsen is iets waar vaak te simpel over wordt gedacht.

Wat betreft de corsodyl, het werkt dus dat is goed, maar er zijn dus betere alternatieven voor. Die door de lagere concentratie chx ook minder verkleuringen geven, kun je lekker je theetje blijven drinken :)

Uitgebreid reageren gaat vanzelf als het hierover gaat. Ik ben een vakidioot in hart en nieren :+

Hm met auto is Hardenberg al een aardig eindje ja. Wordt m niet op de fiets :')

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-16 23:33

Miekje1979 schreef:
Als er bij poetsen bloeding optreedt, is het tandvlees inderdaad ontstoken. De pijn die je voelt is omdat de ontsteking dan in een acute fase zit.
Bij een chronische ontsteking heb je geen of maar amper pijn en treedt bloeding ook lang niet altijd op.
Elke dag even overal tussen schoonmaken went snel hoor. Gaat prima bij het tv kijken of tijdens het bokken! Het hoeft niet persé 's avonds voor je gaat slapen. Kies een moment van de dag dat je even rustig vijf minuten zit en klaar ben je. Als het eenmaal in je systeem zit ga je t missen als je t overslaat. Een beetje alsof je 's ochtends je deodorant vergeet.

Borstel die je nu hebt klinkt top.Google even op Bass methode om te kijken of je ook op de juiste wijze poetst. Goed (= effectief maar zonder schade te veroorzaken) poetsen is iets waar vaak te simpel over wordt gedacht.

Wat betreft de corsodyl, het werkt dus dat is goed, maar er zijn dus betere alternatieven voor. Die door de lagere concentratie chx ook minder verkleuringen geven, kun je lekker je theetje blijven drinken :)

Uitgebreid reageren gaat vanzelf als het hierover gaat. Ik ben een vakidioot in hart en nieren :+

Hm met auto is Hardenberg al een aardig eindje ja. Wordt m niet op de fiets :')


Oke top!
Hoe zit t trouwens met naspoelen met water na de corsodyl? Mag je na t spoelen daarmee je mond spoelen moet water, of liever niet? Vies spul haha!
Morgen ga ik eens opzoeken over de bass methode en dat eens doen, haha!

Ja inderdaad. Dan word he wachten tot maandag en hopen dat de tandarts me wel kan helpen ! Haha :D

Ik_is_Ik
Berichten: 345
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Regio Flevo

Re: Help, ontstoken tandvlees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 23:51

Beter niet naspoelen. De werkzame stof chx hecht zich aan je tand oppervlak en slijmvliezen. Als je met water naspoelt, vermindert die hechting en is de chx minder effectief.

Goed bezig, succes maandag. Doe je daarna nog even een update?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Help, ontstoken tandvlees!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 08:16

Ik merk dat sinds ik elektrisch poets en dan 1x op timer mijn tanden/kiezen en 1x timertijd echt alleen mijn tandvlees poets/masseer, mijn tandvlees véél minder vaak ontstoken en teruggetrokken is.